Автор Тема: Чалга-елементи (и всякакви не-български мо  (Прочетена 32688 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Mirotvorec

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 3 789
  • Азъ, от Народа на Еднорога
    • http://silverunicorn.org/
Тази тенденция и аз съм я забелязал, даскале. Не ми харесва и на мен и смятам, че е разрушителна за родовите отношения. След като това е проблем, то решението е пак в нас-родителите и по-възрастните люде в рамките на един род. Нещата отново опират във възпитаване на децата да използват по-уважителното обръщение чичо Иван, вместо само Иван.
Това е, всеки проблем си има и решение, достатъчно е само всеки един от нас да реши да поеме отговорността да възпитава, като най-добрият начин е личният пример. Може и да не успее на 100%, но колкото-толкова, все е нещо.   :)
Не мисли като човек!-Крион

Неактивен Tina

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 692
Ами да - време е за комитетите и тайните сдружения!  ;)

Това което видях на видеотата е потресаващо и страшно болно. Тези деца са психично болни, духовно изпаднали и неспасяеми. Какви нечленоразделни думи, жаргон...какъв Български! Е добре - може някои от тях да поемат след някого, ако им се говори за другия живот, за морал и ценности, но колко ще го направят след примера в къщи и обществото?!

Обществото е болно и децата са огледалото! Родителите...са се предали...и са забрвили мечтите си и са се отдали на СКОТСКИ живот! И все пак децата страдат неимоверно. Никога в света не е имало толкова самоубийства на деца - даже и култово, никога не е имало толкова психични отклонения между децата - почвайки даже от 11-годишни - като наркотици, алкохолизъм, насилие, самонаранявание, анорексия, булимия и би-полярни отклонения. И да - много от тях наистина осъзнават, че това е проблем на родителите им и на обществото, но само малко се опитват да се противопоставят. Повечето се поддават на разрухата. А точно те са бъдещето!
« Последна редакция: Април 19, 2008, 19:59:29 pm от Tina »

Неактивен Mirotvorec

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 3 789
  • Азъ, от Народа на Еднорога
    • http://silverunicorn.org/
Цитат
Обществото е болно и децата са огледалото! Родителите...са се предали...и са забравили мечтите си и са се отдали на СКОТСКИ живот!
Ето за това и аз хортувам-да не се предаваме!
Не мисли като човек!-Крион

Неактивен Tina

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 692
Цитат
Обществото е болно и децата са огледалото! Родителите...са се предали...и са забравили мечтите си и са се отдали на СКОТСКИ живот!
Ето за това и аз хортувам-да не се предаваме!

Аз говорих с такива деца (не в България - жалко не знаех, че е толкова страшно там) - оттам ми идва целия ужас и отчаяние. Някои осъзнават, че родителите им и обществото са болни, но някои не. Тези които го осъзнават са тъжни - главно заради обичта към родителите си и падението което наблюдават - затова предпочитат да се оставят на "течението" - наркотици, алкохол, самонаранявания и самоубийства...СТРАШНО!

Неактивен Admin

  • White Force Fighter
  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 742
  • MAY THE FORCE BE WITH YOU
    • Light Motion Design Studio
Ако мен питате, на тези ученици могат да им помогнат само техни разумни връстници или млади хора до 20-25 години. Този тип деца отдавна са минали границите, за да се вслушат в по възрастен човек, който ще започне да ги поучава по "старомоден" начин. Децата са израстнали с телевизора и филмите. Слушат американска музика, в която се пее за секс, жени, пари, коли (също като българския фолк, само че с по добър ритъм :P ). Израстнали са в едно общество, в което Далаверата е нещо голямо, общество, в което полицаите си затварят очите за престъпления срещу такса от 5 до 15 евро, политиците простеят пред камерите на медиите, мафиоти се стрелят по улиците. В целият този хаос, никой не се замисля за тези деца. Родителите се скъсват от работа по цял ден. Учителите са  загубили всякаква надежда да получат ресурсите и средствата да накарат тези деца да се заинтересуват от материала, който се преподава. Полицаите се славят сред по големите ученици как пуснали Иванчо след като го спряли за каране с превишена скорост и "лутащо каране" по бул. България (Иванчо се бил почерпил малко) и му взели само 20 кинта. "Представяш ли си, егати пичовете!"  Съчмата пак е бил прострелян насред пицарията на Витошка в София, този път най-накрая "му светнаха маслото". Един от политиците в правителството призна, че има връзки  с приятелите на Съчмата и си подаде оставката. Хмм какво друго... "А да, излезнал е новият филм с оня негрото, Дензил Уошингтън. Такъв тупаник батка не си виждал. Яко кеч става!"

