Автор Тема: Какво препоръчваш?...  (Прочетена 269427 пъти)

0 Потребители и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

Неактивен benoni

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 183
Re:Какво препоръчваш?...
« Отговор #360 -: Юни 11, 2009, 16:25:25 pm »
"Тайната история на Запада" от Никълъс Хагър. На първо четене много ясно разкрива механизмите на направляване на революциите от тайните общества.
Но цената и е височка.

В библиографията са доста от значимите произведения на теоретиците на тази проблематика като Неста Уебстър, Гари Алън и мн. други.
Нов момент е изгражданетоот автора на модел който следват всички революции без изключение.

Неактивен benoni

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 183
Re:Какво препоръчваш?...
« Отговор #361 -: Юни 19, 2009, 18:46:38 pm »
http://www.kirilmilchev.eu/Materials/knigi/DOC/Istorikografski%20tekstove/Milchev_2_versia.pdf

Кирил Милчев - "Първият български владетел"

Неактивен Milena

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 29
Re:Какво препоръчваш?...
« Отговор #362 -: Юни 24, 2009, 12:12:22 pm »
Чета в момента 1-та книга от трилогията `Телос, Откровенията на Новата Лемурия` на Аурелия Луис Джонс  :) препоръчвам ви ги ...

Неактивен kompi

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 8
Re:Какво препоръчваш?...
« Отговор #363 -: Юли 08, 2009, 11:43:03 am »
Четете всичко от Учителя Петър Дънов, казаното лично от него имам впредвид ,там са отговорите на най-важните и вечни въпроси,помислете над прочетеното,приложете и резултатите няма да закъснеят,поне при мен беше така.
Не пренебрегвайте учението за ЛЮБОВТА,ИСТИНАТА и МЪДРОСТА,ПРАВДАТА и ДОБРОДЕТЕЛТА.
Срещу тези петте ,закони няма...
Особено когато това Учение е дадено на вашия майчин език. 
Верен истинен чист и благ всякога бъди.         Петър Дънов

Неактивен Морфей

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 516
Re:Какво препоръчваш?...
« Отговор #364 -: Юли 08, 2009, 14:13:21 pm »
Четеме го бе пич, как без него.

А ти четеш ли тези книги дадени на майчин език. В тях са дадени много отговори за Новия Световен Ред и Тайните общества. 

Алън Алфорд - Боговете на новото хилядолетие
Армен Викториян - Контрол върху съзнанието
Артър Ленгли - Армагедон
Артър Ленгли - Армагедон 2
Атанас Гълабов - Световната конспирация срещу здравето
Ашер Гинсберг - Протоколите на ционските мъдреци
Боб Фрисъл - Нищо в тази книга не е вярно, но нещата са точно така
В. Дал - Записки за ритуалните убийстава
Вестник Матрицата - брой 1
Вестник Матрицата - брой 2
Вестник Матрицата - брой 3
Вестник Матрицата - брой 4
Вал Валериан - Матрицата 5 - търсене на духа
Владимир Богданов - Лихвата - рак на обществото
Владимир Свинтила - Лихвата е кражба
Владимир Терзйски - Летящите чинии на илюминатите
Георги Андреев - България или Мафията ?
Георги Войнов - Геноцидът и Холокостът над Българите
Георги Георгиев - Новият световен ред под знака на 666
Дейвид Айк - Бунтът на роботите
Дейвид Айк - Началото на обрата
Дейвид Айк - Тайните на матрицата: Част 3
Джар - Събуди се ...
Джери Василатос - Изгубените открития
Еленко Ангелов - Лека нощ нещастие III
Елтимир - Невидимата атака
Елтимир - Отвъд човечеството
Елтимир - Програма за национална съпротива
Елтимир - Противоционски протоколи
Елтимир - Чоевеко, стани !
Емилия Манолова - Плеядианците: Ние сме тук!
Емилия Манолова - Тайни проекти
Ернст Цундел - Шест милиона изгубени и намерени
Жан Бойе - Най-върлите врагове на човечеството
Майкъл Толбот - Холографската вселена
Милан Миланов - Тайните подземия на България I
Милан Миланов - Тайните подземия на България III
Милко Апостолов - Наръчник за извън-матрично и не-егрегориално мислене и живот
Милтон Купер - Тайното международно правителство
Мишел Чосудовски - Сиатъл и след него: обезоръжаване на новия световен ред
Никола Николов - Маските на величията
Никола Николов - Новият ред
Никола Николов - Световната конспирация
Никола Николов - Световната конспирация 2
Никола Николов - Светът под микроскоп
Никола Николов - Тайните протоколи
Никола Николов - Четиридестте безотговорни дни 1944
Никола Събев - Без болка в затворения свят
Николай Александров - Феноменът НЛО
Престън Б. Никълс и Питър Муун - Проектът Монтоук: Експерименти във Времето
Рик Мартин - Големия Зулуски шаман и старейшина Кредо Мутуа
Робърт Уилсън - Въстаналият Прометей
Силвио Гезел - Естественият икономически ред или порядък
Стефан Калайджиев - Защо работите в България продължават да не вървят?
Стефан Цанков - Юдеи
Текс Марс - Мрачни величия
Хенри Форд - Интернационалните евреи
Ян Ван Хелсинг - Не пипай тази книга!
XNETBG - Брантон - Файловете Омега
XNETBG - Доклад за основните дейности на извънземните раси
XNETBG - Документите Krill
XNETBG - Извънземен разум
XNETBG - Конспирации: част първа
XNETBG - Конспирации: част втора
XNETBG - Конспирации: част трета
XNETBG - Проект Камелот
XNETBG - Проект Серпо
XNETBG - Разкритията на един посветен
XNETBG - Тайни общества

