Автор Тема: Терористичен акт ли беше опожареният влак и 8-те загинали?  (Прочетена 24415 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен RedGuy

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 770
  • Your personal geopolitical therapist.
Цитат
Възможно ли е това събитие да е нашият малък 9/11 на базата на следната новина ?

Не, защото в тази новина по-скоро се говори за предпазни мерки не срещу борбата с "тероризма", а за обезопасяването на вагоните при случай на аварии/евакуация/пожар:

-да не се пуши

-да не се носи прекалено много багаж, който да възпрепятства евакуирането на пътниците

-да се ограничи внасянето на запалими вещества, за да няма инцидентни подпалвания

-вратите на спалните и пътническите вагони да са стоят затворени по време на път и в същото време да е лесно да бъдат отворени при аварии / евакуации.

Цитат
Пълна забрана за тютюнопушене във всички категории пътнически влакове...Мутафчиев е разпоредил да се завиши контролът върху носения от пътниците ръчен багаж и внасянето във влаковете на лесно запалими и други опасни течности. Тримата директори ще трябва да контролират разработването на подходяща система за обезопасяване срещу отваряне на вратите на спалните, кушет- и пътническите вагони по време на движение на влаковете, която, в случай на необходимост, да гарантира безпрепятственото напускане на вагоните след тяхното спиране.

Единствено за регистрирането на пътуващите може да се тълкува като опит за прихващането на потенциалните извършители-агенти, но не непременно защото има някакви данни за тероризъм, в контекста на тази статия. Това е по-скоро отговор на факта, че списъците с пътуващите и билетите на пътуващите изгоряха при пожара и после неможеше да се докаже, че точно това или онова лице е пътувало в купето/вагона. Естествено, чудя се дали при разпечатването на билета не се запаметява някъде на компютъра някаква лична информация на пътуващите.

Неактивен ----------

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 583
Никаква лична информация не се разпечатва, освен ако не използвате няккава карта за намаление. Билетът ви се издава въобще за дестинацията, анонимно, от гарата на заминаване. После отивате в спалния или кушет-вагон и питате един подозрителен чичко (шафнера) дали има места... Ако не е туристически сезон, със сигурност има; съобразява се полът ви и ви се дават чаршафи, като билетът ви остава при шафнера, а вие си отивате в купето с вашето легло; на сутринта ви се издава бележка за платен "куверт" - цената, която сте дали за ползването на легло. Само ако искате да се отчитате някъде, се попълва името ви, което казвате устно.

Цялата дъндания според мен е с характера на "от ден до пладне" и скоро всичко ще се забрави и тръгне по старо му, ако няма някакви други инциденти, които да изнервят обстановката. Просто на централно управленско ниво трябва да се направи нещо като ответ на реакцията и да се демонстрира адекватност! Скоро след това всичко ще заспи... Както си е спало по принцип. В България няма нагласа за тероризъм, нито оперативна възможност за противодействие на такова нещо. Бог да пази България :P
Цитат
За да има надежда, че такова велико събитие щ

Неактивен Alien

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 6 668
  • WATCHER
Екип от антитерористи работи в опожарените вагони на влака София-Кардам
За първи път днес в опожарените вагони на влак № 2637 от София за Кардам работи екип от антитерористи от София и Плевен, предаде кореспондентът на Агенция "Фокус" в града.
Изпращането на специалисти по антитероризъм е станало по искане на Военна прокуратура.
Влакът София - Кардам се запали около 23,40 ч през нощта на 28 февруари край Червен бряг, област Плевен. В пожара, причините за който все още не се знаят, загинаха 9 души.


http://www.focus-news.net/?id=h1817

Неактивен RedGuy

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 770
  • Your personal geopolitical therapist.
Да, правилно, и ето какво са открили:

Цитат
Експерт: Влакът е умишлено подпален
07 март 2008 / News.dir.bg
Пожарът във влака София-Кардам е пламнал поне от две места. Според мен влакът не е взривен, а умишлено подпален и не от един терорист, а от повече.
Това казва експертът по антитероризъм Христо Смоленов пред в. "Труд".
„Аз разгледах влака отблизо. Има нееластична деформация на конструкцията на двата фургона – спалния и кушета. Характерно огъване по средата свидетелства не само за огромна температура, но и за ясно изразени ядра на възпламеняване. Те са и в двата вагона, с което версията, че пламъкът се е пренесъл от кушет вагона в спалния може да бъде оборена. Ясно забележими са две основни ядра на възпламеняване – по едно във всеки вагон, но е възможно да е имало и други, още едно или две“, казва експертът.
Според Смоленов влакът е подпален на две или три места. Той заяви още, че „всички експерти казват, че е налице терористичен акт“. „Не става дума за обикновен пожар... Станалото във влака за Кардам вероятно е черен терор – не бял, при който предупреждават, че ще гръмне бомба, за да се евакуират хората... Колегите са обезпокоени“, каза Христо Смоленов.

Само че нито терористи са се обадили от някъде, че поемат отговорност, нито от някъде може да се потвърди този така мистериозен термин "черен" тероризъм, за който дори и Смоленов не е сигурен, че може да се приложи в този случай. Вероятно той борави със строго специфични термини от своята литература. На този сайт ги има дефинициите на тероризма, използвани от ЕС, САЩ и др. организации борещи се срещу тероризма. Човек би предположил, че ще включат и другите видове - бял и черен - тероризъм или поне биха оставили за възможно да има терористичен акт БЕЗ терористи: http://www.globalterrorism101.com/UTDefinition.html
 
Но не би.