Кажете ми колеги и приятели, какво искате от тези деца като цялото им обкръжение, целият им светоглед е заобиколен от това, което ние наричаме днешна България.

Много са виновниците. От родителите, до учителите, образователната система, министри и т.н и т.н и т.н Няма какво да говорим по въпроса повече. Всичко е ясно.

По важното е какво може да се направи по въпроса. Ето един скромоне списък с моите идеи:

Родители:

1. Четете книжки и се научете да бъдете модерни родители. Наблюдавайте децата си, намерете подход за комуникация с тях. Изречения от рода "Я дай да ти видя бележника!", "Какво става с училището?", "Как мина контролното по математика?" са трън в душата на вашите деца. Още в момента, който ги задавате предпоставяте детето си да скалъпи бърз отговор и да изчезне в стаята си където подобни въпроси ще бъдат избегнати. Родители, в живота на вашите деца се случват много повече неща от оценките в училище или от контолното по математика. Те преживяват първите си сблъсъци с живота - Любов, Раздяла, Обида, Загубено приятелство, Предателство, Присмех и т.н и т.н. Ако вие не сте там за тези събития а сте със съзнанието "Какво толкова, още е малък/малка за да го приема толкова насериозно!", вашето дете започва да търси утеха в приятел. При момичетата това е лесно - да намериш утеха или изслушване в "най-добрата" си приятелка, но при момчетата е съвсем различно. Едно момче не може да сподели много неща с приятелите си, защото го е страх, че ще бъде посрещнат с присмех и подигравки. Затова то затваря проблема дълбоко в сърцето си и рано или късно това подтискане променя неговия душевен облик. При едни тази промяна се проявава във временна "невменяемост" - пример - трошене на чинове, чупене на прозорци, викане в час, пребиване, тормоз на съученик (looser). При други тази промяна остава за цял живот, последствията - непредвидими.

Родители, представете си нещата по-просто - Да си родител не значи да изискваш 24/7. Да си родител значи да разкриваш един чужд свят и да показваш възможните пътища, по които може да се тръгне, значи да си приятел в лицето на детето ти.

Повече подробности и трикове "Как да стана приятел на детето си" потърсете в книжарниците. Сигурен съм, в България има достатъчно литература по въпроса. Не мога да ви препоръчам нещо, защото съм далеч от идеята да бъда родител още, но ако не се намира мога да преведа нещо от тук.

2. Учители

Така. Скъпи учители, знам, че заплатите ви са ниски като на чистач в Германия и разбирам вашата липса на стимул да учите децата. Вашето ежедневие в повечето случаи е доста сиво и изпълнено с монотонност. Годините минават, учениците идват и си отиват, лицата се сменят, имената също, но вие сте там. Стоите пред дъската и преподавате това, което трябва да се поеме. Преподавате?  Защо просто преподавате. Учители, вие трябва да се майстори на забавлението. Вие трябва да сте тези, които да владеят положението на сцената, тези които да предвидили всяка една минута, всяка една реакция. Вие сте режисьори на своите "представления". Помислете скъпи учители, давате 10 лева за театрално постановка, а актьорите са толкова, ужасни, че направо се чудите "За какво си дадох парите". Да, и актьорите в България са нископлатени! Хм. Така е, но в тях тече кръвта на актьора, кръвта на човека, който живее не за 10те лева, а за аплаузите на края на представлението, живее за спомена, който ще остане във всеки един човек от публиката. Учители вашите души не са по различни от тези на актьорите. Вие сте тук, не само да преподавате материал, който ви е дълбоко известен, вие сте тук за да информирате децата за новостите във вашата професия, да ги запознавате с интересните неща на вашата професия. Вие сте тези, от които 15% от вашите ученици можеби дълбоко се вълнуват и биха намерили увлечение, но просто никой не им е разкрил това тяхно заключено желание.