http://star05.net/lib/viewpage.php?page_id=9

Неактивен usmivka

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 2
Re:Какво препоръчваш?...
« Отговор #365 -: Юли 09, 2009, 12:30:05 pm »
 :)Прочетете книжката на Емил Елмазов "Лимецьт- изначалния хляб".Вече опитах от това жито, много е лесно за приготвяне и не е нужно голямо количество за да се нахрани човек.

Неактивен Морфей

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 516
Re:Какво препоръчваш?...
« Отговор #366 -: Юли 09, 2009, 12:44:32 pm »
:)Прочетете книжката на Емил Елмазов "Лимецьт- изначалния хляб".Вече опитах от това жито, много е лесно за приготвяне и не е нужно голямо количество за да се нахрани човек.

ето и книжката: Емил Елмазов "Лимецьт- изначалния хляб"

От къде го вземаш този Лимец ?
« Последна редакция: Август 30, 2009, 07:35:54 am от Морфей »

Неактивен Magnolia

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 236
Re:Какво препоръчваш?...
« Отговор #367 -: Юли 09, 2009, 13:19:23 pm »
Лимец/ динкел, спелта, ако въобще са едно и също/ има в магазините за здравословни храни.
Бъди промяната, която искаш да видиш в света!

Неактивен Vanesa_

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 110
Re:Какво препоръчваш?...
« Отговор #368 -: Юли 09, 2009, 17:58:41 pm »
КАРЛ Г. ЮНГ - ЕОН. Изследвания върху феноменологията на цялостната личност

Книгата много трудно се намира, но ако някой се интересува, мога да му я предложа в ел. вариант.


Св. Августин благодари на Бога, че не му е вменил отговорността за неговите сънища. Несъзнаваното е

Неактивен Amrita

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 146
Re:Какво препоръчваш?...
« Отговор #369 -: Юли 09, 2009, 19:09:30 pm »
Аз се интересувам :) Благодаря!
« Последна редакция: Юли 09, 2009, 23:33:26 pm от Mirotvorec »

Неактивен Vanesa_

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 110
Re:Какво препоръчваш?...
« Отговор #370 -: Юли 09, 2009, 20:38:58 pm »
КАРЛ Г. ЮНГ - ЕОН. Изследвания върху феноменологията на цялостната личност



ЕОН е обозначението за епохата на християнството, което ще завърши с Второто пришествие на Христос и появата на антихриста. Въз основа на изследване на християнски, гностични и алхимични символи на цялостната личност К. Г. Юнг интерпретира промените в психичната ситуация през периода на християнския еон. В центъра на разсъжденията му е опитът да изясни архетипа на цялостната личност, да го разшири и да го свърже с традиционния образ на Христос.


