Автор Тема: Да бъде волята ти.  (Прочетена 166195 пъти)

0 Потребители и 3 Гости преглежда(т) тази тема.

Неактивен del

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 518
Re: Да бъде волята ти.
« Отговор #255 -: Юли 11, 2012, 00:30:21 am »
 В Бога човекът живее, движи се и съществува
А Бог живее ли в човека, движи ли се съществува ли в него?

Неактивен del

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 518
Re: Да бъде волята ти.
« Отговор #256 -: Юли 11, 2012, 00:33:14 am »
А в смисъла на горенаписаното от мен: Синът Божи има ли воля? Той на абсолюта ли е син?

Неактивен eses

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 824
Re: Да бъде волята ти.
« Отговор #257 -: Юли 11, 2012, 00:35:23 am »
Аз не само,че вярвам ,че Бог има воля,ами я изживявам всеки ден. Но не ми се спори пак за това,защото после пак ще се завърти колелото,като има тоя Бог воля,защо позволява да се случват лоши неща и отново цялата работа.

Неактивен eses

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 824
Re: Да бъде волята ти.
« Отговор #258 -: Юли 11, 2012, 00:36:53 am »
Ако представлява интерес мога да сложа още малко цитати за да стане по ясно,но пак казвам това е книга от 2000 стр.

Неактивен del

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 518
Re: Да бъде волята ти.
« Отговор #259 -: Юли 11, 2012, 00:44:27 am »
Знам за Урантия, четох и книгите на Хуан Хосе Бенитес, той е единствения автор писал по книгите на Урантия "Операция троянски кон" - В няколко части...както и "Бунта на Луцифер"... Четох много от Урантия, имах лични мотиви, давай примери, това е твоя тема, твоя начин да търсиш Бог,.

Неактивен Z-931

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 729
Re: Да бъде волята ти.
« Отговор #260 -: Юли 11, 2012, 00:45:55 am »
А в смисъла на горенаписаното от мен: Синът Божи има ли воля? Той на абсолюта ли е син?

Опитай се да си изясниш разликата между " абсолюта "  и творческата дейност на  елохимите и синовете им за да схванеш за какво говорим.

Неактивен eses

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 824
Re: Да бъде волята ти.
« Отговор #261 -: Юли 11, 2012, 00:46:41 am »
ще ти отговоря дотолкова доколкото съм прочела. Да синът Божии е син на абсолюта,той е дошул тук за да изкупи греховете ни,доколото разбрах причиенени от Бунта на Луцифер. В книгата се казва,че когато исус е бил на кръста е казал - ето видях Сатана падна от небето и че Сатана е осъден, не знам дали го пише в Библията това обаче.Ще намеря и за това цитат.Това отдолу е едно кратко обяснение като за начало, въпреки ,че не искам да обсъждаме урантия в тази тема,Книгата я има в спиралата,преведена от руски в 4 части, на който му е интересно може да си я свали.
"Вашият свят - Урантия - се явява един от многото подобни обитаеми планети на локалната вселена Небадон. Тази вселена, заедно с подобните и творения, образуват свръхвселената Орвонтон, от столицата на която, Уверси, е пристигнала нашата комисия. Орвонтон се явява една от седемте свръхвселени във времето и пространството, въртящи се в кръг, на нямащото начало и край творение на божественото съвършенство: централната вселена Хавона . В центъра на тази вечна централна вселена се намира неподвижният Остров Рай - географският център на безкрайността и местопребиванието на вечният Бог. Седемте формиращи се свръхвселени, в съвкупност с централната божествена вселена, се определя от нас обичайно като голямата вселена; туквлизат творения, които вече сега се явяват организирани и обитаеми. Всички те - са част от мирозданието, включващо също така и необитаемите, но намиращи се в състояние на движение вселени от външното пространство.
 I. БОЖЕСТВО И БОЖЕСТВЕНОСТ Вселената на вселените демонстрира феномени от активност на божествата на разнообразни нива на космически реалности, интелектуални значения и духовни ценности, обаче всички тези проявления - личностни или други - са божествено координирани.БОЖЕСТВОТО може да се олицетворява в Бога; то притежава доличностни и свръхличностни атрибути, не напълно понятни за човека. Божеството се отличава със свойството единство - действително или възможно - на всички свръхматериални нива на реалности; това обединяващо свойство най-добре се разбира от създадените същества като божественост.Божеството функционира на личностно, доличностно и свръхличностни нива. Всеобемащото божество функционира на седем нива.1. Статическо - самосъдържащо се и самосъщо Божество.2. Потенциално - самопроизволно и самонамерено Божество. 3. Асоциативно - самоперсонализировано и божествено братско Божество.4. Съзидателно - саморазпространяващо се и божествено разкриващо се Божество. 5. Еволюционно - саморазширяващо се и съединяващо се със създанията Божество. 6. Висше - самоемпирическо, обединяващо създанията и Създателя Божество. Божество, действуващо на първо ниво на съединение със създанията в качеството на пространствено-времеви върховен управляващ голямата вселена, което понякога се обозначава като Върховност на Божеството. 7. Пределно - самопроециращо се, излизащо зад пределите на времето и пространството Божество. "

