Автор Тема: Въпроси по Библията  (Прочетена 44591 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Ashaman

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 816
Re: Въпроси по Библията
« Отговор #75 -: Октомври 27, 2012, 22:44:48 pm »
Жертвата на Исус Христос е нещо по-различно от това, което ти казва религията. Жертвата на Исус, първо е край на жертвената система в какъвто и да било вид. Наистина не трябва да се бърка религия и Библия, няма нито една религия, може и деноминация или секта, която да е библейска.
Да Исус изкупва греховете , и прощава, но той не изкупва всеки следващ грях а дава втора възможност. Исус е дошъл за да даде на човеците втори шанс. Той е медиаторът и защитника на човеците.
Много е показателен случаят с блудницата, която по законите на Мойсей е трябвало да бъде убита с камъни, но Исус и прощава, но и казва да не постъпва отново по този начин.

Неактивен Ashaman

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 816
Re: Въпроси по Библията
« Отговор #76 -: Октомври 28, 2012, 00:45:28 am »
М/у другото знаете ли, че в Библията пише и това;
Цитат
Коринтяни 15
45 Така е и писано: Първият човек Адам "стана жива душа", а последният Адам стана животворящ дух.
Адам означава Човек.

Неактивен del

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 522
Re: Въпроси по Библията
« Отговор #77 -: Октомври 28, 2012, 12:52:55 pm »
Не бях сигурна дали тук му е мястото на откъса, който ще поставя, ала има отношение към анализа на библейските въпроси.
"... И все пак не мога да не отбележа нещо по отношение на евреите в Абисиния. Днес тях
ги наричат „фалахи“, термин от древния амхарски език, означаващ „изгнаници“.
Техните най-древни прадеди са всъщност тези избягали от Египет евреи, на които
абисинците са дали гостоприемство след тежкия път, довел ги от Мемфис до Симиена.
Фалахите имат по-светла кожа от негрите и нубийците. Обяснението трябва да се
търси в кръстосването между тях и местните жени, тъй като повечето евреи изгубили
жените си по време на Изхода. Фалахите не използват „талит“ (шала, който се слага
при молитвата, нито „мезуза“ (знакът, който се поставя на вратите)), както и не
спазват постите за Пурим и светлините на Ханука. Тези закони, въведени с писмената
Тора, естествено не са били известни по времето на пророка Ангебо. Свещениците им
не се наричат равини, а „каени“ името, което се е използвало преди Мойсей. Защото
те са единствените евреи, които почитат вярата отпреди Мойсей. Те спазват и
Авраамовите закони, свещенослужат пред олтар и правят жертвоприношения.
"
  Само този откъс от книгата " Савската царица " на Якуб Адол Мар онагледява необходимостта от познание за библейските събития, ако ще се търси истинността не в нейния вътрешен-езотеричен смисъл, а именно за да се разбере езотеричното е  нужно познание за това от къде идва даден символ, защо той се ползва, с какви и чии традиции е свързано това. Т.е едно познание за бита и културата през времена, толкова далеч от съвремието ни, че е невъзможно с един замах да кажем "Лъжа", след като боравим със съвсем различни понятия. А именно и как ще "видим" тази отдалечена реалност ако не потопим сетивата си в нея, а не да ги гледаме отстрани сякаш са само букви, без смисъл...
  Харесвах много следната мисъл:"Не търси по стъпките на древните. Търси това, което са търсили те." Ала, за да стане ясно какво са търсели или намирали древните, поне от малко е нужно да знаем от какво са се вълнували тези древни. Явно е, че из пространството владее схващането за контрола и властта, при възникването на религиите, ала има един начален момент на зараждане, при който все още истините не са били "извадени" от равновесната си точка и са били действени. После на някой му е дошла идеята да ги вплете в сложна и удобна догма, което е било в ползва и услуга на властта му, ала все пак има начало, и това е момента, който следва да се търси и изследва. Още повече характерно за изместването на една истина от нейната същност е несработването на последващите догми, поради непълно познаване на изначалния вътрешен или езотеричен смисъл, заради което се е налагало да "се затегне властта" , обикновенно чрез страх, жертвоприношения и др. Т.е това, което "властта" не може да си го набави по естествен начин, нямайки достъп до дадено вътрешно познание, го постига чрез манипулирани методи, "с добри намерения", по този  начин истинския смисъл съвсем потъва в забрава, а и още по-лошо обикновенно бива опасен за властника ако някой все пак го разбере, защото и разбива на пух и прах нуждата от всякаква потдържаща ритуалност. В действителност ритуала подхранва именно дадена традиция и нейното оцеляване, било то семейна или религиозна. Ритуала потдържа "помена", ала ако човек носи истината в сърцето си и следва естеството на нещата, има ли нужда от ритуал, за да потдържа силата на намерението си...едва ли. Ще бъде освободен от ритуална догматика, ала и отговорен, тъй щото ще знае, че намерението носи сила, когато е искрено и не се нуждае от "магически похвати" за изпълнението му, просто не бива да нарушава хармонията или цялостта на останалите човеци и изобщо на мирозданието като цяло. Затова се говори за истина и че тя дарява свобода, ала това е изискването да държим очите си отворени, ума си буден, сърцата си чисти , а не да пребиваваме в съмнения, страх, които по един или друг начин ни връщат в ползването на всякакви методи за спасение. Няма по-страшно от това да накараш свободния, здравия, силния, да се почувства зависим, болен, нищожен и да го принудиш да извършва сложни действия, за да оцелее.

