Автор Тема: Коя религия е най-праведна?  (Прочетена 210837 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен old4

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 042
Re:Коя религия е най-праведна?
« Отговор #375 -: Януари 21, 2010, 19:33:15 pm »
За съжаление днес духовниците са се вкопчили в материалните блага и са забравили истинското си призвание.

Или си мислят че това което правят е праведно , или знаят че всичко е една заблуда , една лъжа и правят всико за да им е добре на тях !
Бог високо, цар далеко ........... !
Съжалявам old4, съществува забрана, която не ти позволява да публикуваш или изпращаш лични съобщения

Неактивен ДАВИД

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 105
Re:Коя религия е най-праведна?
« Отговор #376 -: Януари 21, 2010, 19:38:21 pm »
Духовниците така си действат по принцип, открай време!
ИДВАМ ОТ МИНАЛОТО...ОТИВАМ В БЪДЕЩЕТО...

Неактивен konstantin2007

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 321
Re:Коя религия е най-праведна?
« Отговор #377 -: Януари 21, 2010, 19:38:44 pm »
:) А как виждате разликата м/у ВЯРВАНЕ, ВЯРА и РЕЛИГИЯ?  :hi:
Алдонеа,какво да говорим за разлики..Та вяра и религия са две абсолютно различни неща! :hi:

Неактивен Z-931

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 740
Re:Коя религия е най-праведна?
« Отговор #378 -: Януари 21, 2010, 20:30:29 pm »

     Ето   това  е  същноста  на  проблема!!  Не  коя  религия  е  най-праведна,  а  как  да  направим  нашата  религия  да  е  най-праведна!  Как  като  изобличаваме  точно  тези  самозабравили  и  уяли  се  попове  персонално!


С безправедни хора - безправедни религии.  Религиите не  са виновни за упадъка на човека, а човекът е виновен за тяхното падение.

Цитат
Не може свещениците да проповядват да спазваме 10-те Божи заповеди, а те в същото време да ламтят само за пари. Да взимат пари от хората за погребения, сватби, кръщенета, да продават свещи, икони, библии и разни други неща в църквите. Спомнете си написаното за Иисус в храма, когато преобръща масите на търговците.

До известна степен и те имат нужда да покриват разходите си и затова за тези дребните неща като такси за кръщенета, погребения, сватби......ги оправдам, но наскоро ми направи впечатление в едно предаване една  жена, която задаваше въпрос на някакакъв гадател, дали е постъпила добре като си е преписала цялото имущество на църквата. Не се отнасяше за православната, мисля че някаква сектанска беше, като гадтелят и отговори на всички останали въпроси , но на този не и даде отговор.
Излиза, че дори все още да не са ни наложени задължителните църковни данъци, каквито се плащат в страните от ЕС,  успяват по други начини да се обезпечат,  преписвайки безсрамно делата си  на Христос.


Неактивен old4

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 042
Re:Коя религия е най-праведна?
« Отговор #379 -: Януари 21, 2010, 20:50:02 pm »

С безправедни хора - безправедни религии.  Религиите не  са виновни за упадъка на човека, а човекът е виновен за тяхното падение.

По точно би трябвало да се каже (с безправедни "пастири" , безправедни религии )!
На праведен човек , религия не му е нужна !
Религиите са в упадък не от нас така наречените "миряни" , а от така наречени те "пастири" !
Съжалявам old4, съществува забрана, която не ти позволява да публикуваш или изпращаш лични съобщения

Неактивен Iris

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 922
Re:Коя религия е най-праведна?
« Отговор #380 -: Януари 21, 2010, 20:59:09 pm »
...
Цитат
За робство в случая може да се говори ако човек страда от шизофрения
Бря обясни моля те>Шизофрения робство не схащам мисълта ти.
 :hi:
Ами точно на шизофрения ми прилича, когато човек приема висшия си аз (душата си) за нещо различно от самия него.

Неактивен insomnia1304

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 314
Re:Коя религия е най-праведна?
« Отговор #381 -: Януари 22, 2010, 23:22:59 pm »
Религията като топла супа


Голямото религиозно варене на супа се наложи от икономическата политика, рязко съкратила социалните придобивки, за да пренасочи средствата към високите икономически слоеве и корпоративния капитал, без да ги задължи да върнат жеста и да преразпределят обратно към по-ниските и допълнително обедняващи социални слоеве. И всичко това - зад риториката на традиционните семейни ценности и религиозността.

Проблемът не е, че религията вари супа, а че структурите на социалната солидарност не го правят.