За да спечелите вниманието на учениците си, вие трябва да сте актьори. Трябва да разказвате със страст, да разказвате с интерес. БЪДЕТЕ МОДЕРНИ. Живеем във време, в което децата са свикнали да се учат предимно от телевизора и интернет (виждаме и последствията от това), затова осигурете си компютър в класната стая (има начини затова как да си осигурите компютър стига просто да искате!) и пускайте на учениците си филмчета, предварително свалени от интернет, презентирайте им сайтове, където могат да намерят допълнително информация, презентирайте им софтуерни програми, които могат да им помогнат (Съществуват стотици безплатни полезни програмки по химия, биология, физика и т.н). Повечето програми ще са на английски и това е Отлично, защото ще стимулирате учениците си да научат някоя нова английска дума. Ако не можете да работите с компютър – ПО ДЯВОЛИТЕ, НАУЧЕТЕ СЕ. Ако нямате собствен (не го вярвам, най-малкото децата ви имат) ползвайте за обучение училищните. ЗНАЙТЕ всеки един предмет има своите компютърни приложения. Дори учителите по Рисуване и Музика могат толкова много да предадат на учениците. Оставете снимки и филмчета настрана. Предметът Информатика трябва да навлезне дълбоко в тези часове, в които обикновено или не се стъпва или се вика и крещи! Програми като Adobe Illustrator и Paint (най-широко използваните програми за дигитално илюстриране) трябва да започнат да се демонстрират на ученици в часовете по Рисуване още от 5-6 клас дори и по рано (Само за пример – учениците във втори клас в швейцарското училище Kantonschule Will, започват своето компютърно обучение на Word. От тази година правят промяна и започват от 1ви клас! Каза ми го лично директора на училището. http://www.edv-kantiwil.ch/kantiwil/ ) Представете си как ще накарате можеби не всички, но поне 15% то учениците си да си свалят безплатна демо версия на програмата и да започнат да я изучават сами в къщи. Така стимулирате децата не да искат от родителите си последен модел джиесем или новия mp3 плейър на пазара, ами например Таблет за дигитално рисуване. Дори направете проучване и кажете на учениците кои са най-добрите и таблетите с добро качество, но поносими цени. Учителите по музика например по същия начин могат да увлекат децата да подуцират музика сами като им предложат и демонстрират програми, с които се прави музика. От елементарните Fruity Loops до супер професионалните програми за правене на музика. Ако не знаете как се борави с тези програми потърсете специалисти в областта и ги поканете в някой час. Те със сигурност ще покажат такива неща, които ще накарат учениците ви да излезнат за пръв път от часа ви и да си кажат: “Това беше страхотен час! Отивам да си сваля програмката и да я разцъкам и аз.” Така вместо да играе 4 часа любимата екшън игра, ученикът ще се занимае с нещо полезно, с нещо което, кой знае може един ден да му носи пари. Само да запалите искрата и желанията за зания ще ви повалят на земята. Дори ще ви трябват асистенти :D

Задавайте на учениците си не просто домашни, създавайте им Куестове (от англ. Quest - Игра, в която участникът трябва да открие сам определени неща, за да премине на по-високо ниво). Дайте им възможността да откриват сами неща, да пишат доклади, да правят модели, защо не дори да режисират малки "докладни" филмчета. Приемайте всякакви "формати" като резултат на вашето домашно или "срочна работа". С две думи дайте свобода на креативност за вашите ученици и ги оставете да ви изненадат. Ще видите, че когато им предложите нещо нестандартно, в което всеки ще може да покаже сам себе си, резултати ще са изключително по-добри. В крайна сметка не всички сме създадени да бъдем математици, биолози, физици, историци и т.н Може да се окаже, че в някой от вашите ученици се крие скрит талант на филмов режисьор, или пък визуален интерактьор, аниматор, художник, фотограф и т.н и т.н. С няколко думи - бъдете модерни, разкрепостени, бъдете приятели на вашите ученици.

