Автор Тема: Рептилии, драконианци и змейове от езотерична гледна точка  (Прочетена 26609 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Спорт-Здраве3

  • Малко Писал
  • **
  • Публикации: 385
  • ако четеш това,значи един сириусец те хапе по гъза
Може би темата би имала много хубава реализация в Конспиративния форум, но лично аз бих искал да говоря конкретно за езотеричното в смисъл на непознатото относно същността на тази раса.

Има доста информация, известна за тях(гущерите или ламите). Има и хора, които пишат книги на тази тема и събират материали, затова искам да сравня нещата, които аз самият знам, с нашия фолклор. До сега не съм срещал подробна информация от български източник и затова смятам,че не само на мен ще ми е интересно :)

Приканвам всеки, който разцполага с по-конкретно инфо или факти, да ги сподели и това да стане тема за тази раса. Потърсих в търсачката, но не намерих друга обособена тема :)
« Последна редакция: Август 07, 2008, 16:11:31 pm от H. »
"Where am I" is the usual question... In this case "when" might be more apt.

Неактивен Alien

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 6 658
  • WATCHER
Относно: Рептилии , Драконианци , Змейове
« Отговор #1 -: Август 03, 2008, 21:37:01 pm »
Мисля че в тези теми ще намериш инфо по въпроса  ;)

Камъните от Ике, Перу

Дракони в небето над Тибет


Неактивен хадзапи

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 808
Относно: Рептилии , Драконианци , Змейове
« Отговор #2 -: Август 03, 2008, 22:01:19 pm »
Има детска книжка с приказки за змейове, самодиви, русалии и др., събрани в едно от нашия фолклор. Казва се "Приказки от село Змейково". Може и да я има в някоя библиотека. Издание е от 80-те год., поне така си спомням. Интересна е. Как змейове крадяли моми, за да се женят за тях и в този род.

Bell

  • Гост
Относно: Рептилии , Драконианци , Змейове
« Отговор #3 -: Август 03, 2008, 22:07:57 pm »
В нашата българска народна памет са останали много приказки, предания и поверия, в които враг на хората е ламята (или змеят). Мисля, че ще бъде интересно в тази тема да се разгледа именно нашия фолклор и да се почерпи информация от него, след което да се сравни с другите народи и източници. Интересно ще е да се постват и приказки или цитати от такива и линкове към тях, ако ги има в нет-а, в които има много ключови моменти, които даже съвпадат с неща, които са известни в момента.
Интересното при нас е, че в нашия фолклор (поне до колкото аз съм чувала) обикновено ламята е абсолютен враг - с нея не се съюзяваме, тя не ни закриля, от нея не черпим знания и сила, не ни носи късмет или нещо от сорта, не и се подчиняваме и прочие както може да се срещне в африканските, азиятските и други народи. В нашия български фолклор ламята бива надвита по един или друг начин, обикновено с доблест, кураж и хитрост. Мисля, че нашите предания могат да ни научат на много в тази област и би било интересно да се разгледат! Не съм срещала на друго място подробен анализ на българските източници по този въпрос и съпоставка с известното от други народи. Една такава тема, според мен, би била полезна и интересна.
:)
« Последна редакция: Август 03, 2008, 22:31:06 pm от zzzz »

Неактивен Спорт-Здраве3

  • Малко Писал
  • **
  • Публикации: 385
  • ако четеш това,значи един сириусец те хапе по гъза
Относно: Рептилии , Драконианци , Змейове
« Отговор #4 -: Август 03, 2008, 22:53:01 pm »
Започвам с книгата "Български народни приказки за змейове и хали,за юнаци и техните юначни дела" на Лозинка Йорданова.

В предговора към книгата тя разяснява трите понятия змей,ламя и хала,възоснова на обобщение на огромен брой приказки и тяхното сравняване една с друга.

"Дедите ни са дарили това "чудо-чудовище" - змея - със свръхчовешки качества.Той е невидим,но когато пожелае,превръща се на красив момък и става видим.Ако е змеица,става мома."

-Според модерните сведения,най-впечатляващото е именно "shapeshifting"-а. Тоест приемането на телесна форма според волево желание.Незапознатите и запознатите с темата винаги обръщат особено внимание на приемането на човешко тяло и преобразяването обратно в гущероподобна форма.Но може би е редно да се замислим - да,за нас е най-важно това,че могат да изглеждат досущ като човешко същество,но това все пак е тяхната цел за момента.Дали могат да приемат форма и на други неща? Приказките потвърждават това,но също така го потвърждава и историята ни.
Колобрите - върховни свещенодейци на старите българи(твърде неточно определение,но не искам да се спирам тъкмо на това сега) - според историческите извори са се превръщали на вълци, елени, соколи, орли, гарвани, сърни и прочие.Това ни отвежда до въпроса наистина ли приемането на различна форма е възможно само за гущероподобните раси?
Дейвид Айк,както и Стюърд Суердлоу обясняват превъплъщенията чрез ДНК - известно е,че 97% от ДНК кода на живите същества на Земята е еднакъв и че различните видове и раси се различават по почти несъществен процент данни.Разликата между човека и мишката например,според ДНК формулата,е по-малка от 3%.
Според горните двама "изследователи" физическата промяна се извършва за секунди и зависи от степента на осъзнаване - зависи от начина на мислене и от волевата селекция на мисловни модели.Мисловните модели отварят едни генетични кодове и затварят други,така физическата форма може да бъде променяна за много кратко време.



"Змеят яде,пие,жени се,ражда,умира.Видът му е като на голям гущер,покрит с блестящи люспи.Той има крила,четири крака и опашка.Когато лети,пръска искри,скоито може да запали всичко около себе си.Затова и името му е Змей горянин,Огнян змейко или само Огнян.Лятно време живее в дълбоки пещери.Настроен е приятелски към хората и понякога търси помощта им.Пази синорите - лозя,поля,гори - и се бори с халата!!!,която им прави пакости.Затова людете думат: "Където има змей,град не бие."Като грижовен стопанин той се храни с най-отбраното зърно,с най-чистото брашно.Пие вино от най-узрелите гроздови зърна,което е толкова гъсто,че може в кърпа да се носи."