Преди десет години големият социолог Питър Бъргър върна поувехналата медийна слава на социологията, като оповести резултатите от серия изследвания, проведени от института му с гръмкото име Институт по култура, религия и световни дела (Institute on Culture, Religion and World Affairs) - вместо прогресивно да се секуларизира, светът се завръща към религиозността. Казано по друг начин, прогнозите ни за модерността и прогнозите на самата модерност за себе си са се оказали за кой ли път погрешни. Европейски учени, тръгнали на академичен туризъм в САЩ, закъсняват за пленарните си доклади в неделя, защото попадат в задръстване от автомобили, с които местните хора са тръгнали на неделна служба; в ислямския свят забрадките се множат, а религиозната символика дава израз не на друго, а на еманципаторски проекти - национални или даже женски; в Китай се множат протестантски деноминации и т.н. На какво тогава се дължи влиятелността на тезата за секуларизацията? На това, че все пак има секуларни зони в този свят и една от тях, предполага Бъргър, една тънка прослойка - тази на академичните интелектуалци, е твърде мобилна и плюс това влиятелна. Тъкмо тя разнася по света и медиите тезата за секуларизацията. Това ми харесва твърде много, за да е вярно - то предполага, че академичните интелектуалци са силни и почти са спечелили битката за дефинирането на реалността, макар и с цената на универсалисткото късогледство, с което така сме свикнали да асоциираме Европа. С други думи, Европа в лицето на своите интелектуалци за пореден път привижда нещо, което й е специфично присъщо, като универсален закон на човечеството. В такъв случай онова, което тезата за завръщащата се религиозност пък имплицира, би трябвало да е слабостта на академичните интелектуалци. Това вече не ми харесва толкова, затова и ми се струва по-вярно. И в слабостта си същите тези интелектуалци се завръщат към религиозността, при това не като частни хора, а като публични мислители: "Оксфорд" подкрепя изследвания на тема "Що е Бог", а Чарлс Тейлър и Джани Ватимо проповядват католицизъм с псевдоакадемична аргументация.

Аз лично, макар и презрян атеист, нямам нищо не просто против вярата, но дори и против проповядването й. Настоявам обаче то да се прави от амвона, а не от катедрата или от парламентарната трибуна. За да обясня защо, без да разточителствам с думите, ще прибягна до метафора - смесването на амвона и трибуната е все едно внезапно капитанът на единия от двата футболни отбора, които играят мач, да стане и рефер на мача, т.е. недопустимо смесване на ценностни редове, както би казал Вебер. Разбира се, подобни опити за смесване се правят и от другата страна, както в бестселъра на Ричард Докинс "Заблудата Бог", чието заглавие препраща към "Лайла" на Робърт Пърсиг: "Когато един човек вярва в заблуда, това е лудост, когато мнозина вярват в заблуда, това е религия." Той се опитва с научни средства да докаже несъществуването на Бог, макар в крайна сметка да прибягва до версия на бръснача на Окам, която гласи, че можем да обясним Вселената, без да прибягваме до хипотеза за един създател. Забавното в историята на книгата е, че издателят дълго се дърпал да я публикува, но след четири години мандат на Буш преценил, че книгата вече няма да звучи толкова скандално. Тя, разбира се, прозвучала скандално, но точно толкова, че да вдигне рязко продажбите в "Амазон" на книги на "духовна" и религиозна тематика.

Работата обаче е там, че за да може да се води битката има или няма Бог, трябва да има свободна публичност, а свободната публичност може да е само секуларна. Затова мястото на религията е в частния живот, но според нея не може да се устройва правораздаване, не може да се прави държавен бюджет и не може да се води публичен дебат. А твърдението, че само религиозността може да ни направи морални, крие огромно презрение към човешкия род: човекът е кълбо от гадни нагони, което подлежи на овладяване само чрез страх от възмездие в отвъдното.

Друг "тежък" аргумент на адептите на религиозността е, че само религията можела да осигури на хората човешки, достоен живот. Защо? Защото създава приюти и вари супа за гладните. Да объркваш вярата със супата обаче изглежда като крайно богохулство. Освен това не можеш да вариш супа за гладните и да ги учиш едновременно с това на търпение, защото Бог е наредил света така, че да са гладни, т.е. това е справедливо. Да храниш и да притъпяваш чувството за несправедливост на гладния, без да му помогнеш сам да почне да си вари супата, това е стратегия на господство, която крие, че освен справедливите има и несправедливи неравенства. "Стой си там, където си, не се бунтувай, не поставяй социални искания - ние ще те нахраним. Бог ще се погрижи!"

