Автор Тема: За Егото  (Прочетена 174368 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Спорт-Здраве4

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 244
Re:За Егото
« Отговор #180 -: Август 14, 2009, 04:44:19 am »
...
Човек в повечето случаи действа силно повлиян от външни фактори, обществено мнение, общоприетото от средата, традиции, внушения, навици, зависимости и т.н. (не ми се навлиза в подробности). Това не е човешката същност. Последната можем да разберем, като се абстрахираме от изброените неща, които я заглушават. Все едно да се опитваш да гледаш през опушено стъкло. Светлината си е светлина, и една малка част ще премина през стъклото, но тя ще достигне до нас силно изкривена и отслабена. В случая с престъпника: неговото съзнание е замърсено подобно на опушеното стъкло поради различни причини, като например средата в която е израснал, възпитание, предразположения от миналото, незадоволени желания и др. По този начин той може въобще да не възприеме импулсите идващи от духовната му същност. Той не вижда нейната светлина, а само наслояванията върху своята психика, и именно те определят действията му, вместо висшия му аз.

Ти упорито отказваш да търсиш човешката същност.Ето как се прави - откриваш ПО КАКЪВ НАЧИН човекът е бил съвместим с конкретните "външни фактори".Ако не е бил съвместим, нямало е да се свърже с тях.

А това доколко има външни фактори мисля че е абсурдно да си говорим, щото братче вече съвсем не ми е ясно как живееш с тоя epic fail в главата си.


Marhs, ето ти материал, с който да си тренираш първосигналните разсъждения: как така битието определя съзнанието и съзнанието определя битието едновременно.

Неактивен ThreeFaces

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 137
  • Omnia ab Uno
Re:За Егото
« Отговор #181 -: Август 14, 2009, 05:05:21 am »
...
Човек в повечето случаи действа силно повлиян от външни фактори, обществено мнение, общоприетото от средата, традиции, внушения, навици, зависимости и т.н. (не ми се навлиза в подробности). Това не е човешката същност. Последната можем да разберем, като се абстрахираме от изброените неща, които я заглушават. Все едно да се опитваш да гледаш през опушено стъкло. Светлината си е светлина, и една малка част ще премина през стъклото, но тя ще достигне до нас силно изкривена и отслабена. В случая с престъпника: неговото съзнание е замърсено подобно на опушеното стъкло поради различни причини, като например средата в която е израснал, възпитание, предразположения от миналото, незадоволени желания и др. По този начин той може въобще да не възприеме импулсите идващи от духовната му същност. Той не вижда нейната светлина, а само наслояванията върху своята психика, и именно те определят действията му, вместо висшия му аз.

Може би защото висшия аз първи се е навил да участва в тази игра и да се прояви точно в това общество, среда, родители, приятели и т. н., където ще може да изгради престъпни наклонности.

Защо не допуснем, че всяка една опитност е желана?
Ако душата искаше да кисне в блаженство едва ли щеше да си прави този труд да се проявява в материалното.
« Последна редакция: Август 14, 2009, 05:07:15 am от ThreeFaces »

Неактивен Iris

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 922
Re:За Егото
« Отговор #182 -: Август 14, 2009, 09:03:23 am »
Може би защото висшия аз първи се е навил да участва в тази игра и да се прояви точно в това общество, среда, родители, приятели и т. н., където ще може да изгради престъпни наклонности.

Защо не допуснем, че всяка една опитност е желана?
Ако душата искаше да кисне в блаженство едва ли щеше да си прави този труд да се проявява в материалното.
Висшият аз на нищо не се е навил. Целта на всички прераждания е да може човек да издигне самосъзнанието си до нивото на висшия аз. След това въобще няма да има нужда от прераждания (в плътно тяло). Важни са единствено тази опитности, които прибавят нещо към висшия аз. Средата в която се въплъщаваме зависи много и от кармата ни. Ако се създават условия предразполагащи ни към престъпления то те са или кармични или са изпитания, но и в двата случая се очаква да преодолеем и да не им се поддадем. Ако последното се случи просто повтаряме всичко отначало. Хората изживяват някои опитности по хиляди пъти. Значи не е важно просто да изживеем опитността.