Друг съвет. Не очаквайте когата зададете въпроса, след 40 минутно обяснение на сложна тема, "Някой нещо да не е разбрал?", честен отговор. Може 95% да са разбрали и да кажат уверено "ДА", но другите 5%, които въобще не са вдянали конеца в иглата ще си замълчат и ще си останат без да знаят. Ще изкласят някак контролното като препишат, но в живота ще останат без тези познания. Ще ви кажа един прост пример от моя живот. Когато бях ученик мразех математиката. Мразех я не защото бях глупав и не с математическо мислене, а защото просто никой не ме накара да я заобичам и да разбера, че не е толкова трудна. Силата ми беше литературата и винаги съм си мислел на тези години, че с това ще се занимавам в близко и далечно бъдеще и математика няма да ми трябва никога. В 7ми клас едвам изкласих с едно 3.50 на изпита по математика, литература разбира се 5.50. И какво да ви кажа, това само ме доубеди, че математиката не е за мен. Затова в гимназията превърнах часовете по математика в отплесване по мечти и зяпане през прозореца, писане на бележчици, тихи недоловими разговори с приятеля, до който седях и разбирасе здраво преписване на контролни. Така и успях да изклася накак този предмет и да завърша. Когато се преместих да живея в Германия и след една "загубена" (ще обясня защо не е загубена по-долу) година учене на италианска фиология, разбрах, че всъщност аз винаги съм искал да се занимавам с визуални изкуства, графичен и триизмерен дизайн. След известно проучване и провален опит да влезна в Берлинската Академия по Визуални Изкуства, установих, че архитектурата е тази, която ще ми даде нужните познания и насоки. Защо пък не, казах си, винаги съм се увличал по модерни сгради и архитектура, винаги съм имал развинтена фантазия. И така се впуснах в това приключение. Разбира се както всички знаете архитектурата е свързана с изчисления и геометрия. Слава Богу тук в Германия специалността архитект има повече значението на изкуство отколкото на математика, но въпреки това математиката си беше част от материала и разбира се изпитите. И така както никога не съм харесвал математиката и с моите пропуски от да речем 5 години трябваше да се запозная с този така страшен за мен предмет. Но ако учителят ти е добър и поднася нещата с внимание и интерес започваш да чувстваш нещата не като задължение, а по скоро като игра куест. Впускаш се в нещо напълно непознато и то до такава степен те зарибява, че в края без да искаш просто си научил всички тънкости на играта. Аз намерих този учител в лицето на моята приятелка и съм и благодарен, за което защото ми доказа, че няма нещо, което да не може да се научи и няма знание, което да не ти потрябва в живота. Знанието е сила, знанието е нови идеи и еволюция.

И така това, което исках да кажа на учителите с тази моя история е че ако не си бях мълчал в часовете по математика (когато слушах) когато ми беше неясно нещо, никога нямаше да имам страх от предмета. Но аз мълчах и учителката нямаше как да ми помогне. Затова учители следващият път когато питате учениците си дали всичко е ясно и 95% отговорят с “ДА”, а 5% замълчат, допълнете следното: “Е ако има някой, на който не му е ясно да ми пише на емайла и ще се разберем за някой удобен ден да изясним неяснотиите!” Мисля, че това ще събуди някои ученици и те ще се възползват от възможността, която предлагате.

Разбира се съществуват и много проблемните деца, при които трябва да се обърне специално внимания и за такива случаи има много литература и много учителски форуми, които биха помогнали. Но за масата ученици просто се изисква малко повече внимание, малко повече креативност, малко повече актьорско и режисьорско майсторство.