Нека не забравяме, че голямото религиозно варене на супа се наложи от икономическата политика, която рязко съкрати социалните придобивки, за да пренасочи средствата към високите икономически слоеве и корпоративния капитал, без да ги задължи да върнат жеста и да преразпределят обратно към по-ниските и допълнително обедняващи социални слоеве. И всичко това се случи зад риториката на традиционните семейни ценности и религиозността. Проблемът не е, че религията вари супа, а че структурите на социалната солидарност не го правят. Доминиращият идеологически дискурс перфектно оправдава това, казвайки, че социалната държава и синдикалната защита на труда са патерналистични отживелици. И това - пак зад риториката на традиционните семейни ценности. Един вид: държавата е мащеха, тя не може и не умее да се грижи добре за децата си, затова върнете се в истинското си семейство - в църквата! Така антипатернализмът по отношение на държавата връща на празното място далеч по-тежкия патернализъм на църквата.

А и тук е добре да отбележим още нещо важно: църквата за разлика от модерната държава не предлага на губещите стратегии за индивидуална еманципация. Тя ги третира като божии деца - при всички случаи като непълнолетни - които при това нямат хоризонт да постигнат пълнолетието си в този свят. Когато този дискурс се подпъхне под неолибералния дискурс на свободния пазар, получава се едно странно изместване: действително разумни и отговорни хора се оказват само "успелите", докато "неуспелите" се оказват недостатъчно разумни, деца, за които мама трябва да се погрижи и да им стопли супата. Дали през тази дискурсивна стратегия няма да станем свидетели на едно оспорване на всеобщото модерно гражданство, където пълнолетието ще бъде дефинирано през имуществен ценз?

Онова, което ни липсва, е етос на солидарността и от тази липса израства чувството за несигурност. А където има липса, има търсене, възниква и пазар. И на него по дълголетна традиция много по-добре се справят продавачите на религиозност. Проблемът обаче съвсем не е в тях. Проблемът е, че всички ние страдаме от обедняване на социалното въображение, затова и претоплената супа започва да ни изглежда като деликатес.

Милена Якимова е преподавател в катедра "Социология", Софийски университет "Св. Климент Охридски", и член на редакционния съвет на сп. "Критика и хуманизъм"
http://www.foreignpolicy.bg/show.php?storyid=832934

Неактивен insomnia1304

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 314
Re:Коя религия е най-праведна?
« Отговор #382 -: Януари 24, 2010, 10:08:44 am »
Твърдението е поне в известна степен логически обосновано – предлагам ти да обърнеш внимание на това. Моят опит си е за мене. На тебе не ти върши работа.
  
Какво робство? За робство в случая може да се говори ако човек страда от шизофрения. Ние сме висшия аз. Телата са просто инструмент, носител, без собствено самосъзнание, свобода и избор. По същия начин може да се каже, че ти в момента експлоатираш  компютъра си. Може ли да се говори за робство?
Бихте ли доуточнили,уважаема/и Iris,когато съчетавате в изказа си две понятиякато/робство и шизофрения/ - какво имате предвид:  /За робство в случая може да се говори ако човек страда от шизофрения/
А ако робството е било близо пет века? ;)

Неактивен Iris

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 922
Re:Коя религия е най-праведна?
« Отговор #383 -: Януари 24, 2010, 11:58:15 am »
Имах предвид поста на meander. В темата се изписаха много различни мнения и последователността малко се поизгуби. А и бутона за цитат „реже“ цитираните мнения, които самите съдържат цитати. Отчитам го като моя грешка, защото това ограничение може лесно да се заобиколи, а аз не го направих и написаното от мен се оказа недостатъчно ясно.


Това е мнението на което бях отговорил в случая:

  ...
Цитат
Все пак половете са свързани със създаването на физически тела в които висшия аз да се въплъщава.

Доколкото знам правилата робството не се толерира от живота.
  :hi:
П.П.Да не забравяме че Икар полетя към земята но от по-високо.

Meander в случая нарича робство това, че висшия аз използва телата като инструменти за своето проявление, без да отчете, че хората в действителност са висшите си аз-ове, а телата са просто една тяхна обвивка и нямат самостоятелни живот и съзнание. Когато говорих за шизофрения имах предвид, че човек не бива да прави разграничение между себе си и висшия си аз (душата си) все едно става въпрос за различни същности.

Неактивен fishbone

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 166
Re:Коя религия е най-праведна?
« Отговор #384 -: Януари 24, 2010, 12:15:05 pm »
   Телата и след смъртта си остават носители на определен тип информация която не се губи. Една от причините за кремацията или мумифицирането е това. Телата не са просто тела. Ако бяха просто обвивка то е можело да създадени и от велпапе или силикон.