-Съществува версия,че именно гущероподобните са разделили половете на човека,но тази теза си има и опровержения.В същото несигурно положение е и тезата,че гущероподобните са създали самата човешка раса.Друга теза е,че те са отговорни за това лице на човешката цивилизация,което ни е известно от античността до днес.
Общото между тезите,което много малко хора отричат,е че гущероподобните имат силна намеса в човешките дела.Не просто като политическо положение между двете раси,а като фундаментално влияние.Може би затова змеят е представен съвсем не по-различен от хората в поведението си.
Много любопитен е фактът,че в тези три думи - змей,ламя и хала - съвременният човек вижда прости синоними,но от обобщението и сумирането на поуките от приказките,това явно не е така.Не само,че не е така,но и дори змей се използва в масата случаи като противопоставен на халата.

Много неща могат да се открият в това древно народно настроение.На първо място - тактиката на доброто и лошото ченге.Известно е,че тъкмо тази раса е майстор на контрола над масовото съзнание и поведение.Сегашните рептили използват тъкмо закрилническото поведение,за да правят място на хищническите си нужди.



"Змеят залюбва най-хубавите моми и невести,а змеиците - левентите момци.Нощно време Змей горянин се превръща на красив момък и посещава своята избраница.Жени се за момата и я взима от роднатата й къща със златна колесница...Но това става без добрата воля на девойката.Всяка открадната мома гледа да се отърве от змея чрез сила и магия,чрез билки пъдачки и словестни заклинания.

-Половите похищения определено се споменават най-много от Девид Айк,няма да се спирам на неговото инфо за броя жени,окито споделят такива преживявания.
Също така това напомня на силния мотив от културата на Африка (по разказаното от Кредо Мутуа) за снушенията на боговете("Читахури" - Синовете на питона) с човешките жени.
Използваните нетелесни методи за борба с тази раса са споменати най-силно от Аризона Уайлдър,която е имала дълбоки окултни преживявания с доста от силните рептилии,а опасните за тях растения се споменават от Кредо Мутуа,според който един вид дървета е отровен за тях.Според нашият фолклор явно има и още неща от растителния свят,които могат да помогнат ;)


Изключително странно твърдение е и това,че змейовете,халите и ламите започват да се срещат в книжнината ни към XV - XVI век,и са изобразявани като "свръхестествени същества,които притежават поля,по които расте метална трева,по която пасат метални овце".
 - Кредо Мутуа и други източници обръщат внимание на гнусната воня на метали по плътта на тази раса.Според Кредо,когато боговете дошли на земята в огромните си кораби от чисто злато,по-големи от планините(нашите "златни колесници"),те веднага започнали да експлоатират металите и рудите на Земята.Също така се смята,че абсолютно идентичните ритуали на маите и на египтяните да покриват телата на владетелите си със златен прах се корени именно в змиевидната раса.


"Названието "ламя" е от гръки език(въпреки,че може много да се спори с авторката,но явно е жертва на конвенционалното образование :P ).Обозначава митично същество,настървено за злосторничество към хората.
Ламята живее в дъното на морета или дълбоки езера.Тя е грамадно влечуго от женски род с остри нокти и кучешка глава.Има остри зъби и широка уста,с която може да погълне цял човек или добиче.Притежава ципести крила,а цялото й тяло е покрито с жълти люспи.Често има повече от една глава - три,девет или четиридесет.Понякога живее в пусти гори и спира водата на кладенци и реки.Тогава заставя людете да й пращат живи хора за храна,за да им върне водата.
Макар да е много страховита,юнаците се борят с ламята и я побеждават:

Люта змия троеглава,
троеглава,шестокрила,
дванадесетопашата
заечала,зафучала:
с душата порои носи,
с крилете гора ломи.
Дека мине - все повехне,
дека стъпи - все изсъхне.
Усили се у планина,
у планина,у пещера...
"

-Много интересно е това,че има рептили,които живеят на дъното на водни басеини.В Тайланд бойното изкуство "Муай-Тай" е носител на народния фолклор на Тайланд.Това е старо бойно изкуство,ударите на което носят имена,в които се откриват великани,цар Рама(рамапитека и Лемурия) и подобни.Една маневра в това бойно изкуство се казва "Змията се връща в подводното царство".
Нека си спомним и за Лох Лес и неговата ламя;)
В този синтез от множество приказки може да се открие и един елемент от така наречените от рептилите "древни",които за тях са нещо като наставници и по-висши в йерархията.Аризона Уайлдър се спира особено на тяхното изключително силно влияние над атмосферата,което не всеки,дори и с пара-нормални способности,може да издържи.Описва го,сякаш въздухът се изпълва с такава сломяваща злост,че е много трудно призованите от "отвъдното" измерение да бъдат накарани да се върнат обратно.Лично аз така си обяснявам повяхването и изсъхването на всичко,както е описано в песента.

Намирам и интересна връзка с информацията от някои ченълинги - че рептилите като цяло имат по две сърца - под всяка мишница - и това били едни от смъртоносните за тях точки.Никъде из модерното инфо не се говори за няколко глави,или поне аз не съм срещал до сега.Не е ли възможно ключовото понятие "да отрежеш главата" да е близко до "да пронижеш сърцето"? С две,три или четири глави,не може ли да значи с две,три или четири сърца? АРхеолозите са единодушни,че динозавърът Брахиозавър не е възможно да е живял само с едно сърце,а поне с три.
Може и да се възприема и буквално и главата и сърцето да са близки,но все пак различни мотиви.Но според моето лично мнение,бройката крила(различна от две) и бройката опашки(различна от разумното,тоест една или две) най-вероятно се касае до числото.В конкретната песен - три глави,шест крила,дванадесет опашки,може да се отнася до чисто езотеричен въпрос,или по-скоро окултен...3,6,12...
Също така е възможно да става дума за колективно съзнание,каквото е известно от ченълинг информацията,че имат рептилите.Това са три тела с по две крила и с по две опашки.

