Всъщност мене тая теория за Ариман и Луцифер не ми се вижда много смислена.
Прочетох лекцията на тоя Рудолф Щайнер, не ми хареса много.
Рекламира си антропософията през цялото време. Долавям демагогия и директна манипулация в думите му. Истини са омесени със съмнителни теории, които според мен не са верни. Говори се за това антропософско движение като едва ли не за единственото, което води до духовно развитие.
Не бързайте да се увличате по "тържествените" му думи за светлината, духовността и т.н. Прилича ми на евтин трик, който има единствено за цел да "шашка" хората и да ги омайва.
Тъй като за първи път чувам името му и не зная дали за някои от вас е някакъв капацитет, ако засягам някой, се извинявам, но мнението ми остава.
Някои неща например, които не ми харесаха :
1. Говори за все по-голямо развитие на културите - индийци, гърци, перси и т.н. (неговата, разбира се е "топ оф дъ топ" - върха, демек)
Нима Буда или Христос не са постигнали просветление !?
Тогава какво им има на техните учения и културата, която идва от тях?
(Не говоря за масовата "християнска" култура)
2. Говори за хората като за по-низши. - Според мен във всеки човек има заложена частица от Божественото. Макар и само теоретично, човек има възможност сравнително "бързо" (в космически план) да достигне съвършенство. (При повечето хора този срок е по-малко от един земен живот) Реално се получава, че хората са на по-висше стъпало от ангелите заради тази си способност.
3. Говори за свободния избор на хората, като даден от Луцифер. Говори, че именно на него се дължи възможността на хората да достигнат просветление.
Според мен хората изначално са създанени със този свободен избор. Създателят ги е създал така. Именно този свободен избор им позволява да изберат светлината по личен избор и да се извисят. (освен това свободният избор им позволява да се извисят "бързо")
Именно свободният избор липсва при ангелите и те не могат да се развиват толкова бързо.
4.
В света на Боговете, любовта не съществува. И ето, че сега ние ще влеем любовта там, в света на онези Същества, които са по-висши от нас, а те ще я усетят като един вид жертва.
Според мен любовта е изначална и ние сме "родени" (от Създателя) чрез Любов. Това, което можем да направим е да го осъзнаем, и от своя страна да "приемаме", а също и да "отдаваме" Любов.
5. Не смятам, че мисленето, както и изпитването на по-силна Любов върху образи като "Луцифер" и "Ариман" би помогнало на когото и да е. Най-добре е съзнанието да не се фокусира въху подобни образи и да се занимава с мислене и съзерцание върху положителни неща.
(За който е чел "Магьосника от Землемория", в момента се сещам за един подобем пример от там: Когато главния герой приемайки формата на ястреб за да се спаси прекара така дълго време, нанесе вреди върху себе си и беше трудно да се възстанови)
6.
Ако Луцифер не беше проникнал в човечеството, на хората щяха да липсват всякакво усърдие и всякакъв ентусиазъм за съучастие в универсалното развитие на човечеството;
Според мен, усърдието и ентусиазма на хората не идват от Луцифер.
Те идват от Божествената частица в нас. Идват от празнотата на Дао, която е във всеки човек.
7. Говори за различни видове тъмни и светли сили, и какви ли не.
Според мен трите велики сили на този свят, са тези, които нашия мъдър народ признава:
1. НЕБЕ - ян
2. ЧОВЕК - ян и ин
3. ЗЕМЯ - ин
8. Най-съществения проблем, който виждам е, че според него човека трябва да познае и доброто и злото и едва ли не щом има свободен избор, трябва да избере и двете, и едва тогава ще се извиси до Божествено ниво.
Според мен това си е жив сатанизъм. Сатаната е този, който провокира човек да "използва" избора си до край.
Според мен единствено, когато избираш "Светлината" (светлите неща) има развитие. Избереш ли мрак - закопаваш се.
За да се извиси човек трябва:
1. да има избор (за това се иска сила. Силата дава възможностите за избор.)
2. да избира "правилно". (т.е. да избере Светлината)
Сигурно ще намеря още доста точки, но ми омръзна, а и нямам време. Но мисля, че изброеното никак не е малко или маловажно.
Греши се (дали несъзнателно или умишлено) в ключови моменти, които объркват хората и ума им.
В същото време се дава "велико" "решение" в лицето на неговото "антропософско" течение и се рекламира почти непрекъснато.