Автор Тема: Пирамидите по света  (Прочетена 112774 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Raw Deal

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 940
Re:Пирамидите по света
« Отговор #180 -: Февруари 23, 2010, 08:22:59 am »
Dreams are messages from the deep.

Неактивен the_special_boy

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 179
Re:Относно: Пирамидите по света
« Отговор #181 -: Юни 24, 2010, 12:24:36 pm »
В Босна открили пирамида по-висока от Хеопсовата?

Ако археолозите се окажат прави, това ще е първата пирамида откривана някога в Европа, отбелязва Green.Democrit.com

21.04.2006


В Босна археолози попаднаха на каменни плочи с правилна геометрична форма, които според тях са част от конструкцията на древна пирамида, съобщи АП.
Миналата седмица изследователите започнаха да копаят край градчето Високо в централна Босна, водени от желанието да потвърдят теорията, че под високия 636 м хълм Височица се крие гигантска стъпаловидна пирамида. Ако се окажат прави, това ще е първата пирамида откривана някога в Европа.
Тези блокове са част от стената, убеден е босненският археолог Семир Османагич, който от 15 г. изследва пирамидите в Южна Америка.
Виждате, че тяхната повърхност е идеално гладка, а това е решаващо доказателство, че трябва да говорим за пирамида, обяснява той. Според археолога конструкцията е висока 217 м, или с около 1/3 по-висока от Хеопсовата пирамида в Египет.
Блоковете изглежда да са изсечени във формата на куб и полирани от човешка ръка. Предишни изследвания на хълма Височица показват, че той има 45-градусови склонове, сочещи към четирите посоки на света, а така също и плосък връх.
Блоковете изглежда да са изсечени във формата на куб и полирани от човешка ръка. Предишни изследвания на хълма Височица показват, че той има 45-градусови склонове, сочещи към четирите посоки на света, а така също и плосък връх.


Досега под земните пластове археолозите са открили павирано плато, входове към тунели, а така също и големи каменни блокове. Сателитни и инфрачервени снимки разкриват още два по-малки хълма с формата на пирамида в долината Високо.
Миналата седмица спасителни екипи от близките въгледобивни рудници влезли в тунел, за който се смята, че е част от цяла подземна мрежа, свързваща трите хълма. Те били последвани от археолози, геолози и други специалисти, които по-късно се върнали, за да заявят, че тунелът със сигурност е дело на човешка ръка.
Разкопките край градчето Високо, намиращо се на около 30 км северозападно от Сараево, ще продължат около шест месеца. Очаква се в средата на май от Египет да пристигнат двама експерти по пирамидите.
Предстои ни вълнуваща археологическа пролет и лято, убеден е Османагич.


Green.Democrit.com

Източник: www.news.netinfo.bg

Дали не са част от общата енергийна мрежа на планетата???
има ли нещо ново относно тази новина
Всеки живее в някакъв измислен филм,но като че ли моят филм е по действителен случай!

Неактивен fry

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 557
Re:Пирамидите по света
« Отговор #182 -: Юни 24, 2010, 12:29:34 pm »
До колкото знам,трябвало финансиране за разкопките!Скоро, няма да махнат цялата тази пръст :-X

Неактивен Blue|_Star

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 639
Re:Пирамидите по света
« Отговор #183 -: Юни 25, 2010, 22:56:24 pm »
Пирамидите са разположени на ключови места из цял свят.Преди известни седмици чух и още по-невероятна теза за пирамидите,и фараоните,но аз отказвам да приема,че били просто гробници.А и човекът получаваше информацията от астрала,а както знаем там човек може да види всичко,но дали е реалността?!Инак пирамидите са голямо наследство.И имат невероятно значение за това,че съществуваме като цивилизация.Човешката история е по-невероятна и от научна фантастика.Но определено е по-различна от онази,която ни я преподават в училищата и ние сме научени да вярваме.Пирамидите били строени от роби?!Хах,как пък не?!Но едно нещо все още ме учудва-някой като не знае нещо ще каже каквото и да е,и даже ще убеждава хиляди/милиони хора в това.Е,няма срамно човек да си признае като не знае.Но пък има и толкова хора,които имат полза човешката раса да не знае коя е...Тъй де,по-добре човекът да си мисли,че всичко е материално и пирамидите са си просто гробници.
“Истинската съдба на човека е нещо, което обикновените хора не могат да схванат и няма да са в състо