Неактивен PUSHER

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 39
Re: Въпроси по Библията
« Отговор #78 -: Ноември 02, 2012, 23:49:41 pm »
PUSHER, Привет.
Говориш за емоционална реакция. Няма как човек да говори за нещо, което не познава нали?
Говориш за Контрол над ума, мога ли да приема, че знаеш какво представлява контролът над ума, щом говориш по тази тема? И щом говориш за ума, да разбирам ли че ума е от значение за теб? Със сигурност да. Ума успешно борави с емоцията, когато обижда, ала ако например "богоизбрания" е с диагноза, да разбирам ли, че ума му е засегнат? Би следвало ако се засяга на обидите. Би следвало и ако поставя емоциите си да се водят от умствените заключения, защото именно ума диктува какво отношение да имаме към мнението на другите към нас. Именно и за това чрез ума се контролира човека. Ала ако човек не се вълнува от обидата, както и от похвалата, каква полза за такъв човек да бъде контролиран. Човек има повече от ума, не разбираш ли. По добре с диагноза, ала познал истината, отколкото "нормален" под похлупака на илюзиите, а ума се съгласява с илюзиите...
Ти се засягаш емоционално, значи и може лесно да бъдеш контролиран. Ти обиждаш, значи си обидчив. Човек изразява това, което е. Човек може да свидетелства само за това, което е. Обидчивия за обидата, както и да предизвиква обида. Цялостния не отделя ума, той е всеприсъстващ, центриран, това което вижда го поставя над ума, той не се вълнува от знанието за зло и добро, "вижда" отвъд представите, и да го тровиш, обичайните последствия няма да ги има. Такъв човек Бог му се е открил, не можеш го изкуши с обида или похвала, нито ще предизвикаш противодействие, самото това би нарушило баланса, а от там и контрола е осъществим, защото дисбаланса води до разкъсване на цялото, човек поради натрапената отлика между предизвиканото емоционално въздействие с наложената представа губи "себе си", т.е през ума минава наложената представа, а инак чувството бива подтиснато, за да бъде приета представата, а нали това бе целта на контрола...., по-добре да изглежда човек "смахнат"според човешките представи, ала да е свободен, защото позналия истината пребивава в Бог и Бог е негово убежище, /тоест пребъдва в центъра, което го прави безпристрастен, не безчувствен, напротив способен е на пламенност, ала тя е тиха и постоянна, кротка и смирена, а проявата и е като храна за душата, като пояс, който го опасва. /за такъв вълненията, които представите пораждат,  не представляват заплаха, също и контролът над такъв човек е неосъществим, защото няма как да внедриш у него представа, той нито я приема нито я отхвърля. Богоизбрания е открит за Бога инак как Бог ще го избере. Този, който има нужда да се скрие в сянката си, страни от Бога, наистина за него няма начин да е богоизбран, дори и да е призван...
PUSHER, представите за добро и зло къде са в следните цитати? За да е по-точен въпроса ми, анализирай ми понятието "деноминация" в духа на следните цитати?
                                                                 Марк ГЛАВА 7./ 15. "нищо, което влиза в човека отвън, не може го оскверни; но което излиза от него, то осквернява човека."
                                                                 Матей ГЛАВА 6./ "21. защото, дето е съкровището ви, там ще бъде и сърцето ви.
22. Светило за тялото е окото. Затова, ако твоето око бъде чисто, и цялото твое тяло ще бъде светло;
23. ако пък твоето око бъде лукаво, цялото твое тяло ще бъде тъмно. И тъй, ако светлината, що е в тебе, е тъмнина, то колко ли голяма ще е тъмнината?
"
                                                                 Матей ГЛАВА 7./
4. "Или, как ще кажеш брату си: чакай, да извадя сламката от окото ти; а пък на, в твоето око има греда!
5. Лицемерецо, извади първом гредата от окото си, и тогава ще видиш, как да извадиш" сламката от окото на брата си.
12. "Прочее, всичко, което искате да правят вам човеците, същото правете и вие тям; защото това е законът и пророците."

