Самият въпрос е некоректно зададен.
От коментара след залгавието се разбира, че става дума за човешкия живот, но не се уточнява дали тука на Земята или на друго място.
Т.е. ако въпроса на автора е - Какъв е смисъла на човешкия живот тука на Земята, отговора е много прост:
Смисъла е изпитване на чувства и емоции, от които пък се натрупват опитност и преживявания, водещи до сътворяване, до изграждане, до създаване.
Отговора на
balar е също правдоподобен и според мен казва същото но с други думи -
Смисъла е да учим практикувайки и да се усъвършенстваме духовно. Извинявам се за простотата на отговора. Извинявам се, че ги няма онези философски парадокси, които карат мозъка да блокира. Няма го онзи омагьосан кръг от преплитащи се мисли, което преплитане нараства експоненциално с всяка следваща мисъл. Няма я онази главоблъсканица от умозаключения, от които всяко следващо, обезмисля предишното. Кратко и ясно - чувства и емоции, от които се трупат (градивни) опитност, познания, преживявания, водещи до сътворяване, до създаване, всичко което е обратното на разруха.
Не претендирам, че с това се изчерпва смисъла, но едно нещо може да се заяви категорично. Сложните и дълги отговори не са показател за голямо познание, а за липса на достатъчно познания с които да се изразиш кратко и просто.

За да подкрепя това си твърдение ето няколко прости изказвания:
Вернер фон Браун - Прогресът е пътят от примитивното през сложното към простото.
Алберт Айнщайн - Прави нещата толкова просто, колкото е възможно, но не по-просто.
Мноо е тъпо с тва с умирането!!Смисъл в смъртта няма .
Смисълът в смъртта е, че когато натрупаните опитност, познания и преживявания, не водят до създаване, а до разруха е нужно рестартиране или както е по-известно в екзотеричните среди - ново инкарниране. Един сериен убиец, ако не се спира е нужно да се рестартира, за да му се даде възможност да натрупа градивни познания и преживявания, а не такива водещи до разруха.
Също така погледни на смъртта от чисто материална гледна точка. Смъртта и раждането са начин за приспособяване към бързо променяща се околна среда. Представи си един старец да се учи на компютър, сравнено с едно дете. Представи си умението един пораснал човек да се учи да ловува с копие, сравнено с умението едно дете да се научи да ловува с копие.
Отново се извинявам, че в отговора я няма онази философска дуалност, спираща дъха. Просто се изказвам възможно най-просто, но не по-просто.
