Автор Тема: От Адам До Бог  (Прочетена 82328 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен konstantin2007

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 321
Re: От Адам До Бог
« Отговор #105 -: Август 21, 2012, 17:35:04 pm »
Дел ако продължаваш да избягваш конкретни отговори,ще према,че наистина си религиозен пропагандатор.

Неактивен mitko

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 843
  • Не прави това, което не искаш да ти се случва
    • профил
Re: От Адам До Бог
« Отговор #106 -: Август 21, 2012, 17:50:09 pm »
      ............ много  се  съмнявам,  че  ще  ти  отговори  някой  от  теолозите,  защото  ще  трябва  да  обясни  що  е  любов  според  библията,  а  там  от  страна  на  Боговете  има  само  наказания  и  то  сурови.  Библията  насажда  страх,  а  не  любов,  в  евангелияна  е  същото,  на  първо  място  е  отца  и  сина,   другото  няма  значение.   
         Любовта  трябва  да  се  докаже!!  Това  е  камъчето  в  чипика,  и  как  ги  боде,  а  няма  начин  да  го  извадят,  щото  е  поставено  не  от  боговете  в  библията,  а  от  Абсолюта.  Чакам  теолозите  да  ме  разубедят.

  1. Когато питат Иисус защо Моисей им дава разводно писмо,
"8. Каза им: Поради вашето коравосърдечие Моисей ви е оставил да си напущате жените; но отначало не е било така." - Матей
      Защо отговаря с тези думи? - Защото им обяснява именно, че изначално Човек е единна проява на Бог - Цял Адам, олицетворение на Свещенния Брак! единство на плът и дух, на промисъл и действие У Бога.

   2. Когато го питат с кого ще живее мъжа, след смъртта си ако жената е била в последствие жена на брата му..
 "29. Иисус им отговори и рече: заблуждавате се, като не знаете Писанията, ни силата Божия;30. защото при възкресението нито се женят, нито се мъжат, но пребъдват като Ангели Божии на небесата." - Матей

  2. Защо като Ангели. Ангелите са цялост на мъжко и женско.


     Ако Ангела "Падне", то би следвало да се раздели, както и Ева се дели от Адам, на + и – на Женска и Мъжка съставни части,
         Не  говоря  за  любовта  между  мъж  и  жена.  Когато  си  отидем  от  този  свят  ние  също  не  сме  нито  мъже  нито  жени,  но  и  ангели  не  сме,  кои  са  ангелите  писах  като  обяснение  за  йерархията  горе!
"Въображението е по важно от знанието" Айнщайн

Неактивен old4

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 042
Re: От Адам До Бог
« Отговор #107 -: Август 21, 2012, 18:36:15 pm »
Дел ако продължаваш да избягваш конкретни отговори,ще према,че наистина си религиозен пропагандатор.

Колумб  :D, само че е религиозноезотеричен пропагандатор ;), тези изобщо не ги разбирам, другите фанатично държат за своето, тези заобикалят винаги това което не им отърва ???, изграждат собствена новаторска религия.

П.С.Адам негър ли е или евреин (юдеин)? За бога им после ще питам ;).
« Последна редакция: Август 21, 2012, 18:40:08 pm от old4 »
Съжалявам old4, съществува забрана, която не ти позволява да публикуваш или изпращаш лични съобщения

Неактивен del

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 522
Re: От Адам До Бог
« Отговор #108 -: Август 21, 2012, 19:27:07 pm »
Пффффффффффф.......Ами хууу...Пак от начало...


17 но от дървото за познаване доброто и злото, да не ядеш от него; защото в деня, когато ядеш от него, непременно ще умреш.



Умира ли Ева в същият ден,питам в прав текст,и без простотии,че ми писна от празнословие!АКо не умира значи бог ЛЪЖЕ!!!!!

    Извинявай, Константин за непроявеното разбиране към въпроса ти!
Тъй като Бог е дал Забрана :" ..но от дървото за познаване доброто и злото, да не ядеш от него."  Забраната в случая се възприема като Закон. В старите еврейски традиции, според библейските изследователи, когато се отбелязва наличие на законова разпоредба и последствията от евентуално нарушение, се употребява фразата:"В момента, в който  пристъпиш закона непременно ще умреш!" Фразата се среща и по насетне в Писанието. Тук влизаме в анализ на езикови форми , а не в конкретика в смисъла. Но именно точната фраза определя смисъла. Идеята е по-точно: Пристъпиш ли закона - Умираш, нарушено е Равновесието - Което Бог е разпоредил, съответно е нужно да се изправи стореното. Няма се в пред вид, както е в приказката за Снежанка -хапва ябълката и на часа пада, а че е престъпена Волята на Бога - Закона, от което следва смърт. В случая смъртта е представена в "деня, в който", а иначе звучи, според направения превод на фразата от изследователите на Писанието - «умирайки, ще умреш»..Това се употребява в смисъл, че Бог съди за неспазения закон, както и факта, че ги разпитва в Райската градина се тълкува, като "процес". Бог пита, но Адам и Ева се оправдават не признават стореното, а прехвърлят последователно вината. Бог вижда, че те се крият. Те знаят, че са различни и са голи ( докато в единността в битие1 не се дели светло от тъмно, мъжко женско - няма видима проява на различност) пред Бога и слагат смокиново листо да се скрият. В случая Бог го заменя с Кожа! Моето мнение е, че тук се показва прехода към по-плътна материя -, листото от дървото е заменено от Бог с кожа. Това е разликата в тълкуванието . По принцип следва смърт, след нарушаване на закона според старозаветните традиции. Но в случая, тази смърт е представена, като преход от по-ефирно към телесно състояние на Човека, като резултат от неговото познание за дуалността му.

