Автор Тема: За Егото  (Прочетена 174365 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен ARRI

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 516
Re:За Егото
« Отговор #585 -: Август 01, 2010, 21:46:08 pm »

Само си представете,ако Христос е имал егото на днешните хора,дали изобщо ще съществуваме :).
Арри..кво общо има нашето съществуване с Христос?Със или без него,все щеше да си ни има....

Разбира се,че ще ни има :yes:.Въпросът е,дали щяхме да сме такива,каквито сме сега,или по-лоши :-X :-X :-X.Все пак,той на няколко пъти се е жертвал заради нас  :(.
ЖИВОТЪТ  НА   БОГОВЕТЕ   Е  СЛЯПАТА  ВЯРА  НА  ОНЕЗИ, КОИТО  ИМ  СЕ  КЛАНЯТ !Тери Пратчет

Неактивен aldonea

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 520
  • От всичко достатъчно!
Re:За Егото
« Отговор #586 -: Август 04, 2010, 15:06:44 pm »
:)Здравейте,
В основата на учението на Фройд стои възгледът, че човешкото поведение произтича от антагонизъм между различните части на личността. Той разделя човешката психика на три части (инстанции) - То, Аз и Свръх Аз. Графично моделът може да бъде представен, като вертикал, в чиято най-долна част се намира То.
В най-горната част на вертикалната се намира Свръх Аз-ът (аналог на съвестта).
Аз-ът е единствената инстанция на психиката, той е критичният разум.
Тази част от егото (То) олицетворява вродените инстинкти и се подчинява на принципа на удоволствието. Това е импулсивната, неосъзната част на човешката психика, която не признава норми (забрани или изисквания), нито реалност (време и пространство) и е движена само от принципа на удоволствието и непосредственото, безпрекословно удовлетворение на биологичните потребности. Често е в конфликт със Свръх-Аз -а, център на нормите и ценностите, наложени от средата, обществото или моралните изисквания. Свръх-азът цензурира, ограничава и потиска импулсивните нагони на себе-то.
Третата инстанция - на Егото - се оформя през петата-шестата година от индивидуалното развитие. В него, казано образно, се "съдържат" т.нар. психични защитни механизми. Всяка личност борави с определен индивидуален набор от такива защитни механизми. Част от тях са примитивни, други са невротични и незрели, и най-сетне се отработват и зрелите механизми на психична защита. Взаимоотношенията между трите структури на личността могат да се опишат най-общо по следния начин. То иска, Свръх-азът забранява и от това страда Азът. Тоест, когато се появи някакво инстинктивно желание у човека, то влиза в противоречие с овътрешностените норми, съдържащи се в Свръх-аза, и Аз-ът трябва да намери някакво решение, съобразено и с двете позиции, които са принципът на удоволствието и принципът на нравствеността. Доста често обаче Азът не се справя в адекватното потискане на желанията поради незрялост на защитните механизми. Тогава непреработената нагонна енергия може да обуслови засилване на вътрепсихичното напрежение, дължащо се на натрупаното неудовлетворение.
Това са уики-цитати от психоанализата на Зигмунд Фройд.
    :yes: Да фройд, а ти как ще ни опишеш срещите си с ЕГО-то?   :hi:
БОЛКАТА Е НАЙ-ДОБРИЯТ УЧИТЕЛ!!!

Неактивен mitko

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 843
  • Не прави това, което не искаш да ти се случва
    • профил
Re:За Егото
« Отговор #587 -: Август 04, 2010, 15:58:47 pm »
А Бог има ли его?
       Където  има  желание  има  и  его!!  Бог  твори  с желание,  не  по  принуда  нали?
"Въображението е по важно от знанието" Айнщайн

Неактивен end

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 21
Re:За Егото
« Отговор #588 -: Август 04, 2010, 21:42:16 pm »
Цитат
не допускаш ли, че именно така наречената съвест която според теб е коректив на ЕГО-то би могло да е свръх-ЕГО. Защото все пак има сигнатура на желание, па макар и да е за корекция?  
Здравей aldonea,  :)
Нямам представа, защо си помислих, че донякъде Фройд отговаря на тази ти мисъл.
Фройд не ми е любимец. Но специално вертикалата му, според мен е вярна. 8)
Гледам напоследък и тези, които дори и нея не харесваха - са й обърнали внимание. И то доста голямо.
Цитат
Да фройд, а ти как ще ни опишеш срещите си с ЕГО-то?  
Колкото до това - трудно е човек да бъде винаги в средата /средния път/.
Независимо от ценностната система, има и правила, които трябва да се спазват. :hi:
« Последна редакция: Август 04, 2010, 21:43:54 pm от end »