Очаквайте продължение...
« Последна редакция: Април 19, 2008, 22:52:56 pm от Admin »
VOX UNIUS - VOX NULIUS
-------------------------------
The change is in your mind!

Неактивен insomnia1304

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 314
“Гардиън” ядоса Тачева, ровили из Маргините Анти-ислямисткият конгрес в Кьолн пред провал →


Големият брат “вижда” всичко, моля изключете телевизора!
September 20th, 2008 · Post your comment (No Comments)

 
От вчера по публикация в Нетинфо научих, че стартира новия сезон на реалити шоуто “Big brother”. В предните три сезона шоуто ни занимаваше със Здравко морския гларус, със сълзливите проблеми на Елена, с инфантилизма на Нед и уверената цигания на бат Сали. Какво ли ще ни поднесе новото издание? Разбирам, че на нас зрителите са ни приготвили нещо като “коктейл Молотов” от нова доза помия, предназначена, зад фалшивата стена на забавлението да промива мозъци, да възвеличава пошлостта и да потъпква Българските ценности.

В предаването на живо ще проследим общите преживявания на:
    ром,
    ходжа,
    американски българин,
    педераст,
    инвалид,
    делтапланерист и т.н.

 Това ли е представителната извадка на Българското общество? Ако е така, е страшно! Ако ли пък не е, какво се цели? Може би повече пари в джобовете на компанията и на продуцентите, защото тая невероятна сбирщина е готова да предложи скандали и разврат, които се продават лесно, но не и нармално човешко общуване. Предаването ще бъде гледано и от деца, на какво ли ще ги научи? Едва ли на ценности и морал… На фона на антибългаризма, който шоуто ще ни сервира на големи порции се налага ние Българите да изтърпим и позора, че всичко това стартира точно на 22.09.2008 г., празникът на Независимостта на България.

В заключение, аз няма да гледам това “шоу”, препоръчвам на всички мислещи Българи - просто ИЗКЛЮЧЕТЕ ТЕЛЕВИЗОРИТЕ!

Коментар: Иван Иванов


Свободното блогово интернет пространство вече е реагирало на тази публикация, за което автора  благодари. Ето какво пише в http://vanadisbg.blog.bg/ :

Благодаря на бай Иван за добрия коментар по този толкова важен проблем - влиянието, което телевизията (изобщо медиите) оказват на българското общество и го променят. Бях забравил блогът, но пък защо не - да напиша нещо ново?

Някога, малко след като България се освободи през 1878г. патриархът на българската литература - Иван Вазов беше този, който каза на всички българи - аз ще създам култура, аз ще създам литература, аз ще възкреся националният идеал и морал на българина, аз ще го науча на норми които трябва да се спазват, аз ще му дам цел която той трябва да изпълни. Така и стана. Аз не мога да нарека Иван Вазов просто “патриарх на Българската литература”, аз го наричам “Баща на българската нация до 1944г.”

Той беше този който я създаде вдъхновен от делото на Паисий и който държеше на мисията си в живота, определена от самия него до края на жизнения си път. Някой ще ме запита “на къде бия”? Потърпи читателю, скоро ще разбереш. Е докато Вазов си е поставил тази свята цел, някой си поставя друга, но в днешни времена.

Медиите и изобщо средствата за масова информация винаги са служели за прокарването на определени идеи. Тъй като се смятам за компетентен (в определена степен), ще ви дам пример от развитието на историческата ни наука - след Освобождението и Руско-турската - Освободителна война, руското влияние в България рязко и мощно се покачва, българската историография от този период, свързва културата ни със славянските народи. Ще дойдат, обаче тридесетте години на 20 в., когато една малка страна на Балканите, унищожена и разпокъсана от егоистичния запад, раздрана от войни и тъга по Идеала, която ще тръгне по друг път (който би трябвало да бъде оправдан, България е била удавница, бореща се за глътка въздух), тогава историците ни ще кажат, че сме хуни, защото нацистите са ги уважавали като големи войни от миналото, след 1944г. отново се появи славянското у нас, за да можем да останем по-дълго подвластни като сателит на СССР. А какво мислите, че мислят хората от това време? Какви са били българите за тях? Какви са били те самите? Те са били каквито им кажат. До 1944г. са били хуни, след нея стават славяни. Може би вече разбрахте “на къде бия”? Мисля че разбрахте. “Бия на там”, че телевизията е едно масово производство, чиито краен продукт сте ВИЕ!