Неактивен m2f

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 581
  • Животът е изумително приключение
Re: От Адам До Бог
« Отговор #109 -: Август 21, 2012, 20:57:10 pm »
Цитат: /еми не можах да се оправя с тия толкова много цитирания и затова така ще цитирам Константин:blush:/

"17 но от дървото за познаване доброто и злото, да не ядеш от него; защото Умира ли Ева в същият ден,питам в прав текст,и без простотии,че ми писна от празнословие!АКо не умира значи бог ЛЪЖЕ!!!!!"

На мен тая материя ми е много мътна, но чета с интерес тук. Добре, де, не  е ли възможно думата "смърт" да не е употребена в буквалния смисъл на думата и да не е обратното на "безсмъртие"? Не знам нито кой, нито кога е писал тези текстове, но знам колко може да е "хлъзгава" облечената в думи представа.../Представете си за проба, как можете да обясните на един абориген какво е компакт диска и как се използва... :D/. Не случайно в Новия завет Исус им говори за царе, овце, кози, риби, ниви, и т.н.Защото 1/ такава му е аудиторията и 2/такива са и авторите на евангелията...Та...Не е ли възможно в разказа за изгонването от Рая, да се има просто предвид решението на душите да се инкарнират в плът? Един вид: "Искаш да знаеш повече за дуалността? Заповядай! Но да имаш предвид, че условията са тежки, не е като тука..." Нещо такова.

За мен в способността да приемаме без да съдим, дори себе си, когато ни се вижда невъзможно, поради факта, че сме станали отговорни и ни се вижда, че някои избори са "лоши" и ни боли от тях, това наричам Любов - приемане - милосърдие. Обвинението спира погледа  навътре, защото боли. Боли да знаем, че в подсъзнанието ни стоят заключени всички наши демони, че сме могли да се справим, а не сме и други...
Да вървиш свободен - невинен, простен в себе си, както са децата, и едновременно да си отговорен, за последствията от избора си, центрира Личността, Освобождава Духа.
Под това ще се подпиша и аз.
И ще добавя, че и да искаш , и да не искаш, и да си мислиш, че си, и да си мислиш, че не си отговорен човек, при всички положения ти СИ отговорен. Независимо как изглеждат ситуациите ти тук.Това не зависи от избора на тактика на поведение в материалния свят. То ни е гарантирано от кармата /закона за уравновесяването, закона на равновесието на енергиите/...Щом важат за теб кармичните закони - това те прави автоматично отговорен. И няма мърдане. Не в делничния смисъл на думата, пак казвам.
Добрите решения идват с опита. А голяма част от опита идва с лошите решения.

Неактивен del

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 522
Re: От Адам До Бог
« Отговор #110 -: Август 22, 2012, 12:07:37 pm »
     Константин,
     Ще се опитам  написаното от мен да е ясно. Прояви разбиране, поради факта, че става дума за анализ, а не за пустословие, си позволявам изложението да е достатъчно кратко и все пак да хваща поне минимално темата.