                                                                 Матей ГЛАВА 5./
22. "Аз пък ви казвам, че всеки, който се гневи на брата си без причина, виновен ще бъде пред съда, а който каже на брата си: "рака"*( Празноглав, смахнат), виновен ще бъде пред синедриона*; а който пък каже: "безумнико", виновен ще бъде за геената огнена."
43." Слушали сте, че бе казано: "обичай ближния си, и мрази врага си".
44. Аз пък ви казвам: обичайте враговете си, благославяйте ония, които ви проклинат, добро правете на ония, които ви мразят, и молете се за ония, които ви обиждат и гонят, 45. за да бъдете синове на вашия Отец Небесен; защото Той оставя Своето слънце да грее над лоши и добри, и праща дъжд на праведни и неправедни."


Привет, del!
Карам направо. И на Фройд да се правим, и апологии да си пишеш, ако ще и всички захаросани цитати от тази книга да си извадим – все тая. Към днешна дата имаш около 37 000 християнски деноминации! Сиреч, литературен напън от няма и 1500 страници е родил 37 000 различни клубове по интереси! ЗАЩО? Къде според теб е проблема... и можем ли да го замажем само с цитати? ;)

Неактивен del

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 522
Re: Въпроси по Библията
« Отговор #79 -: Ноември 03, 2012, 08:26:40 am »
Привет, del!
Карам направо. И на Фройд да се правим, и апологии да си пишеш, ако ще и всички захаросани цитати от тази книга да си извадим – все тая. Към днешна дата имаш около 37 000 християнски деноминации! Сиреч, литературен напън от няма и 1500 страници е родил 37 000 различни клубове по интереси! ЗАЩО? Къде според теб е проблема... и можем ли да го замажем само с цитати? ;)
Ще ти отговоря направо. Проблема е в това, че всеки под Господ Бог мой разбира същество, което изпълнява неговите персонални искания.

Неактивен old4

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 042
Re: Въпроси по Библията
« Отговор #80 -: Ноември 03, 2012, 11:33:54 am »
Проблема е в това, че всеки под Господ Бог мой разбира същество, което изпълнява неговите персонални искания.

Грешиш, проблема е съвсем друг  ;), проблема е в егото и както в този форум няколко другарчета искат да бъдат най-по така е и по света, хората Дел са едни и същи само езика е друг ;).Колкото глупака могат да излъжат толкова повече пари ... та Дел никой не го е еня за религия и дедо ти Боже :D, парите и власта това върти света и най много "мъжете в черно" макар че едните са доста по цветни, другите съвсем в бели дрехи но душичките им на всичките са еднакви  ???.
Съжалявам old4, съществува забрана, която не ти позволява да публикуваш или изпращаш лични съобщения

Неактивен kalan

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 889
Re: Въпроси по Библията
« Отговор #81 -: Ноември 03, 2012, 16:13:33 pm »


Дел, какво е според теб Бог? Същество ли е, енергия, Висш разум?Той за цялата ли вселена отговаря или само за планетата земя. Или за млечния път. :D При наличието на толкова много религии и богове с различни имена няма ли вероятност да са повече от един Бог? Или са негови пратеници? ::)
Къде се намира според теб ирационалния свят?Демек отвъдното, астрал и т.н. Друго измерение ли е? Знам, че хората с петте сетива сме мъничко ограничени, но все пак питам.