Неактивен eses

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 824
Re: Да бъде волята ти.
« Отговор #262 -: Юли 11, 2012, 00:53:58 am »
"Луцифeр и Сатана бeзпрeпятствeно странствали по цялата Сатания чак до приключванeто на посвeщeниeто на Михаил на Урантия. За послeдeн път тe заeдно посeтили вашия свят прeз пeриода на съвмeстната им атака над Сина Човешки..................
Посвeщeниeто на Михаил сложило край на бунта на Луцифeр в цялата Сатания, с изключeниe на планeтитe на вeроломнитe Планeтарни Принцовe. Имeнно в това сe състояло значeниeто на личния опит на Иисус, когато точно прeди нeговата смърт в плът възкликнал прeд своитe учeници "Видях Сатана да пада от нeбeсата като мълния". Сатана дeйствитeлно пристигнал с Луцифeр на Урантия за послeдното рeшаващо сражeниe.

Синът Човeшки бил увeрeн в успeха и знаeл, чe нeговият триумф във вашия свят завинаги щe опрeдeли статуса на вeковнитe враговe нe само в Сатания, но и в другитe систeми, поразeни от грeха. Когато Учитeлят, в отговор на прeдложeнията на Луцифeр, хладнокръвно и с божeствeна сигурност отговорил "Махни сe от мeн, Сатана", нeговитe думи означавали оцeляванe за смъртнитe и сигурност за ангeлитe. По принцип, това дeйствитeлно сложило край на бунта на Луцифeр............................
Човeшкият Син признавал Калигастия като формален Принц на Урантия. Eдва малко преди своята смърт Иисус казва: "Дойдe съдния час за този свят; щe бъдe отхвърлeн нeговия принц". А вeчe почти в края на жизнeния си път, провъзгласил: "Принцът на този свят e вeчe осъдeн". И това бил същият онзи дeтрониран и дискрeдитиран Принц, когото някога  наричали "Богът на Урантия".

Послeдният акт на Михаил прeди да напуснe Урантия било прeдложeниeто да прости на Калигастия и Далигастия, но тe отхвърлили нeговото милостиво прeдложeниe. Калигастия, вашият Планeтарeн Принц­измeнник, e всe ощe свободeн на Урантия да осъщeствява бeзпрeпятствeно своитe зли проeкти, но e лишeн от способността да влиза в умовeтe на хората, или да сe съeдинява с тeхнитe души, за да ги изкушава или покварява, освeн  в случаитe, в които тe наистина жeлаят да бъдат прокълнати с нeговото злонамeрeно присъствиe.

До посвeщаванeто на Михаил тeзи властeлини на мрака сe стрeмeли да удържат своята власт на Урантия, настойчиво давайки отпор на нeзначитeлнитe и подчинeнитe нeбeсни личности. Но от дeня Пeтдeсeтница прeдатeлят Калигастия и нeговият нe по­малко достоeн за прeзрeниe Далигастия са сeрвилни прeд божeствeното вeличиe на Райскитe Настройчици на Мисълта и охраняващият Дух на Истината, духът на Михаил, излят върху цялата плът.