Не говоря само за телевизията, говоря изобщо за медиите, но телевизията просто е медията с най-голяма сила в това отношение. Телевизията е най-продуктивна. Вероятно, защото хората се манипулират най-лесно чрез възприемане на визуалното (няма да ви уча какви визуални “мухи” се пускат при избори, вие си знаете, а дори и да го направя нека е някой друг път.).

Тази телевизия, това радио, тези вестници и другите се стремят към пари и богатства, но дали някога се замислят за моралното осакатяване, което причиняват на стотици хиляди младежи? Не мисля. Едва ли изобщо някога ще го направят. А после цялото интернет пространство е залято с новини от типа - “България на първо място по брой малолетни пушачи”, “Секса в България започва на 12″, “Ученици бият учителите си”, “Седмокласничка удуши своя съученичка”, “Децата ни пият най-много на Балканите, но са на 3-то място в Европа”, “Креативността на тинейджърите, или 20 начина да си направим блюдо с трева” и т.н и т.н. Е някой може би ги определя като хубави новини, но дали е така? Не мисля, този който ги определя като такива е вече обработен от медите ни.

Младите трябва да се учат да живеят пълноценно, не просто да живеят. Много от вас ще кажат, че те го правят, но пък хората от миналото не са го правили. Може би да, до някъде хората от миналото не са го правили, не и по начина по-който го правят сегашните. При сегашните всеки е окрилен от идеята демокрация (криворазбрана), свобода (криворазбрана) и разкрепостеност (криворазбрана). Всичко трябва да си има граница и норма, тази граница и тази норма не се спазва! Това не превръща индивида в човек (бил той полезен или не чак толкова за обществото, говоря просто за човешко общество), това превръща индивида в скот и някакъв нов животински вид, но не и в човек. Подобни психически травми не винаги се лекуват, а дори и да е възможно става много трудно.

И така на 22 септември се навършват 100 години от обявяване Независимостта на България, дело с което България прави ОГРОМНА крачка към осъществяване на Националният идеал, което скъса напълно робските окови и което разсърди егоистичните умове из цяла Европа. Ние ще отбележим тази бележита дата в историята ни с хомосексуалист, ходжа и ром. “Велико!”

До припомня, че всяка нормална страна посреща деня на своята независимост и патриотични празници и изяви, а не с долни телевизионни програми. :o :-[ :---

Благодаря, че отделихте малко от скъпоценното си време, за да прочетете мнението на скромната ми личност
http://bg.altermedia.info/?p=969

България - това си ти! Неправди, излагации, бъдеще и минало, новини, обсъждания, размисли, теории... и каквото ви душа сака...
http://vanadisbg.blog.bg/

Истината такава, каквато можеше да бъде!?
Или частна теория на НЕвероятностите!  :D ;D
Снимат “Big Brother”4 в столичния зоопарк!
Новият сезон на Big Brother ще се снима и излъчва директно от столичния зоопарк, съобщиха продуцентите на предаването. Участниците ще са затворени в клетката на маймуните и ще живеят при същите условия като тях. Този път участниците няма да са отделени от външния свят, а ще имат пряк контакт с посетителите на зоопарка. Така те ще могат да получават през решетките на клетката всичко което им е необходимо, стига да могат да го опазят от своите съквартиранти-примати. Паричната сума която ще спечели победителя още не е напълно уточнена, но при всички положения ще бъде под формата на кредитна карта с ГПР -32%. Зрителите ще могат да гонят съквартиранти, като изпращат SMS-си с цена 5лв. :P