          Битие се приписва на Моисей. Той се смята за Автор на Петокнижие (Еврейската Тора): Битие (Сътворение, Адам и Ева..), Законите, Бягство от Египет, В търсене на Обетованата земя до Ханаан, през Пустинята.
     Това, което засяга закона и тълкуванието му е именно важното звено, което не е възприето От Св. Писание в първоначалния му Вид. В древните традиции у евреите е имало силен страх към Бог и Закон. Изложението за Цялата Божествена материя се е предавала в най-сакралния и смисъл устно, не е ясно доколко това устно предание е включено в Библията, затова тълкуването на Библията минава по един или друг начин през еврейското учение. У евреите именно "скритата - мистична" част на тълкуванието е отразено в Кабала*, и се ползва с множество тълкувания, но и тя е разделена на Практическа - с Външно значение и ирационална част, която се смята, че е трудно обяснима (?!) ( в Св. Писание са отбелязани 12 племена ( + 1но 13то - Хазари. Според някой изследователи, позоваващи се на Моисеевите книги племето на Българите спада към тях, под името - зиези**) Понятието евреин не отразява в своя  първичен смисъл, етническа принадлежност, а познанието за Бог. Всичко това през времето се разделя като сведения и става от една страна Догма у разни секти у евреите - Фарисеи, Садукеи и др.,.. всеки с претенции за "чистота" на познание за Бога.   
Смята се, че някой ранни секти - есеите например, запазват същината -  на Божието слово, тъй като при тях то се предава устно, както се е предавало в ранни времена, в мистичната му същност- не в практическия смисъл единствено като полза от Закона, наказание и други, по-материални данни.
   Оттук е видно защо Иисус си е служел с притчи и метафори, и едновременно е Твърдял, че говори именно, изпълнявайки Закона ( Аз го разбирам в смисъла на Завета - Указанията - като Път, които в действителност истинния Бог- Отец е дал на синовете си, за да не се изгубят, обитавайки  Земята.)
 Това най-общо казано.
      Моето мнение е, че тълкуването на "Закона"и наказанието като следствие, не е правилно, доколкото Бог би следвало да си противоричи, ако сам е искал да се въплати, а после е изискал наказание за това. Разказа би бил нелогичен и сам осъждащ Бог като немилостив и зъл. Но при задълбочен прочит става ясно, че тълкуването на Завета Божи явно е видоизменено в служба на Човешката, а не Волята на Бог.
      Съзнавам трудността на подобен анализ, но темата ми е за Човек и Бог, не за криворазбрания Бог.

*" Кабалата (от иврит קבלה: „получаване“) е мистична традиция. "Зохар" (The Zohar) е най-важната книга, обясняваща Библията дума по дума и посланията й." - wikipedia
**
1."Дванайсетте израилски племена или Израилевите колена (ивр. שִׁבְטֵי יִשְׂרָאֵל‎, шивтей Ишраиль) са племената на потомците на дванайсетте синове на Иаков. Според Стария завет от тях са произлезли евреите. При първото изброяване на израилските колена, Библията ги нарича с имената на дванайсетте синове на Иаков (всички имена в текста са според синодалния превод на Библията; Битие 49:28)"- wikipedia
2."....В клинописите от времето на Саргон II(722/21 - 705 г. пр. Р. Х.) се споменава географското понятие "Зизи", което приблизително покрива района между езерото Урмия и сегашните Талишки планини. Тъй като в Талишките планини са открити топоними с ясен български произход умувах възможно ли е появата на българите в този район с утвърдено от векове име да е станало причина по топонимичен път да са получили епонима "Зиези" от Хронографа? Тази възможност ми се видя малко по-реалистична, но в асирийския "Списък на епонимите", който е служил за датиране на събитията, още срещу 856 г. пр. Р. Х. открих понятието "туртан" - много висок военен чин в Асирия. Носителите на този чин са били и наместници за дадена област в царството. Конкретно се споменава за сановник с чин "туртан" като наместник за областта Харран. Спомних си за ненапълно изяснения термин "TOPTYNA ПIЛE Z_ПАN"(тортуна пиле жоапан)." - из  TEMPORA INCOGNITA НА РАННАТА БЪЛГАРСКА ИСТОРИЯ, Автор: Проф. Атанас Стаматов ;   Издателство: МГУ "Св. Иван Рилски" линк: http://www.protobulgarians.com/Kniga%20AtStamatov/Baalgarite-bibleyski%20narod.htm

П.П.: Терес, за българите и огромната им роля в библейския разказ виж горния линк, за траките и Орфей -  Моисей къде е живял? - В Египет, там " Словото" не е само думи, значението на писмото е било - 1. материален знак - нещо видно; 2. смисъл - идея; 3. мистичен смисъл - често, за което е имало скрити символи.... Посветените са предавали това поетапно познание. Тук е връзката с траките и Орфеизма..., има връзка с езотеричното учение на Питагор, Херметичното познание, достояние на Египетските жреци.
    При подробен прочит на Библията, става видно именно как и доколко е "разкрито" сакралното изначално познание и доколко е объркано с митове и традиции, донякъде поради забрана върху мистичната част, донякъде заради удобство в изложението.
   Авраам***, на който първо се явява Бог, тръгва от гр. Ур Халдейски- Месопотамия/ Вавилон, по обещание на Бог, че ще го отведе в "Земята, която ще ти покажа" и той със семейството си тръгва към Ханаанската земя. Тук е въпроса -  В каква степен познанието за Бог е интерпретирано, според древните Шумеро - акадски митове и кое е истинното слово от Бог като послание.


