Приказката
Славейко Боризмейко*Славейко е най-храбрият в селото.Ще се жени за момата Л
ула.Отива на пазар и й казва да не излиза,
за да не я грабне върлуващият отскоро змей,защото била
най-хубавата мома в селото.
*Той отива на пазар,тя илиза и змеят я грабва.
Цитат:
"Едва направила няколко крачки и облакът загърмял,затрещял и се разцепил на две.Оттам се появил огнен змей,
а след него загромолели златни колесници със змеици и малки змейчета.Те препускали с алести коне.Змеят грабнал Лула и я издигнал в облака.
След него се изнизали змеиците с колесниците,кончетата с малките си конници,змейчетата,и изведнъж всичко утихнало.Само Лулината къща горяла от четирите си ъгъла.Хвърчали керемиди от покрива.Щом
змейската потеря изчезнала,огънят изгаснал,а керемидите се върнали на мястото си..."
*Славейко се връща и тръгва да я търси.
Обува железни опинци и взима желязна тояга,защото го чака дълъг път.
Цитат:
"Вървял,вървял - колко,не се знае.Стигнал до чудна гора.
Дървесата и храстите били от чисто сребро.Не се виждало нито едно зелено дръвце,а вместо птичи песни,дрънкали сребърни звънчета.В средата на чудната гора простирала равна поляна.На нея се биели
два златни смока."
*Смоците се биели,защото били близнаци и искали да разберат
кой е по-голям.Славейко им казва,че близнаците се раждат едновременно.За да му се отблагодарят,че ги е помирил,те му подаряват
една златна люспа и му казват,че трябва само да я разтърка,за да се превърне в каквото животно си пожелае.*Славейко продължава
като излязъл от сребърната гора,навлязъл в друга.Нейните
дървета били златни,а вместо птички пеели златни камбанки.Там,на златна полянка в средата,се борели
две сребърни лисици.Биели се,за да определят
коя е по-красива.Славейко им казва,че всички лисици си приличат като две капки вода.За благодарност,че ги е помирил,те му подаряват
един косъм,който като го духнеш,те отнася където си поискаш.*Духва го и иска да отиде при Лола.Пренася се на висока планина в палата на змея.Там Лола му казва,че змеят е много силен и че иска да се ожени за нея.Със Славейко се разбират тя да разпита змея къде му е силата.Славейко се превръща на мравка и се скрива в пукнатина в стената.
*Като си идва змея,усеща миризма на човек и го търси всячески,но не го открива.Лола го успокоява и чрез словесна игра го излъгва за й каже къде се крие силата му.Той й казва,че
силата му се крие в бял гълъб,който живее в сърцето на старата змеица.*Славейко отива и я предизвиква на бой.
Превръща се във змей и двамата се сбиват.Оказват се равни и змеицата казва,че ако имала едно папратово коренче,щяла да го победи.Той казва,че ако имал пресни ягоди,щял да я победи.Двамата се разделят,за да си намерят тези неща.
*Славейко намира къщата на сляпа баба в гората и я пита къде има ягоди.Тя му дава ягоди,но му казва,че за да победи змеицата,му трябват "
билки всякакви,най-много комунига и синя горска тинтява".Като бил в опасност,да ги хвърли в устата на змеицата.
*Змеицата се опитва да го изгори със
синьо-зелен пламък,тогава Славейко хвърля билките в устата й и тя се надува и пръсва като мехур.Тогава
белият гълъб излита от сърцето й,Славейко
се превръща в сокол,грабва го и иска да му
откъсне главата.Гълъбът му се примолва,Славейко го съжалява и го пуска.Но тогава тоя влиза в сърцето на змея и той става още по-силен.
*Славейко пак става на змей и се сбива със змея.Лула го целува,на Славейко му идват сили и
вкопава змея в земята.
*Жени се за Лула и му излиза прякор Славейко Боризмейко.