Искаше ми се да прочета термина, защото Смоленов не си довършва мисълта за "черния терор". За "белия терор", "предупреждават, че ще гръмне бомба, за да се евакуират хората...", откъдето ние можем само да предполагаме, че за "черния терор", ТЕ не ни предупреждават. Именно, интересното ще излезе, че за да има "черен терор", пак трябва да ги има ТЕ - терористите...

Което ме навежда на конспи-мисълта, че Смоленов е по-скоро подстрекател и че той е по-скоро допълнително дестабилизира обществото с такива непремерени приказки.

Но прекалявам вече с тази тема.
« Последна редакция: Март 07, 2008, 10:51:34 am от RedGuy »

Неактивен Martin

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 516
    • Music of the world
Зависи от източника на тероризма. В крайна сметка ако говорим за някакви екстремисти, сепаратисти и т.н. (А такова нещо действително е крайно малко вероятно), тогава да - те ще поемат отговорност. Но ако терористичният акт е извършен от тайни служби, общества и т.н., то тогава такова нещо няма да има, ако не се лъжа и на 11 септември реално нямаше ясно поета отговорност (Само изявления от рода "Така ви се пада, това е наказание от Аллах" и т.н.). :-\

Неактивен Мама Котка

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 95
Нови мерки, нови програми, нови комисии... Все начини да се усвоят средства, а да не се свърши нищо.
http://bg.wikipedia.org/wiki/Атентат_на_гара_Буново
Май, че през 1985 година властите са действали по- адекватно от сегашните!!!

Неактивен ----------

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 583
По принцип няма извършено без извършител. "Черен" или "бял", тероризмът не може да съществува без терористи. За разлика от други злодеяния обаче (да запалиш влак и да изтрепеш сума народ по този начин не означава непременно, че вършиш тероризъм), при тероризма има специфично намерение. Намерението да всееш страх и да тласнеш обществото към хаос отделя тероризма от всички други злодеяния, които по принцип човек може да извърши без те да са "тероризъм". Възможно е влакът да е бил подпален умишлено или небрежно. Всъщност, няма данни влакът да се е самозапалил! Значи, извършител най-вероятно има. От тук следва интересът към намеренията на този евентуален извършител. Искал ли е да подпали влака? Трудно е да се твърди, че не е искал да направи това, но "без да иска" го е запалил на две места laugh Следователно небрежността е доста невероятно предположение и специалистите със сигурност разсъждават в посока "умисъл". Щом има умисъл, значи има извършител, който е искал да запали влака и е осигурил извършването на необходимите действия за осъществяването на своето желание. Следващият въпрос е: "Защо му е трябвало да пали влака? Какво иска да постигне с причиняването на тази трагедия?" Възможно е извършителят да е луд и да мрази твърде много БДЖ; да е запалил влака, защото в него е пътувал изконният му враг-съсед от детството и какво ли още не. Ако е така, можем да говорим за най-ужасното престъпление на света, но не и за тероризъм. Намерението на тероризма е строго насочено. То именно отделя тероризма от другите престъпления, а не ужасността на извършените действия. Евентуалният терорист, за да бъде признат за такъв, трябва да е имал конкретното намерение да всее страх в обществото, да предизвика масов хаос и да изиска в тази разклатена обстановка осъществяването на някакви свои цели. Тероризмът е една остра форма на протест и на принуда. Протестираш например срещу участието на българската държава в НАТОвските операции в Близкия Изток и принуждаваш властта, под заплахата на вече извършеното и на онова, което още може да се извърши, да прекрати участието си в тези операции. В тероризма отчаяно бива търсена "обществена подкрепа". Запалваш няколко влака, хората изпадат в неконтролиран ужас и чуват кротката ти молба: "Направете това и това, и палежите ще престанат." Хората, разнебитени от страх и от скръб, са склонни да сринат своята държавна власт, само и само злодеянията да престанат. Водени от страха, хората сами се превръщат в оръдия на тероризма, като тръгват към изпълняване на неговите цели. Тук не е необходимо дори да има конкретно поставено искане или поемане на отговорност за извършеното. Когато един терорист добре познава обществените механизми, той би могъл да предположи как ще се развият тенденциите и да устрои причиняваната от него заплаха по такъв начин, че хората сами да побягнат към осъществяване на неговите цели. Например, можем да допуснем, че някой от БДЖ сам е уредил палежа, знаейки, че причиненото ще доведе до "засилени мерки за сигурност" и приходи в негова приближена фирма-изпълнител. Може проект за обезопасяване на БДЖ да е бил написан дори преди извършването на палежа и днес, когато този проблем е настъпен по мазола, само да се чака предложението за такива мерки, за да се внесе проектът. Това, разбира се, е само хипотеза и не почива на никакви мои данни; давам го просто като илюстрация към многообразната портретна живопис на Тероризма.
Цитат
За да има надежда, че такова велико събитие щ

Неактивен Alien

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 6 668
  • WATCHER
РЕД , трябваше да пуснеш цялата новина на  експерта щото все пак неговото мнение ми се струва доста важно като оставим настрана спора за терминологията  ;)

Експерт: Влакът е умишлено подпален

07 март 2008 / News.dir.bg

Пожарът във влака София-Кардам е пламнал поне от две места. Според мен влакът не е взривен, а умишлено подпален и не от един терорист, а от повече.
Това казва експертът по антитероризъм Христо Смоленов пред в. "Труд".
„Аз разгледах влака отблизо. Има нееластична деформация на конструкцията на двата фургона – спалния и кушета. Характерно огъване по средата свидетелства не само за огромна температура, но и за ясно изразени ядра на възпламеняване. Те са и в двата вагона, с което версията, че пламъкът се е пренесъл от кушет вагона в спалния може да бъде оборена. Ясно забележими са две основни ядра на възпламеняване – по едно във всеки вагон, но е възможно да е имало и други, още едно или две“, казва експертът.
Според Смоленов влакът е подпален на две или три места. Той заяви още, че „всички експерти казват, че е налице терористичен акт“. „Не става дума за обикновен пожар... Станалото във влака за Кардам вероятно е черен терор – не бял, при който предупреждават, че ще гръмне бомба, за да се евакуират хората... Колегите са обезпокоени“, каза Христо Смоленов.
Смоленов е ръководител на Центъра за антитероризъм и сигурност към Европейския колеж по икономика и управление в Пловдив. Преди години той работи като секретар в Министерството на отбраната за подготовката на спецчасти.


