Автор Тема: За конят  (Прочетена 5827 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен H.

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 8 658
  • In Lies We Trust...
За конят
« -: Октомври 23, 2006, 02:15:45 am »
Първо - конят е израз на един иносказателен език на природата. Той символизира благородството на пътя, който трябва да се извърви от човешкото съзнание. В Даоското учение се казва, че белият кон не е кон. Той е същество на небитието, той не е земна реалност.
Според даосите, силата на белия кон се състои в това, че той се отзовава на безкрайното. Когато човек пусне корените си в безкрайното, той може да стане благороден. Докато делфинът символизира търсене на тайните в подводните глъбини, то конят търси тайните в безкрайността. По тази причина белият кон не е вече кон. Той се трансформира в невидимия свят като една светеща енергия. Тук искам да ви кажа, че в другия свят не само конят, но и животните нямат духовно тяло. Те се връщат в един светещ център, централна монада, който се управлява от архангели. И конят, и делфинът са разбрали, че истинското жертвоприношение е процес навътре. Това означава, че този, който търси външни пътища, няма да узрее за пътя на ДАО и няма да узрее за сиянието на белия цвят, защото това сияние идва отвътре. Великият път е вътрешен и такъв е стремежът на белия кон, единство с небитието.
Белият кон е насочен извън границите на света. Когато говорим за другите коне, те символизират човешкия ум, например червения кон. Когато ви казвам, че белият кон е насочен извън границите на ума, означава, че човек трябва да надрастне границите на ума. Безсмъртието се намира извън границите на ума.
Белият кон е идея на пустотата и затова той не се ражда в света, а само присъства. И малцина знаят тайната на неговото присъствие. Конят е един символичен посредник, чрез който се постига пустотата. Посредниците, чрез които се постига пустотата, са тънката енергия и пределната целеустременост. Тази дума – пределната целеустременост – има специално значение в тайното учение на ДАО. Те се смятат за най-важното, чрез което се постига истинския път. Лао Дзъ казва: Главното в движението е покоят, понеже главното е покоя, това означава, че това движение е устремено към сливане с истината. В даосизма се казва: Колелото се върти, защото оста му е неподвижна. Това означава, че движението трябва да има нещо, на което да разчита. Ако човек има постоянна любов, тогава той има на какво да разчита. От друга страна само в състояние на покой и неизменност човек може да придобие своята иситнска природа. В този смисъл движението е път към покоя, а покоят е път към най-вътрешната реалност, великата пустота...
Първо трябва да знаем, че конят върви по дълбокия път на учението. На едно място Учителят малко се изпуска в своите лекции и казва неща, които обикновено се премълчават: че конете са... души и достатъчно е тяхното мъчение в това тяло и не трябва повече да ги мъчим. Това означава много неща и затова аз реших да ви кажа някои неща за коня, за да имаме подход към тези същества, наречени коне.
Учителят е категоричен, че ако едно човешко съзнание, една душа се заключи в риба, тя ще живее като риба и няма никакъв избор. Това, че хората не вярват, това е техен проблем. Но това, че ако то се разгласи, за тайната на животните в много широк смисъл, ще бъде опасно за хората и затова много неща се премълчават. Но все пак, специално за коня, мога някои неща да кажа.
Конят е една много красива душа, която не е успяла да съхрани в себе си Мъдростта и Божия Глас. Това е душа, която е държала на други неща. И затова сега конят трябва да намери Божия глас в служенето и в мълчанието. Отнет е говорът, отнети са много неща, за да може да намери отново същественото, което е изгубила.
Мълчанието е окултен метод, който създава условия на коня за откриване на изгубения път. Това не означава, че една такава душа ще намери непременно правия път, но има условия и зависи как ще ги използва. Същевременно конят и неговата душа, неговата красива душа, е дала обет за мълчание и обещание за служене на човека (така както преди бяха и древните котки, за които говорихме). И не случайно, когато човек се качи на кон, той започва да чувства едно превъзходство над земните енергии. Това се дължи на контакта на човека с душата на коня, тъй като конят е запазил своята красота и своята обич към нещата, макар че е изпуснал Мъдростта.
Конете, според окултната наука, това са тези красиви души, които са обичали Бога, но не са Го слушали, не са слушали Неговия Глас. Останала е само обич, гола обич. Има и такива хора. Да обичаш и да не слушаш, това е едно много тънко отклонение. Както казах конят само е обичал, но след като е изгубил слушането си сега е впрегнат, за да учи и същевременно да слуша. Има свои уроци, които е изпуснал. Всичко това означава, че конят е обичал, но не е бил пробуден. Той не е мислил изключително за Бога, а това е методът, който разгръща пробуждането. Значи, когато се мисли изключително за Бога, за Истината, това е методът, при който пробуждането се разгръща.
Окултният закон гласи, че неизменната Любов е постоянна будност. Това е всъщност неизменната Любов.