-Интересно ми стана това,че мотивът за грабването или отвличането от змей присъства навсякъде и във всяка приказка на тази тима.Змея и халата все грабват и крадат,а ламята все изисква и принуждава.
Странно е това,че този мотив все още присъства на много места.По улиците тъкмо наскоро чух,как една майка викаше подир палавото си дете "не бягай натам,да не те грабне някой".Не може ли да се направи и паралел с безбройните и толкова нашумели разкази за отвличания от извънземни и темподобни?
Не ви ли идва на ум и за образа на назгулите,както Толкин го е създал?
-Интересно е и това,че в тази приказка става дума за цяла дружина змейчета и змейски групи.Дори родово-свързани групи,което е и най-важното - змея,който е в единствено число,змеиците,които са много,и малките змейчета.Известна е тезата,че рептилите на практика са продиктували цялото развитие на нашата цивилизация и тъкмо те са изковали нейният образ през цялата история до днес посредством порциите знание,които са споделяли с хората на определени интервали от време.Ако приемем тази теза,това не ви ли прилича на типичния модел на цивилизация на близкия изток? Все едно,че змея си прави харем от змеици и всичко се движи на един голям катун заедно с дечурлигата и това сякаш е образ на неговия "обществен" статут?
Още по-интересно е,че Кредо Мутуа,който твърди,че е присъствал на аутопсия на сиви извънземни в Африка,споделя,че че те въобще не са сиви.Според него това сиво нещо е просто костюм от много много устойчив материал и тези черни очи всъщност са нещо като очила,които ги пазят от слънцето.
Кредо разказва,че за да се отвори този костюм,трябва много силно да се удари с чисто нова и много остра брадва,след което просто може да се обели.И според мен това напълно отговаря на качествата на тъканите,създадени чрез нано-атомна технология.Разделиш ли веднъж решетката на кристалите,вече можеш просто да обелиш материят,започвайки от прекъснатите атомни връзки.
Според Кредо тези същества имали бяло-розова кожа,с малки люспи и плътта им приличала на рибешка отвън,а очите им имали вертикална зеница.
Тоест това не биха ли могли да бъдат змейчетата от нашата приказка? Също така идват с космическите си апарати - златни колесници,алени коне и прочие.Приказката ясно дава акцент и на физическите аномалии,които съпровождат такива визити - керемидите се връщат по местата си и огньовете изгасват.
-Следващата част от приказката,където Славейко тръгва да търси змея,според мен е направо дословна.Като вземем предвид това,че в старите ни книги от XV и XVI век земите на змейовете са изобразявани като поляни със желязна трева,по която пасат железни овце,според мен става дума за някакво изкуствено тяло или космически кораб или нещо подобно.Имам причината дори да смятам,че може да става дума и за място като Луната,въпреки,че не се споменава буквално,но това ще стане ясно от следващите приказки,които ще разкажа
Възможна е и друга интерпретация,която смятам за по-вярна в този конкретен случай - че сребърната среда и златната среда всъщност се отнасят до различните нива на вибрация.Знаем,че време и място са едно и също нещо и това едно и също нещо всъщност е една честота на вибрация
Според Стюърд Суердлоу,сребърният цвят е по-нископоставен от златния по вибрация,но и двата са на горните нива на вибрационната йерархия.Точно както Славейко ги среща - първо сребърната,после златната...а след това минава отвъд.
Тази интерпретация среща и потвърждение от казваното от Аризона Уайлдър,че "древните" рептили обитават междуизмерно пространство,което е неутрална граница между измеренията.
-Забележителен е и фактът на съревнованието.Всички модерни източници на информация наблягат на това,че съревноваването,воюването и меренето на силите е типична черта на рептилсикя мозък и типична черта на примитивния мозък(според учените).Този мотив е мого силен в приказката.
С него си обяснявам нещо,за което не ми хрумва друго обяснение - това,че златните смокове са в сребърната гора,а сребърните лисици са в златната гора.Обяснявам си го,че този начин на мислене,рептилсикя,е някак профански на природата - който е откъсант от средата си,няма връзка с нея и не си е на мястото,развива агресия или комплекси,които пораждат агресия.