 ***"Според еврейската библия и корана, Авраам е праотец на много племена, в това число на исмаилите, израилтяните, мадиамците и едомците.Той е потомък на сина на Ной, Сим.
         Сред библейските историци и изследователи все още се спори кога точно е живял Авраам - дали през XV или XXI в. пр. Хр., но традицията е да се приема първото.
         Според библейската книга Битие, е първият от патриарсите на еврейския народ. Името Аврам на еврейски означава "велик баща" или "моят баща е възвишен", но в последствие Бог променил името му на Авраам (баща на множество), като знак, че ще стане прародител на евреите." - wikipedia
       

Неактивен del

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 522
Re: От Адам До Бог
« Отговор #111 -: Август 22, 2012, 17:38:25 pm »
Дел..дрън-дрън..Празни приказки..Па се почна с псевдо-философията!
Как по-ясно да питам?Защо бог Лъже Ева,че ще умре в същият ден в който яде?А змията казва,яж и няма да умреш?
Ситуацията в библето е такава..Двамата след като нарушават заповедта да не ядат от ябълката,дървото на познанието,(символа на кундалини,пробуждащият се дух),божето ги гони,че да не вземат да хапнат и от другото дърво на живота.Безсмъртието..!Кви физики,кви бози,кви дрънканици?Извини интелекта ми,не мога да разбирам стила ти на писане.Непонятен е за мен..Ако може кат за прост човек да обясниш,горната ситуация.Имаме конкретна житейска ситауция,нямаща нищо общо с физика и Абсолют,а касаеща узурпацията и експлоатацията на човек като нищожество!

п.п.Чела съм,че на..или стар иврит или арамейски,думата за"ребро" и"страна("(като половина)е една и съща.Тогава може да се тълкува,че бог е взел едната страна и я е отделил от другата.Демек,разделянето(осъзнаването,сформирането) на мъжка и женска енергия в Абсолюта..А е възможно и да става въпрос за чисто физическото отделяне на жената от мъжа.Ако първообраза ни е бил хермафродит. 8)


Е тука,да вметна само,че наистина очаквам ясен и конкретен отговор,без сложни и натруфени слова,щото  ако почна в тоя дух и "Вълкът и седемте козлета" ще ги издокарам на опън и напън като библето..Знаш колко скрити послания има в тая приказка..Вълкът-цялото..Козлетата..7-цата..Козата-Живота/Ева..(в някои версии има намеса и на ловец)..и те ти го вече и Адам.. И те така..С всяка сказка,може да разтЕгаме локуми..

   В две изречения - Това с потъмнения шрифт е най-точно.
Единна същност представена в две половини, и при разделянето тръгва да се събира в обратен ред - с разделянето има познание за множеството, но губи безсмъртието и се инкарнира, докато отново достигне до безсмътието, чрез пробуждане на духовната енергия, когато кундалини -змията тръгва пак нагоре, вече не пълзи хоризонтално/ представено според яхвийския автор, както е могъл- пълзи по корем/. По просто не се сещам.

Неактивен Z-931

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 740
Re: От Адам До Бог
« Отговор #112 -: Август 22, 2012, 20:11:50 pm »
Това разделение на   АДАМ  в раси и полове е обсъждано поне в 20 теми вече !!!!

Преди човекът  "АДАМ " да стане мъж и жена е бил "хермафродит".

Платон е дал най-ясни и точни указания как се извършило разделението и  защо?