Доколкото знам има и някакво видео на което се виждало че има разстояние между 2 огнища на пожара между които не е е все още запалено. Ако това е вярно има ли логично обяснение на този факт освен че е умишлено - щото другото ми се струва като шанс 1 към няколко милиарда  ;)
« Последна редакция: Март 07, 2008, 21:19:04 pm от Alien »

Неактивен Alien

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 6 668
  • WATCHER
Терористична атака?

07 март 2008 | 13:40 | Агенция Франс прес

Редица експерти защитават в медиите хипотезата, че терористична атака стои зад пожара във влак, при който загинаха девет души преди седмица в България - страна, в която не е извършван атентат от 80-те години (епохата на комунизма).
Влакът е бил запален умишлено, при това не от един, а от няколко терористи, коментира на страниците на в. “Труд” експертът по антитероризъм Христо Смоленов, който през 90-те години е отговарял за подготовката на спецчасти в министерство на отбраната. Ако е терористичен акт, той представлява сигнал, който трябва да дешифрираме. Ако си затворим очите, терористите ще бъдат подтикнати да извършат повторно престъпление, заяви той за националната телевизия.
Главният прокурор Борис Велчев също не изключи в сряда версията за терористична атака. Версията за атентат се разследва също толкова сериозно, колкото и всички останали като небрежност от страна на пътници или на персонала, каза Велчев.
Ако хипотезата за терористична атака се потвърди, това ще е първият атентат в България от 80-те години, когато в страната са извършени няколко бомбени атентата, включително във влак и на гара, от българи с турски произход, протестиращи срещу асимилационната политика на комунистическите власти.
Пожарът във влака избухна през нощта на 28 срещу 29 февруари в спален вагон, близо до Червен бряг (Северозападна България). Обгорелите тела на жертвите - четирима мъже и пет жени - трудно бяха идентифицирани.
Според Христо Смоленов по двата вагона, засегнати от пожара, се забелязват деформации, своеобразни “огнища” на възпламеняване. Така Смоленов оспорва версията на пътници, според които счупена лампа е запалила завесите на спалния вагон, откъдето огънят се е прехвърлил към съседния вагон. По думите му, не е изключено запалими вещества като коктейл Молотов или напалм да са били използвани на няколко места във влака.
Версията за терористична атака защитиха още трима експерти по антитероризъм - Славчо Велков, Иван Бояджиев и Иван Петков. В същото време Славчо Велков посочи, че нито една терористична организация не е поела отговорност за пожара, което е рядко срещано за терористичните атаки.
Министърът на транспорта Петър Мутафчиев съобщи, че ще изчака заключенията от разследването, но той също призна, че инцидентът е “нетипичен” за влак.
Директорът на държавните железници Олег Петков посочи за Би Ти Ви, че някакъв “катализатор” е допринесъл за силата на пожара.
След случилото се министерство на транспорта засили мерките за сигурност във влаковете, като наложи абсолютна забрана за пушене, строг контрол на багажите на пътниците, особено пътуващи в спални вагони, подобряване на системата за регистрация на пътниците.


http://www.focus-news.net/?id=a784

Неактивен RedGuy

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 770
  • Your personal geopolitical therapist.
Относно: Терористичен акт ли беше опожаре
« Отговор #39 -: Март 08, 2008, 01:25:25 am »
Цитат
Намерението на тероризма е строго насочено. То именно отделя тероризма от другите престъпления, а не ужасността на извършените действия. Евентуалният терорист, за да бъде признат за такъв, трябва да е имал конкретното намерение да всее страх в обществото, да предизвика масов хаос и да изиска в тази разклатена обстановка осъществяването на някакви свои цели. Тероризмът е една остра форма на протест и на принуда. Протестираш например срещу участието на българската държава в НАТОвските операции в Близкия Изток и принуждаваш властта, под заплахата на вече извършеното и на онова, което още може да се извърши, да прекрати участието си в тези операции. В тероризма отчаяно бива търсена "обществена подкрепа". Запалваш няколко влака, хората изпадат в неконтролиран ужас и чуват кротката ти молба: "Направете това и това, и палежите ще престанат." Хората, разнебитени от страх и от скръб, са склонни да сринат своята държавна власт, само и само злодеянията да престанат. Водени от страха, хората сами се превръщат в оръдия на тероризма, като тръгват към изпълняване на неговите цели.



Едната версия, за която говори флай е тероризма, за който говоря аз.

Другата версия за тероризма, за която говори Флай е шпионската дейност/диверсия, за която казах най-горе. Незнам за официална дефиниция, приемаща такива обстоятелства за форма на тероризъм.

Нямам много против Смоленовата теза, че е умишлен палеж, въпреки че добре ще е поне за това да има потвърждение от официалната експертиза, защото това е засега само по неговото мнение. Все пак, щом говорим за огнища, това трудно би могло да бъде отречено от официалните власти, че съществуват. Естествено, дразнещото е доколко БГ официални власти ще си позволят да кажат на народа фактите.

