А ето и малко инфо за работата в самата Русия:
Русия отпуска милиони за ядрен космически кораб
10.02.2010 Кариерист.ком
Руското правителство ще задели през 2010 г. 500 млн. рубли (17 млн. долара) за финансиране на проект за създаване на космически кораб с ядрени двигатели, стана ясно от министерско постановление, прието на 29 декември 2009 г., предаде РИА Новости.
От тази сума за „създаване на транспортно-енергийния модул на основата на ядрена енергодвигателна установка от мегаватов клас” „Росатом” ще получи 430 млн. рубли, а „Роскосмос” – 70 млн. рубли.
В края на декември 2009 г. ръководителят на „Роскосмос” Анатолий Перминов съобщи, че от 2010 г. Русия ще започне изследвания в сферата на създаване на ядрени енергийни установки за космически кораби. По думите му тези двигатели са необходими за дългите космически полети, например до Марс.
Източник:
http://www.karierist.com/man/adrenalin/rusiq-otpuska-milioni-za-qdren-kosmicheski-korabРуските специалисти, тестват нови двигатели на орбита
07-02-2010 Спейс нюз
На космическия апарат 'Юбилеен' са започнали тестове на двигатели на 'нови физични принципи'. - по информация от весник 'Время новостей', където е дал интервю зам директора на Държавния космически научно-производствен център 'Хруничев' генерал майор Валерий Меншиков.
Меншиков е съобщил, че на спътника са установени няколко съвършенно нови двигатели , сред които е воден ( принципите на работа накойто не се уточняват) и инерционен. Най-голям интерес , по мнение на генерал майора , представлява именно инерционния двигател, тъй като той може да се използва при създаването на наноспътници - масата на новия двигател моге да бъде намалена до няколко грама. Новото устройство е получило названието 'гравицапа'.
В основата на това устройство са "принципите на движение без опора" противоречащи на познатите закони на класическата механика, в частност , закона за съхранението на импулса. Преместването в подобно устройство се осъществява при отсъствие на контакта с обкръжаващатата среда. Меншиков е подчертал, че подобен двигател вече е минал изпитания на Земята.
Освен това генерал майора е отхвълил обвиненията в това , че за създаването на работещ прототип са били похарчени значителни бюджетни средства. "Всички наши изследвания , ние сме правили на обществени начала. Експерименталните установки са правени от ентусиасти . Може да се сметне и да се види , че използваните средства са минимални и са взети от печалбата , получена от други дейности." е казал Меншиков.
Напомняме , че първи информации за този "двиагател" започнаха да се появяват през 2008, През 2009 бе публикувана информация , че учните са направили действащ образец и са проведени тестове в земни условия, а също така е получена зелена светлина за тестове в космоса.
Още за принципите на действие - движението се получава в резултат на " движение вътре в апарата на течно или твърдо работно тяло , по определена траектория , напомнящаа торнадо" - Това описание прилича на описание на механизма , работещ при торсионни полета.
Термина 'торсионни полета' е бил въведен от математика Ели Картан през 1922. Такова поле се поражда от ъглови моменти и има ред забележителни свойства. През 80- те години на нашия век , торсионните полета активно са били изследвани в СССР , но не са намерени доказателства за тяхното съществуване, и съответно не е получено признание от науката.
[www.lenta.ru]
Източник:
http://www.spacenewsbg.com/news/07/February/2010/1826/1/Русия пред избор на нова Лунна ракета
Април 15, 2009
Русия е пред избор на ракета за бъдещата и лунна мисия. Това ще означава, че за пръв път от 1964 година, Русия прави луната своя главна цел. Това е и вторият опит след разпада на Съветския съюз за създаването на нов тип ракета. Първите тестове на ракетата се очакват през 2015.
Според заданието, поставено от руската космическа агенция (Роскосмос) към индустрията, бъдещата ракета трябва да носи товар три пъти по тежък от руският ветеран Съюз, включително и два пъти повече екипаж. Друга цел е да се използват нетоксични двигатели.
Разработването на новата ракета ще съвпадне с разработката на следващото поколение Руски космически апарати за превоз на хора. Целта на програмата е да се изведе тестово екипаж в орбита през 2018. Проектът съвпада като график със плановете на НАСА да върнат космонавти на Луната през 2020, чрез програмата „Съзвездие”.