Неактивен marhs

  • marh-s
  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 370
Re:Пирамидите по света
« Отговор #184 -: Юни 26, 2010, 01:35:43 am »
Blue|_Star, напълно си прав.
Освен това много от нас знаят, че се говори за скритите знания и сили, които хората са притежавале в миналото-далечнато. Ощо от хилядолетия тези информации са се криели, с цел забрава и отслабване на цивилизацията ни. Ясно защо. :D

Неактивен insomnia1304

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 314
Re:Пирамидите по света
« Отговор #185 -: Юли 12, 2010, 20:24:47 pm »
Златното сечение на Творението

Божествената симетрия е навсякъде около нас и в нас - тя е в математиката на нашата мисъл и в геометричните природни и изкуствени форми.

Френският учен Беноа Манделброт, авторът на книгата “Фрактална геометрия на природата” (1977 г.) търси общи параметри, присъщи на характера на природата и поведението на човека. Той прави извода, че и природата, и човекът действат на принципа на фрактала, т.е. на безкрайното раздробяване и подобие на дребните части на цялото.

Безупречно определение за математически фрактал е библейският израз “Аз съм Алфата и Омегата, началото и краят, първият и последният”.Фракталната неустойчивост, нерегламентираност, пластичност само доказват, че светът е устроен така, че да може да реагира на тласък отвън, да бъде управляван. Тъй като нестабилността на хаотичните системи ги прави извънредно чувствителни на външно въздействие.

В тази фина и много чувствителна многоликост се съзира изключителното въображение на най-Великият фрактал – Творецът. Всяка една молекула в Неговата нежна паяжина, водеща и най-малките частици към основния обект, “виси” на фина нишка, която я свързва с останалите молекули.

Всяка нова молекула има собствени спирали и изпъкващи части, като езици на пламък и в тях има нови молекули, още по-малки, безкрайно разнообразни, винаги подобни, но никога идентични. Точно като в чудото на миниатюризацията – всеки нов детайл е вселена, цялостна и многолика. А Художникът е творил така, както и вселенското съзнание – с прости физични закони, повтаряни с безкрайно търпение, навсякъде и във всички сфери еднакво.

Така се самосъздава и природата, и човекът, като един сложен математически обект, който събира всичко неизбежно и непредсказуемо. Като едни безкрайни итерации (последователности на сумиране), от които най-простият, но базисен, е моделът на итерация, известен каторед на Фибоначи: 0,1,1,2,3,5,8,13 и т.н.

В него всяко следващо число е сбор от предните две, а резултатът от делението на всяко следващо число на предишнато асимптетно се приближава към трансцедентното число 1,6180339, изразяващо пропорцията на златното сечение, от която светът е буквално наводнен.

За първи път терминът “златно сечение” (фи) е въведен от великия древногръцки астроном Клавдий Птоломей (90-160г.), а популярност получава благодарение на Леонардо да Винчи. Но 250 години преди него италианският математик Леонардо Пизански (1180-1240 г.), по прякор Фибоначи (Син на Добродушния) обяснява тази нарастваща закономерна последователност. Той я наблюдава при размножаването в животинския и в растителния свят.

Йохан Кеплер пък я открива в музиката в интервалите между основните мажорни и минорни тонични тризвучия (1,3,5 или 1,5,8). Той забелязва, че обикновено кулминацията на мелодията е в точката на златното сечение и е с неговата обща продължителност – 1,618.
След тях още много учени забелязват, че всички процеси (биологически, исторически, социални, обществени, финансови) са подчинени на пропорцията на знаменитото златно сечение. И че неговата същност се изразява със следната формула: малката част от цялото се отнася към голямата така, както голямата към цялото. И съответства на числото 1,6180339, което изразява съразмерността, хармоничността и красотата на природните обекти, шедьоврите на изкуството.
Анализът на пропорциите на забележителните архитектурни паметници показва, че основните им размери също са близки до числата на Фибоначи.

Още през XIII век Тома Аквински вижда пряка връзка между красотата и математиката.Връх на числовото послание е пирамидата в Гиза, която не е гробница, а неразрешима още главоблъсканица от числови комбинации. Храмовите жреци предават на Херодот, че площта на всяка от нейните стени е равна на квадрата на височината й. Дължината пък на нейната стена е 783,3 фута (238,7 м), а височината е 484,4 фута (147,6 м). И като се раздели дължината на височината, се получава съотношението фи – 1,618. Така древните египтяни чрез числовите символи са предали за бъдещето така ценното знание, и то в една предписмена и предйероглифна епоха.Във всички вътрешни и външни пропорции на пирамидата шества числото 1,618, то играе централна роля. Същото съотношение е открито и в мексиканските пирамиди. Това говори, че са построени приблизително по едно и също време от хора с еднакво равнище на развитие.