Неактивен del

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 522
Re: Въпроси по Библията
« Отговор #82 -: Ноември 04, 2012, 01:32:16 am »
http://www.hebrewoldtestament.com/index2.htm - Parallel Hebrew Old Testament

Неактивен del

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 522
Re: Въпроси по Библията
« Отговор #83 -: Ноември 04, 2012, 11:05:26 am »

Дел, какво е според теб Бог? Същество ли е, енергия, Висш разум?Той за цялата ли вселена отговаря или само за планетата земя. Или за млечния път. :D При наличието на толкова много религии и богове с различни имена няма ли вероятност да са повече от един Бог? Или са негови пратеници? ::)
Къде се намира според теб ирационалния свят?Демек отвъдното, астрал и т.н. Друго измерение ли е? Знам, че хората с петте сетива сме мъничко ограничени, но все пак питам.
Създадени сме по образ и подобие на Бога.  Къде да търсим това подобие, защото установим ли го същността на Бог е осезаема. Знаейки, че Той е незрим, а присъства в нас, в същото време е Безкраен, а невидим в 'материалната проява', къде е Той? В най-малкото и  невидимото, намира се в средата, където се срещат противоположните начала. Там, където вместо противоречие, възниква приемственост, независимо от отликата. Така, че Бог у Човека е малко зрънце, което нараства, колкото повече разширим съзнанието си, докато егото престане да ни тегли повече в едната или другата посока, защото в 'материалния свят' всяко има два полюса. И ако тези полюси у Бог са в единство, то тук това единство го усещаме чрез понятието Обич, това е видимата проява на Бог за нас. И ако тази обич разшири обсега си и ние разширяваме 'видимостта си' за Бог. Да обичаш другите както себе си, не е просто препоръка, а врата, която ни предоставя възможност да стъпим по-близо до Бог, ала това 'влизане' в Царството небесно се извършва от вътре навън, събудено, както нараства семето, накрая то добива видими измерения, макар, че инак живее в тъмнината на вътреприсъстващото у всеки, ала неосъзнато. Така, че безкрайния Творец на всичко присъства у човека, проявен в делата му към другите, а инак е в малко пламъче у всеки, която разпалено  засиява, както пламъка и осъзнава себе си като неизгарящ огън, доколкото в този огън егото прогаря, ала по собствена воля инак човек без намерение носи Бога в себе си, ала този Бог е в безсъзнателното. Затова се казва, че е тясна вратата, малък е прохода, изглежда невъзможно да се премине. Всяко дело от сърце, всяко отдаване без помисъл за възвръщане ни оподобява на Бог, защото каквото и действие извършим това и следствие ще привлечем, ако от желание за слава действаме отдавайки, в търсане на полза, ще сме отворили и вратата на разочарованието и противоречието, ала ако не даваме повод за това ще сме разширили осъзнатостта си, разбирайки, че пламъка, който присъства като невидимо зрънце у всеки един е всеприсъстващото единство на Бога, т.е ние принадлежим на една душа, обединени сме в едно начало, ала избора ни дарява личността, т.е добивайки чувство за цялост, не губим идентичността си. Не ни задейства и управлява групов дух, а естеството ни е Богоподобно, безконечно в малката частица и временно пребиваващо в голямото его, за да има разбиране за Бог, двете нива, е нужно да се изравнят, голямото да се смали, а малкото да нараства, а това всеки прави по свой избор. Така, че за мен Бог е двуполюсен вихър, безкрайно в движение,  покой на равновесни точки, ритъма на живота, там където не се бърза и не се забавя, в постоянството на пустотата тъмнината и тишината/ вътре/ и безспирния вихър на проявената светлина и звук/изявен/. Колкото по - проявен е и по-крайни взаимоотношения има като проява в дуалния свят, но и това е временно, проявата е вълноонразна/символ змия/, докато достигне съгласуваност  системата/овладяност/, без да обезличава множествената проява, като многообразие. т.