СЯНКАТА
Съдържанията на личното несъзнавано се създават през индивидуалния живот, а тези на колективното несъзнавано са априорно дадени архетипи. Връзката на последните с инстинктите съм разгледал на друго място. Най-ясна е емпиричната характеристика на онези архетипи, които най-често и най-силно влияят върху Аза или го разстройват. Това са сянката, анимата и анимусът. Най-достъпната фигура е сянката, защото нейната природа може в значителна степен да се разкрие чрез съдържанието на личното несъзнавано. Изключение от това правило са само редките случаи, в които положителните качества на личността са изтласкани и вследствие на това Азът играе предимно отрица- телна, неблагоприятна роля.
Сянката е морален проблем, предизвикателство към цялата Азова личност, защото никой не може да я осъзнае без значителен морален кураж. Та нали същността на осъзнаването й е да се признаят за действително съществуващи тъмните страни на личността.
Този акт е необходимата основа на всяко себепознание и поради това по правило се сблъсква със значителна съпротива. В случаите, когато себепознанието е психотерапевтично средство, то често е мъчително и може да отнеме доста време.
При по-задълбочено изучаване на тъмните черти на характера и непълно- ценностите, съставляващи сянката, се установява, че те имат емоционална природа, както и известна автономност, поради което са натрапливи или по-точно обсебващи. Защото емоцията не е активност, а нещо, което се случва на човека. Афектите обикновено възникват в моментите на най-слаба приспособеност, разкривайки същевременно причините за нея - определена непълноценност, по-ниско равнище на личността. На това равнище на едва удържани емоции се държим повече или по-малко като първобитни хора, които не само са безволеви жертви на афектите си но и проявяват забележителна неспособност за морална самопреценка.
Докато сянката с разбиране и добра воля може донякъде да се вмести в осъзнатата личност, то опитът показва, че има някои черти, които упорито се съпротивляват на моралния контрол и са практически неподатливи на влияние. По правило тази съпротива е свързана  с проекции, които не се осъзнават като такива и осъзнаването им представлява изключително морално постижение. Докато някои черти на сянката могат без особени  усилия да се разпознаят като собствени качества на личността, при проекциите както разумът, така и волята се оказват безпомощни, защото причината за
емоцията несъмнено е у другия. Колкото и очевидно за обективния наблюдател да е, че става въпрос за проекции и надеждата субектът да ги осъзнае като такива е слаба. Необходима е убеденост, че понякога може и да грешиш, за да бъдеш склонен да оттеглиш от обекта своите емоционални проекции.
Да приемем, че даден индивид няма никакъв стремеж да осъзнае проекциите си. В такъв случай факторът, формиращ проекциите, може да действа свободно и ако изобщо има цел, да я осъществи или да предизвика характерните за действието му последици. Както знаем, проекцията се извършва не от осъзнаващия субект, а от несъзнаваното. Затова човек окрива проекцията, а не я извършва. Резултатът от проекциите е изолиране насубекта от околния свят, като връзката му с него не е действителна, а илюзорна. Проекциите превръщат околния свят в моето собствено, но неразпознато от мен лице. В крайна сметка те водят до едно автоеротично или аутистично състояние, в което човек сънува един свят, който реално си остава непостижим. Произтичащото от това „sentiment d'incompletude" (чувство за непълноценност) и още по-лошото усещане за безплодност от своя страна също се обясняват чрез проекция като неблагоприятност на средата и този порочен кръг засилва изолацията. Колкото повече проекции се вмъкват между субекта и неговата среда, толкова по-трудно става за Аза да прозре своите илюзии. Един 45-годишен пациент, страдащ от двадесетата си година от натраплива невроза, изолирала го напълно от света, ми каза: „Не мога да приема, че съм пропилял най-хубавите двадесет и пет години от живота си!"
Често е трагично да се гледа по колко прозрачен начин даден човек съсипва своя живот и живота на други хора, но за нищо на света не може да види доколко цялата трагедия изхожда, подхранва се и се поддържа от самия него. Неговото съзнание не прави нищо, защото то се вайка и проклина неверния, отдръпващ се все по-надалече свят. Илюзиите, забулващи света и собствената личност, се плетат от един несъзнаван фактор. Неговата крайна цел всъщност е един пашкул, в който субектът да бъде затворен.
Би било логично да се предположи, че проекциите, поддаващи се много трудно или първоначално изобщо неподдаващи се на премахване, също принадлежат към сферата на сянката, т. е. към негативната страна на личността. Но от един момент нататък подобно допускане става невъзможно, защото появяващите се символи сочат не към същия пол, а към противоположния - при мъжа към жената и обратно. Източник на проекциите вече не е сянката, която винаги има пола на субекта, а фигура от противоположния пол. Тук се сблъскваме с анимуса на жената и анимата на мъжа, два съответстващи си архетипа, чиято автономност и неосъзнатост обясняват упоритостта на техните проекции. Вярно, сянката е не по-малко познат мотив от митологията, но доколкото тя представлява, на първо място, личното несъзнавано и поради това съдържанието й лесно се поддава на осъзнаване, тя е по-достъпна от анимуса и анимата, които са значително по-далечни за съзнанието и при обикновени обстоятелства рядко или никога не се осъзнават. При наличието на известна самокритичност сянката лесно може да се разкрие, доколкото тя е от личностно естество. Но като архетип тя извиква сьщите трудности, както анимусът и анимата; с други думи, да познаем относителното зло в нашата природа е в рамките на възможното, но да погледнем в очите абсолютното зло - това е колкото рядко, толкова и разтърсващо преживяване.