Числото фи не подминава и биологията. Всичките кости на жабата са в пропорция фи. Частите на тялото на водното конче също са в тази пропорция. Вездесъщото съотношение е и във всеки вид риба, в пропорциите на човешкото и животинското тяло.

Деленето на общата височина на човека в съотношението на златната пропорция преминава през естествените разчленявания на тялото. Между голямата му и малката му част има същото съотношение, както между голямата част и цялото, за да изглежда прекрасно.

На рисунката на Албрехт Дрюрер “Изучаване на пропорциите” се вижда, че размерите на човешкото тяло (за единица е избрана главата) се съотнасят като 1:2:3:5:8 и образуват реда на Фибоначи. Дължините на костите на пръстите също са в съотношение фи помежду си. Изобщо основата на всички живи същества е една – тази на Свещената Божествена геометрия. От което следва, че нейният Творец е най-великият Геометър.
И целият свят е така строен и красив, именно защото е на основата на Неговата Геометрия и Неговите геометрични линии.

Строежът на човешките и животинските кости също е подчинен на това съотношение, затова са една оптимална система, т.е., максимална носеща способност при минимален разход на материя. Тази пропорция е обикновено на местата, където нещо се прегъва или променя посоката си.Всяко изумително творение в мирозданието и в човека съответства на правилото на златното сечение. От листенцето на тревичката до биологическата популация. И всички те са изумително красиви, защото съдържат естетика на реда, която граничи с хаос и защото изразяват мъдростта в простотата и принципа за единното просто, задаващо разнообразното сложно.
Тази идея се вижда и в устройството на цялото мироздание, заложена е и в генома на човека и на животното. Книгата на цялата природа е написана с езика на нелинейните, неправолинейните фрактали. При линейните всяка част е умалено точно копие на цялото, а при нелинейните всяка част прилича на деформирано копие на цялото.

Причудливите очертания на бреговите линии и сложните извивки на реките, начупените очертания на бреговите линии и сложните извивки на реките, начупените повърхности на планинските хребети и чудните очертания на облаците, буйните корони на дърветата и разклонените мрежи на кръвоносните съдове и невроните, плахото блещукане на свещта и разпенените турбулнтни потоци на планинските реки – всичко това са фрактали.

Едни от тях, като облаците и потоците, постоянно менят формите си, а други, като дърветата и невронните мрежи, ги запазват неизменни. Но и двата типа фрактални структури имат нещо общо и това е самоподобието им. Изпълняват основния закон за единство в многобразието на мирозданието, който пък е доказателство за Единния му Творец, както и за Божествената, базисната фрактална геометрия.
А тя е навсякъде около нас и в нас. Цялата символика на различните религии и езотерични школи също съдържа елементи на фрактални конструкции, базиращи се на някаква фундаментална геометрична първооснова и това е изображение на модифициран кръст.

Външната архитектурна сферично-кубично-пирамидална форма на евроазиатските християнски манастири, на будистките ступи и храмове, на ислямските джамии, на египетските пирамиди, на пирамидалните конструкции на цивилизацията на маите и т.н. съдържат една и съща фрактална база – триизмерният кръст и развиващ се от него вписан в куб октаедър, трансформиращ се в сфера. Следователно – не фракталните форми са символ, модел на фундаменталните технологии, а, обратно, базисните езотерични технологии са проява на фракталната структура на информационната първооснова на нашата Вселена. А фракталната геометрия е ефективно средство за описване на морфологичните свойства на природата и човека.

Божественото съотношение е и в най-добрите образци на изкуството. А защо е така, ни обяснява още през XIII век Тома Аквински. Той смята, че у човека е заложена предустановена хармония и формулира един от основните принципи на естетиката - на човека са приятни обектите, които имат правилни пропорции, тъй като между красотата и математиката има пряка връзка и тя е заложена в човешките инстинкти.

Великият гръцки философ, основател на неоплатонизма, Плотин още преди две хиляди години пише: “Никога окото не би могло да възприеме слънцето, ако то самото не е подобно на слънцето; също както и душата няма да може да вижда прекрасното, докато самата тя не е прекрасна, а за да види красотата и божествеността, човек също трябва да стане прекрасен и божествен.”