Неактивен Спорт-Здраве4

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 244
Re:За Егото
« Отговор #183 -: Август 14, 2009, 21:05:53 pm »
Може би защото висшия аз първи се е навил да участва в тази игра и да се прояви точно в това общество, среда, родители, приятели и т. н., където ще може да изгради престъпни наклонности.

Защо не допуснем, че всяка една опитност е желана?
Ако душата искаше да кисне в блаженство едва ли щеше да си прави този труд да се проявява в материалното.
Висшият аз на нищо не се е навил. Целта на всички прераждания е да може човек да издигне самосъзнанието си до нивото на висшия аз. След това въобще няма да има нужда от прераждания (в плътно тяло). Важни са единствено тази опитности, които прибавят нещо към висшия аз. Средата в която се въплъщаваме зависи много и от кармата ни. Ако се създават условия предразполагащи ни към престъпления то те са или кармични или са изпитания, но и в двата случая се очаква да преодолеем и да не им се поддадем. Ако последното се случи просто повтаряме всичко отначало. Хората изживяват някои опитности по хиляди пъти. Значи не е важно просто да изживеем опитността.

Epic fail !!!

1.Не издигането да ниво на висшия аз е важно - ти ОТ САМОТО НАЧАЛО СИ ВИСШИЯ АЗ ! А е важно чрез тази ти форма ТИ да се сдобиеш с преживявания за себе си.
2.ВСЯКА ОПИТНОСТ прибавя нещо към висшия аз.
3.Важно е да изживееш опитността по ХИЛЯДИ РАЗЛИЧНИ НАЧИНИ.

мили господи

Неактивен Iris

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 922
Re:За Егото
« Отговор #184 -: Август 15, 2009, 00:32:50 am »

1.Не издигането да ниво на висшия аз е важно - ти ОТ САМОТО НАЧАЛО СИ ВИСШИЯ АЗ ! А е важно чрез тази ти форма ТИ да се сдобиеш с преживявания за себе си.
Да, човекът включва висшият аз, но въпросът е дали в настоящето може да бъде съзнателен като такъв. В бъдеще ще може със сигурност. Едно животно не може да мисли като човека, защото умственото му тяло не е достатъчно развито (организирано), за да може съзнанието да се фокусира на това ниво. По-същия начин за да може човек да действа съзнателно като душа (висш аз), е необходимо това, което  в езотериката наричат „будхи“ да е претърпяло определено развитие.

2.ВСЯКА ОПИТНОСТ прибавя нещо към висшия аз.
Всяка опитност прибавя по нещо, но не задължително към висшия аз. Твърдите предмети потъват във водата, да не говорим за въздуха. Мястото на камъните е на земята, а не на небето и природните закони съвсем естествено ще ги поставят на мястото им. До висшия аз може да достигне само това, което му съответства.

Неактивен Спорт-Здраве4

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 244
Re:За Егото
« Отговор #185 -: Август 15, 2009, 10:36:55 am »
2.ВСЯКА ОПИТНОСТ прибавя нещо към висшия аз.
Всяка опитност прибавя по нещо, но не задължително към висшия аз. Твърдите предмети потъват във водата, да не говорим за въздуха. Мястото на камъните е на земята, а не на небето и природните закони съвсем естествено ще ги поставят на мястото им. До висшия аз може да достигне само това, което му съответства.

Представи си го така - същността и смисълът на преживяването стигат во висшия аз, а онова, което е излишно(подробностите и облика на самото преживяване) си остава в тази плътност.



Понеже е дълго, ще копирам нещо, което съм писал преди, по повод това кое е висш аз и кое не е и какво означава "да постигнеш осъзнаване като висшия аз"(не можеш по принцип, ако не си финална инкарнация, а и за нея не съм сигурен дали го може преди смъртта):
"Чрез думата "Игра" някои автори се обръщат към живота в тази триизмерна реалност.С думата игра може да се опише цялото случване на живота, не само на този, а на всяко инкарниране.Защо авторите избират тъкмо думата Игра?
Младежта в нашето време има уникалната възможност, предоставена от времената, да имат опит с играенето на компютърни игри.Всяка компютърна игра в нашето време се състезава с другите по реализъм на изображението и емоциите, които носи при играенето й.Затова, нека използваме тази буквална метафора.

