Това дали са изкуствено създадени облаци? Според мен яко фотошоп + малко химийка във въздуха:
http://www.accuweather.com/en/weather-news/mammatus-clouds/66746
Здравейте!Относно mammatus-те са съвсем нормално природно явление и нямат нужда от химийка,за да се получат.Ето какво знам за chemtrails:
Белите следи, които понякога остават след самолетите в небето са т.нар. кондензационни следи(contrails). По своята същност това са обикновени облаци от водна пара. Всички облаци на небето се образуват в резултат на явлението кондензация, което се дължи на ограничената смесимост на газообразната вода в атмосферния въздух. Тази смесимост е зависима от температурата на средата, при промяна на тази температура количеството влага във атмосферния въздух може да се окаже повече отколкото той може да поеме и тя трябва да се отдели. Това става под формата на многобройни миниатюрни капчици, които се наричат пара. Ако температурата на средата се повиши или облакът пара премине в област с по-ниска влажност, капчиците се изпаряват.
Във високите слоеве температурите са ниски и там атмосферната влажност, дори при ниски концентрации, лесно достига до пренаситено състояние и кондензира. Това е явлението което всички познаваме като перести облаци - най-високите облаци в небето. Поради ниските температури те са изградени не от капчици, а от миниатюрни кристалчета.
Обикновено самолетите не образуват кондензационни опашки, тъй като относителната влажност на въздуха, в който летят, е много под 100% и веднага абсорбира допълнителната вода от изгорелите газове. И понеже основната част от въздушния трафик е съсредоточен на голяма височина (около 10 000 м), ние почти не забелязваме непрекъснато летящите в небето самолети. Кондензационните следи се образуват само при специфични условия и подходяща метеорологична обстановка - когато настъпва по-топъл и влажен атмосферен фронт, в резултат на което на голяма височина се получава висока относителна влажност и заоблачаване. Тогава се образуват характерните видове перести и слоести облаци и едносъщните с тях кондензационни опашки.
Тези опашки се получават защото самолетите попадат в обстановки с влажност близка до пренасищане (повече от 100%) в която е нужно само появата на чуждо тяло за да бъде отключен процеса на кондензация. Самолетите въздействат на атмосферата, добавяйки допълнителната влага на изгорелите си газове и създавайки така наречените кондензационни ядра - най-често фините саждени частици от изгорялото самолетно гориво. Около тези частици се отлага кондензиращата се атмосферна влажност, замръзва и става видима за очите ни. Понякога при много висока пренаситеност на въздушната влажност достатъчни за отключване на кондензацията са дори самите термодинамични процеси, предизвикани от завихрянето около крилата или перките на самолета.
Поведението на тези опашки, които представляват новообразувани облаци, зависи от това доколко е наситена естествената атмосферна влажност.
- Ако тя не е напълно наситена и има възможност да приеме добавената от самолета вода, новообразуваните облаци бързо или по-бавно се хомогенизират с околната среда и се изпаряват. Тогава опашките бързо изчезват на някакво разстояние след самолетите. Същото нещо се случва с нашия дъх през зимата.
- Ако влажността в атмосферата е вече наситена и не може да поеме добавената от самолета вода, облакът замръзнала пара, който ще се образува, ще остане дълго време,
- Ако влажността в атмосферата продължава да нараства или температурата да се понижава - кондензационните опашки ще се разстилат по закономерен път и въздушните течения постепенно ще ги деформират и смесват. Обикновено появата на устойчиви и разширяващи се кондензационни следи съвпада с появата на естествени перести облаци, като двете явления логично преливат едно в друго.
Добре известно е, че земната атмосфера не е хомогенна среда, в нея съществуват зони с различна температура, влажност и диференцирани течения, турболенции. Тази нехомогенност е причината за различията в разпространението, появата и изчезването на облаците и по същия начин - на кондензационните следи. Един самолет най-често оставя след себе си прекъсната кондензационна опашка, защото условията по неговата траектория се изменят, в някои участъци следата е устойчива, в други се изпарява. На голяма височина, където се получават кондензационните опашки, тези участъци имат преди всичко слоеста форма, за това и облаците които се образуват там са с такава форма. По същия начин изглеждат и невидимите за нас участъци в които има висока, но все още некондензираща влажност. Ето защо дори при сравнително малки разлики във височина, самолетите пораждат различни по вид и дълготрайност кондензационни опашки.
Това е механизмът на образуване на кондензационни опашки,а вече друг е въпросът,че те може да не се дължат само на кондензацията на водни пари около частичките сажди от самолета,а да има и други нарочно разпръснати аерозолни частици.Мисля,че бях гледал един документален филм,където се показваше как по покривите на къщите и по тревата имаше фин слой прах,който се оказа,че има различни канцерогенни частици в него,което вече е реално доказателство,че такива пръскания се осъществяват.