Автор Тема: Китай - походът на азиатския дракон (новата колонизация?)  (Прочетена 26462 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Raw Deal

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 940
Все пак не бива да подценяваме възможностите на господата от САЩ(и най вече Fed), които са способни на това и вселената да съсипят ако пожелаят. ::)
Dreams are messages from the deep.

Неактивен marhs

  • marh-s
  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 370
За съжаление!

Неактивен Peacekeeper

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 131
Капиталистите създадоха днешен Китай както създадоха и муджехидините и талибаните по същото време. Сега не могат да ги спрат >:(

Неактивен insomnia1304

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 314
Не пипайте юана!

Автор: Дан Нюман и Франк Нюман

Увеличаващите се призиви към  Китай да ребалансира  валутата си почиват  на дълбоко погрешни предпоставки и ще постигнат едно единствено нещо – ще принудят американците да плащат повече за любимите си неща, като iPhonе например.


Вземете нещо от бюрото си, все едно какво. Най-вероятно е направено в Китай. Направихме си експеримент – и часовникът ни, и телбодът идват от някоя китайска фабрика, както и стоките за над 296 млрд. долара, внесени в САЩ през последната година.

Точно този внос стои зад призивите за по-силен  китайски юан, както и зад подновената  заплаха да се обложат с допълнително мито от 27.5% китайските стоки. И двете обаче се базират на погрешна предпоставка – ако юанът е по-висок спрямо долара, това ще насърчи местното американско производство и ще намали дисбаланса на американския пазар. Това обаче съвсем не е вярно.

Първо, американското  местно производство всъщност нараства, въпреки че не нараства заетостта.Процентът  работещи в сектора се е стопил от 20% през 1979 до 10% днес, но това не е заради Китай, а заради американските иновации. Постепенно производството стана все по-автоматизирано и ефикасно и днес фабриките произвеждат повече стоки с по-малко работници (много от тях преминаха в сферата на услугите). Днес САЩ произвеждат почти една четвърт от всички стоки в света, а само десетилетие по-рано са произвеждали едва една пета и то с по-малко заети в производството. Проблемите на американските работници са реални, но не могат да се решат с ембарго срещу Пекин.

Китайският производствен  растеж в същия период ни подвежда да си помислим, че Гуанджоу е откраднал работните места от Детройт. Всъщност китайският растеж е за сметка на другите азиатски страни, а не на САЩ. Телевизорите и уредбите, които едно време идваха от Япония, днес се произвеждат в Китай. През 2007 г. Япония произведе 6% по-малко от световните стоки спрямо 1995 г., а Китай произведе 7% повече, достигайки до 11% от глобалното стокопроизводство. Стоки, произвеждани преди в Тайланд, Малайзия или Сингапур, все повече се произвеждат или поне сглобяват в китайски фабрики. Изненадващото за онези неща на бюрото ви е не колко много от тях са произведени в Китай, а колко малко са направени в някоя друга азиатска страна, дори от онези с ниски заплати и отворени пазарни политики.

Дори и китайските стоки да станат по-скъпи в САЩ  това няма да се отрази на продукцията  на американските фабрики. Нека си го представим - един мобилен телефон, произведен в Китай струва 100 щ.д., а същият, но произведен в САЩ  е на цена от 200 щ.д.. Използвайки митата може да увеличим китайската версия до 130 щ.д., но това няма да направи местното производство по-привлекателно, нито пък ще насърчи наемането на работници. И още нещо, като се увеличи стойността на юана спрямо долара, няма да се насърчи американския износ. Ако цената на юана се вдигне, това едва ли ще подтикне германците да започнат да карат Форд.

Освен това, по-скъп юан може да означава и по-скъпи  американски стоки. Огромна част от китайския внос не са крайни продукти, а компоненти за сглобяване. Един американски производител на автомобили, който използва китайски седалки, например, ще трябва да плати по-висока цена при по-силен юан, а това означава или да намали печалбите си или да увеличи цените. Местните производители на текстилни изделия именно затова яростно протестираха срещу предложеното мито. Ако цените на китайските компоненти (като плата) и простите стоки (като копчетата) се вдигнат, ще се вдигнат и цените на крайните продукти, правени главно в САЩ. А това означава повече разходи за американските консуматори.