Тъй като авторът е убеден, че в нашето географско пространство е невероятно трудно да се намери човек от стар набор, който да споделя идеите на това писание, той ще си позволи да не разяснява терминологията на компютърните игри.


Нека читателят си представи някоя компютърна игра, която е добре запечатана в съзнанието му.За най-голяма ефективност на метафората, това може да е екшън от първо лице или още по-добре - ролева игра (RPG - Role-playing game).

Когато играем компютърна игра, ние - "задклавиатурното устройство" - се самоидентифицираме с персонажа в играта.Той е олицетворение на нашето присъствие в игровия свят.Насладата и преживяването от играта зависи от това до каква степен успеем да се самоидентифицираме с този олицетворен дигитален персонаж.
Когато играем компютърна игра, ние не сме на компютъра през цялото време.Ставаме до тоалетна, ставаме, за да се нахраним или за да свършим битовите си дела, след което отново сядаме на компютъра.Излизаме от играта, за да се наспим, а на сутринта отново сядаме пред монитора.

Нека се поставим в ролята на нашия компютърен игрови персонаж.
От негова гледна точка не съществува друг свят, освен светът на играта.Той е неспособен дори да си представи нещо по-широко от този дигитален свят, тъй като границите на неговото съзнание се съизмерва с играта, от която е част.Нещо повече - компютърният персонаж е мъртъв, без съзнанието на задклавиатурното устройство.Когато нас ни няма, играта не върви, окгато ние не управляваме компютърния персонаж, то е мъртва информация без воля и без самосъзнание.Ние можем да си дадем сметка за това, защото този компютърен персонаж е месията на нашето съществуване зад монитора - извън играта - и той е изпълнителят на нашата воля.Но от негова гледна точка ние може би не съществуваме, тъй като той е неспособен да си даде сметка за нещо по-широко от това, в което е потопен.
В действителност ние и този компютърен персонаж сме едно и също.Една и съща воля - не две воли, които съвпадат - една и съща воля!

Нещо повече.Компютърният персонаж не е способен да отчете нашето отсъствие, а само нашето присъствие.Ние, неговото съзнание, присъстваме във всеки един момент от неговата съзнателност.Но той не си дава сметка кога компютърът е изгасен или кога задклавиатурното устройство(ние) отсъства, за да свърши всекидневните си дела.В момента, в който това устройство се върне, животът и съзнанието на комютърния персонаж продължават така, сякаш никога не са спирали.

Сега нека излезем от метафората и преразкажем нещата относно познатата ни действителност.
Ние сме посланници и израз на едно величествено и могъщо(в сравнение съ свсичок в нашата действителност) същество.Нашето съзнание е неговото съзнание.Ние сме това същество и чрез сегашната ни форма ние се наслаждаваме на преживяването от играенето на една Игра.
От това следва много важното разкритие - човекът е същество, чиято власт и могъщество се простира отвъд границите на времето.Човекът е същество, чието съзнание се намира и борави извън законите и зависимостите, които цивилизацията се опитва да ни представи като вездесъщи.Нека се замислим над следното:

Какво наричаме дежа-вю? Какво наричаме интуиция?
В обществото на геймърите(компютърните играчи) има новаци, има опитни геймъри, има иновативни геймъри и посредствени такива.Един геймър, който знае как се играе една игра е запознат с факте, че преди да започне играта, той трябва да се информира за нея.Той събира информация от интернет, събира информация и от други хора, коиот са я играли преди него.След което започва да играе с по-голяма осведоменост от новаците геймъри и затова играе по-успешно и отбелязва по-бърз напредък.
Когато геймърът достигне задънена улица в играта си, или труден етап, който не знае как да премине или как да се справи с трудностите, той спира играта и влиза в интернет.Там търси информация по форумите, от другите геймъри, от описанието на играта и подновява играта, когато има нова идея, намерил е решението или се е досетил, в следствие на прочетеното, какви действия да предприеме.Често геймърите разглеждат снимки на игровата среда в интернет, за да се запознаят по-добре с това какво трябва да правят.