http://neverojatno.wordpress.com/2008/09/20/big-brother-2/

METAL

  • Гост
Относно: За това на какво учат в училище и за
« Отговор #51 -: Януари 19, 2009, 10:31:39 am »
Според мен повечето от нещата, които ни учат в училище е пълна простотия, която няма да ни трябва. Направо по свят и личност казвам, че всичко което пише всеки го знае, но е написано по някъв супер професорски интелигентен и сложен начин. Това само кара учениците да кажат с извинение "Мога ли или не мога да му иба майката и на ученето на тези простотий". По-просто, кратко и ясно всичко да се казваше и разбираемо за масите, а то начин има, а не така, както те ни представят информацията, те са си виновни, че не ги учим до известна степен! 
« Последна редакция: Януари 19, 2009, 13:02:47 pm от Mirotvorec »

Неактивен Здравец

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 156
Проблем има. Вярно е. И на моята глава е... Но да се стоварва отговорността за него само върху родителите не съм съгласен. Трябва да се намери първоисточника на проблема за да си обясним защо е такова положението. За мен повечето хора трябва да разберат, че са просто едни марионетки в ръцете на кукловодите-режисьори. Ние и децата ни играем в тяхната пиеса наречена "живот".
Ето и част от сценария на режисьора Алън Фостър Дълес писан 1945г. по темата:
"Литературата, театрите, киното ще изобретяват и прославят най-ниските човешки чувства и страсти. Ние по всякакъв начин ще поддържаме и издигаме така наречените художници, които ще започнат да насаждат и втълпяват в човешкото съзнание КУЛТ КЪМ СЕКСА, НАСИЛИЕТО И ПРЕДАТЕЛСТВОТО- С ЕДНА ДУМА, КАКВАТО И ДА Е БЕЗНРАВСТВЕНОСТ... Честността и почтеността ще се осмиват и ще станат никому ненужни, ще се превърнат в отживелица на миналото... Ние ще се занимаваме с хората още от детските и юношеските им години. Главният залог ще бъде върху МЛАДЕЖТА. Ще започнем да я разлагаме, развращаваме, да я лишаваме от чест. От младежите ще направим циници, вулгарни хора, простаци, космополити. Ето това ние ще направим."
http://www.xnetbg.com/new/content/view/487/95/


« Последна редакция: Януари 19, 2009, 12:55:20 pm от Здравец »
Благодарение на евреите Българското царство се разпада на части, благодарение на тях и турците из

Неактивен insomnia1304

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 314
Българинът купува по половин книга годишно

 :o

http://www.-Цензурурано - Жълт сайт на Пеевски/news/article/79372

Неактивен Nightwish

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 191
    • Мистерика - блог за непознатото
Аз значи купувам колкото 50 българи  :)

Неактивен lokmar

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 239
Аз значи купувам колкото 50 българи  :)
Браво, аз не си купувам книги,но доста съм изчел от нета.  :hi:

Неактивен insomnia1304

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 314

   
Бодра смяна от невежи

Всеки осми абитуриент направи бал, но няма да вземе диплома това лято. Просто защото има двойка на една от двете матури.

 Това обаче не е най-страшното - 70 на сто от изкласилите младежи няма да се дипломират вече втора година, защото влачат слабите оценки още от предишния зрелостен изпит и така и не са успели да ги поправят.

Логично е, че с всяка следваща година техният шанс да вземат дипломи ще намалява все повече и повече.

 Че училището ни все повече възпитава нация от неграмотни, се говори отдавна.

 Сегашната ситуация около матурите обаче узакони този факт. Нещо повече - хората без средно образование ще нарастват с всяка следваща година, ако се съди по ескалацията на слаби оценки, които растат право пропорционално с бетонирането на матурата като уж нормален изход от гимназията и вход за университета.

