The dimensions of dance
Превод: Диана,
Редактирал: Invisible World,
Източник: mkculture.blogspot.com"Съзнанието се изразява чрез творчеството. Светът, в който живеем е танцът на Създателя. Танцьори идват и си отиват за един миг, но танцът продължава да съществува. В много случаи, когато танцувам, аз се чувствам докоснат от нещо свещено. В такива моменти, усещам как духът ми се извисява и се слива с всичко съществуващо. Аз съм звездите и луната. Аз съм обичащият и обичаният. В този момент, аз чувствам как душата ми се извисява и се сливам в едно с всичко, което съществува. Аз съм победителят и победеният. Аз съм господарят и робът. Аз съм певецът, но и песента. Аз съм знаещият и познанието. Продължавам да танцувам и това е вечния танц на сътворението. Създателят и творението се сливат в една цялостна наслада. Продължавам да танцувам – докато остане единствено .... танцът”
Майкъл Джаксън
Майкъл Джаксън отдавна е известен като един от най-добрите танцьори, живели някога. Трудните движения, които изпълнява са се превърнали в модел за подражание и завинаги са се запечатали в колективното ни съзнание. Той е един от малкото артисти, чието влияние надхвърля отделните култури, раси, сексуална ориентация и духовни вярвания. В цитатът по-горе, Майкъл като че ли разкрива тайната на легендарните си танцови движения. За него танцуването беше нещо повече от това да се забавлява. За него това беше духовно преживяване.
Поглеждайки назад, всички тези знаци съществуват. Когато слушаме гладкия ритъм на „Rock With You", текста като че ли ни води към нещо много по-дълбоко от танца със секси момиче в клуба.
Момиче, затвори очи
Позволи на този ритъм да влезе в теб
не се опитвай да се бориш с него
Не можеш да направиш нищо
Отпусни съзнанието си
Някой може да погледне този текст и да си представи как Майкъл води млада дама към дансинга и я учи как да влезе в ритъм. Казвайки това, този текст води и до едно друго преживяване.
В миналото съм изследвал темите за танца по отношение на Монарх програмирането и контрола над съзнанието, използван във видео клиповете на Лейди Гага, Бритни Спиърс и Кайли Миноуг. Но както е при повечето неща, свързани с контрола над съзнанието, веднъж разровили се достатъчно дълбоко, ще откриете, че повечето ритуали, свързани с контрол над съзнанието, водят началото си от духовните корени, които сега се използват като метод за контрол. Има ли все още знаци за духовните аспекти на танца, които да са останали в нашата култура? Или пък тези връзки са просто още една форма на контрол?
Дейвид Боуи е друг артист, който е използвал темата за танца в работата си. Дългата му история на езотерист прави употребата на тази тема от него още по-интересна. Дейвид Боуи е пял за танцуването в песни като „Джон, аз просто танцувам”/"John, I'm Only Dancing" и „Мода”/"Fashion" – последната се отнася повече до контрола и кошерния начин на мислене в света на модата. Песента, върху която избрах да се фокусирам, е „Хайде да танцуваме”/ "Let's Dance", продуцирана от Найл Роджърс.
Клипът започва с двама танцуващи на шахматен под, докато Дейвид Боуи пее в ъгъла. Шахматният под обикновено се възприема като символ на Свободното Масонство, но това което по-рядко се дискутира е защо Масоните са го възприели за такъв. Шахматният под представлява светлината и тъмнината и пътуването в измеренията. Танцуването като духовен инструмент представлява отделянето от чисто физическата плоскост и преминаването в друго състояние на съзнанието, както го е описал по-горе Майкъл Джаксън. Имайки предвид тези факти, включването на шахматния под в клипа придобива по-дълбок смисъл от прост символ на Илюминатите.
В песента „Хайде да танцуваме”/"Let's Dance" Дейвид Боуи предлага да потанцуваме на „песента, която пускат по радиото”.