По същия начин, когато нас ни "осени" някаква мисъл, когато се справим с трудна задача в живота си като по случайност, използвайки своята интуиция или когато преживеем дежа-вю, това в действителност означава, че в ролята си на могъщо същество, което не попада в ограниченията на времето и пространството, ние сме намерили решение на проблема или сме намерили снимки на съответните игрови моменти в действителността, която от сегашната си позиция не можем да осъзнаем.Както компютърната игра е едно жалко представяне на действителността, по същия начин нашите животи и нашата триизмерна действителност са жалко копие на онова, което се намира отвъд техните граници.Поради ограничеността на тази реалност, ние възприемаме интуицията и дежа-вютата като грешка във времевия поток, тъй като времевият поток е сред основните ограничения на нашата действителност.

Какво наричаме талант? Какво наричаме заложби?
Геймърите като цяло не се ограничават с една единствена игра.Те играят множество игри и в различни жанрове.Характерно последствие от играенето на много игри е развиването на способност и умения за игра.Когато някой играе екшън игра за първи път, в сравнение с опитния играч той играе доста непохватно, няма чувство за заобикалящата го физика, няма умението да използва физиката на играта в своите намерения, няма чувството на адекватно отношение с различните противници способност да борави с различните характеристики на различните оръжия.Докато един геймър, който е изиграл много екшън игри, притежава тези способности и за всяка нова игра, която започва да играе, му е необходимо съвсем малко време, за да навлезе в атмосферата й.След това заиграва така, сякаш е играл тази игра много пъти.

Когато става дума за инкарнирането, положението е същото.Колкото повече опит имаме в преживяването на различни действителности, толкова повече финес показваме в начина си на живот и толкова повече майсторство порявяваме в справянето с целите на живота.
"

Неактивен marhs

  • marh-s
  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 370
Re:За Егото
« Отговор #186 -: Август 15, 2009, 15:06:32 pm »
 :flag_of_truce:  Заформят се много интересни гледни точки по темата.Кеф е да ги чета-съдържателни са. :nyam2: А итемата стана наистина интересна.  :drinks:

Неактивен Radiance Dawn

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 42
Re:За Егото
« Отговор #187 -: Август 16, 2009, 09:07:01 am »
Спорт - Здраве написаното от теб предполага извода, че след като надмогнем егото, ще изявим висшата си същност или Божественият Аз.

Но какво ли е егото...

"Когато мислим за това усещане, чувство или склонност,  които ни заставят да произнесем думата "аз", винаги е трудно да определим точно какво е, какъв е неговият характер, защото е твърде сложно за човешкото разбиране. Дори когато човек желае да обясни нещата на самия себе си, той посочва тялото си и заявява: "Ето този, когото наричам "аз". Затова всяка душа, която е отъждествила себе си с нещо, отначало е отъждествила себе си с тялото си, защото то е това, което човек чувства като най-близко  и което осъзнава като своя същност.

Това, което човек познава най-добре, е своето тяло. Затова нарича, отъждествява себе си със своето тяло. Ако попитат едно дете: "Къде е момчето?", то ще посочи своето тяло - това е тази част от него, която то може да види или да си представи.
Това формира в душата определена концепция. Душата усвоява това разбиране и след това всички предмети, лица или същества, цветове или линии се наричат с различни имена, защото душата не ги възприема като себе си. Тя вече има концепция за себе си - идентифицира се тялото си, защото първо него е опознала и си е въобразила, че опознава себе си. Всички останали неща душата вижда чрез своя носител - тялото и ги определя като нещо отделно, различно от себе си.

По такъв начин в природата се създава двойственост, от която произлизат "аз" и "ти". Но "аз" е първата концепция на душата, с която тя е ангажирана изцяло.  С всичко останало е ангажирана частично. Всичко останало назовава в съответствие със своето отношение и връзка с него. Взаимоотношението между "аз" и "ти’’ тя установява в съзнанието, наричайки го "мое" - например "ти си мой брат", "ти си моя сестра" или "ти си мой приятел". Това разбиране поражда взаимоотношения, родство и в съответствие с тези взаимоотношения другият обект стои по-близо или по-далече от душата (от теб).