Вдигането на юана ще насочи продукцията към други  развиващи се страни, давайки на САЩ изкуствен индикатор за успех  – пазарният дефицит спрямо Китай  ще намалее. Всъщност обаче балансът като цяло ще се влоши. За да купи сто-доларовия телефон, американецът ще трябва да плаща 130 щ.д. на Пекин или 120 на Сингапур. Във всички случаи повече долари ще отиват в чужбина за същите стоки.

По правило  политиките по експорта се фокусират върху валутите и пренебрегват икономическите реалности. Например, 90% от американската продукция се консумира на място, така че всичко, което повишава цената на продукцията всъщност се определя главно от американците. По-добрият начин да се преодолее американския дефицит и да бъдат подпомогнати работниците и консуматорите е Вашингтон да даде повече възможности за износ.

Много по-добра  икономическа основа би могла да бъде реалната размяна на стоки и услуги. Производителността в САЩ нараства, а вътрешното търсене все още се колебае, но в тази ситуация чуждите пазари дават естествена възможност. Китай например често протестира, защото иска да внася повече стоки от САЩ, но има толкова много ограничения на износа – по отношение на стоки, засягащи сигурността, например, - които пречат.

Ползите могат  да бъдат големи, ако се следва един по-разумен подход, а не този, фокусиран върху валутите. Валутните пазари са огромни и несигурни; те не са добро място, на което да се залага за стабилно подобрение. САЩ и американските работници ще спечелят повече ако се фокусират върху подобряването на начина, по който дават стоките и услугите си на милиардите хора, които ги искат.

Дан Нюман е писател  и икономически изследовател в Сиатъл. Франк  Нюман е председател  и изпълнителен директор на Shenzhen Development Bank.


http://www.foreignpolicy.bg/show.php?storyid=875105

Неактивен Raw Deal

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 940
Капиталистите създадоха днешен Китай както създадоха и муджехидините и талибаните по същото време. Сега не могат да ги спрат >:(
Щом капиталистите създават нещо, с което да се борят, явно имат някаква скрита цел, носеща им определени печалби.
Dreams are messages from the deep.

Неактивен insomnia1304

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 314
Китай обяви първия си търговски дефицит за последните 6 години

Агенция "Фокус"

Пекин. Китай днес обяви, че през март е отчел търговски дефицит на стойност 7,2 милиарда долара, което е първият месечен дефицит в търговията на страната за последните 6 години, предаде АФП. Според специалисти това ще бъде краткосрочно явление и скоро Китай отново ще отбелязва положителни резултати в търговията.
През март китайският износ се е увеличил с 24,3% спрямо март 2009г., като е възлязъл на 112,1 милиарда долара. В същото време вносът е нараснал с 66% и се е изравнил до 119,3 милиарда долара. През февруари Пекин обяви търговски излишък в размер на 7,61 милиарда долара.

http://www.focus-news.net/?id=n1378051

Неактивен Nightwish

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 191
    • Мистерика - блог за непознатото
Мда, не всичко е толкова розово:

$70 млрд. търсят водещи китайски банки


Четирите най-големи търговски банки в Китай имат нужда от спешно вливане на капитал в размер на 480 млрд. юана (70 млрд. долара), за да могат да отговорят на изискванията поставени от регулаторните органи.

http://news.ibox.bg/news/id_74615927

Неактивен insomnia1304

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 314
   
Близо милион милионери в Китай

Над 875 хил. души в Китай притежават повече от 1 милион евро, сочи проучване.

Резултатите от класацията Hurun Wealth Report 2010 показват, че броят на милионерите е нараснал два пъти през последната година.

Китайските богаташи са с 15 години по-млади от западните си колеги, сочи проучването.

Запазва се тенденцията броят на милионерите да става все по-голям, а на всеки китайски богаташ се падат средно по три коли и 4.4 луксозни часовника.

Учудващото при заможните хора в азиатската страна е, че повече от половината от тях не пушат, отбелязва БГНЕС. Процентът на пушачите в страни като Китай и Япония и много висок.

