...винаги едно на ум - включително и по отношение на Христос (!?); ако си спестим това едно на ум, рискуваме да попаднем именно в този капан, от който Albinoni се опитва да ни предпази, предписвайки ни "христовото лекарство". Тук само човешката логика би могла да се възпротиви, следвайки неумолимия си копнеж да има неотменим идол, фар в пространството, който да я води по пътя - по правилния път. Една от най-висшите мистерии пред дълбокия христолюбивец ще бъде да се отрече от своя Бог - в смисъл, да прекрачи без Него през бездната към ангелското господство. Само смел и неудържим дух, решил се да пусне водещата го ръка и да извади меча от канията, може да бъде войн на своя Бог и да бъде кръстен с името Му в истинския смисъл; само готов да поеме цялата кръстна тежест върху себе си човек е способен да застане от дясно на своя любим Христос и да споделя трапезата Му. Най-малкото, което Иисус би могъл да иска от хората, е да загубят себе си в едно идолопоклонство пред Христа. Кой е Христос? Човекът от Назарет? Човекът от сините нови заветчета, които днес Gideonis-international раздаваха из университета? Кой е Христос - младото момче от сънищата на бабата, в чието село са изпратили ново попче? Това не е Христос!
В Йоановото евангелие се споменава за едно знамение, което се открива само на трима от христовите ученици; трима, двама от които не успяват да регистрират събитието и накрая се оказва, че са го проспали. Това са най-задълбалите ученици на Христос, един от които единствен се оказва готов да надзърне в христовата мистерия. Става дума за Преображение Господное, когато Христос Се явява пред трима от учениците Си в небесния Си облик, а единствено Йоан успява да остане буден и да види с физическото си присъствие тази ослепителна като Слънцето частица от същността на Христос. Онова, значи, което ние познаваме като Христос от книгите, от вярата и от бабините надежди, не е Оногова - то е само бледо отражение на Всевишния, Когото човешките очи не могат да видят, а умовете ни не разбират. И така, проявеният Христос е само една черупка; парче месо, което забождат на кръста за назидание, за символ на Онова, Което идва отвъд булото на безкрайността. Така че, не бързайте да се привързвате и към този предразсъдък - Христос е отвъд това; все едно да наплюете екрана на монитора пред вас, защото не одобрявате съдържанието на някакъв сайт в internet!
Да се разглежда пространството като време е грешка, която линейното мислене и затворената математическа логика старателно възпитава у хората. Виждането на времето като пространство, обратно, ще отвори началата на перспективното мислене, на дифузното все-разширяване на значенията и ще изясни визуалната същност на съзнанието - ще отвори подстъпите ни към следващите измерения. Ето защо, приканвам ви, не бързайте с леко математическо веселие да да обръщате взаимно тези две функции! Те не са равнозначни - също като делимо и делител. Пространството е доста по-многоизмерно от времето - най-малкото, то може да съществува и в едно застинало и безвремево състояние, докато време може да протича единствено при наличието на движения, за които в крайна сметка е необходимо пространство. Нашето пълно осъзнаване на въпроса минава през зачертаване и на едната, и на другата категория; всичките тези неща, заедно със съдържащия се в тях свят се свеждат до една точка и до своето несъществуване, което след не много дълко ще ни позволи да излезем от триизмеримостта. Не се отказвайте от това умножаване по нула!