Автор Тема: Rosslyn Chapel, Scotland  (Прочетена 16970 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен H.

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 8 658
  • In Lies We Trust...
Отг: Rosslyn Chapel, Scotland
« Отговор #30 -: Февруари 22, 2006, 15:30:13 pm »
Ами нищо не съм чел на Еко, отчитам си го като пропуск...
Ама няма и време вече :( Има по-важни книги, които ме чакат :(

Неактивен Tina

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 696
Отг: Rosslyn Chapel, Scotland
« Отговор #31 -: Април 28, 2006, 10:29:01 am »
Цитат
Колко хора четат Умберто Еко?
Аз. Horus прочети "Името на розата" и свали и филма отнякъде (Мммм - Шон Конъри!) - ще ти даде идея.

Неактивен Tina

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 696
Отг: Rosslyn Chapel, Scotland
« Отговор #32 -: Април 28, 2006, 11:08:29 am »
Аз се извинявам - вчера хвърлих едно око на новините докато си пиех кафето и постнах нещо за капелата, което не е съвсем обяснено в предишния ми пост. Подлъга ме заглавието във вестника и аз мислех, че вследствие на Браун хора са разшифровали музикален код в църквата. Добре, че EfonD попита за още информация, защото "рудата се оказа със златни жилки!"

Вероятно статията във вестника - цитирана тука е целяла да привлече внимание използвайки името на Браун. В действителност това е 20 годишно проучване на Томас Митчел, които открива музикален шифър в църквата. Сина му Стюарт, който е музикант и композитор ще издаде CD с интерпретация на тази музика. Когато обаче разгледах сайта на музиканта, останах буквално потресена. Защо? Ами защото същото CD ще съдържа химните на Орфей защото "Орфическите химнове ще допълнят древната църковна музика перфектно."



Настройте се към кода на Да Винчи

Лейтон Брус в "Шотландец" - 27/04/2006

Капелата Рослин има много тайни. За стотици години експерти и посетители са се чудили на орнаментите в църквата. Докато някои спорят дали те водят към скрити съкровища, композитора от Единбург - Стюърт Мичъл мисли, че е разкрил една от загадките.

Той вярва, че орнаментите по тавана, които са 213 декорирани куба са тонове на средновековна музика. Неговия баща Томас Мичъл е прекарал 20 години опитвайки се да разгадае кода на тези орнаменти и сега Стюарт композира откритията е албум наречен "Рослинския мотет" (Е ДОБРЕ - С ДОПЪЛНЕНИЕ - ХИМНИТЕ НА ОРФЕЙ ?!?!?!).

Те се надяват, че когато музиката се изпълни на средновековни инструменти в църквата, тя ще отключи тайните на камъните.

Истинското откритие е направено, когато бащата на Мичъл открил, че шарките на кубовете наподобяват мотивите на шарките на Кладни. Тези шарки на Кладни са регистрирани чрез пускане на звук да произведе вибрация в метал върху който има прах и този прах образува шарки. Честотата определя формата на шарката. Например нотата А (не ме карайте да превеждам това на български, щото не съм чувала такива ноти) под Средната нота С вибрира с 440 KHz  и се оформя като ромбоид. Различните ноти произвеждат различни шарки, включително цветя, диаманти и шестоъгълници - всичките които са и намерени в Рослинската капела. Стюърт Мичъл вярва, че това не е съвпадение и е приписал нота към всеки куб.

Ернст Кладни е записал този феномен през 18-ти век, но изглежда, че се намира и в сграда от 15-ти век. Което довежда и до въпроса: "Познавал ли е тази наука Сър Уилям Синклеър?" (този който е пострил църквата).
Стюърт Мичъл вярва, че кодираните ноти са свързани с тамплиерите, които са придобили източни научни знания по времето на кръстоносните проходи. "Символизма на Рослин ни връща далеч във времето към цивилизация която е загубена за нас и наука която е в основата на механиката на всичко във вселентата" - казва Мичъл.

Ако тази наука е използвана в орнаментите на Рослин, тогава ние се нуждаем от обяснение защо тези знания са загубени за нас. Според Мичъл църквата е унищожавала знанията за да контролира населението. "Това показва, че църквата е криела от хората определени знания защото знанието е осъзнаване. Хора, които са знаели много са ги горели като вещици/вещери."