Но дажe при тeзи условия, никой паднал дух никога нe e притeжавал силата да прониква в съзнаниeто или да трeвожи душитe на Божиитe дeца. Нито Сатана, нито Калигастия някога са можeли да се докоснат до вeроизповeданиeто на Божиитe дeца; вярата e eфикасна защита от грeха и порочността. Вярно e, чe "Божият син запазва сeбe си и злият нe можe да го докоснe".

Обикновeно, когато слабитe и бeзпътни смъртни сякаш са обладани от дяволи и дeмони, тe са просто във властта на своитe собствeни вътрeшни, присъщи им низки наклонности, отклонявани от вeрния път поради собствeнитe си  eстeствeни пристрастия. На дявола e било приписвано много от злото, коeто нe e било нeгова заслуга. Калигастия бил сравнитeлно бeзсилeн слeд разпъването на Христос."




Неактивен del

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 518
Re: Да бъде волята ти.
« Отговор #263 -: Юли 11, 2012, 00:59:53 am »
Момент. Аз наистина чета. Но и мисля, сега само погледни за миг и ми кажи какво мислиш, аз ще чета, написаното от теб!

небесни безплътни сили:
Празникът, посветен на Събора на светите ангели, е постановено да се извършва в месец ноември - деветият след месец март, първият месец от сътворението на света - като обозначение на числото на ангелските чинове, които се считат за девет от свети Дионисий Ареопагит, ученикът на свети апостол Павел, който като бил възнесен до трето небе, видял различието на чиновете на светите ангели и го обяснил на Дионисий, като на свой ученик.

Деветте ангелски чина се разделят на три йерархии - висша, средна и низша, във всяка от които има по три чина.

Първата - висшата и най-близката до Пресветата Троица йерархия - съставят серафимите, херувимите и престолите.

Най-близо от всички до своя Творец и Създател предстоят боголюбивите шестокрилати серафими, които видял и пророк Исаия, който казва: "Около Него стояха серафими; всякой от тях имаше по шест крила" [Ис. 6:2]. Те са огнеобразни, като такива, които непосредствено предстоят пред Този, за Когото се пише: "нашият Бог е огън, който изгаря"; "престолът Му е като огнен пламък" и явяването на "славата Господня ... е като огън, който изпояжда". Предстоейки пред Господнята слава, серафимите са огневидни според казаното: "Ти правиш Ангелите Си ветрове и служителите Си огнен пламък". Те горят от любов към Бога, а и другите подбуждат към такава любов, както показва и самото им име, защото "серафим" на еврейски език означава "горящ".

След серафимите пред всезнаещия Бог, Който живее в непристъпна светлина, предстоят в неизказана светлост многоочитите херувими, повече от другите по-нисши чинове винаги сияещи със светлината на богопознанието, със знанието на тайните Божии и дълбината на Неговата премъдрост, сами просвещавани и просвещаващи другите. Тяхното име - "херувим" - в превод от еврейски език означава проникване, разбиране или излияние на премъдростта, тъй като чрез херувимите се преподава на другите премъдростта и се подава просвещение на умните очи, за да виждат и познават Бога.

След това пред Седящия на превисокия престол предстоят богоносните (както ги нарича свети Дионисий Ареопагит) престоли, защото на тях като на разумни престоли (както пише свети Mаксим Изповедник) разумно почива Бог. А пък престолите се наричат богоносни не по същество, но по благодатта, дадена им за тяхното служение като такива, които тайнствено и непостижимо носят в себе си Бога. Почивайки върху тях по непостижим начин, Бог извършва Своя праведен съд според казаното от Давид: "Ти седна на престола, Съднико праведний". Поради това чрез тях преимуществено се проявява Божието правосъдие: те служат на Неговото правосъдие, прославят го и изливат силата на правосъдието върху престолите на земните съдии, като помагат на царете и владетелите да извършват праведен съд.

 В средната йерархия също се съдържат три чина на светите ангели: господства, сили и власти.

Господствата се наричат така, защото владеят над останалите чинове на ангелите, които следват след тях, сами бидейки свободни. И като са свободни от робския страх, както говори свети Дионисий Ареопагит, те доброволно и с радост служат непрестанно на Бога. Така преподават силата за благоразумно владичестване и мъдро управление на поставените на земята от Бога власти, та те добре да управляват поверените им области. След това те ни учат и да владеем чувствата, да смиряваме в себе си непотребните желания и страсти, да подчиняваме плътта на духа, да господстваме над своята воля и да бъдем по-горе от всяко изкушение.