Неактивен old4

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 042
Re:За Егото
« Отговор #589 -: Август 04, 2010, 23:06:08 pm »
Значи и Бог има его, според думите на Митко, но това не е интересно толкова, по интересното е един постинг на Танграта за Българското его, за което му свалям шапка  :hi:
Не мисля, че планините са живи същества. Че из някои от тях има свещенни места, да, но това няма нищо общо.
Ако твърдим това, трябва и да кажем, че всеки камък и цялата Вселена са също живи. Няма място, което да не е проникнато от енергия.

А българите ... не знам. Едно време и аз вярвах, че са нещо много особено. Сега вярвам само отвреме на време. От доста време живея в град, където има хора от почти целия свят. Не намирам нищо, с което българите да превъзхождат останалите. Нито с морал, нито достойнство, нито с физически качества, нито с духовни, нито с начин на живот, нито с някакви умения, нито с интелигентност.
Да, в някои неща сме добри, например мисленето, математиката, логиката, но не и превъзхождащи всички. Арабите и индийците са не по-зле. Даже може би по-добре.

Ако има някакви скрити качества, които ни правят по-велики, те ще трябва да са много скрити, и да не се забелязват хич.
Само едно е ясно забележимо - претенции без покритие, и его на примадона, във всяка област. Дали ще е като си търсят работа, дали ще е като си търсят мъж или жена и тн.
Понякога това его наистина може да накара някой да се напъне и да се докаже, и наистина да успее много, но това е по-скоро изключение отколкото правило.
(Разбира се не всички народи са еднакви, и ние далеч не сме най-зле, има и много по-зле от нас, но мисълта ми беше, че не сме някакви супер извънземни и най-добри в нещо си)
Съжалявам old4, съществува забрана, която не ти позволява да публикуваш или изпращаш лични съобщения

Неактивен Julius

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 19
Re:За Егото
« Отговор #590 -: Август 11, 2010, 10:28:24 am »
Седемте врати на егото!

Има няколко врати през които егото навлиза. Тези врати трябва да бъдат разбрани, защото само така егото може да бъде изоставено. Разбиране е ключовата дума тук. Само разбиране може да помогне, потискането е невъзможно, защото егото не е реалност - то е една представа. Човек не идва с него, когато идва на света; то е нещо, което се научава. Егото се създава, тъй като всяко нещо е единствено по рода си и поради тази си уникалност съществува възможност за неговото научаване. Затова когато бъде осъзнато - че е просто сянка - започва да изчезва от само себе си. Разбрани съвършено вратите, през които егото навлиза, могат да бъдат затворени. Тогава егото повече няма да бъде създавано.

Първата врата е телесната самоличност или материалния „аз”. Тук се осъзнава разликата между света и самия себе си, разграничението, че има нещо „вътре в мен”. Детето например чувства, че гладът идва отвътре, а после майката идва и го наплясква и то чувства, че това идва отвън. Сега едно разграничение започва да бъде чувствано малко по малко - че има неща, които идват „отвън” и неща, които идват „отвътре”. Идеята за „вън” и „вътре” вече се е появила. Всъщност разлика между „вън” и „вътре” няма, но детето започва да учи пътищата на егото. Хората, които вярват, че тялото е всичко, че няма нищо повече от това тяло в теб, че тялото е цялото ти съществуване и когато тялото умира и ти умираш, и всичко изчезва - те свеждат човека до материята.

Втората врата е вътрешната самоличност или съзнателния „аз”. Детето научава своето име, осъзнава, че отражението в огледалото днес е на същата личност, която е видяло вчера и вярва, че чувството за мен или собствената същност се запазва пред очите на променящите се преживявания. Всичко се променя, но едно нещо като че ли е непроменливо - представата за себе си. Егото влиза през друга врата: представата за собствения „аз”. Хората, които са обвързани твърде много с тази врата и които вярват, че тялото ще умре, но тяхната вътрешна цялост ще остане са т. нар. Спиритуалисти. Идеята за постоянна душа, за собствена същност продължава да играе игри в техните умове. Истинският „Аз” няма форма - той е чистата пустота. Нищото!