Елеазар Хараш

Неактивен H.

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 8 658
  • In Lies We Trust...
Re: За конят
« Отговор #1 -: Октомври 23, 2006, 02:17:10 am »
Конят е свещено животно за траки и прабългари, което не е случайно.

Неактивен asdfghjkl

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 783
  • Невъзможно е нищо
Re: За конят
« Отговор #2 -: Октомври 23, 2006, 02:38:29 am »
Цитирам по памет Кръстю Мутафчиев: "Конния народ се завръща в коневъдна Тракия"
 Също така не е случайно, че на Лао Дзъ са му викали Боян ;)
« Последна редакция: Октомври 23, 2006, 02:40:46 am от asdfghjkl »
Oh, look at you... Look at you! Stop trying to control everything and just LET GO! LET

Неактивен Joro Velev

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 541
  • Живот за пример, това е начинът. Мисия Bell Ringer
Re: За конят
« Отговор #3 -: Октомври 23, 2006, 06:31:33 am »
В една книга за Бабаджи се разказва следното за Боганатар, или Богар, джнана-гуруто на Бабаджи:
Цитат
Когато Каланги Натар решил да се уедини и да потъне в самдхи за 3000 години, телепатически повикал Боганатар от Тамилнаду в Китай, за да може той да продължи мисията му. В Китай Каланги Натар му дал наставления във всички аспекти на науката на сиддхите, в това число и за приготвянето на препарата кайя калпа за достигане на дълголетие. След като Каланги Натар влязъл в транс, Боганатар продължил просветителската му мисия сред китайците. За облекчаване на тази задача, той пренесъл виталното си тяло във физическото тяло на умрял китаец и оттогава станал известен като Бо-Ян (Боян). Първата част на името - Бо - представлява абревиатура на думата "бхогам", която значи "блаженство". Името Бо-Ян означава блаженството, което човек изпитва, когато шакти кундалини, женската изначална енергия Ин, се пробужда и възлиза към горната точка на главата, където в Сахасрара се съединява с Шива, мъжкия полюс Ян. Следствие на сливането на женското и мъжкото начало на битието, или на съюза Шакти и Шива, на Ин и Ян, се явява Сатчитананда: Абсолютното Битие-Съзнание-Блаженство.

За приготвянето на таблетката за дълголетие, кайа калпа, се говори в "Богар Джнана Сутра - 8". В тази своя поема, след приемането на таблетката, той казва следното:
Цитат
" И живях в страната на парангите (чуждоземците) дванадесет хи-
ляди години, приятелю мой! Хранех се с жизнен  оджас,
и от биндата получих името Богар. Тялото ми прие зла-
тистия цвят на хапчето и сега живея в златен свят."