е както и да се погледне 'отрицателното' е относително, спрямо 'доброто', то е ненаситно, значи празно, иска да се нахрани и поглъща като празнина, отдаването на доброто би следвало да не търси отплата, имайки познание, че щом е добро и неговото естество е да се излива, то значи това е в природата му, следователно погледнато като небитие, това отдаване е непрекъснат процес, прихождащ към отрицателното, онагледено е като знака за безкрайност, вечно преливане. Всяка проява на този процес е приела формата на божество, ала всичко и всяко са неразривно свързани макар и отделени да изглеждат като отделен елемент. Всеки 'подбог' присъства в Бог, няма лош добър за Бог, той не се изкушава от сянката, защото безкрайно запълва празнината със Себе си, постоянно светещо неизгарящо слънце, ако мога да ползвам това сравнение, и ако говорим за същества, които са наши създатели нека не забравяме, че те се формират по Волята на една Сила, в допущение, според природата на движение, извън вечния покой, затова във всяка религия има двойки божества, на свой ред родени от главни божества, защото космогонията е една, единия 'ражда' две, двойка близнаци/противоположности/, тройцата се изпълва, чрез техния син/производно/, т.е у всяко следващо символиката се преповтаря. после вече на земята те влизат в конфликт... Слизайки разделяме единството на две, връщайки се сглабяме противоречието в единство. Няма как да се постигне този процес, без 'слизане' на Земята.
Защо се говори за ангелска същност, защото не просто са ни създали подбожества, а самата ангеска същност е всеприсъстваща в елементите изградили видимите Божествени намерения, какво казват за 'падналите', те са тези, които в елементалната си същност стоят най-близо до творението, пропити сме с тях, постоянен контакт, защото сме изградени от една материя, колкото по сме живели на Земята сме загубили видимостта за тези същности, ала не и осезаемостта, и това 'изгубване' е заради навлизането навътре, така че не е с греховно естество, а е естествен опит, ала тук е силата на намерението у всеки, че съзнателно може да пожелае да се слее с това виждане, което просто се е концентрирало вътре, покрито с обвивки, това е силата у всеки, потънала в мълчание през векове забрава, т.е финната природа, поради земното пребиваване се е свила и е придобила невидимо присъствие, полярността е породила твърдост и неподвижност на външната обвивка, получава се триене и износване, поради разностранноста на вътрешно и външно, за да се предотврати това износване е нужно телата финното и плътното да се 'изравнят' като естество... Много Източни системи работят върху тази взаимовръзка, ала и само да се схване простата истина, че мекотата, способства за липсата на конфликт, триене, и че твърдостта е нужна, когато изявяваме намерение, и ако това намерение е да се подкрепи мекото, което инак му е нужно форма, само по себе си е безлично, та ако тези две сили работят едно за друго, постепенно системата добива сила и гъвкава осезаемост са последващите 'измерения'. Петте сетива са основно присъстващи, неизменно, ала за да  проникне човек отвъд, всяко едно ще премине в друга форма, защото на всяко отговаря по едно противоположно, а Бог е отвъд, в единството... значи първо баланс на двойките, и осъзнатост за единство...там отвъд възприемаш всяко както себе си, все едно в теб се извършва действието, не го гледаш отстрани и пак те има..