Всички преживявания, които душата има във физическия свят, в менталните сфери създават някакъв свят около нея. Душата живее в самия негов център, като нито за миг не чувства, че нещо се явява като "аз". Това "аз" тя е получила и е отдала в плен на своето тяло. За всичко останало душата мисли като за нещо друго, нещо различно - "това е заедно с мен, това ми е скъпо, затова аз съм свързана с него, то ми е много близко, но това не съм аз". "Аз" стои като отделна същност, задържайки, събирайки всичко, което получава човек и което изгражда неговия собствен свят.

От степента, в която човек се ситуира в живота, концепцията за Аз-а става по -богата. Тя се разширява и човек изведнъж вижда, че "не само тялото, но и мисълта, която аз мисля, е моя мисъл; въображението е мое въображение; моите чувства също са част от моето същество и аз съм не само тялото, но и ума". Чрез тази следваща стъпка, направена от душата по пътя на осъзнаването, тя започва да осъзнава, че Аз-а не е само физическо тяло, но и нещо друго. Това осъзнаване води заставя човека да проумее, че Аз-а е дух, или по-точно -тяло, ум и чувства, взети заедно. С тях човек определя, отъждествява себе си, когато заявява : Това съм аз!.
Когато душата отиде по-нататък по пътя на знанието, тя започва да усеща и да чувства склонност да определи себе си-"аз съм сам". Изпитва чувство на самота, но в същото време, всички неща, с които се отъждествява, не са такива, каквито изглеждат. И в деня, когато тази идея се роди в сърцето на човека, той започва пътешествие по пътя на истината. Тогава възниква процес на анализиране и той открива, че "това е моята маса, а това е моето кресло"'. Всичко, което нарича мое, принадлежащо на мен, в действителност не е моето "аз". След това започва да осъзнава, че: "Аз отъждествявам себе си с това тяло, но това тяло не съм аз, а то е моето тяло толкова, колкото това е моята маса, моето кресло, моята ваза. Значи, съществото, което казва "аз", в действителност е нещо друго: то е нето използващо тялото за собствени нужди, но самото тяло е само инструмент". И човекът мисли: "Ако това, което наричам тяло, не съм аз, тогава какво е аз? Но пак продължава да казва моето въображение, моята мисъл, моето чувство. А всъщност мисълта, чувството или въображението не са истинското аз. Това, което наричаме аз, остава същото дори след като човек е забелязал лъжовното тъждество.

Можете да прочете в "Десетте Мисли на Суфите", че съвършенството се достига чрез освобождаване от лъжовното его. Лъжовно его е това, което не принадлежи на настоящето Его и което Егото погрешно приема за свое собствено същество. Когато човек достигне до по-пълно осъзнаване на живота, тогава лъжовното его се унищожава. За да се анихилират тялото или умът, човек трябва да анализира себе си и да си зададе въпроса: "Къде се намирам? Има ли някакво индивидуално същество, стоящо зад всичко външно? Ако аз съществувам като индивидуалност, на мен ми е нужно да намеря реалното себе ". Тогава възниква въпросът: как да го намеря?

 Ако човек осъзнае и реализира това, тогава работата му на духовния път е изпълнена. За да заставим очите да видят сами себе си е необходимо да вземем огледало и да погледнем тяхното отражение, така и за да заставим реалното същество да се прояви, цялото същество, тяло и ум трябва да станат по-Добни на огледало, за да може в тях това реално същество да види себе си и да осъзнае своето независимо битие. Това, което постигаме по пътя на посвещението, чрез медитация, чрез Духовни практики, е опит да превърнем себе си в съвършено огледало.

 За да се обясни тази идея, мъдрите разказват една история. Веднъж лъвът, странствайки из пустинята, забелязал малко лъвче, играещо с овце. Така се случило, че малкото лъвче било възпитавано заедно с овцете и нямало възможност или случай да осъзнае кой е. Лъвът бил много учуден, виждайки как лъвчето се изплашило от него и избягало с такъв страх, какъвто изпитвали и овцете. Лъвът скочил в средата на овчето стадо и изревал: "Стой! Стой!" Но овцете бягали и малкото лъвче също бягало. Лъвът преследвал само лъвчето, а не овцете и казвал: "Почакай, искам да говоря с тебе". Малкият отговарял: "Аз треперя, аз се боя, не мога да застана пред теб". Лъвът казал: "Защо бягаш заедно с овцете, ти самият си малък лъв". "Не - отговорило лъвчето - аз съм овца, аз треперя, аз се боя от теб, пусни ме, нека да замина с овцете". "Да тръгваме, - казал лъвът, - ела с мен, ще ти покажа кой си, преди да те пусна", Треперейки безпомощно, малкият лъв го последвал към езерото. Там лъвът казал: "Погледни ме, погледни и себе си. Нима не си приличаме, нима ние не сме близки? Ти не приличаш на овца, ти приличаш на мен".