Св. Августин благодари на Бога, че не му е вменил отговорността за неговите сънища. Несъзнаваното е

Неактивен Vanesa_

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 110
Re:Какво препоръчваш?...
« Отговор #371 -: Юли 09, 2009, 20:57:20 pm »

СИЗИГИЯТА: АНИМА И АНИМУС
Какво представлява факторът, който създава проекциите? Изтокът го нарича "предачката" или Майа, танцьорката, творяща илюзии. Ако не го знаехме още от символиката на съня, това източно тълкуване щеше да ни наведе на вярната следа: забулващото, обгръщащото и поглъщащото неминуемо сочи към майката, т. е. към отношението на сина към действителната майка, към нейното имаго и към жената, която трябва да му стане майка. Неговият ерос е пасивен като у дете - той се надява да бъде отново уловен, всмукан, скрит и погълнат. Той търси онази осигуряваща закрила и храна обвързаност с майката, освободеното от всякакви грижи състояние на кърмачето, в което околният свят го обгръща и дори насила го прави щастлив. Нищо чудно, че действителният свят му се изплъзва.
Ако драматизираме това състояние, както обикновено прави несъзнаваното, ще видим на психологическата сцена един човек с насочен назад живот, който търси своето детство и майка си и бяга от студения, зъл, неразбиращ го свят. Нерядко редом с такова синче виждаме майка, която изобщо не желае синът й да порасне, грижи се за него неуморно и пожертвувателно и не пропуска нищо, което би могло да му попречи да възмъжее и да се ожени. Виждаме скрития заговор между майка и син и как всеки помага на другия да измами живота.
Кой е виновният? Майката или синът? Навярно и двамата. Незадоволеният стремеж на сина към живота и света трябва да се приема сериозно. Той иска да се докосне до нещо действително, да прегърне земята и да оплоди нивата на живота. Но предприема само слаби опити за това, защото скритият спомен, че светът и щастието могат да се получат и наготово - от майката, - парализира силите и издръжливостта му. Както на всеки човек, и нему винаги се предлага само една частица свят, който никога не е съвсем както трябва, защото не се дава лесно, защото е студен и неп риветлив, чака да бъде завладян и се покорява само на силата. Той изисква от него мъжественост, плам, а най-вече кураж и решителност, поставяща цялата му личност на изпи- тание. За това му е нужен неверен ерос, способен да забрави майката и сам да си причини болка, като изостави първата любов в живота си. Предвиждайки тази заплаха, майката грижливо е възпитала у него добродетелите на верността, себеотдайността, лоялността, за да го предпази от задаващата се морална колизия. Той е усвоил твърде добре тези добродетели и остава верен на майка си, причинявайки й понякога големи тревоги (например когато зара- ди нея се развие като хомосексуалист) и същевременно несъзнавано митично удовлетворение. Защото по този начин се осъществява древният и свещен архе тип на бракосъчетанието между майката и сина. Та може ли баналната действи телност с нейните обществени служби, месечни заплати, наеми и прочее да му предложи нещо, сравнимо с мистичната тръпка на hierosgamos (свещения брак) или със звездната жена,преследвана от дракона, или с благочестивата зага- дъчност, обгръщаща бракосъчетанието на Агнеца?
На това равнище на мита, което може би най-добре отразява същността на колективното несъзнавано, майката и едновременно стара и млада, Деметра и Персефона, а синът - едновременно съпруг и спящо дете; едно състояние на неописуемо блаженство, с което несъвършенствата на действителния живот, усилията и мъките на приспособяването и страданието от честите разочаро- вания, естествено, изобщо не могат да се сравняват.
При сина проециращият фактор е идентичен с имагото на майката, поради което то се смята за истинската майка. Проекцията може да се отстрани само ако синът разбере, че в психиката му съществува имаго на майката и не само нейно, а и на дъщерята, сестрата и любимата, на небесната и на подземната богиня, неизменно като портрет без възраст, и че всяка майка и всяка любима е носителка и осъществителка на този опасен образ, в най-дълбока степен присъщ на мъжката природа. Този образ му принадлежи, той му е верен, вярност, която мъжът понякога трябва да отхвърли в името на живота; той е необходимата компенсация за рисковете, усилията, жертвите, които винаги завършват с разочарование; той е утехата от цялата горчивина на живота. Едновременно с всичко това той представлява великата, създаваща илюзии прелъстителка, мамеща го към този живот, и то не само към неговите разумни и полезни страни, а и към плашещите парадокси и двусмислености, в които се съдържат поравно добро и зло, успех и провал, надежда и отчаяние. Като най-голяма опасност за мъжа тази фигура на жената изисква от него величие и ако той наистина е мъж, тя го получава.
Този образ е "господарката душа", както я нарича Шпителер. Аз предложих термина анима, защото с него трябва да се обозначи нещо специфично, за каквото думата „душа" е твърде обща и неопределена. Емпиричната реалност, отразена в понятието анима, включва крайно драматично съдържание на несъзнаваното. Бихме могли да го опишем на рационален, научен език, но той изобщо не би могъл да предаде живата му същност. Затова аз съвсем осъзнато и преднамерено избирам митологичния и драматизиращ начин на изразяване и онагледяване, тъй като по отношение на предмета- живите душевни явления - той е не само по-изразителен, а и по-точен от абстрактния научен език, който често бива изкушен от мисълта, че един хубав ден понятията му ще бъдат заменени с алгебрични уравнения.