А както ще стане ясно от цитата от следващия ми поуст,опашката е нещо,което наистина заслужава внимание,защото в този случай(две опашки),е възможно да означава една опашка,но по-висок ранг по сила в тяхната йерархия.


"Халата се движи като гъста мъгла.Когато хвърчи,след нея се извива силна вихрушка,която изкоренява и вековни дървета.Тя предвожда черните и донася градоносните облаци.Нейната сила е много голяма.Халата може да живее и сред звездите.Враг й е змеят.

На мен това ми прилича на класическото описание на западните и християнските демони.От качествата на халата правя аналогия с влияние върху нашето от друго измерение,или отново там,където пребивават демоните,също и "древните" на рептилите,според сведенията на Уайлдър.
Не мога да се измъкна от концепцията за доброто и лошото ченге,но може пък и да има друго виждане за въпроса :P




Надявам се да съм заинтригувал някои от вас да се поразтърсят из нашия изключително богат фолклор :) Инфото в него според мен се потвърждава на 100% вярно,когато се сравни с най-нашумелите източници от нашите дни,затова мисля,че ще намерим най-много сведения тъкмо в нашите корени.Не от чист патриотизъм и не просто защото са наши,това дори не ми минава през ума,а тъкмо защото като народ СМЕ тук от самото начало и защото като народ СМЕ най-неслучайните наследници на най-неслучайните предшественици от човешката цивилизация.

Много бих искал и вие да се поровите и да поуствате тук всички интересни наши притчи,приказки и песни,които са по темата :) Смятам,че целият ни фолклор трябва първо да се разгледа по отделни секции като народни произведения и ПАМЕТ,затова по-нататък ще отворя още теми.

Но накрая всичко трябва да се сглоби в цяло.
Защото,както Дейвид Айк се изразява - всичко е един голям пъзел и трудно нещо може да се заключи,когато парчетата не са сглобени.А тъкмо НИЕ като народ разполагаме с най-стария,най-подробния и най-наситения пъзел :)
"Where am I" is the usual question... In this case "when" might be more apt.

Неактивен Спорт-Здраве3

  • Малко Писал
  • **
  • Публикации: 385
  • ако четеш това,значи един сириусец те хапе по гъза
Относно: Рептилии , Драконианци , Змейове
« Отговор #5 -: Август 03, 2008, 23:49:20 pm »
Приказката Ламята и синовете на дърваря


Ако сте забелязали,нашите народни приказки имат много специфичен дух - главното в тях е сказуемото.Толкова много неща се случват само за два абзаца,че с преразказите им се затрудняват и възрастни хора :P Затова ще преразкажа,или по-скоро изброя,приказката по ключови думи и моменти.


*Става дума за един дървар и жуна му.Дърварят има кучка и кобила.

*Един ден хваща "риба златоперка".Тя му казва,че ако запази едната й златна перка и я зарови в градината,а нея самата даде на кучето и кобилата,ще има голям късмет.

*След време му се раждат двама сина - близнаци.Кучката има две мъжки кученца,кобилата има две мъжки кончета,а от земята порастват две дървета с по една златна ябълка.

*Единият син тръгва да странства и стига до едно село,в което ламята яде хората,които се опитват да наточат вода от езерото.Ще яде царската дъщеря.

*Юнакът отива,предизвиква ламята и моли за помощ кончето и кучето си.Кончето я разиграва,докато кучето не я захапе за опашката.Тогава юнакът я съсича по гърба със сабята си.Ламята бяга в езерото.
Цитат:
"Свирепият звяр излязал от водите на езерото,за да погълне царската дъщеря.В този миг конникът разиграл кончето си и метнал копието право в усатта на чудовището.Кучето се спуснало и захапало опашката на ламята.Кончето застъпило едното й крило.

*Ламята е само ранена.Царската дъщеря е обещана за жена.Юнакът се връща,а на ламята са й зарастнали раните и е още по-настървена.Но кучето е отхапало опашката й,а в опашката й е била силата й.Налапва юнака заедно с коня,защото го напада от изненада.
Цитат:
"Не съм сигурен дали съм я убил,защото се знае,че ако на змията главата не се смаже,тя не умира,а става още по-силна и зла..."

*Златната ябълка на дървото повяхва.Кучето се връща при родната му къща и довежда неговият брат близнак.Той предизвиква ламята,но тя не може да се сражава,защото силата е била в опашката й.
Цитат:
"...Но силата вече я напускала,защото кучето било отхапало опашката й,която давала цялата й сила.Тя се пльоснала на брега и изохкала:
-Ох,сърцето ме заболя,ще се пръсна!
Двете кучета се спуснали към нея,а момъкът запокитил с всичко сила боздугана си и я улучил право в челото.Кучетата я държели здраво със зъбите си.Юнакът развъртял сабята и отрязал главата на чудовището."

*Разпаря го и вади брат си и кончето му невредими.Първият брат се жени за царската дъщеря,която само писка постоянно.



Ще се опитам да заместя ключовите за мен думи според синоними от реалността,които ми се струват най-близки,но правя това според информацията,до която съм стигнал за момента.Затова ще е чудесно,ако всеки интерпретира приказката по свой начин и обърне внимание на онова,окето се различава от мнението на другите :)


-На първо място прави впечатление Мадарският конник :) Прави впечатление и Тракийският конник,както и много други образи на този конник по света.


