И Истамбул, но нямам намерение да казвам нещо без да го докажем дали аджаба е така или само си чешем езиците 
Нали на това е посветена темата
"Библията и Българската история" от близо 14 страници, към която приложих връзка. Не се наемам да коментирам такъв колосален /сам по себе си/ труд...
http://www.forum.bg-nacionalisti.org/index.php?topic=1777.msg22936#msg22936
Ето и истинското място, където е родила Мария. Това е в подножието на Джамбаз тепе, над Понеделник пазара, където днес е старата църква Св. Петка.
Мощите на Св. Петка, които са били пазени в Търново в действителност са на Дева Мария.
*******
Мария на скалата (Джамбаз тепе). Отзад е хълмът Бунарджика с Марково тепе (днес разрушено), а от дясно на Мария е двора на училището Маразлията (тогава каменоделска работилница).
На това място е имало една кръгла църква до началото на 18 век, където е проповядвал Св. Павел.
Този пейзаж го има на още много картини, свързани с Мария и детето, влъхвите и овчарите.
*******
http://www.forum.bg-nacionalisti.org/index.php?topic=1777.msg23025#msg23025"...В Талмуда Иисус са го наричали Ваал, което на български е Бел. В името на град Пловдив също има Бел, но погърчено на Пул. Знаем, че едно от старите имена на града е било Пулпудева. Ако на мястото на "П" поставим оригиналното "Б", то градът би звучал като БУЛБУДЕВА. Филипопол е опит да се изпише БУЛБУДЕВА, но по друг начин. БЕЛ, БУЛ, БАЛ и БИЛ означава - (Б) Син на (ЕЛ) БОГ. Второто БИ(У) в името Булбудева пък е ДВЕ. Накрая е ДЕВА - нарицателно за Богородица. ПЛОВДИВ пък е градът БЕЛОВ и ДЕВА.
Нека сега да потърсим в историята на Пловдив нещо, което да ни помогне да свържем "Житието на Мариа Нова" с изказаната до тук теория. В произведенията на акад. Йордан Иванов, публикувани в поредицата "Историческо наследство", том І, на стр. 111 има една интересна статия наречена "ПРОИЗХОД НА ПАВЛИКЯНИТЕ СПОРЕД ДВА БЪЛГАРСКИ РЪКОПИСА".
Ето и част от тази статия:
"За основател на павликянството и неговото пренасяне в България разказът посочва двамата ученици на дявола Паил - Съботин и Шутил, които за измама си присвоили апостолските имена Павел и Йоан. Ония, които се били повели по тях, били наречени павликяни." Авторът на ръкописа (Йоан Златоуст) продължава без да иска "Житието на Мария Нова", като тук виждаме дейността на порасналите близнаци Стефан СТФН (Съботин - СФТН) и Ваан (Йоан).
Павликяни означава ПАВЛОЙОАНИ, сбор от имената на двамата братя.
Разказът сочи "българската земя като главно огнище на павликянството. Той не говори нищо за началото и разпространението на ереста в Армения, Сирия, Мала Азия и другаде, отдето минала и в България."
Дали град Пловдив е бил истинският Витлеем говори и следния факт. В подножието на Джамбаз тепе се е намирала една от най-големите средновековни християнски църкви на Балканите. Днес на нейно място е изградена католическата катедрала. На изток от нея при изкопни работи са открити основите на най-старата синагога в света. По надписите на нейните мозайки, които са на гръцки можем да разберем, че старите евреи от "античността" не са познавали иврита. На запад от католическата църква, в подлеза преди тунела, е малката църквичка Св. Ирина (ипостас на Богородица). На северозапад от нея, пак в подножието на Трихълмието е и църквата Св. Марина и пловдивската митрополия (седалището на БПЦ). На мястото на самото раждане е малката църква Св. Петка, а точно над нея на върха на хълма е църквата Св. Димитър (две митри - символ на Хор). На мястото на днешният ресторант Пълдин пък се е намирал най-големият дервишки (суфи) сарай и храм. Тук са отсядали дервишите от цялата османска империя, които са идвали на събор. Защо? Синагога до католически прам, православен храм и седалище на дервиши. Наред с тях са били и десетките джамии на Исляма.
Когато четете в някой стар ръкопис за пътуване на поклонници във Витлеем, може случайно да срещнете и разказ за манастира Свети Георги, който се е намирал на няколко мили в околностите му. Този манастир го няма в днешна Палестина, а е на около 10 км. на юг от Пловдив, до село Белащица.
Също така и много пътешественици разказват, че на юг от Трихълмието са живели най-вече павликяните на Пловдив.
Видяхне на картината как е изглеждал град Витлеем тридесеттина години след ОТКРИВАНЕТО му от Наполеоновата армия. Едно малко арабско село.
Когато се разхождате в центъра на Пловдив, може да разберете по неговите разкрити останки, колко голям и велик град е бил.
Това е истинският Витлеем. Градът на Орфей, Давид, Иисус и Иван Рилски.
За Великден ще ви пусна и материала за София - ИСТИНСКИЯТ ХЕРОСАЛИМ... "