Проециращият фактор е анимата или несъзнаваното, което тя представя. Тя се явява персонифицирана в сънищата, виденията и фантазиите, показвайки, че факторът, който лежи в основата й, притежава всички видими качества на женско същество. Тя не е изобретение на съзнанието, а спонтанен продукт на несъзнаваното; също така тя не е ерзац фигура на майката, а, както по всичко личи, нуминозните характеристики, които правят имагото на майката толкова въздействащо и опасно, произлизат от колективния архетип на анимата, възраждащ се с всяка мъжка рожба.
Анимата е архетип, проявяващ се при мъжа: можем да предположим, че при жената съществува негов еквивалент, защото мъжът получава компенсация от женското начало, така както и жената - от мъжкото. Но с това разсъждение не искам да създам впечатлението, че тези компенсационни отношения са изведени по дедуктивен път. Напротив, нужни бяха много и задълбочени наблюдения, за да се улови емпирично същността на анимата и на анимуса. Затова всичко, което можем да кажем за тези архетипи, или се доказва от факти, или е предположение, изведено от факти. Съзнавам обаче, че става въпрос за пионерско дело, което трябва да се примири с присъщия му изпреварващ характер.
Докато при сина първият носител на формиращия проекции фактор е майката, при дъщерята това с бащата. Практическите наблюдения върху такива отношения включват многобройни индивидуални случаи, представящи всички възможни варианти на тази основна тема. Затова сбитото описание на тези отношения може да бъде само схематично. Женската природа се компенсира чрез мъжката, затова женското несъзнавано е, тъй да се каже, с мъжки знак. В това се състои важното психологическо различие между мъжа и жената. Съответния формиращ проекциите фактор при жената аз нарекох анимус. Тази дума означава разум или дух. Както анимата съответства на майчиния ерос, така анимусът съответства на бащиния Логос. Далеч съм от намерението да давам прекалено тясна дефиниция на тези две интуитивни понятия. Използвам ерос и Логос само като помощни понятия, за да опиша факта, че съзнанието на жената се характеризира повече със свързващото начало на ероса, отколкото с разграничаващото и познавателното на Логоса. При мъжете еросът, свързващата функция, обикновено е по-слаборазвита от Логоса. А при жената еросът изразява нейната същинска природа, докато нейният Логос нерядко е печална случайност. Той предизвиква недоразумения и дразнещи обяснения в семейния и в приятелския кръг, защото се състои не от разсъждения, а от мнения. Имам предвид априорни допускания с претенцията за, тъй да се каже, абсолютна истина. Всеки знае, че това може да бъде много дразнещо. Тъй като анимусът има слабост към спора, той най-лесно може да бъде наблюдаван в действие при дискусии, в които някой иска на всяка цена да излезе прав. Разбира се, и мъжете могат да спорят по много женски начин, когато са обладани от своята анима, така че са се превърнали в нейния анимус. В такива случаи те са движени най-вече отличната си суетност и чувствителност, докато за жените най-важно е господството на истината, справедливостта и други подобни принципи, защото за суетността им вече са се погрижили шивачката и фризьорът. Важна роля в женската аргументация играе „бащата", т. е. съвкупността от усвоени мнения. Колкото и мил, и отзивчив да е еросът на жената, яхне ли я анимусът, никаква логика на света не може да разклати мнението й. В много случаи мъжът има чувството (и не без основание), че единствено прелъстяването, боят или изнасилването имат нужната убедителна сила. Той не знае, че тази толкова драматична ситуация би могла веднага да приключи по съвсем прост и спокоен начин, ако се оттегли от сражението и предостави продължението му на своята или на някоя друга жена. Но той почти никога не стига до тази благотворна идея, защото никой мъж не може да разговаря с един анимус дори за съвсем кратко време, без веднага да изпадне във властта на своята анима. А ако някой бъде в състояние обективно да изслуша разговора, ще се изуми от смазващото количество баналности, грешно използвани азбучни истини, вестникарски, литературни и всевъзможни клишета, чак до вулгарни ругатни и потресаваща алогичност. Това е разговор, който независимо от конкретните участници в него се повтаря милиони пъти на Всички езици по света.
Този, струва ми се, забележителен факт почива върху следното обстоятелство: когато анимусът и анимата се срещнат, анимусът изважда меча на своята сила, а анимата започва да пръска своята измамна и прелъстителна отрова. Но резултатът не е непременно отрицателен, защото не по-малко вероятно е двамата да се влюбят един в друг (особен случай на любов от пръв поглед!). Езикът на любовта е учудващо еднообразен и проявява безпределна Вярност към общоприетите форми, с което двамата партньори се оказват в банална, колективна ситуация. Те обаче живеят с илюзията, че Взаимоотношенията им са абсолютно индивидуални.
Както в положителен, така и в отрицателен аспект връзката анимус - анима е винаги „анимозна", т. е. емоционална и поради това колективна. Афектите принизяват нивото й и я доближават до общото равнище на инстинктите, където вече няма нищо индивидуално. Затова връзката нерядко се осъществява през главите на участниците, които после се чудят как е могло това да се случи с тях.
Докато при мъжа анимозното замъгляване се изразява главно в симпатия и антипатия, при жената то се проявява във възгледи, тълкувания, мнения, инсинуации и погрешни заключения, като всички те целят и понякога успяват да прережат връзката между двама души. Както мъжът, и жената бива оплетени в илюзиите на злокобната си връзка с бащата и като единствено разбиращата го (т. е. винаги имаща право) дъщеря се оказва овчица, водена от своя душевен пастир, анимуса.
Св. Августин благодари на Бога, че не му е вменил отговорността за неговите сънища. Несъзнаваното е