-Много силен мотив е това,че малкото и слабо добро подрежда нещата така,че злото да срещне своя съперник.
Представям си рибакта синя,бляскава,със златни перки и много ми напомня на искра.Може би това да е тъкмо Провидението или някои биха казали Висшият Аз :) ,който подрежда театъра на своите преживявания в тази инкарнация :)
Също така мотивът за яденето - Кредо Мутуа разказва,че в Африка е народен мотив всичко,което е бог,да бъде изядено.Това е нещо като свещенодейстиве на сливане на вибрации.
Друго интересно е символиката на половете - че Духът опложда Земята,за да се роди Проявлението.Това е изключително силен епицентър,когато става дума за древната религия на българите,но това е за друга тема.


-Естествено прави впечатление брата близнак,което за мен е именно Висшия Аз на юнака.
Прави впечатление и златната ябълка,която не се среща само в една приказка.Както в едноименната приказка,така и в тази приказка,тя се свързва с Плода на Живота,който или се краде от халата,или увяхва заедно със смъртта на юнака.


-Прави впечатление странстването.Свързвам го с това да търсиш,да видиш кое как е по другите места,да намериш и да разучиш,да пътешестваш.Да се отвориш за проблемите на другите,или за истинските проблеми,освен простото преживяване в семейното физическо оцеляване.Тоест търсачеството,за което се полагат толкова усилия в наши дни да бъде потулено.И то е потулено.


-Тук вече идва образа на Мадарския конник,както и този на свети Георги,когато юнакът запраща копието си в устата на звяра.Тук има един много много важен въпрос за мен и моля да споделите мненията си с мен,ако имате такива :) :
Наскоро гледах доста снимки на мадарския конник и за мен не е очевидно,предполагам и за други.
Кой казва,че това,което конникът от Мадара е настъпил,е лъв?.Моля да не се намесва тезата,че Византия имала лъв на знамето си по това време,защото за мен тази връзка е абсурдна :P (въпреки че,не съвсем)


-Прави впечатление инфото за ламята - силата била в опашката й.Какво имаме да се сетим за старите българи и опашката на коня? :)
Затова имам още един много важен за мен въпрос,на който ви моля да споделите идеите си за отговор - особено онези от вас,окито се занимават изключително с езотерика и практика:
Какво може да се каже за Кундалини при човека,ако приемем,че човекът нямаше затворен ДНК код за опашката си? На този момент предполагам,че опашката би била като още едно заземяване или по-точно като посаждането,свързването на Кундалини със Земното енергийно поле или опашката да служи като антена.Както всяко дърво има нужда да бъде посадено някъде,така вероятно и Кундалини.И поради липса на опашка,краката поемат тази нужда на финното тяло.Какво мислите вие?  :-\


-Идването на Висшия Аз на помощ на Аза в тежки ситуации,свързани с неприятелски чужди раси не е нещо ново като описана случка дори в модерни времена :) По-голямата сила се посочва ясно от двете на брой кучета.Домът - честотата,където висшият аз пребивава и братът близнак - странстването на неговото протежение,което трябва да предизвика премеждието.

-Според мен е много важно ваденето на брата близнак И кончето му :) Пълната регенерация на раните се среща в повечето приказки,където героят получава помощ,а те са равен брой,ако не повече от онези,в които не получава :P

-Също така забелязвам важна връзка между това,че за едно геройство срещу ламя си приет в царското,господарстващо общество,а за други геройства не се влиза в това общество.Мадарският конник също се счита за символ на държавност,защото в надписите около него става дума не за лични,а за държавни отношения.Това представя едно твърде особено държавно отношение към геройствата спрямо лами и хали,меко казано,не мислите ли?  :-\





Отново искам да ви помоля за мнение :P Тази приказка ме навежда на две главни мисли,към които много се надявам да проявите съпричастност :) това са:

Кой казва официално,че това,което конникът от Мадара прегазва е лъв? Историците ли или народа?
и
Какво според вас би могло да се каже за Кундалини,ако човекът нямаше редуцирана опашка?
« Последна редакция: Август 04, 2008, 00:09:17 am от Спорт-Здраве2 »
"Where am I" is the usual question... In this case "when" might be more apt.

Неактивен Морфей

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 567
Относно: Рептилии , Драконианци , Змейове
« Отговор #6 -: Август 04, 2008, 01:36:53 am »
В тези сайтчета има доста по темата: http://liternet.bg/publish/tmollov/
                                     http://www.omda.bg/indexb.htm
« Последна редакция: Май 05, 2009, 00:09:59 am от Морфей »

Неактивен Tangrata_

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 433
Относно: Рептилии , Драконианци , Змейове
« Отговор #7 -: Август 04, 2008, 09:19:53 am »
Толкова много материал, направо си е невъзможно да се обсъжда в една тема. Ще настане голяма каша.

Ще понапиша малко за конника ...
Мадарския конник може би има много талкувания.
Едното, и според мен най-правдоподобното - той преборва сам себе си. Животното в краката му е рисувано на различните места по различен начин - лъв, може и дракон. Важното е, че това животно е символ на тъмната половина на човека. Успявайки да се пребори със себе си, той постига върховната добродетел. Разбира се тоя процес може да се тълкува и като безкраен във времето, и боренето на противоположностите да е винаги в кръговрат.
Но крайното просветление изисква излизане от тоя кръг и пълно преборване в себе си.
Според това, което бях чел много много отдавна в една книжка за у-шу, според източните вярвания има няколко различни пътя за постигане на съвършенство - на йога, монаха, война и магьосника (надявам се не съм забравил някой)
Според мен българите винаги са вървяли по пътя на война.(особено навремето) Има доста добри генетични предпоставки за това, а и сме се движили все в такива климатични зони.
Конника е символ на тази древна вяра - пътя към съвършенството, пътя на война, който преборва себе си.
Има една книжка "Сказание за хан Аспарух, княз Слав и жреца Терес" от Антон Дончев.
Въпреки че е писана през комунистическо време и доста са окашени българите и славяните, има доста интересни неща за българите там. А Антон Дончев е имал достъп до библиотеката на Ватикана. И там е прочел доста интересни неща за българите. Съответно е понаписал туй онуй и в тая книга (тя е 4части бтв). На мен ми е една от любимите и много пъти съм я чел.
Идеята, че конника убива сам себе си е оттам, а и че този символ го е имало на много места, и е бил символ на вярата и на българите и на траките (съвсем същия).
Искаш да свалиш някое момиче: www.lovestyle.org/forum  Българите в Канада: www.bgcanada.com

