Благодаря ви, приятели. Отдавна чакам тема за Хермес Трисмегист:)
Твърди се, че е негова идеята за Седемте пъпа на света, които да го уравновесяват енергийно.
За мен Хермес е велик Адепт, посветен в тайните на мирозданието:)))
Поствайте без скрупули:))
41. Пимандер каза: “Това което ще ти кажа, е тайната, която до тези дни беше скрита. Когато природата стана едно с човека, тя сътвори едно удивително чудо. Човекът притежаваше в себе си вида на всички седем Ректора, които, както ти казах, бяха създадени от огън и дихание; сега природата създаде незабавно седем човека, в съответствие с вида на седемте Ректора, същевременно мъж и жена и с изправено тяло.
42. Сега аз извиках: “О, Пимандер, сега в мен възникна едно особено желание, и аз изгарям от желание да го чуя. Моля ти се продължи!”
43. Пимандер каза: “Замълчи, аз още не съм свършил с моето първо обяснение!”
44. “Аз вече мълча”, отговорих аз.
45. “Добре, създаването на първите седем човека стана по следния начин: Земята беше Матрицата, водата на събуждащият елемент; огънят доведе процеса на възникване до узряване, природата получи от етера диханието на живота и създаде телата според формата на човека.
46. Човекът от живот и светлина стана на Душа и Дух животът стана Душа, светлината Дух. Всички същества на сетивния свят останаха в това състояние до края на кръговрата и до началото на видовете.
47. И сега внимавай в това, което желаеш толкова много да чуеш. Когато този кръговрат напълно привърши, връзката, която свързваше всичко, бе скъсана по Божия воля. Всички животни, които до този момент бяха едновременно мъжки и женски, бяха разделени, както и човека, на тези два аспекта, и така някои животни станаха мъжки, а други женски. Тогава Бог изрече свещените думи: ‘Растете и се увеличавайте на брой, размножете се, всички вие, които сте създадени. И оставете тези, които притежават Дух (Душа), да се познаят като безсмъртни и да знаят, че причината за смъртта е любовта към тялото и към всичко земно.’
48. Когато Бог изрече това, Провидението причини чрез съдбата и свързващата сила на сферите смесването и размножението започна; и всички същества се размножиха според своят вид; и който разпозна себе си като безсмъртно същество, е изран преди всички. Който обаче обичаше тялото, което бе произлязло от заблудата на желанието, трябва да продължава да се лута в тъмнината и да изстрада изживяването (изпитанието) на смъртта.”
49. “Каква ужасна грешка”, извиках аз, “са направили онези, които не знаят, че безсмъртието им е отнето?”
50. “Аз смятам, че ти не си помислил върху това, което си чул. Не те ли помолих преди всичко да внимаваш?”
51. “Аз размислям”, казах аз, “ и сега си спомням и ти благодаря.”
52. “Когато размислиш, кажи ми, защо онези, които се намират в смъртта, заслужават да умрат?”
53. “Защото извора, от който възвиква тяхното тяло, е тъмнината, която създаде влажната природа; тази състави в сетивния свят тялото, в което смъртта утолява своята жажда.”
54. Ти добре разбра това. Но защо този, които е познал себе си, отива при Бога, както се казва вБожето слово?”
55. “Защото”, отговорих аз, “Бащата на всички неща, от когото е роден човекът, е Светлина и Живот.”
56. “Да, Светлина и Живот, това е Бог Отец, от когото е роден човекът. Значи ако ти знаеш, че си произлязъл от Живот и Светлина и че си съставен от тези елементи, ти ще се върнеш към (при) живота.” Това беше, което ми каза Пимандер.
57. “Но кажи ми още, о мой Дух, как ще вляза в живота?”, попитах аз. “Защото Бог каза: ‘ Оставете човека, който притежава Дух, да опозное себе си.’ Не притежават ли всички хора Дух?”
58. “Внимавай в това, което казваш! Защото аз, Пимандер, Духът, идвам при онези, които са святи и добри, чисти и милостиви, при тези, които имат страх от Бога; моето присъствие им е помощ, така че те веднага разбират всичко; и чрез любовта си те намират благоволение в Бащата и Му благодарят с детска привързаност с хвалебствията и песните, които му дължат. Преди да предадат тялото си на смъртта, на която то принадлеи, те презират сетивата си, защото много добре познават тяхните въздействия.
59. Да, аз, Духът, в никой случай няма да допусна, въздействията на тялото, които ги нападат, които упражняват своето влияние върху тях: защото като пазач на вратите аз ще възпра достъпа на зли и срамни дела и ще предотвратя несвещени представи.
60. Но аз стоя на страна от безразсъдните, от лошите, от опорочените, от недоброжелателните, от алчните, от убийците и безбожните; аз ги предоставям на отмъщаващия демон, който обработва такива хора с бича на огъня, като ги насърчава да действат в техния смисъл и така още повече ги подтиква да вършат безбожни дела, за да бъдат наказани още по-тежко. Тогава влечението на тези хора непрекъснато търси все по-голямо задоволяване и ги кара да върлуват в тъмнината, без да могат да се наситят. В това се състои тяхното мъчение, и чрез това пламъкът, който ги изгаря, гори все по-високо.”
61. “Ти ми обясни, о Дух, всички тези неща, точно както желаех. Но разкажи ми сега, как се развива пътя нагоре.”
