
Пророческото послание продължава с вестите за третия период от развитието на църквата което разглежда периода ІV и V век
Този отрязък от време е белязан със сладката дрямка в която се отпуска Божия народ след страшните гонения. Император Константин узаконява християнството като равна на другите религии но самият той не е християнин. Върху сечените от Константин монети виждаме парадокс – от едната страна са инициалите на Христос а от другата образа на Аполон, бога на Слънцето. ;D Като говори за престолът на сатана сигурно има предвид това, че в древния Пергам е имало престол на езическо божество, да и не само един там са биле капищата на Зевс, Дионисий, Асклепий и Атина. В подобна бъркотия от езически вярвания и практики се е превърнала официалната християнска църква през този период. Блудството се състои в смесването на святото и нечистото в едно общо учение. И не на последно място написването на много безполезни книги които вместо да дават светлина, закриват и малкото останала чрез фалшивите поучения, суеверия и съвети.
Що се отнася за бялото камъче давано на малкото верни. През древността е имало практика в съдилищата да се гласува от тъй- наречените съдебни заседатели в края на съдебния процес чрез тайно гласуване като се пускало в делва камъче, бяло или черно. Черното за виновен а бялото за невинен, след преброяването на гласовете ако белите биле повече от черните камъчета, подсъдимия получавал бяло камъче като удостоверение за неговата праведност.
Отк. 2:12 До ангела на пергамската църква пиши: Това казва Тоя, Който има двуострия меч:
Отк. 2:13 Зная, где живееш, там гдето е престолът на сатана; и държиш здраво името Ми, и не си се отрекъл от вярата в Мене, даже в дните на Моя верен свидетел Антипа, когото убиха между вас, гдето живее сатана.
Отк. 2:14 Но имам малко нещо против тебе, защото имаш там някои, които държат учението на Валаама, който учеше Валака да постави съблазън пред израилтяните, та да ядат идоложертвено и да блудствуват.
Отк. 2:15 Така също имаш и ти някои, които държат, подобно на ония , учението на николаитите.
Отк. 2:16 Затова покай се; и ако не, ще дойда при тебе скоро и ще воювам против тях с меча, който излиза от устата Ми.
Отк. 2:17 Който има ухо, нека слуша що говори Духът към църквите: На тогова, който победи, ще дам от скритата манна; ще му дам и бяло камъче, и на камъчето ново име написано, което никой не познава, освен оня, който го получава.
И печатите:
Отк. 6:5 И когато отвори третия печат, чух третото живо същество да казва: Дойди [и виж]! И видях, и ето черен кон, и яздещият на него имаше везни в ръката си.
Отк. 6:6 И чух нещо като глас отсред четирите живи същества, който казваше: Един хиникс пшеница за динар, и три хиникса ечемик за динар; а дървеното масло и виното не повреждай.
В разглеждането на значението на цветовете на конете от Откровение трябва да знаем, че цветовете в случая са всъщност характера на църквата.
Пример: Ис. 1:18 Дойдете сега та да разискаме, казва Господ;
Ако са греховете ви като мораво,
Ще станат бели като сняг;
Ако са румени като червено,
Ще станат като бяла вълна.
В началото коня бе бял и чист като Христовото учение, после се обагри в червено от смесените вярвания на покръстените езичници сега виждаме, че е черен защото истината е забравена и на умиране сякаш няма дори лъч надежда.

Везните са символ на човешка мярка за претегляне. Сиреч, хората преценяват праведността и Божия закон с човешки мерни единици и го изопачават
Ам. 8:5 Казвайки: Кога ще мине новолунието, за да продадем жито,
И съботата, за да изложим на продан пшеница,
Като смалим ефата, уголемим сикъла,
И мамим с лъжливи везни? -
Ам. 8:6 За да купим сиромасите с пари
И бедния за един чифт обуща,
И да продадем отсевките на пшеницата?
Един хиникс е около килограм и е бил дажбата за един човек за ден а три хиникса са биле дажбата за едно впрегатно добиче. В същото време цената е равна на една еднодневна заплата и се налага работника и добичето да гладуват. Това е символ за недостига от Божие слово по него време и духовното измършавяване на църквата като цяло.
С думите „а дървеното масло и виното не повреждай” се говори за символите на действеният Святи Дух и очистващата кръв на Исус Христос над тези малкото, които въпреки заблудите и изкушенията се хванат за Божията правда, закон и обещания, да останат чисти и непорочни.