Прави впечатление, обаче, натиска на Смоленов, че е терористичен акт, въпреки че и той незнае за кои могат да са терористите:  "
Цитат
Що се отнася до въпроса кой би могъл да стой зад евентуалния атентат, Смоленов заяви, че когато се говори за тероризъм, нещата са изключително сложни
."http://www.bgfactor.org/index_.php?cm=2&id=14349
Освен това, ни стряска с някакъв мистериозен "черен тероризъм". Уж говори за хипотеза, а държи тон, сякаш тя е факт.

Другото е, че има един проблем с експертите. Стар пропагандистки трик е да се използват "специалисти" за внедряването на тази или онази идея. Първо измислен от Едуард Берней - der Spinmeister, досега се употребяваше от разните производители. Излиза някакъв учен и казва, например, "носенето на високи токчета поддържа жените слаби" - и всички жени започват да си купуват обувки с висок ток, нали експертите са го казали.

Другия проблем е, че Смоленов е бил СДС активист. Нищо чудно сега да се обляга о своя електорат - антитерористите/спецчастите, които покорно си го подкрепят - с цел да се реабилитира политически.

Но, види се, успя да създаде суматоха...

Мнението го писах начасти няколко часа и незнам доколко отговаря на горните две...
« Последна редакция: Март 08, 2008, 01:37:58 am от RedGuy »

Неактивен Alien

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 6 668
  • WATCHER
Случаят с влака София – Кардам е 98 % диверсия, допуска проф. Юли Абаджиев

10 март 2008 | 08:02 | Агенция "Фокус"   
 
София. Допускаме 98%, че случаят с влака София – Кардам е диверсия – атентат, заяви в интервю за предаването “Тази сутрин” на бТВ експертът по сигурността и тероризма проф. Юли Абаджиев.
Според него, има много факти и данни, които говорят, че може би има така наречения черен терор – без да бъдат предупредени медиите.
Смехотворно е да се каже, че пожарът е вследствие на горящо перде или запалена цигара.
Версията е за две ядра, които са в двата вагона - кушет и спалния вагон, където е станало запалването. Може да е имало разлика от една минута, каза още той.
Коментирайки показани кадри от горящия влак, проф. Абаджиев посочи, че все едно целият влак е намазан с напалм.
За 7 минути е стигнал апогеят на пожара, а в подобни случаи апогеят е между 15 и 20 мин. Това показва силна температура, която всмуква навътре и огъва вагона, каза още той и добави, че все пак следствието ще покаже атентат ли е или не.
Много е важно да се проведе качествено и бързо следствие, заяви ген. Васил Василев, парламентарен съветник по вътрешна сигурност.
Той посочи, че също така е важна и противопожарната експертиза, за да се разбере кой материал е донесъл тези поражения.
Той допусна, че цялата истина може би ще се разкрие, когато има задържани хора.

Неактивен Alien

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 6 668
  • WATCHER
Възможна ли е версията "атентат" във влака София-Кардам?
 


10 март 2008 | 09:28 | БТВ, “Тази сутрин”
 
Ген. Васил Василев, съветник в Парламентарната комисия по вътрешна сигурност
Проф. Юли Абаджиев, председател на УС на Съюза на българските командоси