По-нататък той пее „под лунната светлина, под „сериозната лунна светлина”. Питър Р.Кьониг е направил обстойно проучване на окултните референции в работата на Дейвид Боуи и се е вгледал в употребяваната от него през годините дума „сериозен” (Serious) като кодова дума за Сириус. Това не е никак изненадващо като се има предвид, че Боуи обича да си играе с думите и техните многобройни значения.
Дейвид Боуи използва подобна лирическа препратка в песента си „Звезден човек”/”Starman”. В нея той пее за космическо преживяване, причинено от предаването по канала на субект, за което е чуто по радиото.
Клипът се съсредоточава и върху чифт червени обувки. Червените обувки са се превърнали в постоянен събирателен образ в народната култура още от създаването на превърналия се в икона филм „Магьосникът от Оз”. Те са използвани в представянето на Бионсе в „Лудо влюбена”/"Crazy In Love" и в „Ако търсиш Ейми”/ "If U Seek Amy", където Бритни търси себе си.
В „Магьосникът от Оз”, Дороти се вмъква в света на Оз чрез съня си. Сънуването изисква от нас да преминем отвъд физическото ниво и в известна степен, да навлезем в нова реалност. В този смисъл, червените обувки в този клип се превръщат в образ и на преживяването от пътуването отвъд физическата реалност.
Въпреки, че в популярния клип „Мода”/ "Vogue" на Мадона няма червени обувки, тя поема по същата права, спускайки се по пътя от жълти павета.
Спиритичните елементи на песента бяха подчертани по време на турнето „Re-Invention” на Мадона от 2004г. Когато тя „заставаше в поза”, това бяха все пози от йога. Видеопрожекциите показаха техниките й на дишане.
"Това е далеч отвъд физическото,
тази вечер чувствата ми изобщо нямат смисъл.
въображението ни ни отвежда там, където никога не сме били" –
Бритни Спиърс, Breathe On MeПрез 2003г., точно след скандалната им целувка, Бритни Спиърс и Мадона се захванаха с първия сингъл от четвъртия албум на Бритни „В зоната”/In The Zone. В клипа, Мадона учи Бритни на някой движения от йога, докато й предлага вместо да губи контрол, да разголи душата си.
Заглавието „In The Zone” винаги ми напомня за „Зоната на здрача”, което е интересно като се имат предвид пътуванията из измеренията в шоуто.
Др.Манхатън – герой от „Пазителите”/Watchman е друго отнасяне към синьото.
Вижте третото му око. Това не е ли слънчев символизъм?
Друго, за което се сещам е Групата на сините.
Известната женска група TLC също беше синя на обложката на албума си от 1999г., Fanmail. Когато беше издаден първоначално, албумът съдържаше холографско копие на обложката. Дали те не се опитваха да разкрият естеството на природата чрез символизирането на три богини? Това беше последният албум, който Left Eye(Лявото Око – една от певиците в триото – Бел.пр) (на Хорус) доживя да види.
Също като TLC и No Doubt бяха много известни през 90те. През 2002 те издадоха албум с по-бързо темпо, наречен Rock Steady. Един от многобройните хитове в албума беше "Hella Good". В нея Гуен Стефани пее „По някаква причина, вълните продължават да се разбиват в мен”, но кои вълни? Радио вълните? По-нататък тя пее „Не ме събуждай ако сънувам”. Това е още един пример за вплитането на танцуването и сънуването в музиката. Клипът към "Hella Good"се отнася по-скоро към алтернативни значения на песента, отколкото към общата представа.
Гуен Стефани продължава да следва пътя на символичната поп култура и в соловата си кариера.
Във връзка с горното, обърнете внимание, че парфюмът й LAMB, се предлага в четири цвята – Син, Червен, Жълт и Зелен. Тези цветове са много символични и са използвани безброй пъти. Преди да попаднете на този блог, сигурно сте ги виждали без дори да ги забелязвате.
Цветовете са широко използвани в много лога и реклами.
Една от причините е, че това са основни цветове, които по естесвен начин привличат окото и от това произтича постоянната им употреба от медиите, които постоянно се опитват да ни примамят и да вземат парите ни. Много от вас ще забележат, че тези същите цветове се използват от Ордена на Източната Звезда.
