Ако някой е попадал на това, моля за коментар, не съм запозната с горивата и затова питам:
"Известно е, че от концентрацията на СО2 във въздуха, който дишаме, зависи алкално-киселинният баланс на кръвта. Той влияе на производството на орексини в организма – т.нар. хормони на енергичността и апетита. Те отговарят за активността на метаболизма.
За да проверят хипотезата си, учените поставили шестима доброволци в специални климатични стаи, като някои от тях били изложени на повишени нива въглероден диоксид.
Седем часа по-късно разрешили на мъжете да хапнат колкото си искат, като се оказало, че поелите повече CO2 консумирали с 6% повече храна.
Данни
*** При изгарянето на един литър гориво средно се получават 2,5 кг СО2. ( Количествата не са грешка! За да изгори ( точна дума – ОКИСЛИ ) 1 литър гориво се изразходва много по-голямо количество кислород ) За пълното изгаряне на 1 кг. бензин е необходим 14,7 кг. въздух
Тези данни са за автомобилите. Все пак с литър гориво можете да минете и 20 км.
За самолети среден клас, чийто двигатели изразходват 4 – 4,5 тона на час, тази цифра се променя драстично.
*** При изгарянето ( окислението ) на 1 кг самолетен керосин се произвеждат 3,5 кг СО2
Сметката я оставям на вас!
А за ракетите, не само космическите, въобще не ми се и говори.
*** Какво още се произвежда при окислението ( изгарянето ) на въглеводородите ( горивата ) и как ни действа :
СО - Блокира пренасянето на кислород в кръвта.
NО - Крайно вреден за човешкото здраве. Когато попадне в белите дробове, се свърза с водата и образува киселина.
СН - Канцероген."
Както и за това ви моля за коментар:
"ДВУАЗОТЕН ОКСИД (райски газ)
Двуазотния оксид ( N2O ) е открит през 1772г. от Английския химик Д.Пристли. При обикновени условия той е безцветен газ. По-късно е Х.Деви забелязва, че вдишването на малки количества N2O предизвиква смях и еуфория, а след това и анестезия. Поради това е наречен “райски” или “веселящ” газ. След Първата световна война са започнали изследвания, свързани с употребата на двуазотния оксид като окислител и средство за увеличаване на мощността при самолетните двигатели. Употребата му е позволила увеличаване на мощността даже и на много големи височини, където въздуха е разреден и кислорода е малко. Това качество на N2O е било широко използвано при самолетите по време на Втората световна война. След 1970г. системите работещи с N2O започват да се разпространяват и сред автомобилните ентусиасти и състезатели. Причината за това е че двуазотния оксид позволява сравнително лесно и евтино да се увеличи мощността на един двигател. Как N2O увеличава мощността ? Мощността на един двигател е ограничена от количеството на кислорода, което постъпва в цилиндрите. От това количество зависи колко гориво може да изгори в двигателя за един работен цикъл. При температури над 650oС, N2O се разлага на кислород и азот. По този начин в двигателя постъпва повече кислород, което позволява изгарянето на повече гориво. Защо не се използва чист кислород? Чистия кислород е много опасен, тъй като предизвиква самозапалване на повечето органични материали ( масло, гориво и др.)..."
Извинявам се за наивния въпрос, не съществуват ли вреди и без да се пръска допълнително или не е достатъчно вредно...?