А това са взаимодействащите си части от едно цяло, подобията на фракталите слънце – око; Бог – душа.
В тази връзка немският физик Херт Айлен Бергер добавя: “Усещането за прекрасното се подхранва от съчетанието на подреденост и безредие, което се наблюдава при естествените явления – облаци, дървета, снежинки, при които са присъщи устойчивост и хаотичност. И точно тази хармония между хаоса и реда изгражда нашата представа за красота.

Затова в изкуството се наблюдава строга закономерност на взаимните преминавания на хармоничните и дисхармонични стилове, на лявополукълбовите и дяснополукълбовите тенденции, на Аполоновото и Дионисиевото начало, или по-общо, на Космоса и хаоса.

През 1753 г. математикът Робърт Симсън от университета в Глазгоу открива, че когато числата станат по-големи, съотношението между последователните числа се доближава към числото фи, към златното сечение, наричано Божественото съотношение. Цялото число е 1,6180339887498948482 и прилича на числото пи /3.14/ по това, че десетичните му стойности продължават до безкрайност, без да повтарят прогресията.
При златния правоъгълник съотношението между дължината и ширината е златното сечение. И ако от него се извади квадрат, ще остане по-малък златен триъгълник и всяко такова следващо изваждане ще довежда до все по-малки златни триъгълници.

Атинският Партенон също се вписва в златен правоъгълник. А Леонардо да Винчи и художниците Сьора и Мондриан също са използвали тази геометрия в своите творби. Самата Слънчева система също е спирала на Фибоначи и е вихър, в центъра, на който е Слънцето.
Но не съществуват правоъгълници или спирали със златно сечение, ако те не са създадени изкуствено, казва Дурвало Мелхиседек. И тъй като спиралата на правоъгълниците със златно сечение няма нито начало, нито край, отива навън и навътре безкрайно, животът прибягва до хитрост и намира друга спирала за сътворение.

Така природата заобикаля проблема и чрез реда на Фибоначи намира началото на безкрайността.
Но тази симетрия обикновено е скрита, защото в характера на природата е да крие мъдростта на простотата и красотата, които могат да се описват само чрез абстрактния език на математиката. От тази хитрост на Сътворението, изхождаща от енергийната консумация, всъщност светът започва да изглежда по-сложен, отколкото е. За да не можем да забелязваме, че всяка частица си има своя близначка – античастица, както и материята си има своята антиматерия. За да не можем да усещаме частиците – партньори, тъй като са с по-голяма маса. Но тези симетрии са създадени, за да бъдат нарушавани и потрошавани, също като огледалата. В този самосъздаващ се хаос всъщност е скрито най-голямото съкровище, най-сладостния еликсир, изключителния дар на Космоса, чрез който, според древните легенди, хората, разположени в един ръкав от Млечния път, ще преминат от плътност в светлина, от страх към любов към изместване на възприятията.
Затова ние, живеещите в периода между 1987 – 2012 г. не трябва да се страхуваме, а да бъдем доволни и щастливи, че сме избрани да живеем в сезона на промените, който се създава чрез космическите ветрове, слънчевите изригвания, чрез нашата ДНК. Този период ще въведе нов ред, при който няма говорител или глава на пирамидата, а само духовна организация. Ще създаде фино балансирана настройка и жизненост чраз разрушаване и объркване.

Чрез благоговение пред стойностите на живота, пред плана, който не съдържа грешки и вплита светлите и тъмните нишки заедноНо вместо да участваме съзнателно в този процес на промяна, който безкрайно надвишава нашата индивидуалност и да имаме досег с трансцедентната вечност и сигурност и вместо да ползваме универсалните закономерности на нашите предшественици, ние още се стремим да откриваме топлата вода, да създаваме нови закони и подзаконови актове. Но въпреки недоверието ни към духовната промяна, кризата, дестабилизацията, в която сме сега, е планирана възможност да разклатим шаблоните, стандартите, в които сме заседнали. Да се отправим към пътуване през познанието за най-важния инструмент на промяната – привличане на подобията, на фракталите. Към онзи синтез между индивидуалното и общото, в който да приемеш себе си за част от общото, означава да приемеш себе си за приет от Бога. Така ще се роди и стремежа да се слеем с подобието си, с Бога. А като овладеем наподобяването на преживяването за доброта, светлина, мъдрина, вече можем да се превърнем в самото преживяване.