По-рано обясних, че шахматният под символизира както Свободните Масони, така и нещо по-дълбоко. Така че за нас не би трябвало да бъде изненадващ факта, че и тези цветове не трябва автоматично да се свързват с Ордена на Източната Звезда. Тези цветове са били използвани от вечно актуалния Алистър Кроули.
Дори преди това, тези цветове са били използвани като символ на различни духовни вярвания.
Тези цветове са използвани във филма „Петия елемент”, за да символизират четирите елмента, петия от които е духа.
Интересно е как след като веднъж поемете по пътя да търсите истината, всичко придобива по-голям смисъл. Гледал съм клипа „Лъч светлина”/”Ray of Light” на Мадона безброй пъти и сега, разглеждайки тези четири цвята, добавих ново измерение на последната сцена, в която тя танцува в клуба.
Отново тези цветове! Освен това забелязах, че в повечето снимки има бяло. Бялото представлява духа – петия елемент. Ето още един пример как Мадона показва духовността си с танц.
Майлъл Джаксън използва цветовете, за да ни покани в новата релност на танцовия мюзикъл “Moonwalker”. Той толкова много харесва цветовете, че ги използва отново и след няколко години.
През 1985 г., Мадона издава "Into the Groove". Както и споменатата по-рано "Vogue", "Into the Groove" се разказва за това как да открием свободата чрез танца. Песента беше представена в саундтрака на популярния през 80-те филм „В отчаяно търсене на Сюзън”. И двете – клипа към песента и самия филм – показват Мадона в кожено яке, превърнало се в икона.
На гърба на якето е изобразено Всевиждащото Око с незавършена пирамида точно копие на задната страна на банкнота от 1 долар. Този символ накара много хора да вярват, че Мадона е част от или е контролирана от определени сили. Според мен, Всевиждащото Око не би следвало да се възприема моментално като символ за контрол. Окото е символ на духовността от векове насам.
Джакопо Да Понтормо използва това, което днес наричаме Всевиждащо око в картината си „Вечеря при Ема”. Въпреки, че има спекулации относно това дали той е възнамерявал или не това око да се появи в картината му, или пък е било добавено по-късно, включването му хвърля интересна светлина върху естеството на символизма; ако символите могат всеки път да означават различни неща, дали значението им не е предварително решено за нас с течение на времето? Дали не даваме повече власт на елита и не подтискаме духовните сили на символите като виждаме просто „Илюминати” в тях?
Всевиждащото око е просто един пример от дългия списък на често използвани символи. То може да бъде видяно и като друг начин да се представи Третото око или Окото на Хорус. Също като Дървото на живота или Кундалини, те биха могли да представляват същите духовни преживявания. Много хора спекулират, че Окото на Хорус би могло да представлява епифизната жлеза, което би било интересно и би свързало символа с различни преплетени духовни преживявания. Ако египтяните са били наясно с епифизната жлеза, нека не позволяваме да се поставят граници и на другите им символи.
Точно навреме, Псевдоокултна Медия публикува снимка на Антонела Арисменди, наречена „Гностик”.
Самото заглавие ни препраща към духовно познание, но темата е подсилена от включването и на Дървото на живота на гърба на модела. Включен е и Novus Ordo Seclorum (New Order of the Ages - Новия Ред на Поколенията или Нов Световен Ред) от доларовата банкнота. Поп-рок бандата Fall Out Boy използва символа око без досадното напомняне за елита. Окото е поставено зад ключ. Дали танцът не е ключа към съзнанието?
"Аз съм в транс
Космически ситеми се преплитат
Астрални тела капят като вино
всички природни приливи и отливи
Комети се стрелкат в небето
Не мога да обясня защо
Просто така върви създаването" - Мадона, Impressive Instant
Електронната банда Justice символизира духовния аспект на танца най-успешно чрез песента си "D.A.N.C.E.". Няма скрит смисъл в образа на групата – те изпълняват музика за танцуването докато спонтанно използват кръст. Този символ директно свързва танца и християнското съзнание.