Неактивен Tangrata_

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 433
Относно: Рептилии , Драконианци , Змейове
« Отговор #8 -: Август 04, 2008, 22:50:50 pm »
Цитат
-Прави впечатление инфото за ламята - силата била в опашката й.Какво имаме да се сетим за старите българи и опашката на коня? Усмивчица
Затова имам още един много важен за мен въпрос,на който ви моля да споделите идеите си за отговор - особено онези от вас,окито се занимават изключително с езотерика и практика:
Какво може да се каже за Кундалини при човека,ако приемем,че човекът нямаше затворен ДНК код за опашката си? На този момент предполагам,че опашката би била като още едно заземяване или по-точно като посаждането,свързването на Кундалини със Земното енергийно поле или опашката да служи като антена.Както всяко дърво има нужда да бъде посадено някъде,така вероятно и Кундалини.И поради липса на опашка,краката поемат тази нужда на финното тяло.Какво мислите вие?
Може и опашката при хората да не е от голямо значение. За първи път срещам тезата, че може ДНК кода на опашката да е специално блокиран.
Дори и да е специалн блокиран, за което е малък шанса, може да е просто с естетическа цел. Нали всичките извънземни все са рисувани без опашки.
А дори и да не е с естетическа цел, връзката с Кундалини може да е точно обратната - като се махне заземяването, така се стимулира енергията да върви нагоре, а не надолу.
Също както с подрязване някои растения се стимулират да растат в определена посока.
Дори това важи не само за клоните и стъблото, а именно като се подрязват например корените, растението се стимулира да расте повече нагоре, и да добива енергия чрез фотосинтеза.
Т.е. пак стигаме до извода, че опашката е признак на по-ниско еволюционно ниво.

Също така друг аргумент е, че не виждам една опашка да е нещо повече като орган от 2-та крака на човека. Защо трябва именно тя да свързва човека със земята? Целият човек в цялост представлява оста между Небето и Земята. (крака, гъз, опашка, всичко е в кюпа :) )


За името на халата:
Може би е съставено от частиците "ха" и "ла".
Може би "ха" означава първична стихия, хаос; и може би "ла" означава грамада, планина
(Ри-Ла се превежда свещенна планина)
т.е. хала може би означава - грамада от първична стихия(енергия), т.е. може би е по-скоро енергийна и не материална в своята същност.
Дали тази енергия може да бъде разделена на градивна и разрушителна, или е само една, не знам.
Но това са съвсем хвърчащи предположения ...

Може просто Ламите и Халите да са символи на енергиите - Ин и Ян ... и нищо повече.
Ламя - Ин - живее във вода
Хала - Ян - живее в небето, космоса, проявявайки се предимно в духовните, енергийните измерения

А може би Ламята е Ин, Змея е Ян, (даже в някои приказки не му ли викат Янчо)
А Халата - това е ДАО - първичната стихия
Искаш да свалиш някое момиче: www.lovestyle.org/forum  Българите в Канада: www.bgcanada.com

Неактивен Спорт-Здраве3

  • Малко Писал
  • **
  • Публикации: 385
  • ако четеш това,значи един сириусец те хапе по гъза
Относно: Рептилии , Драконианци , Змейове
« Отговор #9 -: Август 05, 2008, 17:12:49 pm »
Възможно е понятията хала,ламя и змей да се възпиремат метафорично,разбира се.Това възприемане винаги ще намери твърде сигурни образи,които да пасват на метафората,но не е ли странно,че през цялото време до сега те са били възпиремани като метафори и никога като буквалности? След като по цял свят старата памет на хората е използвала един и същ образ(на змея) като метафора,за мен означава,че това не е метафора :) Или поне не съвсем метафора.
А и още първите философи отбелязват,че хората виждат само сенките на нещата,а не това,което наистина са.Така,ако назовеш някой предмет с неговото определение или многословна същност,тогава не може да се изясни въобще кое е метафора и кое не ;)

Аз чета в приказката "змей" - значи змей е :) Винаги ми е било изключително странно,как народните приказки или коя да е приказка винаги се възприема като първична лъжа.Може и лъжа да е,но това е поради факта,че съответното нещо е било ново за представите на първия разказвач и той е дал ясен образ - нещо като взаимодейстивето на подсъзнанието и мозъка: подсъзнанието подава информация,а мозъкът я облича в познати картини и в обясними сюжети,за да може съзнанието да го осмисли.

Не казвам,че всичко в кприказката трябва да се възприема буквално,а казвам,че има и от двете неща - и метафори(заради рационализирането на непознат обект) и буквални неща.Образът на змея е достатъчно древен в нашата цивилизация,а и има доказателства,че човекът е съществувал заедно с динозаврите преди те да измрат,така че според мен този образ не е от метафоричните :)
« Последна редакция: Август 05, 2008, 17:15:15 pm от Спорт-Здраве2 »
"Where am I" is the usual question... In this case "when" might be more apt.