Неактивен tiamat

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 87
Re:Какво препоръчваш?...
« Отговор #372 -: Юли 09, 2009, 21:05:41 pm »
товА Е ;)
« Последна редакция: Юли 10, 2009, 00:42:12 am от tiamat »

Неактивен Vanesa_

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 110
Re:Какво препоръчваш?...
« Отговор #373 -: Юли 09, 2009, 21:09:59 pm »
Kакто анимата, и анимусът има положителна страна. Образът на бащата изразява не само стародавни мнения, но в не по-малка степен и онова, което се нарича "дух" (Geist), най-вече общофилософски и религиозни представи, както и нагласи, произтичащи от тях. Така че анимусът е и посредник между съзнанието и несъзнаваното, и персонификация на несъзнаваното. Както анимата чрез интеграцията става ерос на съзнанието, така и анимусът става негов Логос и както анимата по този начин дава връзка и опора на мъжкото съзнание, така и анимусът дава на женското съзнание разсъдливост, аналитичност и познание.
Въздействието на анимата и анимуса върху Аза е принципно еднакво. То трудно може да бъде елиминирано, първо, защото е неимоверно силно и веднага изпълва Азовата личност с непоклатимо чувство за правота и, второ, защото причината му е проецирана, т. е. изглежда до голяма степен вкоренена в обекти и обективни отношения. Склонен съм да обясня и двете черти на това въздействие с общите свойства на архетипа. Защото той е априорно даден. Този факт обяснява неоспорваната и неоспоримата, често напълно ирационална наличност на някои настроения и мнения. Пословичната им непоклатимост вероятно се дължи на силното сугестивно въздействие на архетипа. Той омайва и хипнотично пленява съзнанието. Нерядко Азът има едно леко усещане за морално поражение и става още по-непристъпен, упорит и властен, с което, чрез порочния кръг, още повече засилва чувството си за малоценност. Така изчезва основата за една междучовешка връзка, защото както манията за величие, така и чувството за непълноценност правят невъзможно необходимото за нея взаимно зачитане.
Както вече казах, по-лесно е да се осъзнае сянката, отколкото анимата и анимусът. В първия случай имаме предимството на известна подготвеност чрез възпитанието, което открай време се опитва да убеди хората, че не са съставени от сто процента чисто злато. Затова всеки схваща лесно и бързо смисъла на понятия като "сянка", "непълноценна личност" и подобни. А ако го е забравил, то една неделна проповед, жена му или данъчната комисия лесно биха опреснили паметта му. Но с анимуса и анимата съвсем не е така просто; първо, тук липсва нравствено възпитание и, второ, хората най-често се задоволяват с това, че са прави, и предпочитат да се очернят взаимно (ако не и нещо по-лошо!), вместо да осъзнаят проекциите си. фактът, че мъжете имат ирационални настроения, а жените - ирационални мнения, изглежда съвсем естествен. Това положение явно има инстинктивна основа и затова трябва да бъде такова, каквото е, тъй като по този начин Емпедоклевата игра на омраза и любов между елементите е осигурена за вечни времена. Природата е консервативна и трудно позволява да се наруши нейният ред. Анимусът и анимата принадлежат към един естествен резерват, който упорито защищава своята ненакърнимост. Затова за човека е по-трудно да приеме проекциите на анимуса и анимата, отколкото своите сенчести страни. Във втория случай трябва да се преодолее известна морална съпротива като суета, честолюбие, високомерие, озлобление и т. н.; в първия случай обаче се прибавят и чисто интелектуални трудности, да не говорим за съдържанието на проекциите, което пък е съвсем трудно за осмисляне. Най-сетне, възниква генералното съмнение дали не се намесваме прекалено много в работите на природата, като довеждаме до съзнанието неща, които е по-добре да бъдат оставени на мира.
Макар че според моите наблюдения има хора, които могат без особени интелектуални или морални трудности да проумеят анимата и анимуса, повечето доста се затрудняват да разберат тези понятия и да си ги представят по нагледен начин. Това показва, че с тези понятия ние излизаме извън обичайните граници. Те не са популярни, защото изглеждат необичайни. В резултат те мобилизират предразсъдъци и биват табуизирани, както е ставало винаги с всички неочаквани неща.