Цитат
" Едно време нашата природа не е била каквато е сега, а друга. Най-напред имало три човешки рода, а не само два, мъжки и женски, както е сега; имало и трети, който съчетавал в себе си черти от другите два и от който сега е останало само името, а той е изчезнал; тогава именно е съществувал един мъжко-женски, андрогинен род, който и по вид, и по име е имал общо и с двата други — и с мъжкия, и с женския; сега тази дума се употребява единствено в обиден смисъл.
   На второ място, всеки човек представлявал едно цяло — гърбът му бил объл, а страните му били извити в кръг; имал четири ръце и същият брой крака; и лицата му били две, върху кръгъл врат, напълно еднакви, но тези две лица, разположени в противоположни посоки, принадлежали на една глава, ушите били също четири, половите им органи два и всичко друго човек би могъл да си го представи според вече казаното. Той вървял и изправен, както ние сега, в която от двете посоки искал, а когато се спуснел да тича бързо, правел като акробатите, които си вдигат краката и се премятат презглава в кръг; и понеже тогава се подпирали на осем члена, бързо се движели като колело. А тези три рода с тези особености съществували поради това, че мъжкият род имал произхода си от Слънцето, женският — от Земята, а този с общите черти на другите два рода — от Луната, понеже и Луната има общо и със Слънцето, и със Земята; естествено, че били овални, и по външен вид и по начин на придвижване, поради това че приличат на родителите си. Те били страшни по сила и храброст и имали големи стремежи — посегнали дори на боговете и което разказва Омир за Ефиалт и От, че се заловили да се качат на небето, се отнася за онези хора, които искали да нападнат боговете.
   Зевс и останалите богове се събрали на съвет, какво трябва да ги правят, и изпаднали в затруднение. Нямало как да ги убият и заличат рода им с мълнии, както постъпили с гигантите — щели да изчезнат отдаваните им от хората почести и жертвоприношения, — нито пък могли да ги оставят да безчинстват. Зевс много се измъчил, докато измислил следното: "Струва ми се, рекъл той, че имам средство и хората да останат, и безчинствата им да престанат — да станат по-слаби. Сега, рекъл той, ще разделя всеки един на две половини, като същевременно ще станат и по-слаби, и по-полезни за нас поради това, че ще бъдат повече на брой. ще вървят изправени на два крака. А ако се окаже, че и занапред ще безчинстват и не искат да стоят мирни, ще ги разделя още на две, така че ще ходят, куцукайки на един крак." Така казал и разделил хората на две, както режат на две крушите, за да ги консервират, или пък както разрязват яйцата с косъм. И когото разрязвал, карал Аполон да му обръща лицето и половината от врата към разрязаната част, та като гледа разреза си, човек да се държи по-благопристойно. Накарал го да излекува и другите последици. Аполон обръщал лицето и като смъквал отвсякъде кожата по посока на това, което наричаме корем, както се стяга кесия, правел една уста и я връзвал по средата на корема, което именно наричаме пъп. Изглаждал много други бръчки и оформил гърдите с един уред, подобен на този, с който кожарите оглаждат бръчките на кожата по калъпа; по няколко оставил, тия около самия корем и пъпа, за да напомнят за случилото се някога.
   Но понеже природата на тялото се оказала разсечена на две, половинките й копнеели една по друга и се събирали. Те се обгръщали с ръце и се сплитали взаимно, стремейки се да се срастнат, и така загивали от глад и изобщо от бездействие поради това, че нищо не искали да вършат една без друга. А всякога, когато едната от двете половини умирала, а другата оставала, тя търсела друга половина и се сплитала с нея, независимо дали попада на половина от цяла жена — което сега наричаме жена, или пък на половина от мъж, и така загивали. Зевс се съжалил и намерил друго средство: преместил половите им части отпред; защото, докато били на външната им страна, те и създавали, и раждали, но не един в друг, а в земята, като щурците. И така, той им ги преместил отпред и по този начин направил създаването да става един в друг, чрез мъжкия орган в женския. Намеренията му били следните: в това свързване, ако се срещне мъж с жена, те да създадат и да се продължи родът, а ако се срещне мъж с мъж, те да се наситят на общуването си и след като си отдъхнат, да се върнат към работите си и да се грижат за останалите си нужди в живота. Така че безсъмнено от това далечно време е внедрена у хората любовта един към друг — тя събира нашата първична природа, стремейки се да направи от две тела едно и да излекува човешката природа.
   Следователно всеки от нас е половина от човек, тъй като е бил разрязан като половина от едно цяло, както и калканът; така че всеки търси постоянно собствената си половина.
   Които от мъжете са отрязък от "общия" род, който тогава се е наричал андрогинен, те обичат жени и повечето от прелюбодейците произхождат от този род; от него произхождат също така онези жени, които обичат мъже, и прелюбодейките.
   Които от жените са отрязък от някогашна жена, те съвсем не обръщат внимание на мъжете, но се насочват повече към жените и от този род произхождат "приятелките" на жените.
   Които мъже пък са отрязък от някогашен мъж, те търсят мъжете и докато са още момчета, понеже са отрязък от мъж, обичат мъжете и обичат да лежат и да се прегръщат с тях. Между момчетата и юношите те са най-добрите, понеже са и най-мъжествени по природа. Наистина някои ги смятат за безсрамни, но това не е истина. Те вършат това не от безсрамие, но от дръзновение, храброст и мъжественост, привързвайки се към подобния им. Ето и едно голямо доказателство: вече оформени личности, единствено такива мъже се занимават с политическа дейност. Когато възмъжеят, те обичат момчета и по природа нямат склонност към брак и създаване на деца, но го правят, защото го изисква обичаят; иначе им е достатъчно да живеят взаимно и да останат ергени. Изобщо един такъв човек, привързвайки се винаги към сродния му, и момчета обича, и обича да го обичат мъже.
   И така, попадне ли човек — бил той любител на момчета, било всеки друг — на собствената си половинка, тогава и двамата ги обхваща светкавично някакво чудно приятелство, близост и любов, не желаейки, така да се каже, да се разделят и за съвсем малко време. И те са хората, които преминават живота си заедно, в който не биха могли дори да кажат какво очакват един от друг. И никой не би помислил, че това е еротично общуване, че за това именно се радват един на друг и се стремят с такава ревност да бъдат заедно. Ясно е, че друго нещо иска душата и на двамата, което тя не може да изрази, но го усеща и го загатва неопределено. Така както лежат заедно, да речем, че пред тях застане Хефест с инструментите си и ги попита: "Какво искате, хора, един от друг?" И ако те се затруднят и той продължи да ги пита: "Това ли жадува душата ви, да станете колкото е възможно една същност, така че да не се разделяте ни нощем, ни денем? Ако това жадувате, аз съм готов да ви претопя с духалата си живи, и двамата ще живеете общо като един човек, а след смъртта ви ще бъдете в подземното царство един вместо двама, ще бъдете заедно мъртви. Но вижте дали това искате и дали ви е достатъчно, ако го получите." Ако чуе такива думи, сигурни сме, че няма да се намери човек да откаже и да изрази друго желание, но просто би сметнал, че е чул това, което отдавна именно желае — да се съедини и претопи с любимия си и от две тела да станат едно.
   Тази е причината за тези чувства — че нашата първична природа е била такава, каквато казвам, именно че сме били нещо цялостно. Жаждата и стремежът да се възстанови тази цялостност има названието любов. В началото, да повторя, ние сме били едно цяло, а сега, поради нашата несправедливост, богът ни е разделил, както лакедемонците разселили аркадците. Съществува, разбира се, опасност, ако не се държим прилично към боговете, да ни разрежат още веднъж на две и да се разхождаме с вида на релефите, представени в профил по паметницитe, или станали като половин жетони. Поради това трябва да подканяме всеки един да бъде благочестив спрямо боговете, за да избегнем тази участ и да постигнем другата, имайки за предводител и вожд Ерос. Никой да не върши нищо, което му е противно (а противно върши всеки, който е омразен на боговете), но станали негови приятели и помирени с него, ние ще открием и срещнем момчета, които са действително наши, нещо, което вършат малцина от съвременниците ни. Дано Ериксимах не се заяде с мен и почне да ме подиграва, че имам предвид Павзаний и Агатон, защото може би и те са от тези малцина — природата и на двамата е мъжка.
   Но аз говоря изобщо — и за мъже, и за жени, че по този начин нашият вид би станал щастлив, ако задоволим напълно Ерос и всеки попадне на своето любимо същество, връщайки се към старата си природа. Ако това е най-доброто, то и при сегашните си обстоятелства по необходимост най-добро е това, което е най-близко до него, т.е. всеки да попадне на любимо същество, чиято природа е според желанието му.
   Ако следователно прославяме бога, който е създател на това благо, с право бихме прославяли Ерос; той и сега ни помага, като ни води към това, което ни е родствено, и за в бъдеще ни дава най-големи надежди — при условие, че ще проявяваме благочестие към боговете — да ни направи блажени и щастливи, като ни върне към старата ни природа и ни излекува."