Психолозите сред вас да кажат дали в психологията има нещо такова
Интересно е също така,че където има змей,ламя или хала,всикчо околно или е лошо,или се бие помежду си и има размирици и дисхармония - златни смокове,сребърна гора и сребърни лисици в златна гора и тн.Юнакът посява мир и в следствие на това до него стигат средствата,които могат да унищожат гущера.
-Според мен факта,че именно смоците дават люспата на преобразяването,а не лисиците,е много нарочен.Отново промяната на формата,акнтивни и неактивни ДНК кодове и шейпшифтване(както е чуждестранния термин).
-Това за лисиците ми е още непонятно,може би вие имате идеи?
Единственото конкретно нещо,което забелязах,е иконката и концепцията на интернет браузъра Mozilla Firefox - една огнена лисица,която със светкавична скорост обикаля планетата.Странно,нали? Може би тук има нещо,но май ми убягват някои митове или предания за лисиците
Ще съм благодарен на читателя,който е запознат с индианските притчи или с още приказки,наши и чуждестранни.Явно лисицата има нещо общо с пътешестването.
(А някой знае ли откъде идва това "Mozilla" и какво означава?
)
-Мотивът за птицата,която се крие в сърцето на някой,също е разпространен из нашите приказки.В една от следващите приказки,които искам да опиша във връзка с Луната(но в нея не става дума за змей) се среща черна врана,която се спотайва в сърцето на "цар Жабок".Все пак не е ламя,но е земноводно и е образ,натоварен с гнус
Прави впечатление и това,че силата,или разковничето,се крие в сърцето на змея.Както описват и новите ченълинг сведения за сърцата на рептилиите.Оттук можем да направим и връзка с колчето в сърцето на вампира,също така за граф Дракула,който очевидно е със змейско име.Той пък,като всеки вампир,не се показва на слънце и тъкмо това описва и Кредо Мутуа - че тези рептилии(явно африканските рептилии) имат физическа непоносимост към слънцето,което им действа доста пагубно.
В нашите приказки няма такъв мотив за слънцето,поне не обособен.Все пак халата или змея все идва от тъмен облак - както междудругото и орките от Властелина на пръстените - те не могат да пътуват под слънце и затова Саурон изпуска огромни тъмни облаци,за да затъмняват похода им.Също така често в нашите приказки се среща,че стане ли лято,змея се скривал в пещера в планината.
Гандалф също прогонва назгулите с лъч светлина
-Много е интересно,че приказката дава сведения и конкретни имена на билки,които биха помогнали срещу змей.Горска синя тинтява и комунига.Също така билки всякакви.Това може би има отношение към вибрационното ниво - рептилиите са изключително хищни и привлечени особено към арийската кръв,менструалната кръв и други кървави истории - това е според ченълинг информацията.В нашите приказки се срещат и двете - змей,който пие вино и яде жито и хляб и ламя,която яде само девици и моми.Все пак,може би "билки всякакви" иска да наблегне на немесна,силна и особена растителна храна,а именно билка.
Кредо Мутуа разказва за един единствен вид дърво,което е отровно за гущерите,но не бива да забравяме,че той говори конкретно за Африка,защото знанието му е специализирано върху историята на континента Африка,където вероятно не се срещат наши билки.Кредо споменава за вид дърво с транскрипция от английски "родейшъс тик".Много време търсех името на това дърво на английски,за да го преведа,но из целия гугъл не намерих нищичко
П.П.
Някой може ли да даде превод или как се пише името на това дърво "родейшъс тик" ? "Тик" е цяло семейство дървета,слоновете ги събаряли в Африка,за да ги ядат,имат горчив вкус,намира се по джунглите и тропическите гори.Много моля,ако някой успее да намери нещо за това дърво,да го пусне като инфо