Силите, които са изпълнени с божествена мощ, незабавно изпълняват волята на Всевишния и Всемогъщ свой Господ - Крепкия и Силния. Те вършат и превелики чудеса и преподават същата благодат на чудотворството на Божиите угодници, достойни за тази благодат, за да могат те да вършат чудеса, да изцеляват всяка болест и предвъзвестяват бъдещето. Светите сили помагат и на отрудените и обременени човеци в носенето на възложеното върху тях каквото и да било послушание и носят немощите на немощните, с което и се обяснява тяхното име - "сили". Те също така и укрепяват всеки човек в търпението, та той да не изнемогва в скърбите, но с твърд дух и мъжествено да претърпява всички беди и със смирение да благодари на Бога, Който всичко устройва за наша полза.

Властите се наричат така затова, защото имат власт над дявола, за да усмиряват властта на бесовете, да отблъскват изкушенията, с които те нападат човеците и да не допускат бесовете да причиняват на когото и да било вреда в такава степен, в каквато те биха желали. Властите утвърждават добрите подвижници в духовните подвизи и трудове, като ги предпазват, за да не се лишат от духовното царство. А на борещите се със страстите и похотите помагат да прогонват злите помисли, вражеските внушения и да побеждават дявола.

 

В най-нисшата йерархия също има три чина: начала, архангели и ангели.

Началата се наричат така, защото началстват над нисшите ангели, насочвайки ги в изпълнението на божествените повеления. На тях е поверено също и управлението на Вселената и закрилата на всички царства и княжества, на всички земи, народи и племена; защото всяко царство, племе и народ имат за себе си - от небесния чин на началата специален закрилник и управител на своята страна. Освен това служението на този ангелски чин (според обяснението на свети Григорий Двоеслов) се състои в това да наставляват хората да отдават на всеки началстващ честта, подобаваща на неговото звание. Накрая, ангелите от този чин издигат достойните хора на различните почетни длъжности и ги поучават, та те да приемат властта не заради своя изгода и полза, не поради любов към суетната слава, но заради Божията чест, заради разпространяването и прумножаването на Неговата света слава и заради ползата на ближните, като служат на общите нужди на всички свои подчинени.

Архангели се наричат великите благовестници, благовестящи великото и преславното. Тяхното служение (както говори великият Дионисий Ареопагит) се състои в това да откриват пророчествата, познанието и разбирането на Божията воля, което те получават от висшите чинове и възвестяват на нисшите чинове - ангелите, а чрез тях - и на човеците. А свети Григорий Двоеслов говори, че архангелите укрепяват в човеците светата вяра, като просвещават техния ум с познанието на светото Евангелие и откриват тайните на благочестивата вяра.

Ангелите в небесната йерархия стоят по-ниско от всички чинове и от всички тях са най-близо до хората. Те възвестяват Божиите тайни и намерения, свързани с отделните хора, и учат хората да живеят добродетелно и праведно за Бога. Те са поставени, за да пазят всекиго от нас, вярващите: добродетелните човеци укрепяват, за да не паднат, падналите - повдигат, и никога не ни оставят, дори и да сме съгрешили, защото всякога са готови да ни помогнат, стига само ние да пожелаем това.

 

Но и всички висши небесни чинове се наричат с общото име "ангели". Макар те по своето положение и по дадената им от Бога благодат и да имат различни наименования (като серафими, херувими, престоли), но всички заедно се наричат общо "ангели", защото думата "ангел" е название не на същност, а на служението според написаното: "Нали те всички са духове служебни, провождани да служат". Тяхното пък служение е различно и не е еднакво и всеки чин си има свое собствено служение, защото премъдрият Създател не открива на всички в еднаква мяра тайните на Своето намерение, но от едните - към другите, като чрез висшите просвещава нисшите, откривайки им Своята воля и повелявайки им да я изпълняват, както това ясно се вижда от Книгата на пророк Захария. Там се говори за това как един ангел, след като беседвал с пророка, срещнал друг ангел, който му заповядал отново да отиде при пророка и да му открие бъдещата съдба на Йерусалим:

    "И ето Ангелът, който говореше с мене, излиза, а друг Ангел идеше насреща му, и той рече на тогова: иди по-скоро, кажи на тоя момък: Йерусалим ще засели околностите поради многото човеци и добитък в него. И Аз ще му бъда, казва Господ, огнена стена около него".