Това, на което се учим по време на целия духовен процес, е разрушаване на илюзията за лъжовното его. Анихилацията на лъжовното его е разрушаване на неговата илюзорност. Когато веднъж илюзиите бъдат разрушени, тогава истинното его осъзнава собственото си достойнство. Именно чрез това осъзнаване душата влиза в царството Божие, именно в това осъзнаване душата се ражда отново и това раждане отваря врати към небесата.
За да осъзнае себе си, за да съществува, душата не се нуждае от ум и от тяло, не зависи от тях в своето битие, в своя живот, както очите не зависят от огледалото - те се нуждаят от него само за да видят своето отражение. Без него виждат целия свят, но никога не виждат самите себе си. Интелектът също не може да осъзнае себе си дотогава, докато пред него не се появи нещо разбираемо, което да може да задържи - само тогава интелектът реализира, осъзнава себе си. Човек, притежаващ поетична дарба, роден поет, никога не осъзнава тези свои качества, докато не изрази идеите си на хартия и стиховете му не трогнат неговото собствено сърце. Именно тогава той си казва: "Аз съм поет". Дотогава е имал поетична дарба, но не е знаел за нея.
 Очите не стават по-силни от гледане в огледало, те само узнават на какво приличат, когато видят своето отражение. Човекът получава удоволствие от реализацията на своите достойнства, на своите дарби, на това, което притежава. Именно в тяхната реализация се заключава достойнството им. И несъмнено би било много жалко, ако очите си помислеха: "Ние сме толкова мъртви, колкото и огледалото", или гледайки в огледалото кажат: "Ние не съществуваме другаде, освен в огледалото". Лъжовното его е най-голямото ограничение.

Ако душата се чувства отделна от другите същества, тогава може ли да се чувства с Бога? Не. Душа, пленена от лъжовна концепция, душа, която не вижда, че бариерата между нея и света не съществува, как може такава душа да премахне бариерата между себе си и Бога, когото все още не познава? Вярата на такава душа в Бога, доколкото съществува, в крайна сметка, е само концепция. Това е, на което ни учи свещеникът това е, което знаем, защото родителите са ни казали, че има Бог- и това е всичко. Такъв човек допуска, че някъде има Бог, но във всеки миг е подложен на опасността да промени своята вяра. За съжаление, колкото по-силно се развива интелектът, толкова по-надалеч остава вяра. Вяра, която е плод на чист интелект, не може да се задържи дълго, с нея не може да се стигне далеч. А голямата ни мисия в живота може да се изпълни само посредством осъзнаването на вярата. В книгата “Гаян" има следния израз: "Свалянето на покровите от душата води до откриване на Бога'
Как може душата лесно да се отдели от ума и тялото по време на смъртта, когато в живота човек не може да се отдели от своите мисли, навяващи депресия, печал и разочарование. Предишният човек е заключил сърцето си щастливи и тъжни впечатления, предразсъдъци и ненавист, любов и преданост -всичко, което е преживял. Ако егото ни държи заключени в своя затвор, то взима тази тъмнина със себе си и има само един начин да се освободи от нея - осъзнаването на истината : кои сме ние!