Неактивен old4

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 042
Re: Въпроси по Библията
« Отговор #84 -: Ноември 04, 2012, 14:55:00 pm »
Създадени сме по образ и подобие на Бога.  Къде да търсим това подобие, защото установим ли го същността на Бог е осезаема. Знаейки, че Той е незрим, а присъства в нас, в същото време е Безкраен, а невидим в 'материалната проява', къде е Той? В най-малкото и  невидимото, намира се в средата, където се срещат противоположните начала.

Ааа Дел дай да се разберем, това че дедо ти Господ ни е създал не е доказано  ;), това което са цвъкали юдеи и разни племена много по рано от юдеите нали сме говорили за това, висша цивилизация = на дедо Боже  ;). За образа и подобието пак сме писали, много смотан образ и абсолютно смешно подобие да не кажем че е и незрим а ние сме доста видими :D. Та дай по същество, дедо Боже в нашето "сътворение" да не Го месим, говоря за Истинският ;).
Съжалявам old4, съществува забрана, която не ти позволява да публикуваш или изпращаш лични съобщения

Неактивен del

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 522
Re: Въпроси по Библията
« Отговор #85 -: Ноември 04, 2012, 18:41:31 pm »
Добре, Олд, кой е истинския?

Неактивен old4

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 042
Re: Въпроси по Библията
« Отговор #86 -: Ноември 04, 2012, 19:10:52 pm »
Добре, Олд, кой е истинския?

Този който никой непознава така нареченият Творец, аз Му викам Силата. Другите са всичко друго но не и Бог, освен ако боговете са като в гръцката митология 20-30 на брой  :D. Обичаш Библията чети срещата с третия вид на Иезекил, там съвсем нагледно е описано юдейците с какво са имали взимане даване  ;).
Съжалявам old4, съществува забрана, която не ти позволява да публикуваш или изпращаш лични съобщения

Неактивен del

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 522
Re: Въпроси по Библията
« Отговор #87 -: Ноември 04, 2012, 19:32:30 pm »
Този който никой непознава така нареченият Творец, аз Му викам Силата. ... срещата с третия вид на Иезекил, там съвсем нагледно е описано юдейците с какво са имали взимане даване  ;).
Олд, това ли? http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%BE%D1%80%D1%84

Неактивен old4

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 042
Re: Въпроси по Библията
« Отговор #88 -: Ноември 04, 2012, 20:08:25 pm »
Хахахаха .... този тетраморф си е чиста проба Зевс без мълниите  :D. Ами чети Библията ако вземеш да гледаш рисунки то и тайната вечеря ще излезе истина че и Иисус дето го рисуват като европеец а не черен къдрав юдей  ;)........

Виж сега Дел чел съм и съм разсъждавал върху това колко акъл трябва да имам за да повярвам на тези писания .... реших че акъла ми е малко и не им повярвах  ;).Ще ти кажа и още нещо АЗ СЪМ може да го каже и напише само едно его, никога възвишен духовно човек  ;), къде е Мария в цялата тая далавера, само тя и майката е останала при разпването, "другарчетата" се скрили кат мишоци а после излезли с десет гърди напред че и писали ... лъгали та се .....  ??? та така Дел аз съм до тук немога да вярвам в измислици, това е.
« Последна редакция: Ноември 04, 2012, 20:18:13 pm от old4 »
Съжалявам old4, съществува забрана, която не ти позволява да публикуваш или изпращаш лични съобщения

Неактивен del

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 522
Re: Въпроси по Библията
« Отговор #89 -: Ноември 04, 2012, 21:00:46 pm »
:), Олд, разбирам те. При мен пък започна от видения , търсех отговори на въпросите, така попадам тук и там... В случая обсъждаме конкретно библейски теми, и си мисля, че щом има общочовешка символика, всеки има какво да каже от себе си. 
Споделям  това, защото "този тетраморф" :)  съм го имала като видение в детството си и понеже не можех да го обясня го рисувах. Явно символното означение 'преминава' по - необременено през времето,  има по-древно значение от думите, повратно тълкувани. Символа въздейства непосредствено.
 А за Иисус, всеки си го представя както иска. Нормално е, у всеки присъства усет за него :)
Разсмя ме Олд, ... Зевс, става... !

Та интересно, че в Талмуда се казва, че Бог не му се  харесвал бика, като присъстващ в тетраморфа, свързват го с езическите култове .. Обаче алеф и тав, поне мен ме отвеждат до Баал / в една от изявите му/...и напълно същия символ го има и  ето този: I Y I / имам предвид камъка с рога на бик, поставен от Яков и двата стълба в планината Хорив/...
"Късно е отнасянето на бог Ваал към сонарния култ, откъдето се превръща в творец (демиург) на Вселената пренесен във финикийски фалически култ."
...
"Визуалната му представа е като мощен бик или войн с рога и шлем, откъдето е връзката му в древногръцката митология със Зевс, а също и със Зевс Амонитски и Зевс Вавилонски."
"Борбата с идолопоклоничеството към мъжкия терафим на Израиля се водел изначално от пророците Илия и Еремия."
"Бел — в древноарменската митология е строител на Вавилон, комуто се противопоставя родоначалника на арменците Хайк, убивайки Бел със стрела от лък."
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%B0%D0%B0%D0%BB

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27