Третата врата е „самомнението”. То се отнася до чувствата на детето за гордост в резултат от научаването да прави нещо само. Когато детето започне да се учи да ходи, то опитва по цял ден. Пада отново и отново, препъва се, удря се, но отново става - защото това му дава гордост: „И аз мога да правя нещо! Мога да ходя!”. Ако види мравка, ще скочи върху нея и ще я настъпи. Ако види часовник, непременно ще го отвори за да види какво има вътре. Превръща се в изследовател, откривател. Хората, които се закачат тук стават политици, шоумени. Те искат да покажат на света, че могат да правят нещо. Ако светът им позволи някаква съзидателна дейност, добре. Ако не им позволи - стават разрушители.

Четвъртата врата е „притежанието”. Основната дума тук е думата „мое”. Ако вземеш играчката на едно дете, то не се интересува много от нея, то се интересува повече от: „Играчката е МОЯ и ти не можеш да я вземаш!”. Когато никой не се интересува от играчката, то ще я захвърли в ъгъла и ще избяга навън да си играе, но ако някой я поиска, то няма да му я даде. Тя е неговото „мое”, а понятието „мое” създава чувството за „мен”, откъдето влиза егото. Същественно е да се отбележи, че вратите не са само за децата - те остават такива през целия живот. Хората привързани към тази врата са патриотите, догматиците и всички, които претендират: „Моята страна е най-хубавата, моята религия е най-правилната...” и т.н. без да осъзнават, че се държат детински.

Петата врата е представата за себе си. Тя се отнася до това, как детето вижда себе си. Чрез взаимодействие с родителите, чрез похвала или отрицание, то се научава да има определена представа за себе си - или добра, или лоша. Това са двата начина - вратата е една и съща - или го хвалиш и то се чувства добре, или го наказваш и то ще направи така, че присъствието му да стане осезаемо. Петата врата е тази от която са родени светецът и грешникът. През нея влиза моралът: или ставаш моралист, чувствайки се много по-добър, „по-свят” от другите, или ставаш безнравствен и започваш да се бориш с останалия свят.

Шестата врата е собствената личност като довод. Детето научава езика на доводите, логиката, аргументите. Логиката се превръща в опора на неговия „аз”. Затова и хората спорят - заради излюзията, че са победители, която ги кара напълно да забравят себе си. Представителите тук са учените, мислителите, интелектуалците, които чрез четенето, ученето, цялото образование, първо натрупват всякакви идеи, а после започват да създават системи от тези идеи.

Седмата, последна врата е стремежът, амбицията, целта в живота. Тук човек започва да си мисли за това, какво да направи в света за да остави следа в историята, знак в пясъка на времето. Животът бяга бързо и човек трябва да направи нещо, в противен случай скоро ще се превърне в нищо и никой няма да узнае, че е съществувал. Ключовата дума тук е „ставането”. Има някой, който иска да стане Бог!

Това са седемте врати, чрез които излюзията за егото се създава и чрез които, ако бъдат правилно разбрани егото може да бъде отстранено. Разликата между едно дете и един просветлен човек, където и двамата не притежават его е, че детето е невинно, но неговата невинност е несъзнателна и то ще я загуби. Докато мъдрия човек е преминал през всичките врати, видял е че са илюзор- ни и ги е затворил. Завърнал се е у дома - отново е станал дете, но в него повече не съществува възможност за създаване на его.

Ако човек бъде лишен от своите излюзии и всичко, което му пречи да види действителността - ако бъде лишен от своите интереси, от своите очаквания и надежди - всичките му домогвания биха се срутили, всичко би се изпразнило от съдържание и би останало едно празно същество, едно празно тяло (но податливо на селекция), живо само във физиологичния смисъл на думата. Това би било смъртта на Фалшивият Аз - Егото, смъртта на всичко от което той се състои, това би било разрушаването на всичко фалшиво, натрупано чрез невежество или неопитност. Тази непредубедена позиция е основата на вътрешната свобода, без която изборът на действие е невъзможен. Тогава човек ще бъде способен да избира за себе си и да не позволява на другите да налагат това, което те харесват.
Само тогава той ще има съзнателен избор!
« Последна редакция: Август 11, 2010, 10:32:40 am от Julius »