След някои събития той става известен и с името Лао Дзъ ("Стария мъдрец") и за около 200 години обучил в Китай хиляди ученици на техниката на тантрическата йога.
През V в.пр.н.е. се срещат Лао Дзъ и Конфуций. ето какво казва последния:
Цитат
Аз знам, че птицата може да лети, рибата - да плува, а
животното - да бяга. Пред този, който бяга, могат да се
поставят капани, на този, който плува - да се хвърли въ-
дица. Но възнесението на Дракона в небесата, върху кри-
лата на вятъра, е извън моето разбиране. Днес срещнах
Лао Дзъ, който е подобен на Дракон.
Защо написах това?
Защото Лао Дзъ е основоположник на даосизма.
Боганатар - Богар - Бо-Ян - Лао Дзъ ..... продължава дейноста си.
Ако кажа, че е подпомогнал някои учени в откритията им, като Нилс Бор и Алберт Айнщайн?....
Само цитирах Рамайях.... ;)
Аз ще кажа, това са Небесните Еднорози - подобни на Дракони. ;)
Когато човек поиска да постигне нещо, намира начин, в противен случай - причина.

Eon

  • Гост
Re: За конят
« Отговор #4 -: Октомври 23, 2006, 09:15:02 am »
При древните тюркски племена воинът имал три свещени неща.

Жена му, оръжието му и конят му. Ето защо имената на войните най-често се формирали от тези три неща.

Oberon

  • Гост
Re: За конят
« Отговор #5 -: Ноември 01, 2006, 15:04:36 pm »
Супер статия Хор, благодаря. Аз дълбоко уважам и ценя коня. Това е прекрасно животно. Ако не са били конете, историята човешка би била друга...Жалко е, че са ги използвали за неблагородни цели.

Лао Дзъ са го наричали Боян? Това го чувам за пръв път...

Неактивен Gil-Galadh

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 983
  • V to the A to the D-E-R
    • chigot.blogspot.com
Re: За конят
« Отговор #6 -: Ноември 01, 2006, 17:59:57 pm »
Лао Дзъ са го наричали Боян? Това го чувам за пръв път...
И за жалост не е никак вярно
-Какво е дзен?  -Fire-water burn на Bloodhound gang chigot.blogspot.

Неактивен Mirotvorec

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 3 793
  • Азъ, от Народа на Еднорога
    • http://silverunicorn.org/
Re: За конят
« Отговор #7 -: Ноември 01, 2006, 18:33:49 pm »
Чел съм и аз за това, че Лао Дзъ=Боян, може пък и да е вярно. Ако някой може да "отскочи" до онези времена, ще се изясни  ;D
Не мисли като човек!-Крион

Неактивен miamotobg

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 174
  • Шинмен Миамото Мусаши
Re: За конят
« Отговор #8 -: Ноември 01, 2006, 18:34:09 pm »
Човекът не знае пътя към Небето, но Конят го знае.  Кон означава слънце, което води до извода, че Слънцето ще приеме душата, само ако конят я отнесе на Небето. В случая това не може да стане, защото няма как душата да се събере и качи на коня. В казаното се съдържа и тайната, защо траките принасят в особени случаи кон като жертва. От погребенията в могила “Светица”,  над село  Крън, както и погребението на войн в “Старосел,” намираме доказателство за тази тракийска тайна за нетипичната смърт.
Спас Мавров http://www.iskri.net/trakite.html
1. Не носи злоба в себе си. 2. Прави разлика между печалбата и загубата във всекидневието. 3.Развива

Неактивен Cenestelle

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 587
  • stargazer
Re: За конят
« Отговор #9 -: Ноември 02, 2006, 09:52:02 am »
мерси за линка, много хубаво сайтче
sing what you can't say, forget what you can't play, hasten to drown into beautiful eyes....

Неактивен miamotobg

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 174
  • Шинмен Миамото Мусаши
Re: За конят
« Отговор #10 -: Ноември 02, 2006, 17:59:41 pm »
Заслугата е на Хорус мисля, то го постна в една друга тема, но наистина има интересни статии
1. Не носи злоба в себе си. 2. Прави разлика между печалбата и загубата във всекидневието. 3.Развива

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27