                                                                                                                                                                       "Пирът"
                                                                                                                                                                        Платон




Неактивен del

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 522
Re: От Адам До Бог
« Отговор #113 -: Август 22, 2012, 21:07:41 pm »

Благодаря, Z-931
  Вече отбелязах  за Платон и по конкретно историята за Ерос на Сократ/...в темата " Търсиш - Намираш.....",...но явно не е видна връзката, и на мен ми се ще да стигнем до корените на познанието, до  темата за Атлантида...,но съм избрала пътя през Писанията / по-неблагодарен е, но пък не в градината на Платон са камъните, а именно в Светото писание има неясноти, а те хвърлят сянка върху същината на Бог / инак ясно е, че се стига до Мистериите, Орфеизма и др. посвещения...и минаваме през темата в Пира, до описанието на Платон за разделението на Две части и призванието да се търсят... ето какво съм писала:

Re: Търсиш - намираш, искаш - получаваш...
« Отговор #254 -: Август 03, 2012, 16:50:18 pm »

    Цитат

Добре...
Какво представлява "-" и как взаимодейства с "+"...
Хрумва ми веднага, описаната история в "Пира" на Платон, в коментарите около Ероса, има една история, В която се разказва как Мизерията среща Способа и решава да го привлече...та те раждат Ероса.... Така разбирам аз"празнотата" - неизявеното съдържание - неоплоденото и срещата му с вечно движещото се първично намерение, представено от изпълнения порив - способа -начина -причинителя  - Логоса, оплождащ първичната "пустота"-неизявената същност....Така и мъжкото. опложда женското, (което, непроявено, видимо е в отрицание - липса), та да може да се изяви, да се породи проява - Цялост... Така, че женското е съда, който мъжкото, изпълва, като намерение и затова се говори и за Свещен Брак.. и в положителност и в отрицателност да "не се унищожат",  а да породят живот, вечно преливайки, предизвиквайки живот...Отрицателното-женското е в този случай тук на земята, е вътрешното, непроявеното, и да ако го разглеждаме в духовен смисъл то е в присъствие-положителност, но неппроявено е невидимо...и отрицателно...пак казвам, въздуха влиза навътре и навън излиза, пулсира, вдишва и издишва - всяко заменя позицията си с другото, както пясъка в пясъчния часовник преминава от горе надолу и обратно...

