Дел, m2f
Пре мен успокоението идва когато разбера не какво мисли отсрещната страна, а с какво аз съм провокирал това му мислене или действие.
Но да обърнем внимание на нещата от библията, защото нали там търсим истинското божие слово? Дайте цитати неподлежащи на тълкуване!
Мнението ти Дел за прераждането в библията? Защо, по какви причини е отхвърлено след 1000 години християнство, мисля че бе на никейският събор, но не съм сигурен?
- Провокацията е катализатор за даден процес.
Ето цитат, където думите на Иисус за мен не подлежат на тълкуване( в смисъла на изопачаване):
Из Евангелие на Йоана ГЛАВА 15.
1. Тогава дохождат при Иисуса иерусалимските книжници и фарисеи и казват:
2. защо Твоите ученици престъпват преданието на старците? понеже не си мият ръцете, кога ядат хляб.
3. А Той им отговори и рече: защо и вие престъпвате Божията заповед заради вашето предание?
4. Защото Бог е заповядал и казал: "почитай баща си и майка си"; и "който злослови баща или майка, със смърт да се накаже".
5. А вие казвате: който каже на баща или майка: това, с което би се ти ползувал от мене, е Богу дар, -
6. той може и да не почете баща си или майка си. Тъй нарушихте Божията заповед заради вашето предание.
7. Лицемерци, добре е пророкувал за вас Исаия, казвайки:
8. "тоя народ се приближава до Мене с устата си и Ме почита с устните си, а сърцето му стои далеч от Мене;
9. ала напразно Ме почита, проповядвайки учения, - заповеди човешки".
10. И като повика народа, рече им: слушайте и разумейте:
11. не това, що влиза в устата, осквернява човека, а онова, що излиза из устата, то осквернява човека.
12. Тогава учениците Му се приближиха и Му рекоха: знаеш ли, че фарисеите , като чуха тая реч, се съблазниха?
13. А Той отговори и рече: всяко садиво, което Моят Отец Небесен не е насадил, ще се изкорени;
14. оставете ги: те са слепи водачи на слепци; ако пък слепец слепеца води, и двамата ще паднат в ямата.
15. А Петър отговори и Му рече: разясни ни тая притча.
16. Иисус им рече: и вие ли още не разбирате?
17. Още ли не разбирате, че всичко, що влиза в устата, минава в корема и се изхвърля навън?
18. А онова, що излиза из устата, иде от сърцето; то именно осквернява човека;
19. защото от сърцето излизат зли помисли, убийства, прелюбодеяния, блудства, кражби, лъжесвидетелства, хули:
20. това осквернява човека. А яденето с неумити ръце не осквернява човека."
------------
Църквата не е заставала зад идеята за прераждането. По мое мнение не би рискувала да застане зад подобно схващане. На Пети вселенски събор (Втори Константинополски) на 165-те богоносни отци в Константинопол 553 година, се отхвърля идеята на Ориген за произхода на душата преди тялото, срещу неговото мнение застават: Тиртулиан, Августин, Йоан Дамаскин, Лъв Велики и много други. Приема се за вярно, че Бог създава тялото и душата едновременно... С това се приключва въпроса. Има някой загатнати моменти в Библията, които обаче се тълкуват отново в духа на традиционните схващания, моментите са следните:
"И ако искате да приемете, той е Илия, който има да дойде" (Мат. 11:14). - Думи на Иисус за Йоан Предтеча
и тълкованието на Светата църква в полза на обратното се намира тук:
из Евангелие от Йоана:
Глава1
19. И това е свидетелството на Иоана, когато иудеите проводиха от Иерусалим свещеници и левити да го попитат: кой си ти?
20. Той изповяда, и не се отрече; той изповяда: не съм аз Христос.
21. И попитаха го: а що си? Илия ли си ти? Рече: не съм. Пророкът ли си ти? И отговори: не.
22. Тогава му рекоха: кой си, за да дадем отговор на ония, които са ни пратили; какво казваш за себе си?
23. Той рече: "аз съм глас на викащия в пустинята: оправете пътя Господен", както е казал пророк Исаия.
И още:
ГЛАВА 16. - От Матея Свето евангелие:
13. А когато дойде в страната на Кесария Филипова, Иисус питаше учениците Си и казваше: за кого Ме човеците мислят - Мене, Сина Човечески?
14. Те отговориха: едни - за Иоана Кръстителя, други - за Илия, а някои - за Иеремия, или за едного от пророците.
Църквата последователно е оспорвала едни или други основни идеи и по мое мнение е приела по-удобните за тълкуване, в противен случай не би могла да обедини мнозинството.
Ако всяка религия сведе тялото си до основите си, ще бъде видно че в същността си религиите са еднородни, споровете са неоснователни, доколкото ако някой не е достигнал самостоятелно в себе си до пълна осъзнатост за дадена идея, то той би излъгал в правотата на вярата си в дадена религия, доколкото догмата е различна и тайнството непознато за какво става дума. И все пак Бог е у всеки, затова е в сила блаженството: Блаженни бедните духом, защото тяхно е Царството Небесно.... И това пак показва кое е излишното...