Неактивен ARRI

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 516
Re:За Егото
« Отговор #591 -: Август 11, 2010, 10:33:06 am »
Няма лошо човек да има его.По-лошото е,мъжко его,заклещено в тялото на жена.Това вече е гоооляяям проблем ;D ;D ;D.Сещайте се,за какво иде реч ;).
ЖИВОТЪТ  НА   БОГОВЕТЕ   Е  СЛЯПАТА  ВЯРА  НА  ОНЕЗИ, КОИТО  ИМ  СЕ  КЛАНЯТ !Тери Пратчет

Неактивен Julius

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 19
Re:За Егото
« Отговор #592 -: Август 11, 2010, 17:03:08 pm »
Смъртта на егото е тази за която се говори в религиите!

А не физическата смърт.

Библия, ГЛАВА 18:

"3. и рече: истина ви казвам, ако се не обърнете и не станете като деца, няма да влезете в царството небесно;..."

Неактивен Eon

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 3 826
Re:За Егото
« Отговор #593 -: Август 11, 2010, 17:04:39 pm »
Смъртта на егото е тази за която се говори в религиите!

А не физическата смърт.

Библия, ГЛАВА 18:

"3. и рече: истина ви казвам, ако се не обърнете и не станете като деца, няма да влезете в царството небесно;..."

Децата също имат его.

Неактивен Julius

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 19
Re:За Егото
« Отговор #594 -: Август 11, 2010, 17:15:01 pm »
Децата също имат его.
Безспорно.

Но те не се раждат с него, а го научават от обкръжаващата ги среда! Самия социален живот е така устроен, че способства създаването на "буфери", които омекотяват противоречията в мислите, чувствата и пр. а осъзнаването им е доста болезнено. Всички сме обкръжени от хора, които живеят, мислят, действат посредством такива (вкл. и ние самите - или поне в моментите, когато човек не наблюдава самия себе си и не е съзнателен). Така подражавайки на големите във всичко детето придобива буфери, правещи живота му по-комфортен. Но точно тези буфери препятстват неговото вътрешно развитие и му пречат да види действителното положение на нещата.

"Като децата" се има предвид именно периода отпреди научаването им на егото. Хвърли поглед на големия пост малко по-нагоре.

В религиите се говори обикновено с метафори... и Царството небесно не е някакво място 200 км вляво от Земята, а нещо, което всеки носи в себе си - своята истинска същност. И докато човек не се избави от тази сянка - егото, не може да навлезе по-надълбоко в себе си! Егото е това, което държи човек на повърхността... затова егоистите са толкова повърхностни; затова не притежават дълбочина.
« Последна редакция: Август 11, 2010, 17:31:51 pm от Julius »

Неактивен Tangrata_

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 465
Re:За Егото
« Отговор #595 -: Август 11, 2010, 18:30:05 pm »
Какво имаш предвид под това, че егоистите са много повърхностни и нямат дълбочина?
Примери може ли?

Децата имат его. Само че не е осъзнато. Тяхното е егоцентризъм. Има писано из форума, и то даже съвсем наскоро, ама не си прочел.

Наскоро една позната с бебе на няколко месеца беше споделила, че бебето и вече започнало да хитрува и като се обърне към нея плаче, а в следващата секунда като се обърне към някакъв гостенин се смее.
Това ако не е его, какво е?

Егото произлиза главно от първичните инстинкти. Глад, жажда, болка, инстинкт за самосъхранение (страх, срам), желание за секс, желание за доминиране. Всеки се ражда с тия инстинкти. Те са най-дълбоките и най-старите възможни. Не се учат от родителите. Как би било възможно!?
Искаш да свалиш някое момиче: www.lovestyle.org/forum  Българите в Канада: www.bgcanada.com

Неактивен old4

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 042
Re:За Егото
« Отговор #596 -: Август 11, 2010, 18:39:06 pm »
Децата имат открито, а възрастните прикрито его.
Съжалявам old4, съществува забрана, която не ти позволява да публикуваш или изпращаш лични съобщения

Неактивен Julius

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 19
Re:За Егото
« Отговор #597 -: Август 11, 2010, 19:12:38 pm »
Какво имаш предвид под това, че егоистите са много повърхностни и нямат дълбочина?
Примери може ли?