Така че, когато поставяме някакво изискван,е за отстраняване на проекциите, защото това е целебно и благоприятно във всяко отношение, ние навлизаме в непозната територия. Досега всички бяха убедени, че представите "моят баща", "моята майка" и т. н. не са нещо друго, а най-точни отражения на действителните баща или майка, така че, когато някой каже "баща ми", той има предвид единствено онова, което представлява баща му в действителност. Той наистина има предвид това, но неговата представа още не означава идентичност. Тук се потвърждава софизмът за „enkekalymmenos" (забуленото). Ако включим в психологическото уравнение образа, който X има за своя баща и който смята за истинския си баща, уравнението не излиза, защото изразът в него не съответства на действителността. X не е взел предвид, че неговата представа за дадена личност се състои, на първо място, от образа на реалната личност, който той е възприел може би твърде непълно, и, на второ място, от неговата собствена субективна модификация на този образ. Представата на X за неговия баща е комплексна величина, свързана само отчасти с истинския баща; синът също има известен дял в нея, и то дотолкова, че всеки път, когато критикува или хвали баща си, той несъзнавано засяга себе си и поражда у себе си психичните състояния, явяващи се при хора, които имат обичай сами да се принизяват или възвеличават. Но ако X внимателно съпостави своите реакции с действителността, той има шанс да забележи, че някъде греши, ако по поведението на баща си отдавна вече не е установил, че си е съставил невярна представа за него. Обикновено X е убеден, че е прав и че ако някой греши, това е другият. Ако еросът на X е слаборазвит, той или се отнася с безразличие към незадоволителната връзка, или се дразни от непоследователното и неразбираемо поведение на бащата, който никога не се държи според представата на X за него. Затова X има всички основания да се чувства обиден, неразбран, дори измамен.
Можем да си представим колко желателно е в такива случаи да се отстранят проекциите. Затова винаги има оптимисти, които смятат, че светът може да достигне един златен Век, стига само да се каже на хората кой е верният път към него. Опитайте се да им обясните, че приличат на куче, което гони собствената си опашка. За да схване човек, че позицията му е погрешна, не е достатъчно простото „казване", защото става въпрос за нещо повече от онова, което обикновеният разум е в състояние да приеме. Става въпрос за онези съдбовни „недоразумения", които при обичайни обстоятелства никой никога не е разбрал. Все едно да очакваме от един обикновен почтен човек да приеме, че е престъпник.
Споменавам всичко това, за да покажа от какъв порядък са проекциите, породени от анимата и анимуса, и какви морални и интелектуални усилия са нужни за отстраняването им. Но далеч не всички съдържания на анимуса и анимата се проецират. Много от тях спонтанно се проявяват в сънища и т. н., а повечето могат да се осъзнават с помощта на тъй нареченото активно въображение. Така се установява, че в нас живеят мисли, чувства и афекти, каквито никога не сме смятали за възможни. Който изобщо не е наблюдавал това у себе си, за него, естествено, подобна възможност изглежда съвсем фантастична, защото нормалният човек „знае какво мисли". Тази детинска наивност на „нормалния човек" е правило. Ето защо не можем да очакваме някой, който няма такъв опит, да разбере вярно същността на анимата и анимуса. С практическата реализация на тези разсъждения навлизаме в територията на непознати психични преживявания. Но онзи, който успее да ги изпита, със сигурност ще бъде поразен от всичко, което Азът не знае или по-точно не е знаел. В днешно време това познание все още е голяма рядкост и най-често е предварително заплатено с невроза, ако не и с нещо по-лошо.
Във фигурите на анимата и анимуса се изразява автономията на колективното несъзнавано. Те персонифицират неговите съдържания, които, ако бъдат взети обратно от проекцията, могат да се интегрират в съзнанието. В този смисъл анимата и анимусът са функции, предаващи съдържания от колективното несъзнавано на съзнанието. Но те изглеждат или се държат като такива само когато тенденциите на съзнанието и несъзнаваното не се различават прекалено. Възникне ли напрежение, безобидната дотогава функция се изправя персонифицирана срещу съзнанието и се проявява до голяма степен като систематично раздвоение на личността или като фрагментарна душа. Сравнението обаче е доста несполучливо, тъй като нищо, принадлежало на Азовата личност, не се отделя от нея; анимата и анимусът образуват no-скоро един смущаващ придатък. Това поведение се дължи на обстоятелството, че могат да бъдат интегрирани съдържанията на анимата и анимуса, но не и те самите, защото са архетипи, т. е. основи на психичната цялостност, която надхвърля границите на съзнанието и поради това никога не може да бъде осъзната непосредствено. До съзнанието могат да достигнат въздействията на анимата и анимуса; самите те обаче са трансцендиращи съзнанието фактори, недостъпни за възприятието и волята. Затова остават автономни, въпреки интегрирането на съдържанията им, и трябва постоянно да бъдат държани под око. От терапевтична гледна точка това е изключително важно, защото чрез постоянното