Много ми е интересно как точно се провежда върпосното проучване и как се изчислява дадената статистика, след като тоя дори не знае коя е столицата на България и не е бил тук. Това е някакъв абсурд. Не мисля, че в България има надеждни структури, които да могат реално да отразят потенцияла на обществото и най-вече такива, които го правят!
За интелигентността и образованието. Като за начало не мисля, че днешната дефиниция и съответно представа за интелигентността е пълна и достоверна. Не мисля, че тестовете, които се прилагат, макар и световно признати и удобрени, могат да разкрият реалния потенциял на човека. Те могат единстевно да послужат като някаква много бегла и обща база за сравнение на определен тип качества и способности, поставени в определена ситуация! А образованието и интелигентността са все пак свързани, или по-точно интелигентността може да бъде развита чрез образованието, или най-точно - знанието, ученето. Те са нужни като база за развитие на самосъзнанието, на критичанта мисъл, на личността;
Обраозванието в БГ е скапано на ден днешен и е вярно, че основните проблеми са липса на дисциплина, липса на квалифицирани преподаватели (има такива, да, но поне половината преподаватели, на които попадат децата, са супер зле); Няма нужда да навлизам в подробни примери. Зле е и това, че всяка година се сменя плана на обучение и не е ясно какво точно става. Учебниците са също много зле - непълни, неясни, а някои и недостоверни, но както и да е. Във визшето образование, като стана на въпрос за добри математици и добри преподаватели, то истината е, че комунистическата система на взаимопомощ по партийна линия си стои все още, зашото учебниците, които се издават и постовете, които се раздават, са все между комунисти. Такива хора, които не се подчиняват на системата не биват допуснати до кариера и не им бива дадена свобода на преподаване и мнение по образователните въпроси. Познавам преподаватели, които се оплакват от това. Всичко е връзки и корупция! Да не говорим как се влиза в университетите - някои хора ги късат няколко пъти, докато не платят няколко пъти по ред! Имам такива познати.
Като цяло смятам, че самата система е такава в момента, че не позвулява да видим реално колко са интелигентни българите, защото има други психологически явления, които пречат на този потенциял да се разгърне. Точно за това е цялата промивка, за да може контролираното съзнание (и подсъзнание) да способства въпросните психологически положения, които да пречат на разсъдъка да протича по нормален път, така че интелигентността да не се ре разкрие в целия си потенциял! Зомбировка - по един или друг начин.
Аз също съм много по-доволна от западната система в университетите. Аз там открих някои нови заложби в себе си, преоткрих потенцияла ми за възприемане и учене и култивирах в себе си любов към ученето, а сега се чудя как изобщо съм успяла гимназия да избутам! Просто в нашата образователна система единствения стимул, който бива възпитаван в учениците е как да препишат и измамят, за да се отърват от досадата!
Имам и една интересна случка, по случай евреите и българите, която май бях споменала във форума на войните. Попаднах на една много строга преподавателка по един политически предмет в университета - тя беше еврейка, а сина и' и дъщеря и' бяха някакви с кариера в ООН и подобни институции. Когато разбра, че съм българка ми каза пред всички: "О, ти си българка?! От теб очаквам наистина много! Имала съм българи и преди - вие сте много способни!"