Неактивен Спорт-Здраве3

  • Малко Писал
  • **
  • Публикации: 385
  • ако четеш това,значи един сириусец те хапе по гъза
Относно: Рептилии , Драконианци , Змейове
« Отговор #10 -: Август 05, 2008, 21:40:24 pm »
Приказката Славейко Боризмейко


*Славейко е най-храбрият в селото.Ще се жени за момата Лула.Отива на пазар и й казва да не излиза,за да не я грабне върлуващият отскоро змей,защото била най-хубавата мома в селото.

*Той отива на пазар,тя илиза и змеят я грабва.
Цитат:
"Едва направила няколко крачки и облакът загърмял,затрещял и се разцепил на две.Оттам се появил огнен змей,а след него загромолели златни колесници със змеици и малки змейчета.Те препускали с алести коне.Змеят грабнал Лула и я издигнал в облака.След него се изнизали змеиците с колесниците,кончетата с малките си конници,змейчетата,и изведнъж всичко утихнало.Само Лулината къща горяла от четирите си ъгъла.Хвърчали керемиди от покрива.Щом змейската потеря изчезнала,огънят изгаснал,а керемидите се върнали на мястото си..."

*Славейко се връща и тръгва да я търси.Обува железни опинци и взима желязна тояга,защото го чака дълъг път.
Цитат:
"Вървял,вървял - колко,не се знае.Стигнал до чудна гора.Дървесата и храстите били от чисто сребро.Не се виждало нито едно зелено дръвце,а вместо птичи песни,дрънкали сребърни звънчета.В средата на чудната гора простирала равна поляна.На нея се биели два златни смока."

*Смоците се биели,защото били близнаци и искали да разберат кой е по-голям.Славейко им казва,че близнаците се раждат едновременно.За да му се отблагодарят,че ги е помирил,те му подаряват една златна люспа и му казват,че трябва само да я разтърка,за да се превърне в каквото животно си пожелае.

*Славейко продължава като излязъл от сребърната гора,навлязъл в друга.Нейните дървета били златни,а вместо птички пеели златни камбанки.Там,на златна полянка в средата,се борели две сребърни лисици.Биели се,за да определят коя е по-красива.Славейко им казва,че всички лисици си приличат като две капки вода.За благодарност,че ги е помирил,те му подаряват един косъм,който като го духнеш,те отнася където си поискаш.

*Духва го и иска да отиде при Лола.Пренася се на висока планина в палата на змея.Там Лола му казва,че змеят е много силен и че иска да се ожени за нея.Със Славейко се разбират тя да разпита змея къде му е силата.Славейко се превръща на мравка и се скрива в пукнатина в стената.

*Като си идва змея,усеща миризма на човек и го търси всячески,но не го открива.Лола го успокоява и чрез словесна игра го излъгва за й каже къде се крие силата му.Той й казва,че силата му се крие в бял гълъб,който живее в сърцето на старата змеица.

*Славейко отива и я предизвиква на бой.Превръща се във змей и двамата се сбиват.Оказват се равни и змеицата казва,че ако имала едно папратово коренче,щяла да го победи.Той казва,че ако имал пресни ягоди,щял да я победи.Двамата се разделят,за да си намерят тези неща.

*Славейко намира къщата на сляпа баба в гората и я пита къде има ягоди.Тя му дава ягоди,но му казва,че за да победи змеицата,му трябват "билки всякакви,най-много комунига и синя горска тинтява".Като бил в опасност,да ги хвърли в устата на змеицата.

*Змеицата се опитва да го изгори със синьо-зелен пламък,тогава Славейко хвърля билките в устата й и тя се надува и пръсва като мехур.Тогава белият гълъб излита от сърцето й,Славейко се превръща в сокол,грабва го и иска да му откъсне главата.Гълъбът му се примолва,Славейко го съжалява и го пуска.Но тогава тоя влиза в сърцето на змея и той става още по-силен.

*Славейко пак става на змей и се сбива със змея.Лула го целува,на Славейко му идват сили и вкопава змея в земята.

*Жени се за Лула и му излиза прякор Славейко Боризмейко.



-Интересно ми стана това,че мотивът за грабването или отвличането от змей присъства навсякъде и във всяка приказка на тази тима.Змея и халата все грабват и крадат,а ламята все изисква и принуждава.
Странно е това,че този мотив все още присъства на много места.По улиците тъкмо наскоро чух,как една майка викаше подир палавото си дете "не бягай натам,да не те грабне някой".Не може ли да се направи и паралел с безбройните и толкова нашумели разкази за отвличания от извънземни и темподобни?
Не ви ли идва на ум и за образа на назгулите,както Толкин го е създал?

-Интересно е и това,че в тази приказка става дума за цяла дружина змейчета и змейски групи.Дори родово-свързани групи,което е и най-важното - змея,който е в единствено число,змеиците,които са много,и малките змейчета.Известна е тезата,че рептилите на практика са продиктували цялото развитие на нашата цивилизация и тъкмо те са изковали нейният образ през цялата история до днес посредством порциите знание,които са споделяли с хората на определени интервали от време.Ако приемем тази теза,това не ви ли прилича на типичния модел на цивилизация на близкия изток? Все едно,че змея си прави харем от змеици и всичко се движи на един голям катун заедно с дечурлигата и това сякаш е образ на неговия "обществен" статут?
Още по-интересно е,че Кредо Мутуа,който твърди,че е присъствал на аутопсия на сиви извънземни в Африка,споделя,че че те въобще не са сиви.Според него това сиво нещо е просто костюм от много много устойчив материал и тези черни очи всъщност са нещо като очила,които ги пазят от слънцето.
Кредо разказва,че за да се отвори този костюм,трябва много силно да се удари с чисто нова и много остра брадва,след което просто може да се обели.И според мен това напълно отговаря на качествата на тъканите,създадени чрез нано-атомна технология.Разделиш ли веднъж решетката на кристалите,вече можеш просто да обелиш материят,започвайки от прекъснатите атомни връзки.
Според Кредо тези същества имали бяло-розова кожа,с малки люспи и плътта им приличала на рибешка отвън,а очите им имали вертикална зеница.
Тоест това не биха ли могли да бъдат змейчетата от нашата приказка? Също така идват с космическите си апарати - златни колесници,алени коне и прочие.Приказката ясно дава акцент и на физическите аномалии,които съпровождат такива визити - керемидите се връщат по местата си и огньовете изгасват.