Егото кара човек да мисли в две направления: От едната страна съм АЗ, а от друга - целия останал свят! То е което те кара да се чувстваш отделен от живота чрез който си дошъл на този свяя, от целия останал органичен свет, който също като мен и теб съществува благодарение на съзидателната енергия на живота.

Всичко е едно! И когато човек осъзнае, че наистина всичко е едно... когато осъзнае единството стоящо зад многообразието, не може да продължава да мисли за себе си като нещо отделно от света... а понякога и че света едва ли не е против него.

Егото е това, което кара хората да мислят по този начин. То е което изгражда стени между тях и заобикалящия ги свят. Егото ги кара да желаят и да трупат различни непотребни вещи... а човек е богат не с това, което притежава, а с това, което е ДАЛ! :)

Наскоро една позната с бебе на няколко месеца беше споделила, че бебето и вече започнало да хитрува и като се обърне към нея плаче, а в следващата секунда като се обърне към някакъв гостенин се смее. Това ако не е его, какво е?

Всички /или поне преобладаващата част от хората/ са продукт именно на такова погрешно отношение, на това погрешно възпитание... Понеже съм се занимавал няколко години с психология и съм провел достатъчно наблюдения и експерименти и познавам достатъчно добре и детската и изобщо човешката психика и начин на мислене, ще ти кажа как се наслагват и вкореняват такива погрешни пътеки в мисленето и дори в чувствата на хората.

Наблюдавал съм десетки пъти аналогичен на дадения от теб пример /можеш да го видиш във всеки парк, във всяка детска градина/. Пада детето, удря се леко - и започва да се оглежда. Ако майката е наблизо - надава вой, ако я няма - става, изтупва се и продължава да играе. Това се дължи на една погрешно заложена в него асоциация.

Хората като цяло притежават нездрава нагласа и пристрастяване към нещастието. Никой не пита как да стане нещастен - всеки знае. Никой не е обучаван специално на нещастие - всеки го е научил инстинктивно. Хората претендират, че искат да са щастливи, но всъщност обичат нещастието. Те са се привързали към нещастието до такава степен, че не могат без него. Зад това се крие една дълбока инвестиция. Когато си нещастен е лесно да осъдиш целия свят, лесно е да прехвърлиш отговорността на някой друг. Когато си нещастен можеш да манипулираш тези, които са близо до теб - защото ти си нещастен, а те са длъжни да те правят щастлив. Когато си нещастен, можеш да изискваш чуждото внимание: аз съм болен, аз съм нещастен. Любовта е необходима на душата така, както и храната на тялото, затова човек който не може да намери любов я замества със симпатия или състрадание. А начинът да предизвикаме симпатия или състрадание е много лесен благодарение на един трик.

Човек научава този трик още в детството си. Цялото общество още от самото начало тръгва в погрешна посока. Когато едно дете е болно, родителите му го удостояват с повече внимание. Когато детето е нещастно, цялото семейство се чувства отговорно и детето се превръща в диктатор. Когато е болно, може да поставя своите условия. Може да каже, че тази вече трябва да получи дадена играчка и никой не може да му откаже, защото то е болно! А когато то е здраво, никой не се вълнува от него; никой не идва и не сяда до леглото му. Точно обратното: когато е болно бащата идва, големият татко идва - един толкова голям и важен човек, и детето се чувства щастливо. След това идват докторите, великите лекари; идват съседите, майката постоянно се суети наоколо и говори за болестта му. То става център на цялото семейство, а за детето светът е неговото семейство. И целият свят се върти около него - то е Слънцето, а всички останали са планетите. То се чувства толкова прекрасно. В този момент обаче то вгражда една асоциация между болестта и ВНИМАНИЕТО, която асоциация е изключително опасна и заради която то ще страда през целия си останал живот.

Родителите не би следвало да обръщат прекалено много внимание на детето, когато то е болно или нещастно. Точно обратното: когато то е здраво и щастливо, тогава трябва да му се обръща внимание. Когато детето е щастливо, то трябва бъде накарано да се почувства център на семейството!

А всеки има нужда от внимание! Всеки иска да е нещо специално!