Според Митчел това е шарка на Кладни - начин да покажеш музикална нота чрез нейната вибрация. Интересно е че нотата на Дявола - Тритонус се появява в тази музика. "На тавана има един 4-ти аугмент." - казва Мичъл. Католическата църква е забранила този интервал - 7 семи-тона от средновековната музика, защото вярвали, че е тревожна тоест дяволска. Може би Синклеър е предизвиквал църквата.

Музиката сама по себе си според Митчел и смесица от Келтски мелодии, църковна и християнска музика, но не католическа. Може би затова орнаментите показватдо Христос зелен мъж - паганско изображение.

"Оркней и Шетландс са имали голяма община от Друиди и те са имали своя култура и музика. Сър Синклеър е бил последния ърл и някои от мелодиите в църквата са определено Оркейски/шотландски" - казва Митчел.

Митчел не вярва, че тези ноти са записани просто да се запише музика. Той се надява че повтарянето на звуците ще резонира в църквата и ще отключи тайните и.

"Като знаем, че масоните от онова време са знаели за действието на резонанса върху камъка, се надяваме нещо да падне... като каса е. Затова мислим, че Сър Синклеър си е дал толкова труд." Мичъл няма идея какво може да е скрито в църквата, но вяврва, че Синклеър е използвал напреднала наука, за да скрие музиката от любопитни очи.

Митчел, който е нарекъл проекта си "Гласа на създаването" смята, че кубовете са тайна геометрия. "Това което то показва е, че ние сме забравили повече отколкото знаем."

Вероятно музиката наистина е ключ към миналото, физиката на вселената или може би просто ако се свири в църквата ще отключи мистерията и.

http://www.fantasticscotland.com/stuart/rosslyn.html

От горния сайт може да се прочете следното за химните на Орфей: "Химните на Орфей са едни от най-старите и древни текстове, които са оцелели в света. Тези красиви и мистични писания на Орфей дават емоционална и възвишена среда в която музиката може да се изрази и покаже дълбокото си значение.



Като част от албума за реквиема на Рослин, Орфическите химни ще допълнят перфектно древната църковна музика. Вирджиния Авалон която ми даде латинския текст на "Хумн към Слънцето" за "Фарът на Александрия" в албума "Седемте яудеса", този път надмина себе си и ни даде тези поетични химни и молитви. Орфическите химни са за мирски / светски хор и всеки певец има възможност да се изяви във всеки текст. Композитора се надява, че ние ще принесем за по-добро разбиране и наслада от мъдростта и значението на думите на Орфей."

Обяснението за Орфей тука: http://www.fantasticscotland.com/stuart/orphic_news.html

« Последна редакция: Април 28, 2006, 11:17:54 am от Tina »

Неактивен Jean_Valjean

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 48
Re:Rosslyn Chapel, Scotland
« Отговор #33 -: Февруари 14, 2010, 15:43:57 pm »
Тина нека ти помогна с иначе безупречния превод

Нотите са както следва

C-до
D-ре
E-ми
F-фа
G-сол
A-ла
B-си

Интервала от тритон е наречен "Диабулус де ла музика" и не е използван въобще преди барока когато най накрая един Бах е успял да го хармонизира. Самият интервал има много гадно звучене и в контрапунктовата музика е забранено появяването на такъв между високия и ниският глас (инструмент за не музикантите). А интервала от 7 полутона е веднага след тритона (3тона; 1тон = 2 полутона; 3 тона = 6 полутона). Наречен е перфектна пета  и е най-устоичивия интервал въобще, в метълът се използва  много често в комбинация с тоничната нота (първата нота от дадена гама; пример До мажор - първа нота До) и акорда (всъщност е диада, но на вас не ви пука особено но за мен е важно да го кажа) който образува се нарича на ангийски Power Chord което не мисля че има правилен превод на български.

Съжелявам за офтопика само помагам да се разбера (или да объркам още повече) поста на Тина.
Никой не е е по безнадеждно поробен от тези, които вярват, че са свободни. - Йохан Волганг фон Гьоте

 

Сходни теми

  Заглавие / Започната от Отговора Последна публикация
12 Отговора
6000 Прегледи
Последна публикация Октомври 28, 2009, 16:51:18 pm
от A1S2D3

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27