-Следващата част от приказката,където Славейко тръгва да търси змея,според мен е направо дословна.Като вземем предвид това,че в старите ни книги от XV  и XVI век земите на змейовете са изобразявани като поляни със желязна трева,по която пасат железни овце,според мен става дума за някакво изкуствено тяло или космически кораб или нещо подобно.Имам причината дори да смятам,че може да става дума и за място като Луната,въпреки,че не се споменава буквално,но това ще стане ясно от следващите приказки,които ще разкажа :)
Възможна е и друга интерпретация,която смятам за по-вярна в този конкретен случай - че сребърната среда и златната среда всъщност се отнасят до различните нива на вибрация.Знаем,че време и място са едно и също нещо и това едно и също нещо всъщност е една честота на вибрация :)
Според Стюърд Суердлоу,сребърният цвят е по-нископоставен от златния по вибрация,но и двата са на горните нива на вибрационната йерархия.Точно както Славейко ги среща - първо сребърната,после златната...а след това минава отвъд.
Тази интерпретация среща и потвърждение от казваното от Аризона Уайлдър,че "древните" рептили обитават междуизмерно пространство,което е неутрална граница между измеренията.


-Забележителен е и фактът на съревнованието.Всички модерни източници на информация наблягат на това,че съревноваването,воюването и меренето на силите е типична черта на рептилсикя мозък и типична черта на примитивния мозък(според учените).Този мотив е мого силен в приказката.
С него си обяснявам нещо,за което не ми хрумва друго обяснение - това,че златните смокове са в сребърната гора,а сребърните лисици са в златната гора.Обяснявам си го,че този начин на мислене,рептилсикя,е някак профански на природата - който е откъсант от средата си,няма връзка с нея и не си е на мястото,развива агресия или комплекси,които пораждат агресия.
Психолозите сред вас да кажат дали в психологията има нещо такова :)
Интересно е също така,че където има змей,ламя или хала,всикчо околно или е лошо,или се бие помежду си и има размирици и дисхармония - златни смокове,сребърна гора и сребърни лисици в златна гора и тн.Юнакът посява мир и в следствие на това до него стигат средствата,които могат да унищожат гущера.


-Според мен факта,че именно смоците дават люспата на преобразяването,а не лисиците,е много нарочен.Отново промяната на формата,акнтивни и неактивни ДНК кодове и шейпшифтване(както е чуждестранния термин).

-Това за лисиците ми е още непонятно,може би вие имате идеи? :)
Единственото конкретно нещо,което забелязах,е иконката и концепцията на интернет браузъра Mozilla Firefox - една огнена лисица,която със светкавична скорост обикаля планетата.Странно,нали? Може би тук има нещо,но май ми убягват някои митове или предания за лисиците :) Ще съм благодарен на читателя,който е запознат с индианските притчи или с още приказки,наши и чуждестранни.Явно лисицата има нещо общо с пътешестването.
(А някой знае ли откъде идва това "Mozilla" и какво означава?  :-\ )


-Мотивът за птицата,която се крие в сърцето на някой,също е разпространен из нашите приказки.В една от следващите приказки,които искам да опиша във връзка с Луната(но в нея не става дума за змей) се среща черна врана,която се спотайва в сърцето на "цар Жабок".Все пак не е ламя,но е земноводно и е образ,натоварен с гнус :P
Прави впечатление и това,че силата,или разковничето,се крие в сърцето на змея.Както описват и новите ченълинг сведения за сърцата на рептилиите.Оттук можем да направим и връзка с колчето в сърцето на вампира,също така за граф Дракула,който очевидно е със змейско име.Той пък,като всеки вампир,не се показва на слънце и тъкмо това описва и Кредо Мутуа - че тези рептилии(явно африканските рептилии) имат физическа непоносимост към слънцето,което им действа доста пагубно.
В нашите приказки няма такъв мотив за слънцето,поне не обособен.Все пак халата или змея все идва от тъмен облак - както междудругото и орките от Властелина на пръстените - те не могат да пътуват под слънце и затова Саурон изпуска огромни тъмни облаци,за да затъмняват похода им.Също така често в нашите приказки се среща,че стане ли лято,змея се скривал в пещера в планината.
Гандалф също прогонва назгулите с лъч светлина :P



-Много е интересно,че приказката дава сведения и конкретни имена на билки,които биха помогнали срещу змей.Горска синя тинтява и комунига.Също така билки всякакви.Това може би има отношение към вибрационното ниво - рептилиите са изключително хищни и привлечени особено към арийската кръв,менструалната кръв и други кървави истории - това е според ченълинг информацията.В нашите приказки се срещат и двете - змей,който пие вино и яде жито и хляб и ламя,която яде само девици и моми.Все пак,може би "билки всякакви" иска да наблегне на немесна,силна и особена растителна храна,а именно билка.
Кредо Мутуа разказва за един единствен вид дърво,което е отровно за гущерите,но не бива да забравяме,че той говори конкретно за Африка,защото знанието му е специализирано върху историята на континента Африка,където вероятно не се срещат наши билки.Кредо споменава за вид дърво с транскрипция от английски "родейшъс тик".Много време търсех името на това дърво на английски,за да го преведа,но из целия гугъл не намерих нищичко :(




П.П.
Някой може ли да даде превод или как се пише името на това дърво "родейшъс тик" ? "Тик" е цяло семейство дървета,слоновете ги събаряли в Африка,за да ги ядат,имат горчив вкус,намира се по джунглите и тропическите гори.Много моля,ако някой успее да намери нещо за това дърво,да го пусне като инфо :)
« Последна редакция: Август 05, 2008, 21:42:08 pm от Спорт-Здраве2 »
"Where am I" is the usual question... In this case "when" might be more apt.

