Здравейте на всички. Моите уважения за този форум и за будността ви.
Имам въпрос, касаещ свободната воля по отношение на смъртта на човека. Как, по какво един човек може да разбере защо друг е умрял? Т.е. дали това е решение, взето от духа му преди инкарнацията, дали това е решение на духа му по време на инкарнацията, или е стечение на обстоятелствата в рамките на живота, върху които духа му не е могъл да въздейства?
По какво може да се разбере чие дело е смъртта - на човека или на духа, като не знаем предварителните му планове? И изобщо има ли такива/?
Може ли според вас „животинската ни част”/тук включвам и страховете и мераците на егото/ да подтисне и да надвие волята на духа, а той да не може нищо да направи и от това да произтече смъртта на тялото?
А може ли самия дух да „се обърка” тук от нещо и да изгуби посоката си, да се отклони от плановете си?
Според вас духа винаги ли докрай /до случване/ си гони предварителните задачи или променя плановете си в движение?
Силвия Браун /медиум/ пише, че духът си създава предиинкарнацията множество „пътища за изход”, които са разпределени неравномерно в живота на човека така, че духа да може да избира – да се възползва или не, в зависимост от това, дали е приключил тук или още не. Т.е. програмата му е „гъвкава” – прави каквото може – става каквото става, ако не – другия път пак...
Майкъл Нютон разказва история /в подкрепа на свободната воля на „животното” в нас/, за една душа, която преждевременно се завръща в Астрала, за голяма изненада на партньорите – души, неизпълнила предварителните си планове.
Според мен свободната воля на човека /”животното”/ тук на земята, при правенето на различни избори се връзва технологично с кармата, т.е. не може да се търси отговорност от човека за нещо, ако той не е имал някакъв избор във връзка със същото нещо. Но дали пък тази свобода на правенето на избор не се отнася единствено до духа: 1.когато планира инкарнацията си и 2.когато е тук, управляващ реализацията на тези планове?
Един ченълинг /Абрахам/ казват, че ние нямаме точни и конкретни планове за инкарнацията си – имаме само общи намерения, а тук импровизираме, имайки пълен избор как да живеем и да умрем. Единствено Законът за привличането конструира живота ни изцяло. Мисля си – дали това не се отнася само за първата ни инкарнация, докато не създадем карма? А после - ЗЗП работи вече съвместно с кармата?!...
И си мисля – ако нямаше възможност за свободен избор тук, на земята, то тогава всички без изключение щяха единствено да еволюират духовно, нямаше да има възможност за връщане назад в развитието...Така ли е? А много автори твърдят, че връщането назад /отзоваването на по – ниско ниво в Астрала при смъртта, отколкото при раждането/ е напълно възможно. В "Тибетска книга за мъртвите" именно затова се набляга толкова на "финалната" вибрация на човека при смъртта му - от нея зависи къде отиваш след смъртта.
И още нещо: при идеята за едновременните инкарнации, поради отсъствието на време /за духа/, как се случва еволюцията, без приемствеността? Нещо като периодичен „ъпдейт” ли се получава, влияещ на всички инкарнации на този дух едновременно?/при достигане на напредък /каквото и да значи това/ от някоя от инкарнациите му някъде във времето/? Ако е така, то тогава за какви планове изобщо може да става дума? Как се връзва кармата, за която е необходима последователност и приемственост във времето, с идеята за едновременните от гледна точка на духа инкарнации?
Много дълъг стана поста ми – за което се извинявам, не можах да се събера в по – малко думи.
Чие дело е смъртта все пак?