из Wikipedia:
Пир (диалог):
"Сократ започва своята реч, съгласявайки се, че първо трябва да се опише какво е този бог Ерос, а после да се разгледат делата му.
...
И така Ерос не е нито красив, нито грозен, а нещо между тези две.Оттам излиза, че Ерос не е нито смъртен, нито безсмъртен. Той не е бог а демон. Демоните са онези сили, които:
„    Обясняват и предават на боговете това, което идва от хората, а на хората – това, което идва от боговете.    “

Демоните и по-специално Ерос, запълва празнотите във Вселената, така че тя да може да осъществи вътрешната си връзка. По нататък Диотима разяснява произхода на Ерос така: на празненство по случай раждането на Афродита имало пир на боговете, там Способът се напил и заспал, а Бедността се възползвала и заченала от него. Затова Ерос има черти и от майка си, и от баща си, а като цяло е спътник на Афродита. Ерос винаги е беден, той е сух, бос и бездомен, нуждата не се разделя от него. Но в същото време е коварен и мъжествен, страшен ловец, майстор на кроежи и измами, жаден за разум. Нито е смъртен, нито безсмъртен, цъфти и живее, докато не намери това, което търси, после умира. Но като го постигне много скоро го изгубва и пак почва да го търси – затова не е нито беден, нито богат. "
« Последна редакция: Август 22, 2012, 21:34:57 pm от ₪ Eon ₪ »

Неактивен Passiflora

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 215
Re: От Адам До Бог
« Отговор #114 -: Август 24, 2012, 10:31:46 am »
п.п.Чела съм,че на..или стар иврит или арамейски,думата за"ребро" и"страна("(като половина)е една и съща.Тогава може да се тълкува,че бог е взел едната страна и я е отделил от другата.Демек,разделянето(осъзнаването,сформирането) на мъжка и женска енергия в Абсолюта..А е възможно и да става въпрос за чисто физическото отделяне на жената от мъжа.Ако първообраза ни е бил хермафродит. 8)
Ами доколкото съм попрочитала отук-отам бил е "двуполов човек", к'вото и да означава това.  :unknown:
http://www.razkritia.com/37638/%D0%B5%D0%BB%D0%B8-%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D0%B8%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0-%D1%86%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%87%D0%B8%D0%BD%D0%B0-%D0%BA%D1%80%D0%B8%D0%B5-%D0%BF%D1%8A%D1%80%D0%B2%D0%B8%D1%8F-%D1%87%D0%BE%D0%B2/
"Ни маж, ни жена” е казала Ванга.

Неактивен Passiflora

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 215
Re: От Адам До Бог
« Отговор #115 -: Август 24, 2012, 11:21:52 am »
Това съм го чела и в книгите на Мулдашев, доколкото си спомням, тогава цитираше Блаватская.

Цитат
"
   На второ място, всеки човек представлявал едно цяло — гърбът му бил объл, а страните му били извити в кръг; имал четири ръце и същият брой крака; и лицата му били две, върху кръгъл врат, напълно еднакви, но тези две лица, разположени в противоположни посоки                                                                                                                                                          "Пирът"
                                                                                                                                                                        Платон

Неактивен old4

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 042
Re: От Адам До Бог
« Отговор #116 -: Август 24, 2012, 12:08:04 pm »
Ами доколкото съм попрочитала отук-отам бил е "двуполов човек", к'вото и да означава това.  :unknown:

Цитат
  На второ място, всеки човек представлявал едно цяло — гърбът му бил объл, а страните му били извити в кръг; имал четири ръце и същият брой крака; и лицата му били две, върху кръгъл врат, напълно еднакви, но тези две лица, разположени в противоположни посоки


Kато чета какво "квазимодо" е сътворил тоя дето го величаете ми идва да си  ???. А пък ако това е по образа и подобие ......  :D оставам го без коментар.
Съжалявам old4, съществува забрана, която не ти позволява да публикуваш или изпращаш лични съобщения

Неактивен del

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 522
Re: От Адам До Бог
« Отговор #117 -: Август 24, 2012, 12:35:48 pm »
Old4,....
      Няма как, и да изпитваш гняв към Провидението,  и да видиш отвъд 5те си сетива, отвръщайки с болезнени нападки. Затова те попитах какво търсиш,Old4...
     Как искаш да видиш Духовното, щом проявяваш цинизъм към Него. Ако искаш да намериш, прояви смелост и спри да обвиняваш  за това, за което Всъщност имаш нужда да погледнеш навътре в себе си, каквото и да ти струва... там в теб, в душата ти, кое е това към което толкова се гневиш? Пусни го да си ходи и ще ти се изчисти пред очите.

