Еленко, само в тази тема май не се бях включвал, но като гледах изявленията ти по Нова и направо не въздържах. Реших, че имаш нужда от консултация с човек, специалист по железата. Аз като работник в кораборемонта и корабостроенето ще се нагърбя да ти обяснявам. И ние по-простите и необразовани хора понякога можем да бъдем полезни.

На първо време можем да започнем със следното: Защо според теб народа е казал "Желязото се кове докато е горещо"? Според мен, защото когато желязото е горещо, е по-меко. Всъщност, отнася се и за стоманата. С други думи, необходимостта гредите да бъдат стопени, за да стане авария, отпада.
http://bg.wikipedia.org/wiki/АустенитТемпературата на горене на горивните материали не е някаква константа, която можеш да определиш, и силно зависи от средата в която се осъществява горенето. Така например ако има въздушни течения в зоната на горенето, кислорода, който се доставя до пламъка е доста повече. А такива течения в небостъргачите ти гарантирам, че е имало - всичкия този пушек, който се издига нагoре образува "ефекта на комина" (предполагам, че сте виждали обикновена нафтова печка, която като почне комина да "дърпа яко" и се нажежава до червено, тоест приближава се до точката, в която желязото става аустенит). Освен това гледай пак клипчетата с горящите небостъргачи - добре е видно, че има поне умерен вятър в някаква посока, който няма как през тези зейнали дупки да не образува вътрешно течение (все пак всички знаем какво е течение и колко често ни се случва в къщи).
Онази снимка с отрязаната греда не е това което си мислиш.

Казвам отрязана, защото снимката е снета в момент, в който разчистването на металните отпадъци е в силно напреднала фаза, и наоколо щъкат багери по равното. Работата е там, че за да разчистят гредите, работниците трябва да ги нарежат на по-малки парченца. Най-ефективния начин в днешно време за рязане на такива дебели стоманени греди е използването на оксижен. Най-обикновен газ пропан бутан (да, точно същият, с който си готвя на котлона) се смесва с кислород, при което като гори развива температура по-висока от тази на топенето на желязото, а тънка струя кислород допълнително окислява (при което се отделя още температура) тънка ивица от метериала и едновременно издухва разтопеното нататък, при което оставя след себе си процеп. Вгледай се в снимката и ще видиш едни такива резки, наклонени приблизително на 45 градуса спрямо дебелината на стената. Това се получава защото човека, който реже с оксижен не е машина и не може да прави перфектно прав разрез - ръката му малко или много играе надолу-нагоре, при което се получава една лека (а при по-некадърните работници и по-силно изразена) зигзагообразност на процепа, който прерязва оксижена. Е, не че обвинявам работниците там в некадърност, просто навсякъде, където се реже за скрап се гони скоростта на рязане, за сметка на качеството, което въобще не е нужно в случая. А онези сивите висулки се наричат шлак и представляват втвърденото и издухано нататък през процепа желязо, което се е стекло и застинало от другата страна, и което вече е и окислено, затова има точно този характерен нюанс на сивия цвят. Тези неща ти ги гарантирам, понеже лично съм прерязал повече греди с оксижен, закачен за пропан-бутанова бутилка, отколкото ти си виждал на снимки.
По въпроса за експлозиите, които някои хора са чули. Ще ти разкажа една случка. През пролетта тази година, в корабостроителницата се случи авария. Скъсаха се въжетата и 30-тонен капак на хамбар падна само от 1 метър височина. Грохотът се чу в половината Варна. Малко бомби могат да постигнат такъв резултат. А какъв прахоляк се вдигна само - ум да ти зайде. При това капакът не се повреди изобщо. А сега си представи как би трябвало да звучат едновременно падащи и трошащи се под натиска на десетките хиляди тонове отгоре метални конструкции. Е няма как такъв звук да не се е чувал ясно и да е бил по-слаб от звук от експлозия.
По въпроса за малките облачета, които избиват през прозорците, предшестващи основната падаща част. В сградата има въздух и то доста. Падащата отгоре част прави така, че обема на сградата да намалява с всеки изминат метър. А с въздуха вътре какво става? Няма ли да се нагнети налягане и да поиска да избие отнякъде?
Та така, Еленко, другия път като отидеш на гости при Гала, вземи някой безработен бивш работник от Кремиковци да те съветва по металургичните въпроси, барем и той изкара некой лев покрай теб.

Не искам да ме рабирате погрешно - не отричам конспирацията около 11-ти септември, просто точно тези не са правилните факти. Примерно Пентагона или сграда 7 са едни от правилните.