Не го бях чувал. Потърсих в нета. Излезе един бг форум. Там имаше едно писмо, превод от немски, в което се зачетох.
Този случай иска по-задълбочени знания и изследване. Нямам такава компетентност. Интересно е, но не до толкова, че да оставя всичко и да си посветя свободното време. Има хора по-начетени, учени глави, те ще знаят кое как е.
Стори ми се достоверна фразата от там, че във време-пространството само едно нещо се движи, и това е енергията. Това в момента ми се се струва най-достоверно, като централна концепция на обяснение на Вселената. Просто материята е изразяване на енергията, в най-буквалния смисъл на понятието. Както водата оформя водопади.
Мисля, че спорт-здраве имаше такива концепции тук из форума. И ми се сториха доста смислени. Разбира се, не са негова лична разработка, а от нечии трудове и теории.
Това и би обяснило научно явления като ходене по вода, минаване през стени, левитация, материализация и всякакви подобни. Просто става чрез контролиране на енергията на ниво микрокосмос.
Имаше там и някои други неща, които ми се сториха интересни, за потенциалите и електромагнетизма.
Но от това пък абсолютно нищо не разбирам. Поне до толкова, че изобщо да не знам кое е вярно и кое не.
едит:
Занимавал съм се с музика, и с бойни изкуства и с някои други неща.
Много майстори са казвали: За да импровизираш, първо трябва изключително добре да знаеш шаблона. До степен на пълен автоматизъм. Едва тогава ще можеш свободно да чупиш шаблона и да правиш вариации. Импровизации.
(След като го бях осъзнал добре това, го приложих в салсата и танците като цяло. Повтаряш като хамав най-елементарните стъпки. И така до безкрай, часове, дни. Виждал съм начинаещи, показвал съм им. Те направят стъпките 5 пъти, и после викат, край научих го, дай да правя друго, не ща това, елементарно е.
Какво си научил ... те хората на по 10 години стаж, го повтарят до безсъзнание, най-най-елементарните основни стъпки. И после летиш. Няма нужда да правиш нищо, подсъзнанието ти само започва да твори и да чупи шаблона. И ставаш творец. Започват да ти идват всякакви вълни, чупки, и всякакъв друг стайлинг)
Ако си се научил да свириш ритмично 4 такта, "едно, две, три, четири", и така автоматично, после е много по лесно да започнеш да правиш вариации. Вместо едно пускаш 2 ноти, двойно по-бързи. Или 3ноти. Или на мястото на 3 слагаш пауза. Или 1,2 ги удвояваш, стават 4 бързи ноти, и после 2 бавни.
Или пък, просто удължаваш 4та нота, и тогава цялата група става с изкривена продължителност, и биеш хармонията и излизаш извън нея. Не съм много сигурен, но май древните българи са били майстори в тоя тип музика.
Същото е и с ударите в бойните изкуства. Налагаш определен ритъм удар-блок, и като го научиш супер добре, накрая чупиш шаблона, и от блока произвеждаш 2ри удар, между 2те времена. За който противника не е готов. И изобщо тия вариации могат да се усложняват до безкрайност. Докато майсторите имат бързина и внимание да следят играта.
Същото е и с науката ...
Дали с много четене, или с много талант, но тези, които са новатори, могат да разбият стария шаблон, старите физични закони, именно защото с лекота боравят със старите ...
Затова и наследствеността е много важна.
Когато едно поколение е постигнало дадено ниво, друго поколение надгражда. Защото е много по-лесно да стъпиш на съществуваща теория, макар и грешна и да градиш нова, още по-добра.
В тази връзка ... масата читатели тук, дето си мислят, че с пръдня-боя ще става (не визирам никой конкретно!), и ще могат ей така да си правят свободни генератори.
(И теории за времето, в някои други теми).
Да ползват готови схеми, да, но ще са като слепи. Няма да виждат "кое", "как", "защо" и "дали".
Иска си дупе, мозък, време и четене яко.