Автор Лияна ФЕРОЛИ

Забележка:Ако се разровите из Интернет, търсейки нещо за Фибоначи, ще попаднете на повече финансови сайтове, отколкото на математически. Забелязано е, че вълните, описващи колебанията на котировките на ценните книжа, съответстват на реда на Фибоначи и ги наричат вълни на Елиот.

След редица доста успешни удари на борса Ралф Елиот публикувал през 1939 г. серия статии в Financial World Magazine. В тях за първи път била представена теорията му, че движението на индекса Доу-Джонс се подчинява на определен ритъм. Елиот казва: "На всяка човешка дейност са присъщи три отличителни особености: форма, време и отношение - и всичките те се подчиняват на реда на Фибоначи".

http://vhod.awardspace.com/news.php?lng=bg

Златното сечение и реда на Фибоначи в изкуството

Египедските пирамиди

Не разполагаме с писмени свидетелства от древните египтяни за числото "Ф" , обаче в тяхното изкуство и архитектура се съдържат немалко признаци, че то не само им е било известно, но са виждали в него нещо магическо. В частност, те са знаели, как да го построят геометрично от правоъгълник със страни 2/1. Умеели са и да го изведат аритметично от реда на Фибоначи.

Изследователите са открили тази пропорция в знаменитите пирамиди в...
........................
http://vhod.awardspace.com/news.php?lng=bg


Неактивен Raw Deal

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 940
Re:Пирамидите по света
« Отговор #186 -: Юли 26, 2010, 20:28:23 pm »
Относно пирамидата в Босна и работата на екипа по нея, тук има снимков материал: http://www.pyramids-in-bosnia.info/bosnian-pyramid-photo-gallery/pictures/-pyramid-excavations-in-december-2006.php
Dreams are messages from the deep.

Неактивен marhs

  • marh-s
  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 370
Re:Пирамидите по света
« Отговор #187 -: Юли 26, 2010, 21:06:42 pm »
Относно пирамидата в Босна и работата на екипа по нея, тук има снимков материал: http://www.pyramids-in-bosnia.info/bosnian-pyramid-photo-gallery/pictures/-pyramid-excavations-in-december-2006.php

Виждали сме ги.Накои са интересни.Но всички са с ниска резолюция и не се виждат някои подробности.Това което се показва не е нещо особено-калдаръм и каменни кълба.
Мисля си, че не показват по-основни и интересни неща.Не вярвам да нямат фото и видео с високи резолюции и по-нагледни кадри.Интересно би било и видео от птичи поглед-да се видят размерите.
От сондажните каменни проби нищо не се разбира... Дали ББС или нешънъла не са направили вече филми за тая пирамида?

Неактивен Raw Deal

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 940
Re:Пирамидите по света
« Отговор #188 -: Юли 27, 2010, 00:04:37 am »
Най-интересното по принцип бива скрито от широката публика. Това е масова практика. ;)
Можем да се надяваме, че поне нещичко ще са оставили и за иманярите, което да покажат и на нас.
Dreams are messages from the deep.

Неактивен Pilota

  • Малко Писал
  • **
  • Публикации: 266
Re:Пирамидите по света
« Отговор #189 -: Юли 27, 2010, 07:51:13 am »
А какво може да бъде това интересно нещо?

Неактивен Raw Deal

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 940
Re:Пирамидите по света
« Отговор #190 -: Юли 27, 2010, 08:58:25 am »
Тайната на пирамидата. ;) Все пак не е направена ейтака, защото някой си е нямал друга работа!
Dreams are messages from the deep.

Неактивен Pilota

  • Малко Писал
  • **
  • Публикации: 266
Re:Пирамидите по света
« Отговор #191 -: Юли 27, 2010, 12:58:06 pm »
A каква е тяхната цел?

Неактивен Raw Deal

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 940
Re:Пирамидите по света
« Отговор #192 -: Юли 27, 2010, 18:15:53 pm »
На тези, които са правили пирамиди ли?
Dreams are messages from the deep.

Неактивен Pilota

  • Малко Писал
  • **
  • Публикации: 266
Re:Пирамидите по света
« Отговор #193 -: Юли 27, 2010, 20:03:22 pm »
ДА!

Неактивен Raw Deal

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 940
Re:Пирамидите по света
« Отговор #194 -: Юли 27, 2010, 20:59:37 pm »
Всички незнаещи се опитваме да разберем! Иначе предположенията са много. ;D
Dreams are messages from the deep.

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27