Неактивен marhs

  • marh-s
  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 370
Re:Коя религия е най-праведна?
« Отговор #385 -: Януари 24, 2010, 12:37:09 pm »
Религията като топла супа


Голямото религиозно варене на супа се наложи от икономическата политика, рязко съкратила социалните придобивки, за да пренасочи средствата към високите икономически слоеве и корпоративния капитал, без да ги задължи да върнат жеста и да преразпределят обратно към по-ниските и допълнително обедняващи социални слоеве. И всичко това - зад риториката на традиционните семейни ценности и религиозността.
Проблемът не е, че религията вари супа, а че структурите на социалната солидарност не го правят.
Преди десет години големият социолог Питър Бъргър върна поувехналата медийна слава на социологията, като оповести резултатите от серия изследвания, проведени от института му с гръмкото име Институт по култура, религия и световни дела (Institute on Culture, Religion and World Affairs) - вместо прогресивно да се секуларизира, светът се завръща към религиозността. Казано по друг начин, прогнозите ни за модерността и прогнозите на самата модерност за себе си са се оказали за кой ли път погрешни.

Силна статия.
Ами това става защото май религията си остава по-близо до обикновената човешката същност, живот и ценности на хората, а модернизирането и технологизирането на света прави хората прекалено зависими от машините и ги отдалечава от природосъобразният им, уравновесен  начин на съществуване.

И другото е много вярно-Голямото религиозно варене на супа се наложи от икономическата политика, рязко съкратила социалните придобивки, за да пренасочи средствата към високите икономически слоеве и корпоративния капитал, без да ги задължи да върнат жеста и да преразпределят обратно към по-ниските и допълнително обедняващи социални слоеве. И всичко това - зад риториката на традиционните семейни ценности и религиозността.
Извод-богатите стават все по-богати, а бедните-все по-бедни.  >:( Значи това си е вид зависимост, робство.
Въпросът е каква система трябва да се появи, за да има сигурност поне за 90 % от хората?


Неактивен Iris

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 922
Re:Коя религия е най-праведна?
« Отговор #386 -: Януари 24, 2010, 14:52:31 pm »
   Телата и след смъртта си остават носители на определен тип информация която не се губи. Една от причините за кремацията или мумифицирането е това. Телата не са просто тела. Ако бяха просто обвивка то е можело да създадени и от велпапе или силикон.
В случая използвам думата „обвивка“ за да покажа, че телата са различни от същността, която се проява чрез тях. Той и твърдия диск на компютъра ти е носител на определен тип информация, но работещия с компютъра, въпреки че използва тази информация за собствени цели е различен от нея.

Телата се кремират: 1) по хигиенни съображения; 2) за да се ограничи привързаността на живите роднини към мъртвия и безсмисленото страдание по смъртта му; 3) да се освободи по-бързо клетъчния живот от структурата на мъртвото тяло, за да може да продължи еволюцията си; 4) за да се ограничи в някои случаи привързаността и носталгията на умрелите към земния им живот. Сигурно могат да се намерят и други причини, но тези мисля са достатъчни.

Мумифицирането е почти изцяло противоположно на кремирането.

Неактивен konstantin2007

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 321
Re:Коя религия е най-праведна?
« Отговор #387 -: Януари 24, 2010, 14:58:46 pm »

Iris,напълно съгласна съм с казаното за кремацията. :hi:

Неактивен fishbone

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 166
Re:Коя религия е най-праведна?
« Отговор #388 -: Януари 24, 2010, 16:23:02 pm »
  Iris а и всички останали, идеята ми беше, че в някои случаи даже и на пепел костите не губят своята в случая свръхестествена "сила". Следователно част от тези най-вече езически суеверия и ритуали са безсмисленни.
П.С А фрази от сорта: Ще се кремирам та да се слея с вечността. Или да ме мумифицират та да живея вечно ме рзсмиват.
  Каквото е тялото за душата, такава е и душата за тялото. Каквато е храната за тялото, такова е и словото - истината за душата. И затова хората казват ти си това с което се храниш. То и затова ония същества, които се хранят с нашите негативни емоции и пр.са смятани или са зли или по точно нисши.

Max

  • Гост
Re:Коя религия е най-праведна?
« Отговор #389 -: Януари 24, 2010, 16:34:22 pm »
Телата .... Ако бяха просто обвивка...

И аз съм убеден, че тялото не е безполезна обвивка, която просто сменяш, когато овехтее.
Ама върви го разправяй на безсмъртните.

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27