Вниманието е психическа потребност! Хората познават себе си единствено чрез мнението на другите за тях. Някой им е казал, че са добри - и те грейват. Някой им е казал, че са лоши - и те униват. Оттук и страха от хорското мнение - ако те променят мнението си за нас, ще трябва да се променим и ние. Но най-интересното е, че същите тези хора, дали мнението си за нас, познават себе си чрез нашето мнение за тях! Това е една странна игра:
Аз познавам теб, ти познаваш мен... а всъщност и двамата не знаем кои сме!

Но човек, който познава себе си - няма нужда от мнението на останалите! Не е негов роб!


И повечето възрастни не са по-различни... още първите им изречения при всяка среща са скрита битка за внимание - почва да се говори за болести, за страдание... Те са запомнили урока от детството си - знаят, че ако са зле - ще им бъде обърнато внимание.

Това наистина е едно нездраво състояние: когато физически си зле, се чувстваш психически добре и обратното: когато си физически добре, се чувстваш психически зле. Но за съжаление това е положението. Ако жената е болна, мъжът се връща у дома с цветя и бонбони. Когато тя е здрава, той дори не я поглежда - връща се с вестника и почва да чете. Всички продължават да играят играта да се чувстват нещастни. Но ако човек иска да бъдеш щастлив, ще трябва да забрави за инвестицията вложена в нещастието, иначе никога няма да бъде щастлив. Щастието не е нечия чужда отговорност. Никой не може да направи другия щастлив. Това е лично израстване, лична отговорност! Но човек трябва да разбере подсъзнателния механизъм - това, че иска щастие, а всъщност желае нещастие.

А този свят е наистина магическо място и ако човек желае щастие - то ще се случи, ако желае нещастие - то също ще се случи, защото той е решавашия фактор, той е основната причина за всичко, което му се случва! Категорично! Без изключения! Това е абсолютно научен закон: отговорността за всяко вътрешно състояние е изцяло лична отговорност - доказано е експериментално!

Егото произлиза главно от първичните инстинкти. Глад, жажда, болка, инстинкт за самосъхранение (страх, срам), желание за секс, желание за доминиране. Всеки се ражда с тия инстинкти. Те са най-дълбоките и най-старите възможни. Не се учат от родителите. Как би било възможно!?

Вглеждал ли си се по-продължително в погледа на бебе /до не повече от 1-2 год. възраст/. Когато имаш следващия път такава възможност - направи го. Ще видиш, че бебетата НЕ МИГАТ. Или ако премигват - то е изключително нарядко. Те дори това научават от възрастните - те не знаят как да предпазват очите си чрез честото мигане, което предпазва окото от изсъхване. И с останалите неща е така!

А инстинкта за самосъхранение няма нищо общо с егото. Да задоволяваш потребностите си е едно, а желанията - съвсем друго. Егото е това, което стои зад желанията, не зад потребностите.
« Последна редакция: Август 11, 2010, 19:39:43 pm от Julius »

Неактивен Tangrata_

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 465
Re:За Егото
« Отговор #598 -: Август 11, 2010, 19:33:28 pm »
Съгласен съм с почти всичко. Добър разбор. Горе долу съвпада с това, което и аз мисля. Единствено не съм съгласен, че децата всичко научават след раждането.

Като нагласа, като плацебо безспорно е правилно. Така може да максимизираме ефекта от нашите усилия. Фокусирането върху вродени качества може да намали мотивацията за промяна. Но тук не говорим в какво е хубаво да се вярва (включително и аз се старая да вярвам), а какво реално е.
Това разделение на потребности и желания за мен е субективно. И не е валидно.
Та това са най-съществените желания. От гледна точка на средностатистически психолог, да, може и да не може да ги изключиш. Но от гледна точка на това, което говориш - "единство на природата", "всичко е едно цяло" и тн., не може да си имаш задоволяването на тия потребности за свещена неприкосновеност.
Утре може заради твоето желание за глад някой да умре. Или заради твоето желание за секс някой да направи аборт и да няма деца. Или пък да намрази живота и да се самоубие.
Винаги чрез задоволяването на тия "потребности" ние рискуваме да нараним останалите. И това НЕ Е хармонията-единство на всички твари, за която ти говориш.
Не казвам, че аз се лишавам от тия неща. Но това са светски неща. И тая обща хармония и безего състояние никога няма да постигнем, ако винаги си задоволяваме потребностите.
Искаш да свалиш някое момиче: www.lovestyle.org/forum  Българите в Канада: www.bgcanada.com

Неактивен Julius

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 19
Re:За Егото
« Отговор #599 -: Август 11, 2010, 20:08:05 pm »
Съгласен съм с почти всичко. Добър разбор. Горе долу съвпада с това, което и аз мисля. Единствено не съм съгласен, че децата всичко научават след раждането.