 35 на сто бяха двойкаджиите по география тази година срещу 18 процента за миналата. Всеки пети няма идея къде минава прословутата магистрала "Тракия", всеки втори май не е съвсем сигурен с кои държави граничи България

 И това някак засенчи умилителните бисери по български език, според които "Става ясно, че Левски бил скитник" и "Вазов може да разплаче някой по-чувствителен човек". :o На фона на масовия срив по география подобни откровения на абитуриентите изглеждат дори някак мило и симпатично. И дори окуражително - ами постарали се децата да напишат нещо.

 Получава се парадокс - от една страна, университетите продължават да твърдят, че зрелостният изпит сваля летвата и стимулира неграмотността с все по-ниски изисквания спрямо зрелостника. На другия полюс е фактът, че дори и тази ниска летва се оказва невъзможна за прескачане от една осма от учениците. Дали обаче вината е само тяхна?

 С въвеждането на матурите предишното образователно министерство на практика задължи младежи, които в последната си учебна година са се готвили само за бъдещата си професия, да държат изпит по общообразователна подготовка.

 Всички абитуриенти от професионалните школа, които нямат амбиции да следват, но все пак трябва да изберат някакъв зрелостен изпит, се спират на географията. С идеята, че там може да се "избута" благодарение само на общата култура, че все някоя река или планина са чували, пък и от играта на тото с верните отговори може да се закачат за тройката.

 На практика те се явяват на изпит по предмет, който в последните 2 години за тях е бил табула раза. Остава вариантът или да наваксват забравеното с частни уроци, или да преписват. Стига да има от кого.

Докато за предмети като химия, математика, чужд език е ясно, че ги избират ученици, на които резултатът им трябва като балообразуваща оценка за вуз, географията остава "сирачето" на общообразователната подготовка - избират я бъдещите шивачи, техници и шлосери с идеята никога в живота да не им потрябва повече. Или поне да им потрябва само ако решат да се правят на гурбетчии далеч от отечеството. Резултатът е повече от ясен - тотален крах в резултатите само по този предмет.

В момента просветното министерство обмисля идея, с която втората матура за професионалните гимназии да отпадне. Вместо това учениците ще броят като зрелостен изпит този по специалността си. По този начин явно експертите се надяват с лека козметична корекция да вдигнат успеваемостта, като просто премахнат изпита.

Дали обаче махането на изпита премахва и неграмотността?

Тези ученици в крайна сметка ще завършват същата образователна степен като връстниците си от профилираните гимназии. Само че ще бъдат привилегировани с изпит по-малко. Ще завършат при облекчени условия, само защото ни се иска да виждаме малко по-добри резултати от матурите и да се самоубеждаваме, че системата работи.

Нищо, че това решава проблема само на парче и че по същество ощетява всички онези, които се явяват на две матури в края на училището.

Не че е редно да караш зрелостници да държат изпит по предмет, който не са учили последната година. Но може би трябва да се помисли за друг статут на професионалните гимназии, които ще завършват при по-леки условия. Навремето имаше гимназии, техникуми и СПТУ. Ясно бе закъде готви кадри всяко от тези училища.

В момента в българското образование постепенно си пробива път добре забравеното старо - като започнем от униформите и стигнем до оценките за поведение. Не е ли време да преосмислим и названието "гимназия"? И да не го раздаваме за щяло и нещяло на всички училища. Това между впрочем ще реши и въпроса с матурите, без да се налага лифтинг на образователния закон.
http://kafene.net/analysis.html?fb_1101652_anch=12097427

 

Сходни теми

  Заглавие / Започната от Отговора Последна публикация
44 Отговора
31884 Прегледи
Последна публикация Юли 19, 2011, 16:24:10 pm
от Hacko
23 Отговора
15074 Прегледи
Последна публикация Април 24, 2008, 02:54:07 am
от asdfghjkl
0 Отговора
4789 Прегледи
Последна публикация Май 08, 2008, 10:57:49 am
от Спорт-Здраве3
17 Отговора
17353 Прегледи
Последна публикация Март 27, 2010, 21:32:44 pm
от Polymorpher
3 Отговора
6034 Прегледи
Последна публикация Юни 26, 2010, 09:37:55 am
от insomnia1304

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27