Самото Его никога не се разрушава, единствено то остава живо и живее вечно. В познаването на егото се заключава тайната на безсмъртието. Когато в "Гаян" четем: "Смъртта умира, а животът живее" , именно егото е живот, а лъжовното негово състояние е смърт. Лъжовното трябва да отпадне, а реалното - да живее вечно. Така е и с живота: истинското живо същество е егото, то живее, а всичко, което заимства от различни планове и сфери и в което се загубва - всичко това изчезва, Нима не откриваме в това нашето собствено същество? Нещата, които не му принадлежат не остават в тялото - нито в кръвта, нито във вените - никъде. Тялото няма да ги съхрани, то ще ги отхвърли. Аналогично е и във всички други сфери - душата не приема онова, което не й принадлежи. Всичко външно тя държи отвън. Принадлежащото на земята остава на земята - душата го отхвърля, А "разрушаване на егото" е просто дума. Всъщност това не е разрушение, а отваряне.
Много често хората се страхуват да четат будистки книги, където интерпретацията на състоянието Нирвана се обяснява като "унищожение". Никой не би искал да бъде унищожен и хората много се страхуват, когато прочетат тази дума. Но това е дума. Същата дума на санскрит звучи много красиво - Мукти. Суфите го наричат фана. А ако го преведем на английски, думата ще бъде унищожение, но истинското значение на тези думи е "преминаване в" или "преминаване през". Да се премине през какво? Да се премине през лъжовната концепция, която ни е спъвала по пътя, да се освободим от нея, за да достигнем до истинската си реализация, до  истинското осъзнаване, до истинското осъществяване на мисията ни на този свят. " 
-Космическият език
Когато казваш какво мислиш, мисли какво говориш!

Неактивен Спорт-Здраве4

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 244
Re:За Егото
« Отговор #188 -: Август 16, 2009, 13:41:17 pm »
Спорт - Здраве написаното от теб предполага извода, че след като надмогнем егото, ще изявим висшата си същност или Божественият Аз.

Опазил ме господ! Нищо подобно не твърдя!

Нито трябва егото да се превъзмогва, нито има какво повееч да изразяваме!

Егото трябва да се издигне на пиедестал, а божествената същност трябва да се осъзнае - ние просто сме слепи за проявата й и си мислим, че още не се е проявила - няма повече какво да се прояви за бога! Отворете очите си хора!

Неактивен Unlock_the_Light

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 162
  • Veritas Vos Liberabit!
Re:За Егото
« Отговор #189 -: Октомври 16, 2009, 10:52:13 am »
От една страна ако не обичаш себе си (не си мааалко поне егоист  :P ) как можеш да обичаш света...


От друга, примерно в Кабала се говори за това ,че човек трябва да пребори своя егоизъм и да го замени с алтруизъм(да си готов да дадеш , да помогнеш на другите...)

Егото и егоизма всеки по различен начин си ги тълкува и преценява дали да се води по този принцип в живота си или не.Всеки сам си избира начина на поведение.
Както казва един приятел "Щом те влече."

"Светът е моята страна.....да правя добро е моята религия" -Томас Пейн

Неактивен Спорт-Здраве4

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 244
Re:За Егото
« Отговор #190 -: Октомври 16, 2009, 11:23:38 am »
Според мен е тъпо да се заменя нещо.

Чудесно ще е, ако се впрегне алтруизма в услуга на егоизма.Тогава вече всички ще са доволни, а самите ние - още по-доволни.

Неактивен aldonea

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 520
  • От всичко достатъчно!
Re:За Егото
« Отговор #191 -: Октомври 16, 2009, 21:00:08 pm »
 Спорт-Здраве4  И как предлагаш това да стане? По какъв начин? :hi:
БОЛКАТА Е НАЙ-ДОБРИЯТ УЧИТЕЛ!!!

Неактивен Спорт-Здраве4

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 244
Re:За Егото
« Отговор #192 -: Октомври 16, 2009, 21:03:40 pm »
Прост пример - алтруиситчно поведение със знанието, че това ти осигурява положение в дадена общност и трупа активи в "банката на услугите". Има още много примери.

Неактивен H.

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 8 658
  • In Lies We Trust...
Re:За Егото
« Отговор #193 -: Октомври 16, 2009, 21:23:05 pm »
Айде почна се с тъпните на Коелю :P

Неактивен aldonea

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 520
  • От всичко достатъчно!
Re:За Егото
« Отговор #194 -: Октомври 16, 2009, 22:39:59 pm »
 :)Че какво му е на Коелю, или Друнвало Мелхизедек,или Букай или пък Робин Шарма? Какво значение има кой автор ще отключи алтруизма в нас? :hi:
БОЛКАТА Е НАЙ-ДОБРИЯТ УЧИТЕЛ!!!

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27