Водещ: Генерал Васил Василев, който е съветник в парламента в Парламентарната комисия по вътрешна сигурност, и Юли Абаджиев, който е професор, който е създател на Българските специални части и е председател на УС на Съюза на българските командоси – гости на нашето предаване. Добро утро. Ще говорим за това възможна ли е версията "атентат" във влака София-Кардам? /.../
По повод трагедията “София-Кардам” – появи се една версия, версия за атентат, за възможно умишлено подпалване на този пожар с цел атентат. Според вас, доколкото вие сте запознати с този случай, доколкото много ваши колеги вече говорят свободно по тази тема – имало ли е атентат, или е нямало. Какво мислите, има ли някаква вероятност, някаква доза вероятност подобна версия? Първо вие, пък генералът ще каже в парламента какво ще правят, че те там и комисия създадоха.
Юли Абаджиев: Значи, първо, аз искам от вашата трибуна, от телевизията, да изкажа своето съболезнование към близките на загиналите. Искам да припомня един факт – на 4 юли 2004 г. аз бях в това студио, поканен от вас. Тогава бяха задържани двамата шофьори в Ирак. Моята прогноза беше, че те ще бъдат екзекутирани, независимо какви кризисни щабове ще правим тук и вие си го спомняте много добре това нещо, и това стана. Не искам сега това, което ще кажа, да се осъществи или да бъде толкова вярно, колкото тази моя прогноза.
Водещ: Не искате да бъдете лош пророк в нашето студио?
Юли Абаджиев: Да, лош пророк. Но обстоятелствата по случая с влака-ковчег са много сериозни, вътре има много...
Водещ: Да го наричаме “вагона-ковчег”.
Юли Абаджиев: Да, защото има един “влакът-беглец”, нали, вагоните. Значи, експертите, които работихме, и това, което ние анализирахме в нашия съюз, имаме Национален експертен съвет под ръководството на /.../. Доста сериозно разговаряхме, доста сериозно наблюдавахме това, което бе излъчено от вашата телевизия, по вестниците и стигнахме...
Водещ: Видяхте ли снимките, които показах аз на френския влак, на българския, разликите между единия и другия.
Юли Абаджиев: Да, и аз също ви нося, защото ние също работим, както виждате, ето, сега...
Водещ: Да, вагонът-ковчег.
Юли Абаджиев: Да се видят много ясно как е огънат в средата.
Водещ: Те са като двугърби камили тези вагони.
Юли Абаджиев: Да, точно като двугърби камили.
Водещ: Такова чудо!
Юли Абаджиев: Значи, седем минути, около седем минути е стигнал апогея на пожара. Подобни случаи са между 15 и 20 минути.
Водещ: Само да покажа къде са загинали хората. Ето, в този вагон. Ето, този, който е в по-близък план. Той пламва първи, след него и т.нар. “втори вагон”.
Юли Абаджиев: Това показва силна температура, която всмуква навътре и огъва вагона. Както знаете, при взрив /.../, при взрив на автомобил не се издува капакът нагоре, а се вдлъбва навътре покривът. Това е един вакуум, който се получава. Това се дължи на огнища, които са много силни. Смехотворно е да се каже, че влакът е запален от някакво перде или някои се напили, цигара...
Водещ: Свидетел каза в нашето студио, че е почнал от лампа. Лампата пада на земята, чува се трясък от счупено стъкло.
Юли Абаджиев: Да, чува се трясък.
Водещ: И спокойно се разхождат поне първите една-две минути пътниците във вагона и обсъждат вероятно има ли пожар, няма ли.
Юли Абаджиев: Значи, това са версии, това е народно творчество, версии, всеки си приказва, каквото иска. Аз само искам да подчертая следното нещо: има много факти и много данни, които говорят, че може би има така нареченият, между нас специалистите казваме, т.нар. “черен терор”.
Водещ: Какво означава “черен терор”?
Юли Абаджиев: “Черният терор” означава тогава, когато се случи това, което се случи, без да бъдат предупредени медиите, че на еди-коя си дата, в еди-кой си влак ще избухне бомба.
Водещ: Т.е. вие допускате атентат?
Юли Абаджиев: Това е бялата. Значи, ние допускаме 98%, че това е диверсия. Атентат, т.е. взрив не е имало, но има течни взривове, които се взривяват безшумно и които вдигат висока температура и стават пожар. Както вие казахте, влакът в Париж, след това в Кьолн миналата година разкриха, съответните служби разкриха течни взривни устройства, които са много страшни и които се използват обикновено /.../. Затова забраниха в самолетите да се вкарва каквато и да било...
Водещ: Ние разбрахме, че във влака не е имало абсолютно никакъв контрол. Тук беше шефът на железниците. Те не проверяват за нищо. Значи, може да се вкара, каквото си решиш. Нямало е и полиция във влака, само да добавя.
Юли Абаджиев: Точно така.
Водещ: Имаше навремето една железопътна полиция. Дали сега съществува /.../?
Юли Абаджиев: “Транспортна полиция”, тя сега съществува. Аз искам само да кажа едно – ние всички сме виновни. /.../ да посочваме – този министър да си подаде оставка, този, да. Ние всички сме виновни, тези, които се занимаваме с това нещо.
Водещ: Чакайте първо версията, версията да уточним, пък после за вината.
Юли Абаджиев: Версията, според мен, това са две ядра, които в двата кушета и в спалния вагон, където, и там е на снимката показано, където е станало запалването, умишленото запалване.
Водещ: Едновременно се запалват, според вас...
Юли Абаджиев: Може да е имало някаква разлика от няколко минути, една минутка, половин минутка да е имало, но двата вагона... Добре, че е спрял. Ако беше в движение, не знам колко жертви щеше да има.
Водещ: Защо да е атентат? Трябва да има някакво обяснение. Атентат не се прави просто така. Защо да е диверсия? Свързвате ли го с близката дата на Националния празник, свързвате ли го с опит за етническо противопоставяне? На каква основа е този атентат, ако е атентат?
Юли Абаджиев: Според мен всяка една държава и всеки един народ не е защитен в съвремието от тероризъм. Знаете, че ние участваме в Ирак, в Афганистан с американските военни сили и това, естествено, рано или късно ще се отрази и върху нашия спокоен живот.
Водещ: Ама не е имало във влака, най-вероятно не е имало такива лица, които да бъдат най-малкото...
Юли Абаджиев: То не е необходимо да има. Въпросът е много по-ефектен и много по-силен да загинат невинни хора, които нямат нищо общо.
Водещ: Ама някой трябва да е активизирал този пожар и той да е бил сред тези пътници.
Юли Абаджиев: Не, той може да бъде активизиран и дистанционно, чрез GSM. Има си такава техника, която може да...
Васил Василев: Може да е чрез ампула.
Юли Абаджиев: Ампула, която в определен момент, може да е часовников механизъм, най-простото.
Водещ: Генерале, вие как ще коментирате версията за атентат, която проф. Абаджиев тук абсолютно обосновано, от негова гледна точка, споделя с публиката?
Васил Василев: За първи път тези въпроси ги повдигна вестник “Класа”, за първи път.
Водещ: Версията “атентат”?
Васил Василев: Версията, че... Там няколко въпроса бяха зададени, на които са много истински въпросите. А именно – какъв е този материал, който гори така бързо, за седем минути, че прави вагона е този вид, какъв е този материал?
Водещ: Китайски запалки казаха някои, други пък ракия. Това бяха най-, така, битовите обяснения.
Юли Абаджиев: Само да допълня генерала, затова само една информация. Алуминият, който е стопен, има стопен алуминий...
Водещ: Е на 600 градуса.
Юли Абаджиев: 660 до 700 градуса.
Васил Василев: Аз за това говоря.
Водещ: Добре, генерале, дайте някакви аргументи.
Васил Василев: Какви аргументи може да има, за да има атентати?
Водещ: Да.
Васил Василев: На този етап няма кой да ви каже какви аргументи има, за да не се произнесат службите. Ако те не са получили сигнал, защото това е работа на службите, какви сигнали са доловили евентуално за наличието на група, на единични хора, които правят такива замисли. И второ, цялата истина може би ще се разкрие, когато има задържани хора и се насложат задържаните хора, техният умисъл и това, което се е случило. Пак се връщам аз на влака. Вестник “Класа” зададе и въпроса къде този влак е нощувал, много е важно това нещо. Ако наистина е имало атентат, а и аз съм много близък до версията на професора, наистина, ако е имало атентат, този атентат е бил подготвен някъде, той не може да се случи ей така.
Водещ: Къде е нощувал влакът, имало ли е достъп до него на хора?
Васил Василев: Кои? Кои хора са имали достъп до него? Къде е бил няколко дена преди това? и въобще цялата работа се разви около това нещо. Това, което чух, че е имало две огнища на пожара – едното в единия вагон, другият в другия вагон...
Водещ: Пак е версия това. Дали не е пък другата версия, че третият вагон, който пръв се подпалва, подпалва от само себе си и втория вагон.
Васил Василев: Аз искам да ми се обясни с... Пожарната експертиза да докаже, тя е много важно нещо. Сега се прави пожарна експертиза, която да покаже наистина къде е било огнището на пожара, така се нарича, как се е разраснал и кой материал е донесъл тези поражения. Много е важно.
Водещ: Вие допускате ли без катализатор, без материал, който (...)...
Васил Василев: Не го допускам, знам какво ще ме питаш. Не го допускам.
Водещ: ... да пламнат така вагоните.
Васил Василев: Говорим за следното нещо. Да си представим реално нещата. В купето са един или двама души, пада един лампион, удря се в земята, започва да гори, най-елементарната реакция на тези хора, които са...
Водещ: Е да го стъпчат с крака.