Според автора на анкетата Рупърт Хугеверф китайските милионери харчат парите си по много изтънчен и изискан начин, с умерени темпове и добре обмислени решения, което се дължи на доброто възпитание и образованието.

http://kafene.net/news.html?fb_990998_anch=11236309

Неактивен Raw Deal

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 940
И най-вероятно тези почти милион милионери са обикновени селяни от провинцията, а не кадри на ККП в градове като Шанхай, Пекин и т.н. 8)
Dreams are messages from the deep.

Неактивен insomnia1304

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 314
Re:Китай - походът на азиатския дракон (новата колонизация?)
« Отговор #39 -: Септември 16, 2010, 23:58:50 pm »
Китайска компания атакува Европа с електрически автомобили
 :yes:

Китайската автомобилостроителна компания BYD/Build Your Dreams от 2011 година ще започне да внася електрически автомобили в Германия, съобщава DPA.

Заедно с енергийния концерн RWE китайската компания планира "десант", съобщиха представители на двете компании.

Следващата стъпка ще бъде комплексно предложение за цяла Европа - BYD ще доставя електрическите автомобили, а RWE ще предостави колонки за бързо зареждане и необходимото електричество. Хибридният автомобил BYD F3DM, чиито батерии се зареждат през контакт, вече е на китайския пазар и изминава на ток от 60 до 100 километра.

Изцяло електрическият модел E6 с едно зареждане на батериите пък изминава 300 км, а на "електростанцията" презареждането би трябвало да стане за по-малко от час.

BYD планира от 2012 г. да предлага автомобилите си предимно на европейския пазар, където разпространението на електрически автомобили се подкрепя от правителствата. Според експертите на RWE до 2015 г. по европейските пътища ще се движат над 300 000 изцяло електрически и хибридни автомобила.

http://www.investor.bg/news/article/105661/334.html

Неактивен Raw Deal

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 940
Re:Китай - походът на азиатския дракон (новата колонизация?)
« Отговор #40 -: Септември 25, 2010, 17:14:17 pm »
И да очакваме чести поскъпвания на електроенергията в скоро време? :-X
Dreams are messages from the deep.

Неактивен marhs

  • marh-s
  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 370
И да очакваме чести поскъпвания на електроенергията в скоро време? :-X

 ;D То дано има такава. Да няма режим.

Неактивен bogoizbrania

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 931
  • Homo Supermenos!
    • Олтар на непознатия Бог
Китайска компания атакува Европа с електрически автомобили
 :yes:

Китайската автомобилостроителна компания BYD/Build Your Dreams от 2011 година ще започне да внася електрически автомобили в Германия, съобщава DPA.

Заедно с енергийния концерн RWE китайската компания планира "десант", съобщиха представители на двете компании.

Следващата стъпка ще бъде комплексно предложение за цяла Европа - BYD ще доставя електрическите автомобили, а RWE ще предостави колонки за бързо зареждане и необходимото електричество. Хибридният автомобил BYD F3DM, чиито батерии се зареждат през контакт, вече е на китайския пазар и изминава на ток от 60 до 100 километра.

Изцяло електрическият модел E6 с едно зареждане на батериите пък изминава 300 км, а на "електростанцията" презареждането би трябвало да стане за по-малко от час.

BYD планира от 2012 г. да предлага автомобилите си предимно на европейския пазар, където разпространението на електрически автомобили се подкрепя от правителствата. Според експертите на RWE до 2015 г. по европейските пътища ще се движат над 300 000 изцяло електрически и хибридни автомобила.

http://www.investor.bg/news/article/105661/334.html
Uaaa!!!!
Колко впечатляващо и ентусиазиращо, защо все още никой не е виждал такава кола на пътя ?

Нека си отговоря сам, едно е да се говори, а съвсем друго е да се направи, описаните характеристики са фантазия и са неизпълними със сега съществуващите батерии.
Soli Deo Gloria!

Неактивен illegal

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 83
Вижте, какво се строи от китайците до Ловеч:









И това са цеховете показани с черни  стрелки!


Неактивен marhs

  • marh-s
  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 370
Туй да не завод за леки коли ? Или за някакво машиностроене.

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27