Има два варианта: или детето идва с "нещо" на тоя свят /дали в резултат на прераждане - вариант, който лично аз не поддържам - по простата причина, че какво се случва след смъртта ние не знаем - и както тези, които твърдят, че има прераждане НЕ могат да го докажат, така и тези, които твърдят че няма - СЪЩО не могат да го докажат. Това е просто една хипотеза!/...

Или детето идва като "чист лист хартия" на този свят и всички около него започват да се състезават в зацапването на този лист и покриването му с писания. Образование, формиране на характер, информация, която често наричаме знание, всички чувства за дълг, чест, морал и т.н. Всичко това нахлува там. А самият зацапан лист, като вижда че хората смятат неговата „мръсотия” за добродетел, я смята за нещо ценно. Това е един пример за това, което ние наричаме „човек”, към който често добавяме такива думи като гений и талант. И въпреки всичко нашият „гений” може да има лошо настроение през целия ден, ако не си намери чехлите до леглото, когато се събуди сутринта или ако се пореже, докато се бръсне.

Личният ми опит се базира както писах на наблюдения и експерименти, които са показали, че всички чувства /с техните нюанси/ се научават! Всяка епоха, раса, народ, страна, дори професия имат определено количество пози, движения и чувства. Тези движения и пози, нещо постоянно и неизменно в човека, контролират сферата на мислите и чувствата му. Но човек не ползва всички, които за него са възможни, а избира само няколко от тях, в съответствие със своята индивидуалност /резултат от сблъсъка между вътрешното, между наследеното от родителите и външното/, така че неговия „репертоар” е ограничен.

Това разделение на потребности и желания за мен е субективно. И не е валидно. Та това са най-съществените желания... Утре може заради твоето желание за глад някой да умре. Или заради твоето желание за секс някой да направи аборт и да няма деца. Или пък да намрази живота и да се самоубие. Винаги чрез задоволяването на тия "потребности" ние рискуваме да нараним останалите. И това НЕ Е хармонията-единство на всички твари, за която ти говориш.

За жалост светът е ограничен, ресурсите - също, а ние хората не сме малко! Ние нямаме естествен съперник в природата и броят ни расте главоломно. Обикновено природата не се презапасява с повече от нужното съществуване на останалите видове - хищниците напр. не се размножават в същата степен както животните служещи им за храна - така съперничещите си видове съществуват БЕЗ да изчезнат. Но ние... би следвало ние самите да контролираме популацията си. В един момент ресурсите не могат да покрият дори потребностите на всички - оттам и борбата за задоволяването им!

Потребностите на хората не са кой знае колко големи... покрив над главата, храна, някой, който да обичаш... не е кой знае колко. Тук обаче се включва егото: по-голяма къща, по-хубава кола, по-красива жена, по-скъп телефон и т.н. И всичко това само за да предизвикаш чуждата завист.

Знаеш типичната мъжка приказка: "Обичам две жени - едната е красива, но бедна, а другата - богата, но грозна. Коя да избера?" И се започва едно филосовстване - едни викат хубавата, други - богатата... А всъщност нещата стоят много просто - но за да стигнеш до верния отговор трябва първо да зададеш ПРАВИЛНИЯ въпрос! А този въпрос НЕ Е правилен.

Ако задаващия въпрос обичаше една от двете жени - той не би задал този въпрос! Любовта сама щеше да направи избора! Зад този въпрос стои единствено егото - човекът просто има нужда от внимание, разликата е, че той може да постигне това по два различни пътя! Единия като вземе красивата /и се разхожда само пеша с нея/ та всички да му завидят на жената... а другия начин е като парадира с парите на богатата!
« Последна редакция: Август 11, 2010, 20:25:30 pm от Julius »

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27