Неактивен Alien

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 6 668
  • WATCHER
Васил Василев: ... да го стъпчат с крака, да му сложат едно одеяло и да приключат, да приключат с цялата история. Но за да започне този влак да гори от толкова странична, да предизвика такава бясна паника вътре, вътре е имало хора, които... Едно от изгорелите момчета, Бог да го прости, казват, че е било спортист, тоест трябва да има някаква психика. Вътре при тази ситуация, която се е създала и тази паника, това значи, че нещо ги е уплашило. Това значи, че огънят е бил с огромна сила...
Водещ: Че идва от няколко страни.
Васил Василев: Идва от няколко страни и наистина положението е безизходица. Другото, което ми направи впечатление, ще кажат хората, които разбират от пожари и от огън, аз не съм специалист – телевизията ви даваше как гори влакът, той гори с един особен пламък, с един пламък на нещо, което гори...
Водещ: Дайте пак картината с горящия влак. Имаме я заснета от хора с джиесем.
Юли Абаджиев: Червено, бяло...
Васил Василев: Има вътре едно бяло ядро.
Водещ: Какво ви притеснява в това бяло ядро? Това са картини след като... Ето, вадят хората...
Васил Василев: Това ми говори за силата на огъня.
Юли Абаджиев: Явно има някакво ядро, което поддържа огъня.
Васил Василев: Нещо поддържа. Отънят е много силен.
Водещ: Къде е кадърът с горящия влак, колеги? А, той ще дойде логично, това е цял малък сюжет, който ние показваме. Значи бялото според вас...
Юли Абаджиев: Ето, виждате ли го сега.
Васил Василев: Сега, може би, това е отражение на камерите или... Но вижте какъв силен огън.
Водещ: Възможно ли е да е от качеството на камерите, това все пак е снимано с телефонни апарати?
Юли Абаджиев: Не, не, с каквото и да е снимано, това...
Васил Василев: Огънят е много силен.
Юли Абаджиев: Страхотен огън.
Васил Василев: Много е силен. Много е ярък.
Юли Абаджиев: Все едно, че е намазан с напал целият влак.
Васил Василев: Сега дали, вътре какви материали са сложени...
Водещ: Гетинакс примерно или (...) пердета могат ли да горят по този начин?
Васил Василев: Аз знам, че бакелит и гетинакс са летливи и пушат много. Много пушат...
Юли Абаджиев: Не създават такъв огън.
Васил Василев: ... не горят така. Но не съм специалист.
Водещ: А заключените врати, според вас, могат ли да са част от подобен замисъл за атентат? Защото пет трупа има пред една заключена врата, няма никакъв отговор. Герой ли е шафнерът, не е ли герой, обаче вратата остава заключена. Възможно ли е някой умишлено да я е заключил тази врата, така, че шафнерът да се е опитвал да я отключи, а да не може?
Васил Василев: Николай, всичко това трябва да го каже следствието и службите, които трябва в момента активно, оперативно да работят, изключително активно, за да се захранва следствието.
Водещ: Но къде са те? От прокуратурата казаха, че версията атентат, първо каза главният прокурор има такава версия, след това излезе следователят Илиев и каза, че такава версия не е реална.
Васил Василев: Те не са намерили вътре компоненти на взривно вещество, но се говори в момента за умишлен палеж. И аз говоря, че линията умишлен палеж – диверсия е много тънка.
Юли Абаджиев: Да.
Водещ: Ама умишлен палеж с помощта не просто на кибрит и клечка и запалка, а на вещество.
Юли Абаджиев: Не. Вещество. Има специални много такива течности, които...
Водещ: Версията ампула? Какво значи това, някой да вкара...
Васил Василев: Сега да ви кажа, версията ампула е една такава ампула, тя се използва във взривните устройства, но не искам да бъда учител на някои хора, но тя се слага с едно вещество вътре с една сачма в ампулата и при определено състояние на влака нагоре-надолу ампулата също се движи, тя се чупи...
Водещ: От сачмата?
Васил Василев: ... от сачмата се чупи, изтича едното вещество...
Юли Абаджиев: И другото.
Васил Василев: ... прави реакция с другото вещество и прави палеж, запалване. По този начин се взривяват и някои видове взривни устройства.
Водещ: Добре...
Васил Василев: Фактът е, че пожарът е избухнал. Следствието ще докаже атентат ли е, не е ли. Ние говорим и даваме някакви версии, даваме някакви насоки, логични насоки на това, което се е случило.
Водещ: Дайте възможен мотив, защо му е на някой да прави атентат?
Юли Абаджиев: Никой не може да каже.
Водещ: Лидерът на “Атака” вчера е казал, че е имало, това според мен, не бих искал да го цитирам това нещо...
Васил Василев: Не, това са политически...
Водещ: ... но той каза,че са вървели слухове сред мюсюлманското население в района на Шумен да не се пътува във влак около националния празник.
Юли Абаджиев: Опасни приказки са това. Опасни приказки.
Васил Василев: Да.
Водещ: Но те са плод на...
Юли Абаджиев: Тези приказки...
Водещ: Ето ние сега водим този разговор, през нас той става почва на някой като Сидеров да отиде утре и да си прави каквито си иска интерпретации. Но там няма спирачка, вие знаете, че някои политици просто нямат спирачка.
Васил Василев:Не трябва да са политизирани нещата, нито да се вменява на някоя етническа група съпричастност.
Юли Абаджиев: Абсолютно.
Васил Василев: Това е страшно опасно, ние не можем да вменим на тази етническа група и на тази етническа група, че са казвали никой да не се качва във влака, защото нещо ще има. Това е...
Водещ: А възможно ли е това да е направено от някой, който да иска и чиято цел е утре да излезе, примерно един политик, и да каже ето вижте тука какво са направили?