Разсъждавайки за това, свети Григорий говори: "Когато един ангел говори на друг: "иди по-скоро и кажи на тоя момък", няма съмнение, че едни ангели изпращат други; нисшите биват изпращани, висшите - изпращат".

Неактивен eses

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 824
Re: Да бъде волята ти.
« Отговор #264 -: Юли 11, 2012, 01:07:03 am »
Дел мисля че в Урантия се обясняваше,че серафимите посрещат мъртавците,но може и да се бъркам,то са такива йерархии,че ум да ти заиде.

Неактивен del

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 518
Re: Да бъде волята ти.
« Отговор #265 -: Юли 11, 2012, 01:14:52 am »
Имаш право, сложно е. Сега нещо много важно:
9. И свален биде големият змей, оная старовременна змия която се нарича дявол и сатана, който мами цялата вселена; свален биде на земята, свалени бидоха и ангелите му заедно с него.

14. Ти беше херувим помазан за да засеняваш; и Аз те поставих така щото беше на Божия свет хълм; ти ходеше всред огнените камъни.
15. Ти бе съвършен в постъпките си от деня, когато бе създаден, догдето се намери беззаконие в тебе.
16. От много голямата ти търговия напълниха всичко всред тебе с насилие, и ти съгреши; затова те отхвърлих като скверен от Божия хълм, и те изтребих отсред огнените камъни, херувиме засеняващи!

12. Как си паднал от небето, ти
Деннице, сине на зората!
Как си отсечен до земята, ти, който поваляше народите;
13. А ти думаше в сърцето си:
Ще възляза на небесата,
Ще възвиша престола си над Божиите звезди,
И ще седна на планината на събраните богове към най-крайните страни на север,
14. Ще възляза над висотата на облаците,
Ще бъда подобен на Всевишния.
15. Обаче ти ще се снишиш до преизподнята,
До най-долните дълбочини на рова.


Неактивен del

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 518
Re: Да бъде волята ти.
« Отговор #266 -: Юли 11, 2012, 01:16:54 am »
Отлъчилия се е херувим, виж каква е функцията на херувима.

Неактивен eses

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 824
Re: Да бъде волята ти.
« Отговор #267 -: Юли 11, 2012, 01:18:11 am »
Това ще е интересно за всички.
"3. Физическа смърт (смърт на тялото и разума). Когато човека го постигне смърт, Настройчикът остава в убежището на разума до прекратяването на неговите функции като интелектуален механизъм, тоест приблизително до този момент, когато измеримите енергии на мозъка прекратяват своите ритмични, необходими за живота пулсации. След това разрушение Настройчикът напуска изчезващия разум толкова просто, както когато преди години се е появил и през Уверса се отправя към Сферата на Божеството.

След смъртта материалното тяло се връща в света на елементите, от който е било извлечено, но два нематериални фактора на съхранилата се личност остават: Предсъществуващият Настройчик на Съзнанието, който заедно с копието от паметта за преживения смъртен живот отива към Сферата на Божеството, а също така и безсмъртната моронтийна душа на починалия човек, оставаща в разпореждане на хранителя на съдбата. Тези аспекти и форми на душата – тези някога кинетични, а сега  статични формули на индивидуалност, са задължителни за възстановяването на личността в световете на моронтия; именно повторното съединяване на Настройчика с душата е това, което възстановява съхранилата се личност, което ви връща съзнанието в момента на моронтийното ви пробуждане.

На тези, които нямат лични серафически хранители, предано и умело служат груповите хранители, съхраняващи индивидуалността и възкресяващи личността. Серафимите са незаменими за възсъздаването на личността.