Неактивен Tina

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 692
Относно: Рептилии , Драконианци , Змейове
« Отговор #11 -: Август 05, 2008, 21:48:01 pm »
Хубава тема сте почнали! И аз проучвах нашите приказки като прочетох Айк.

Искам и аз да подхвърля една идея, че не ми дава мира с години: Забелязах, че вихрушките (торнадо) съвсем съзнателно избират къде и кого да ударят. Даже не разрушават някои къщи и не нараняват хора които са на пътя им - медиите го наричат - "оцелели по чудо", но има нещо...дали пък вихрушките не са халите от приказките?!

Откакто се появи идеята, че те имат разум, следих новините и сякаш съвсем съзнателно променят посоката и силата си - то затихват и ту се усилват неочаквано (за метереолозите и учените)...

Неактивен Спорт-Здраве3

  • Малко Писал
  • **
  • Публикации: 385
  • ако четеш това,значи един сириусец те хапе по гъза
Относно: Рептилии , Драконианци , Змейове
« Отговор #12 -: Август 05, 2008, 22:56:59 pm »
Ами да! Благодаря ти Тина  :-*  Според мен това е тъкмо потвърждението за халите от нашите приказки!

Ще се задълбоча колкото мога повече като пиша за Тримата братя и златната ябълка ;)






Току що като преглеждах едно филмче на Айк,той обърна внимание на това,че белият гълъб всъщност е древен финикийски символ и означава "преместване,пътуване",а не "мир",както масите са подучени да вярват.Тоест разливането и разпространението на царските рептило-човешки хибридни кръвни линии по земното кълбо.

Тоест,като поразсъждаваме над горната приказка,Славейко Боризмейко,можем да да заключим,че силата на змея представлява бял гълъб,тоест илюминатската мрежа и илюминатската пирамида,жевиища в сърцето на старата змеица.Тоест,смъртоносното място за рептилията(сърцето) се сравнява по важност тъкмо с уреда на контрола над Земята - съвършената,стриктна и дисциплинирана невидима октоподна система,без чието съществуване силата на змейовете не може да бъде разгърната.И дори да убиеш рептилиите,без да си разрушил структурата на контрола им,все едно нищо не си направил!

Не е ли странно?! Тази на пръв път напълно безобидна символика напълно се сглобява по смисъл,когато се сравни с модерните сведения за световното положение!

И когато Славейко се смилява над гълъба,той прави пакостта по-голяма.Същият мотив се открива и в една друга приказка,за цар Жабок - от сърцето му изхвърча черна врана,която прави още по-големи пакости.Когато човек се запита какво всъщност означава тази черна врана,излитаща от сърцето,в "Славейко Боризмейко" може да открие по-ясен отговор - това е тъкмо пирамидалната структура,нещото,което се използва за контрол и може да работи само,дори и без създателите си - белият гълъб: финикийският символ,който илюминати разбират като "разпространение,преселване" :)



П.П.
Мислех си,докато четях,че змеят от Славейко Боризмейко души навсякъде и облизва стените,защото му мирише на човек и е сигурен,че има човек в стаята...че това е много много известен мотив.
Не виждаме ли същото в Джак и бобеното стъбло? Великанът е кръвожаден и се храни с хора,души навсякъде...не става дума за златна ябълка,но има кокошка,снасяща златни яйца...Тук не виждаме ли една и съща същност,облечена в два различни метафорични мотива?

С тази разлика,че при нас метафората е доста по-малка,защото наричаме змея с истинското му име ;) Това ме подсеща и за казваното от Кредо Мутуа - че Синовете на питона забранили на хората да ги изобразяват така,както наистина изглеждат.
« Последна редакция: Август 05, 2008, 23:04:31 pm от Спорт-Здраве2 »
"Where am I" is the usual question... In this case "when" might be more apt.

Неактивен Tangrata_

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 433
Искаш да свалиш някое момиче: www.lovestyle.org/forum  Българите в Канада: www.bgcanada.com

Неактивен Vader

  • Малко Писал
  • **
  • Публикации: 289
Относно: Рептилии , Драконианци , Змейове
« Отговор #14 -: Август 06, 2008, 09:11:40 am »
Цитат
Някой може ли да даде превод или как се пише името на това дърво "родейшъс тик"
Навярно става въпрос за родезийският тик ,Родезия впрочем е страната основана от Сесил Роудс и включва днешните - Зимбабве,Ботсвана и Замбия ,а дървото вирее основно в районите на тези държавици + Конго и се използва основно за направата на паркети и се слави със своята здравина.
Цитат
Name: Rhodesian Teak (Baikiaea plurijuga)
Type: Hardwood. 
Other Names: Also known as Zambesi redwood, umgusi, mukushi and mukusi. 
Sources:  Grows in Zambia and Zimbabwe. 
Appearance:  Fine even texture, straight or slightly interlocked grain, red-brown heartwood, often with black flecks, and much paler sapwood. 
Physical Props: Very heavy and hard with a high resistance to abrasion. Rates high in bending and crushing strength, decay resistance, and stability in service. 
Working Props: Has excellent turning properties but is otherwise difficult to work. Has a severe blunting effect on cutting edges and tends to burn during machining. Pre-drilling required for screwing and nailing. Glues, stains, and finishes well. 
Uses:  Used for turned objects, flooring, furniture, wagons and railroad construction. 
Не че нещо,но листата от него да са отровни за рептилите  :-\ имам чуство,че Кредо понякога си говори празни приказки .
Brotherhood of the Intergalactic Federation of Bulgaria Bulgaria on three seas,mango to Saturn!

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27