Юли Абаджиев: Абсолютно възможно е.
Васил Василев: Всичко е възможно.
Водещ: Да бъде замисълът етническо противопоставяне, независимо от коя страна?
Юли Абаджиев: Абсолютно е възможно.
Васил Василев: При политиците всичко е възможно, зависи как те си интерпретират нещата. Но ние говорим тук като хора, които са от занаята. И тук важното е да се проведе едно качествено, бързо и много можещо следствие.
Водещ: Тоест вие искате първо с факти да се докаже, че е атентат, пък после да се търси версията защо, мотивът?
Васил Василев: Първо трябва да се докаже какво е.
Юли Абаджиев: Версията, точно.
Васил Василев: Ако имаме две огнища на пожар, ние трябва да видим и да кажем. Техниката много е напреднала, много е напреднала техниката и аз мисля, че нашите институции, които се занимават с това нещо, могат да кажат тук е възникнал пожарът и той е възникнал на базата ето на това. но трябва да се каже ясно. Трябва много ясно да се каже, за да не остават недомлъвки.
Водещ: Ако има две огнища на пожар, това сигурна гаранция ли е за следствието?
Юли Абаджиев:
Васил Василев: Това е един от компонентите, гаранцията, че някъде нещо е правено, замислено на двете места.
Водещ: Друго, което може да ни даде увереност, че е атентат?
Васил Василев: Не искам да прокарвам линията атентат, защото аз съм в момента извън следствието, както и професорът. Ние на базата на това, което четем и ние възприемаме, говорим.
Юли Абаджиев: И опитността, която след толкова...
Васил Василев: Да. Второто, пак казах, силата на огъня.
Юли Абаджиев: Да.
Васил Василев: Тази сила на огъня се поддържа от материал.
Водещ: Не може ли влакът да е станал като комин просто и това да е? Като пещ?
Васил Василев: Вратите са затворени, как ще стане комин.
Водещ: Разбити са обаче прозорците и едната врата е отворена.
Васил Василев: Много е възможно с влизането на кислород вътре, нали казват запали (...), като се отвори вратата, влиза кислород. И пак ви казвам, не съм толкова специалист. Казват, че влакът се запалва за около седем минути.
Юли Абаджиев: Изгаря. Стига апогеят на огъня за седем минути. Което е...
Васил Василев: За седем минути. Ние тука с вас говорим 15 - 20 минути...
Водещ: До сега значи два влака да са изгорели.
Юли Абаджиев: Два вагона да са изгорели.
Васил Василев: Значи трябва да има някакъв материал, който материал да гори много бързо, да развива огромна температура, за да се получат тези резултати, разбирате ли.
Юли Абаджиев: Но аз смятам, че тук възникна един много важен въпрос, показа готовността на гражданите да действат в кризисни ситуации тоест нито адекватни са действията на шафнерите, нито са адекватни действията и на хорицата, които са били вътре в този ад. Тръгнали багажчето да си носят, да си спасяват...
Васил Василев:
Водещ: Част от българите са такива.
Юли Абаджиев: Част. Но аз казвам, че тук не е толкова важно...
Васил Василев: Така е, така е. Другите българи ги чакат, да им взимат по четири лева да ги возят. Чудовищно.
Юли Абаджиев: Да. И да продават видеозаписите. Но аз тук искам да подчертая друго. Че на гражданите, децата, учениците, студентите, всички, трябва да се започне една кампания за подготовката за действия в екстремни ситуации. Ето тук аз искам само да кажа...
Васил Василев: Бареков, чрез вас моля ръководството на Министерството на вътрешните работи – абе купете им едни защитни дрехи на тези екипи, които гледат. Оня ден като видях как се прави огледа и хората с обикновени цивилни дрехи...
Водещ: С памучните ризки и сака.
Васил Василев: ... с памучните ризки и със саката, без предпазни маски на лицето. Жал ми е за тези колеги мои. Жал ми е. В света, знаете, облечени са с бяло. Оглед се прави и телевизията и тя е там. Няма място телевизията.
Водещ: Ама не толкова, нямало е полицаи във влака...
Юли Абаджиев: В този контекст на мисли аз искам да кажа следното нещо, че има достатъчно средства – ето тук съм донесъл да покажа, ето едното нещо, ето и другото, за бизнес. Това е ето, така наречената маска. Която във вагоните на влаковете навсякъде може да се сложи. Това ти гарантира от 30 до 40 минути да не бъдеш задушен от газове.
Водещ: Да можеш да дишаш, така ли?
Юли Абаджиев: Да можеш да дишаш и да се спасиш. Тоест, да имаш достатъчно време и сили да не изпаднеш още първите минути в...
Водещ: А те хората първо са се задушили, после са изгорили.
Юли Абаджиев: Да. А това нещо Емел Етем, много пъти направихме опити да отидем, това е пък за кръста да се носи. Ето тук влак, както виждате снимката.
Водещ: Добре, завършваме така нашият разговор. Двама експерти в нашето студио, и то експерти, които дълги години са в системата, смятат, че версията за атентат е много възможна. В подкрепа на тази версия изтъкват факта, че пожарът може да е имал повече от едно огнище, че влакът е горял изключително бързо с много силен огън, че е огънат по много страшен начин. Според тях възможно е това да е станало с катализатор, вещество, дори чрез дистанционно задействан механизъм или пък чрез ампула, която сама може да се счупи и да предизвика подобен ефект. Единственото, което те не се ангажираха да кажат при нас е евентуален мотив на атентаторите. Поне някаква връзка с 3 март виждате ли?
Юли Абаджиев: Не може да се говори. Не може да се каже, защото като нямаш данни...
Водещ: Не може... Добре. Виждате, че пълна мистерия и във влака, и във вагона-ковчег, и в отвличането на бургаския бизнесмен.