62. На това Пимандер отговори: ”Първо, в процеса на разлагането на тялото, това тяло се подлага на промяна, и формата, която ти имаше, вече няма да бъде видима. Ти предаваш обикновеното си Аз, което от сега нататък вече е без дейност, на демона; телесните сетива се връщат обратно към своя произход, чиято част те отново стават, и те отново стават едно с неговите дейности, докато силите на инстинктите и желанията се връщат към безразсъдната природа.
Така човекът продължава да се издига през свързващата сила на сферите. На първия кръг той предоставя силата на уверичаване и намаляване, на втория кръг способността за зло, и безсилна станалата хитрост, на третия кръг от сега нататък, безсилната измама на влечението, на четвъртия кръг, суетата на желанието за власт, която не може повече да бъде задоволена, на петия кръг, безбожната надменност и бруталната безразсъдност, на шестия кръг, станалата чрез това безрезултатна привързаност към богатствата, на седмия,
63. “Ти ми обясни, о Дух, всички тези неща, точно както желаех. Но разкажи ми сега, как се развива пътя нагоре.”
64. На това Пимандер отговори: ”Първо, в процеса на разлагането на тялото, това тяло се подлага на промяна, и формата, която ти имаше, вече няма да бъде видима. Ти предаваш обикновеното си Аз, което от сега нататък вече е без дейност, на демона; телесните сетива се връщат обратно към своя произход, чиято част те отново стават, и те отново стават едно с неговите дейности, докато силите на инстинктите и желанията се връщат към безразсъдната природа.
65. Така човекът продължава да се издига през свързващата сила на сферите. На първия кръг той предоставя силата на уверичаване и намаляване, на втория кръг способността за зло, и безсилна станалата хитрост, на третия кръг от сега нататък, безсилната измама на влечението, на четвъртия кръг, суетата на желанието за власт, която не може повече да бъде задоволена, на петия кръг, безбожната надменност и бруталната безразсъдност, на шестия кръг, станалата чрез това безрезултатна привързаност към богатствата, на седмия, непрестанно поставящите примки лъжи.
66. И когато се освободи от всичко, което е произлязло от взаимодействащата сила на сферите, той влиза, сега в притежание на своята собствена сила, в осмата природа и пее заедно с всички, които са там, химни за слава на Бащата; и всички се радват на неговото присъствие.
67. Когато стане равен на тях, той чува химни, славещи Бога, които се пеят от определени сили, намиращи се над осмата природа. И тогава те се издигат в правилен ред към Бащата, отдават себе си на силите, превърнали се от своя страна на сили, и влизат в Бога. Това е добрият край за онези, които притежават Гносиса: че се превръщат в Бог.
68. И когато се освободи от всичко, което е произлязло от взаимодействащата сила на сферите, той влиза, сега в притежание на своята собствена сила, в осмата природа и пее заедно с всички, които са там, химни за слава на Бащата; и всички се радват на неговото присъствие.
69. Когато стане равен на тях, той чува химни, славещи Бога, които се пеят от определени сили, намиращи се над осмата природа. И тогава те се издигат в правилен ред към Бащата, отдават себе си на силите, превърнали се от своя страна на сили, и влизат в Бога. Това е добрият край за онези, които притежават Гносиса: че се превръщат в Бог.
70. Но...защо сега се бавиш? Няма ли да отидеш, след като получи всичко от мен, при онези, които заслужават да им бъдеш водач, за да може благодарение на твоето посредничество човешкият род да бъде спасен чрез Бога?”
71. Като каза това, Пимандер се смеси пред очите ми със силите. И аз, който сега бях облечен със сила и бях поучен върху вида на Вселената и възвишеното видение, благодарих и възхвалих Бащата на всички неща. И аз започнах да възвестявам на хората красотата на отправения към Бога и Гносиса живот:
72. “О, вие народи, вие хора, родени от земята, които сте се отдали на опиянението, дрямката и невежеството по отношение на Бога, изтрезнейте и престанете да се въргаляте в порочност, омагьосани, както сте, чрез един животински сън.”
73. Като чуха това, те дойдоха единодушно при мен. И аз продържих: “О, вие родени на земята, защо се предадохте на смъртта, при все че имате власт, да бъдете безсмъртни.? Разкайте се, вие които вървите в заблудата, които сте приели невежеството за ваш водач. Освободете се от тъмната светлина и вземете участие в безсмъртието, като се сбогувате завинаги с падението."
74. Някои от тях ми се подиграха и продържиха нататък; защото вървяха по пътя на смъртта. Но други, които се хвърлиха на колене пред мен, ми се помолиха да ги поуча. Аз ги изправих и станах водач на човешкия род, като ги поучавах, по кой начин могат да бъдат спасени. Аз посях в тях думите на мъдростта, и те се напоиха с водата на безсмъртието.
75. Когато настана вечер и светлината на Слънцето беше почти изчезнала, аз ги помолих да благодарят на Бога. И след като благодариха, всички се върнаха при стадата си.
76. Аз обаче записах благодеянието на Пимандер в себе си; и като се изпълних изцяло с това, върху мен дойде най-висшата радост. Защото съня на тялото се превърна в трезвеността (будността) на душата, затварянето на очите в истинското виждане, мълчанието ми в бременност с доброто и разпространяването на словото в плодотворни дела на спасението. Всичко това дойде при мен, защото аз приех от Пимандер, моят Дух, който е произлязлото от само себе си същество, словото на началото. Така аз сега съм изпълнен с божественото дихание на Истината. Затова аз сега посвещавам с цялата си душа и със всичките си сили тази хвалебствена песен на Бог-Отец