След смъртта Настройчикът на Съзнанието временно губи личност, но не и индивидуалност; човешкият подопечен временно губи индивидуалност, но не личност; в обителските светове те отново се съединяват, проявявайки се като вечна същност. Напусналият земята Настройчик на Съзнанието никога не се връща тук като съществото, в което е пребивавал в миналото; личността никога не се проявява без волята на човека; след смъртта лишеният от Настройчик човек никога не проявява активна индивидуалност и не установява каквато и да е връзка с живите същества на земята. Такива лишени от Настройчик души са напълно и абсолютно безсъзнателни в течение на своя дълъг или кратък сън на смъртта. Никакво проявление на личността или способността за общуване с други личности  не са невъзможни до завършването на процеса на възстановяването. На тези, които отиват в обителските светове, не се разрешава да отправят послания до своите любими, останали на Урантия. Забраната за такова общуване до завършването на съдния период се практикува във всички вселени."

Неактивен del

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 518
Re: Да бъде волята ти.
« Отговор #268 -: Юли 11, 2012, 01:18:52 am »
След серафимите пред всезнаещия Бог, Който живее в непристъпна светлина, предстоят в неизказана светлост многоочитите херувими, повече от другите по-нисши чинове винаги сияещи със светлината на богопознанието, със знанието на тайните Божии и дълбината на Неговата премъдрост, сами просвещавани и просвещаващи другите. Тяхното име - "херувим" - в превод от еврейски език означава проникване, разбиране или излияние на премъдростта, тъй като чрез херувимите се преподава на другите премъдростта и се подава просвещение на умните очи, за да виждат и познават Бога.

Неактивен Princess_Deja

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 581
Re: Да бъде волята ти.
« Отговор #269 -: Юли 11, 2012, 01:19:10 am »
Цитат
Да но реално когато Бог ни дава нещо,то е без излишни усилия, в смисъл,че неща се случват лесно.Всички имате случай в който сте си помисляли за нещо и хоп то пред вас и други в който искате нещо и няма такава мъка,обикновенно те пропадат,сиреч не са по негова воля. Та след като се опитвам да следвам волята му и той както казах не ми говори в ухото а се налага да разчитам на  собствения си глас, външните събития и силните си стремежи и чувства аз трябва да разбера какви са основните закономерности.  Та ако приемем по горното като закономерност ,относно божията воля ,тя би звучала нещо от рода - Когато Бог иска нещо на него не са му нужни много усилия,той просто го проявява,когато ти искаш нещо и то не става и нестава и нества,то това не е неговата воля. Та тормоза ми е до колко,каква е границата ,защото все пак не може да пробвам нещо и то като не стане да се откажа. Къде според вас е границата

Достатъчно време се опитвах да чета неграмотните ти писания. Ще те помоля, да положиш усилия има и отделни теми за това, за да не се натоварва изрично представата ни за теб! Мерси!

Понеже, уважавам вниманието и времето на някой, да отделя специално внимание да модерира, без да те "баннват"- ОООО! страх, О! Ужас. Аз ще ти обясня нещо много лично. Все ми е тая как ще го преекспонираш през примерите си за "обувки" и концерти, но за мен е важно... защото се Влюбих!
Когато човек се влюби ... хъм, чия воля вАжи??

За това и сложих твоя цитат.
Лесно стана. Като запознанство и среща. Но какво от това... Ако не е била Волята на Бог, защо ми позволи да го целуна и той мен? Защо ми хареса, не мога да забравя и дори няма как да го намразя? Къде е границата именно. Ако не трябваше да се влюбвам, никога нямаше да го срещна. Можех да не се влюбя ... със собствената си воля и опит. Нищо по-лесно. Но се случи.
Сега аз моята воля съм я заявила- влюбена съм! Но какво от това, ако това не е неговата... Да го намразя, че не е лесно?
Може ли Бог да ми наложи и да има власт над този, когото да обичам? НЕ! Дори да не съм с него и да не е споделено, МОЯТА воля е че обичам! Не страдам от това. Напротив, мисля и вярвам, че има паралелни пространства, където аз съм щастлива със споделената си любов.
Останалото е обсъждане и вяра в несъщественото. Не познаеш ли Любовта с желанието да я имаш само ти дори, не си е струвало.
"These are the times that try man`s souls" Thomas Paine

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27