Неактивен RedGuy

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 770
  • Your personal geopolitical therapist.
Респект, Алиен, за материалите и за трансскрипта.

А иначе, говорят за неща дето вече сме ги дискутирали. Браво на нас.

Иначе.

Цитат
Петков: Пожарът във влака София-Кардам не е терористичен акт

10.03.2008 / 14:45

Не са установени взривни вещества, нито самоделни взривни устройства, съобщи министър Румен Петков.
 
По никакъв начин не може да се говори за терористичен акт за влака София-Кардам. Това заяви днес в Перник министърът на вътрешните работи Румен Петков.

По думите му, на мястото на инцидента са направени две проверки от ДОТИ, както и пълна пресявка на материалите. Не са установени взривни вещества, нито самоделни взривни устройства, включително и никакви високозапалими материали, твърди Петков. Според него не е възможно да се заличат доказателствата за евентуален терористичен акт.
...
http://www.btv.bg/news/new_details.pcgi?cont_id=109728


Цитат
http://news.ibox.bg/news/id_205397132
Отхвърлиха версията за тероризъм във влака София-Кардам

До момента няма данни за терористичен акт за трагедията във влака София-Кардам, при който загинаха девет души.

Това съобщи наблюдаващият случая с пожара във влака край Червен бряг прокурор Валери Мирчев, цитиран от БНР.

Категорично е отхвърлена версията за следи от взривни вещества, нефтопродукти и силно запалими вещества, които биха могли да предизвикат възпламеняването на вагоните от композицията на влака.

Не са открити и следи от взривно устройство.

Анализът отхвърля версията, че пожарът е избухнал от две места и доказва, че огънят е тръгнал от едно огнище.

Все още няма основна версия за причината, довела до пожара.
За момента са разпитани над 100 свидетели.

Най-много време ще отнеме пожаротехническата експертиза, защото тя ще обобщи целия доказателствен материал.

Според доклада от проверките за причините за пожара във влака София-Кардам е необходим повторен оглед на вагоните.

В доклада, с който се е запознал министър Мутафчиев пише, че все още се чакат техническите експертизи за състоянието на кабелите във вагоните.
Едва след това ще може да бъде изготвен окончателен доклад за причините, довели до трагедията.
Въпросът е, можем ли да вярваме?
« Последна редакция: Март 11, 2008, 15:36:19 pm от RedGuy »

Неактивен Alien

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 6 668
  • WATCHER
Досега отговори за причната за пожара няма но имаме това:

Прокурорът по делото за влака подаде оставка

24 март 2008 / News.dir.bg
Заместник-окръжният прокурор на Плевен Валери Мирчев, който е наблюдаващ делото за трагедията в нощния влак София-Кардам, е подал оставка днес и е изложил мотивите си до главния прокурор.
Мирчев потвърди пред БТА, че е подал молба да бъде освободен от поста си на заместник-окръжен прокурор, но не пожела да каже аргументите си за това.
Мирчев уточни, че очаква във вторник среща с главния прокурор Борис Велчев. Окръжният прокурор на Плевен Марио Василев също отказа да коментира случая. Той каза, че не е искал оставката на Мирчев.
Василев обаче заяви, че колегата му ще продължи да бъде наблюдаващ прокурор по делото за пожара във влака София-Кардам. Валери Мирчев е заместник-окръжен прокурор на Плевен от март 2005 година.

http://dnes.dir.bg/2008/03/24/news2810003.html#sepultura

Много странно наистина и голямо основание за съмнения за натиск от някого....

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27