наблюдение на несъзнава-ното се заплаща онзи данък, който повече или по-малко осигурява сътрудничеството му. Както знаем, с несъзнаваното не може да се „приключи" веднъж завинаги. Нещо повече, една от най-важните задачи на душевната хигиена е постоянно да отделя внимание на симптомите за несъзнавани съдържания и процеси, тъй като винаги има опасност съзнанието да изпадне в едностранчивост, да върви само по утъпкани пътища и да стига до задънени улици. Но допълващата или компенсираща функция на несъзнаваното се грижи донякъде за избягването на тези опасности, особено големи при неврозата. Само при идеални условия обаче, т. е. там, където животът е все още прост и достатъчно осъзнат, за да следва без колебания и съмнения пътищата на инстинкта, компен¬сацията може да има пълен успех. Колкото по-цивилизован, т. е. по-осъзнат и по-сложен, е човекът, толкова по-малко е способен да слуша инстинктите си. Сложните жизнени условия и въздействията от средата заглушават тихия глас на природата. На негово място се появяват мнения и убеждения, теории и колективни тенденции, които подкрепят всички заблуди на съзнанието. В такива случаи трябва целенасочено да се отдели внимание на несъзнаваното, за да може да се осъществи компенсацията. Затова е от особена важност да не си представяме архетипите като мимолетни фантазии образи, а като постоянни, автономни фактори, каквито те действително са.
Както показва практиката, тези два архетипа понякога са трагично фатални. Те действително са баща и майка на всички зловещи обрати на съдбата и като такива са отдавна познати на света: двойка богове, от които той поради своята „логосна" природа се характеризира с дух и разум, както многоликият Хермес, а тя поради еротичната си природа носи чертите на Афродита, Елена (Селена), Персефона и Хеката. Те са несъзнавани сили, именно богове, както съвсем „правилно" са ги схващали в древността. Така определени, те заемат онова място в психологическата ценностна скала, което им се полага при всяко положение, независимо дали съзнанието признава това или не; защото силата им нараства пропорционално на степента на тяхната неосъзнатост. Който не ги вижда, е в ръцете им, както при тифусната епидемия, която пламва с най-голяма сила, когато източникът на инфекцията е неизвестен. И в християнството сизигията на боговете не е нещо отживяло, а заема най-високо място в образите на Христос и църквата-невеста. Такива паралели помагат много при опита да се намери точната мярка за значението на двата архетипа. Онова от тях, което можем да открием чрез съзнанието, е толкова незначително, че едва достига прага на видимостта. Едва когато осветим тъмните дълбини на психиката и изследваме странно и мъчително преплитащите се пътища на човешката съдба, постепенно ни става ясно колко голямо е влиянието на тези два фактора, допълващи съзнанието.
В заключение искам да изтъкна, че интеграцията на сянката, т. е. осъзнаването на личното несъзнавано, е първият етап от аналитичния процес, без който не е възможно познание за анимата и анимуса. Сянката може да се осъзнае единствено чрез отношението й към нещо противостоящо, а анимата и анимусът - само чрез отношението към противоположния пол, защото единствено там техните проекции са действени. Знанието за анимата поражда у мъжа една триада, единият елемент на която е трансцендентен: мъжкият субект, противостоящият му женски субект и трансцендентната анима. При жената е съответно обратното. Липсващият за завършеност четвърти елемент при мъжа е архетипът на стария мъдрец, който тук не разглеждам, а при жената - прамайката. Те формират едно наполовина иманентно, наполовина трансцендентно четириединcтвo, онзи аpxeтип, който съм нарекъл брачна чет ворка (heiratsquaternio). Той представлява както схема на цялостната личност, така и на примитивната социална структура, а именно - на браковете между братовчеди и на брачните класове, както и на разделението на примитивните селища на квартали. От друга страна, цялостната личност е образ на Бога или пo-скоро - не може да се различи от него. Раннохристиянският дух е знаел това, иначе един Климент Александрийски не би могъл да каже, че който познава себе си, познава Бога...
Св. Августин благодари на Бога, че не му е вменил отговорността за неговите сънища. Несъзнаваното е

Неактивен SMSI-H

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 199
Re:Какво препоръчваш?...
« Отговор #374 -: Юли 09, 2009, 21:31:10 pm »
КАРЛ Г. ЮНГ - ЕОН. Изследвания върху феноменологията на цялостната личност

Книгата много трудно се намира, но ако някой се интересува, мога да му я предложа в ел. вариант.



Аз се интересувам :) Благодаря!
И аз, за което предварително благодаря! :)

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27