П.П. Благодаря ти Old4, за всеки твой коментар. Тъжно е само това, че не разбра, че не пиша за ИЗМИСЛЕНИЯ от хората БОГ, а "нищя писанията", защото, след като за себе си съм изяснила Коя е Творящата сила, с годините в мен се породи стремеж да потърся къде се е изкривила първичната информация и за себе си да преровя до колкото е възможно историческите и  религиозните източници /чиято основа лежи в древни мистерии, забулени в мълчание/, за да мога след това като седна да 'си говоря' със свещенника в Черквата да не ми говори заблуди и да е видно, че това което е интерпретирано като Бог, който наказва е всъщност удобна измислица подкрепяща Властта и нейната изгода да наказва, за да контролира....контрола е противен на първопричината, оттам и на свободния избор..няма Висша сила, която да Застане на страната на наказанието и болката.
           Знам, че Човека е свободно същество и по силата на творящото намерение е придобил волята си да се инкарнира, за мен тази Воля е свята. Смъртта е преход, а не осъждение, инкарнацията е част от пътя на човека, а не следствие от "неразумността му"...Има време за всичко... А Възкресението е дар на Духа. Едното не би могло да изключи другото. Както често се тълкува. Това е като да преминеш от едно състояние в друго...няма кой да те накаже за това...няма как да се случи.
« Последна редакция: Август 24, 2012, 20:25:25 pm от Mirotvorec »

Неактивен old4

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 042
Re: От Адам До Бог
« Отговор #118 -: Август 24, 2012, 15:57:36 pm »
1.Изпитвам гняв само към лъжата пошлоста и глупоста, гняв към Силата аз няма и няма защо да имам, това което съм тук и сега и случващото се със мен е мое решение, ако изобщо разбираш какво искам да ти кажа де ;).
2.Към кое духовно проявявам цинизъм, към твоето да, примерно към Митковото,  не!
3.Пред очите ми е от ясно по ясно, розовите очила ги хвърлих преди няколко години ;)!

Ти пиши по темата, защо твоят, не моят е създал това чудо.Защо все плаши, защо обещава и неизпълнява обещанията си …… това пиши и когато видя в твоите писания истинност, тогава ще  има :hi: ! И какво стана с Адам До Бог, то този адам дето го описаха някои съфорумци си е голяма грешка, ти за него ли говориш :D, или твоят адам е нещо друго, обясни на мен невежия.

Поздрави и много не се кахъри, никога с теб няма да бъдем на едно мнеие, абсолютно съм сигурен  ;).
Съжалявам old4, съществува забрана, която не ти позволява да публикуваш или изпращаш лични съобщения

Неактивен del

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 522
Re: От Адам До Бог
« Отговор #119 -: Август 24, 2012, 16:44:20 pm »
Дел ако продължаваш да избягваш конкретни отговори,ще према,че наистина си религиозен пропагандатор.



П.С.Адам негър ли е или евреин (юдеин)? За бога им после ще питам ;).
     Old4,
  Интересно, но знам че най-близко до първообраза е българина...ако смяташ това за етнос е едно, за мен е повече от етнос, не се изживявам като защитник на Родолюбието, говоря за вътрешно познание. Някога древните българи, разширявайки територията си, са приемали местните племената, уважавайки правата им, но са се славели с уникалния си начин на Управление, тъй щото самите племена с готовност са минавали под управата им. Това е бил и проблем за Византия. Всъщност Българите са съумявали да спазват договорите си и да запазват мирни отношения. Тази почит към същността на Изконното я има у прабългарите, в чист вид.
   Ако разнищиш писанията ще видиш, че свързващото звено между "евреите" и Бог и "Твореца" - в пълния му истинен вид, се намира в символиката и почитта у прабългарите, дори метода им на вземане на решения, честта и достойнството, непознаващо притворство, присъстват. Не случайно Българите не хващат вяра лесно, именно защото всеки един по своему е индивидуалист и съхранява в себе си първичното познание за Воля и същност.
    Знам също, че земите, които обитаваме пазят тайни, които още преди н.е древните българи са познавали и не са дошли случайно именно тук. Това си е тяхно място от преди това.
    Наскоро даваха документален филм за хитското царство*  и тяхната погубена столица Хатуша (днеш. Турция).  Бе спомената историята със снопа пръчки**, която познаваме като завет на Кубрат към синовете му, но в случая присъстваше в хитската история, а града Хатуша напомняше на древните постройки, с които се е славело старо – българското ни царство (волжките българи). За мен Старата Българска история тепърва се нуждае от реставрация, тъй като много исторически факти ще си дойдат на място, дори и като светлина върху чисто религиозни понятия и догатки. Споменавам изчезналата империя на хитите тъй като се явяват възлово звено в изследване на Библейската хроника.
*„The Hittite Kingdom - Lost Superpower of the Bible - Ancient Civilizations”
** http://www.protobulgarians.com/PODSTRANITSA%20NA%20DR%20ZHIVKO%20VOYNIKOV/Baresman/Baresman.htm - Тук има интересно инфо за снопа пръчки

П.П. Интересна е книгата на проф. Геза Фехер" Ролята и културата на прабългарите" - Тук в "Религия на прабългарите", на стр. 114 е даден следния надпис на хан Пресян : " Ако някой търси истината, Господ вижда, и ако някой лъже, Господ също вижда. Българите направиха на християните много добрини, но християните ги забравиха - а Господ това вижда".

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27