По всичко изглежда че историята повтаря себе си. През 1961, президентът Кенеди посрещна съветското космическо предизвикателство, като стартира програмата Аполо. Тогава Съветските ръководители чакаха до 1964, преди да обявят своята кампания. Кремъл закри програмата си след монументалното кацане на Аполо 11 на луната повърхност през 1969.
Във версията от 21 век на това състезание, участват Америка, Европа, Китай, Индия и Япония, като всички те обявиха намерения да изследват естественият ни спътник. За разлика от тях Руснаците все още се бореха със финансовите проблеми на своята пост-съветска криза.
Докато НАСА показва своите първи прототипи на американски ракети и кораби, Роскосмос тепърва започва своята лунна програма. За да е още по-лошо положението, наред с новия флот от ракети и кораби, които трябва да бъдат построени, Руското правителство се е задължило през 2007 да премести своята основна космическа площадка от Байконур в Казахстан към Восточни във Руския далечен изток.
През 2008, Роскосмос най-накрая започна тихомълком да преглежда предложения от индустрията за нови ракети. Всички големи руски космически фирми се борят за предварителен договор за държавна поръчка. Докато Роскосмо никога не е публикувала детайли от договарянето, то няколко руски официални лица подхвърлиха че са близо до избирането на победител през началото на 2009.
На 14 март, Александър Чулков, председател на Роскосмос, каза пред ББС че агенцията ще избере победител до 25 март. „Имаме процедура, чрез която направихме заявка за предложение и сега ще преглеждаме тези предложения и ще определим основен изпълнител. Ценовата ефективност ще бъде основно предимство за кандидатите.”.
Той обясни, че основното изискване на агенцията, е бъдещата ракета да може да носи не по малко от 20 тона на ниска земна орбита и да е с максимален капацитет от около 23 тона. За сравнение, капсулата Съюз, която Съветските и Руски космонавти използват от 1967, тежи около седем тона. Ракетата Арес 1 на НАСА, подготвяна за следващото поколение космически кораб - Орион, ще може да носи общо 25 тона. Също така състезателите за държавна поръчка трябва да приложат нетоксични двигатели, използващи керосин или течен водород за всички степени на ракетата.
Според Чулков, индустрията ще има свобода да проектира генералната архитектура на бъдещата ракета. „Роскосмос има собствено мнение за конфигурацията на ракетата, която искаме да видим, въпреки това, разбираме че има разлика между това, което искаме и това, което може да се постигне.” - казва Чулков.
Избирането на главен разработчик ще изчисти пътя към предварителната фаза на разработване, която се очаква да трае около година. „Така че през 2009 ние ще започнем разработването на ракетата” казва Чулков.
Въпреки очакванията Роскосмос да избере един изпълнител, има слухове че е възможно да има разпределено участие между няколко големи ракетни фирми. Това включва TsSKB Прогрес в Самара, разработчик на ракетите Съюз и КВ Машиностроения в Миас, главен разработчик на балистичните ракети изстрелвани от подводници. По такъв начин голяма част от работната сила на сегашното Руско ракетостроене ще бъде въвлечена в производството.
Новата ракета е само една част от списъка от машини, които ще бъдат нужни да приземят човек на Луната през 21 век. Изборът на НАСА и Роскосмос падна върху мисии с няколко типа ракети. Освен ракетата за извеждане на космическия кораб, отделни тежкотоварни ракети ще бъдат нужни, за да пренасят приземяващите се модули, както и двигателната секция за транзит Земя-Луна-Земя.
НАСА и Русия имат драстично различно разбиране какво е тежкотоварна ракета, Докато американската космическа агенция възприе разработването на титаничната Арес V, със възможност за товар от 145 метрични тона, Руската агенция избра доста по нисък тонаж. „Във полето на тежкотоварните ракети ние имаме „Ангара”. Тя попада в същата категория на тежкотоварни ракети, които са ни нужни” – казва Чулков.
Ракетата „Ангара” , която е под разработка още от средата на 90те, се очаква да направи първия си полет през 2011. Тя ще бъде способна да пренесе 35 тона в ниска земна орбита. Но някои нейни разновидности ще могат да вдигат от 40 до 50 тона. Според планът на Роскосмос, четири изстрелвания на Ангара 7 ще са нужни за да се осъществи една лунна експедиция. За сравнение, НАСА може да разчита на една Арес 1 и една Аред V за всяка лунна експедиция.
Източник:
http://www.sci-bg.com/?p=191