Автор Тема: Music Mind Control  (Прочетена 343489 пъти)

0 Потребители и 3 Гости преглежда(т) тази тема.

Неактивен hard_temper

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 48
Re:Music Mind Control
« Отговор #465 -: Януари 31, 2010, 23:37:28 pm »
Да наистина има някакви гласове ли са какво е незнам, първите ми няколко слушания на тази песен се чувствах достра странно.

Max

  • Гост
Re:Music Mind Control
« Отговор #466 -: Февруари 05, 2010, 19:47:37 pm »


Rihanna - Безмилостна


Безмилостна към себе си.
С проститутските си одежди утвърждава сексуалното си поробване.

Неактивен Halfwild

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 22
Re:Music Mind Control
« Отговор #467 -: Февруари 06, 2010, 16:08:24 pm »
Това с чалгата, че е най-бруталният контрол на съзнанието в България трябва да е ясно на всички. Не знам кой би го отрекал, освен зависимите. Истина е, че и при дугите стилове музика е същото. Ето един текст на една песен, който не знам дали сте коментирали в темата...Да не би Юръп да пее за 2012 ? Май маи...Интересно ми е да чуя вашото мнение...ама мойто е, че баш за тва си пеят тия пичове.

Europe - "The final countdown"


We're leaving together
but still it's farewell
and maybe we'll come back,
to earth, who can tell?

I guess there is no one to blame
we're leaving ground (leaving ground)
will things ever be the same again?
It's the final countdown.

The final countdown.

Oh, We're heading for Venus (Venus)
and still we stand tall
cause maybe they've seen us
and welcome us all, yeah
with so many light years to go
and things to be found (to be found)
I'm sure that we'll all miss her so
It's the final countdown.

The final countdown.
The final countdown (final countdown).
oh...oh
The final countdown.
Oh, it's the final countdown.
The final countdown.
The final countdown. (final countdown)

Oh, it's the final countdown
we're leaving together

The final countdown
we'll all miss her so
It's the final countdown (final countdown)
Oh, it's the final countdown

« Последна редакция: Февруари 06, 2010, 16:13:19 pm от Halfwild »

Неактивен sidewinder

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 837
Re:Music Mind Control
« Отговор #468 -: Февруари 06, 2010, 16:36:19 pm »
За чалгата е повече от ясно. Тя е изкуствено създаден стил. Ясно защо...

Неактивен Jean_Valjean

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 48
Re:Music Mind Control
« Отговор #469 -: Февруари 14, 2010, 15:29:03 pm »
Някой има ли информация дали някои музикални интервали като тритона, перфектната пета и пр. имат някакво влияние на подсъзнанието?
Никой не е е по безнадеждно поробен от тези, които вярват, че са свободни. - Йохан Волганг фон Гьоте

Неактивен vikeca

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 32
Re:Music Mind Control
« Отговор #470 -: Февруари 14, 2010, 18:09:09 pm »
Със сигурност! Използват се и в класиката (Бах, Моцарт итн). Постига се хармония. В тези случаи влияе положително, но уви подробности не мога да ти дам.  :unknown:
« Последна редакция: Февруари 15, 2010, 07:13:49 am от Mirotvorec »

Неактивен Alien

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 6 668
  • WATCHER
Re:Music Mind Control
« Отговор #471 -: Февруари 14, 2010, 18:29:09 pm »
Това с чалгата, че е най-бруталният контрол на съзнанието в България трябва да е ясно на всички. Не знам кой би го отрекал, освен зависимите. Истина е, че и при дугите стилове музика е същото. Ето един текст на една песен, който не знам дали сте коментирали в темата...Да не би Юръп да пее за 2012 ? Май маи...Интересно ми е да чуя вашото мнение...ама мойто е, че баш за тва си пеят тия пичове.

Europe - "The final countdown"


We're leaving together
but still it's farewell
and maybe we'll come back,
to earth, who can tell?

I guess there is no one to blame
we're leaving ground (leaving ground)
will things ever be the same again?
It's the final countdown.

The final countdown.

Oh, We're heading for Venus (Venus)
and still we stand tall
cause maybe they've seen us
and welcome us all, yeah
with so many light years to go
and things to be found (to be found)
I'm sure that we'll all miss her so
It's the final countdown.

The final countdown.
The final countdown (final countdown).
oh...oh
The final countdown.
Oh, it's the final countdown.
The final countdown.
The final countdown. (final countdown)

Oh, it's the final countdown
we're leaving together

The final countdown
we'll all miss her so
It's the final countdown (final countdown)
Oh, it's the final countdown



Да, коментирал съм го в една друга тема и даже има и допълнителни неща които могат да ти се сторят интересни :)
http://forum.xnetbg.com/index.php/topic,293.msg183595.html#msg183595

Неактивен P.E.A.C.E.

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 500
Re:Music Mind Control
« Отговор #472 -: Февруари 16, 2010, 14:06:53 pm »
Робърт Джонсън - легендата на делта блуса.
Освен него ако се поровите в тубата има за поне още 20-30 изпълнителя...

Неактивен JulesWinnfield

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 60
Re:Music Mind Control
« Отговор #473 -: Март 02, 2010, 18:58:25 pm »
Робърт Джонсън - легендата на делта блуса.
Освен него ако се поровите в тубата има за поне още 20-30 изпълнителя...
Това за мен е абсурдно... Да приемеш буквално лириките, все едно с това видео Джеймс Браун също си признава с този късометражен филм

Неактивен P.E.A.C.E.

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 500
Re:Music Mind Control
« Отговор #474 -: Март 03, 2010, 16:36:48 pm »
Кое е абсурдно?
Намесата на същества от по-висши реалности?
Съществуването на финните светове?
Все пак музиката е голяма сила и е несериозно за мен да си мисим, че контролират на 100% печатането на пари, ресурсите, медиите и т.н. а музиакта не  ;D

Моя истина е, че от последните 50-60 години - 80% от музиката идва "от там" ;)
факт е, че има поне 8902324 обложки, клипове и т.н. с всевиждащото око.
В корана (не съм мюсюлманин, но има огрома истина там) "дяволът" е наречен "едноокият лъжец", хмм кой още го използва този символ  ;)

ПС.
Джиновете, тези които обитават пустотата между света на мъртвите и света на живите , навсякъде почти в корана вървят комплект с хората. Изречение с дума джин, без дума човек - почти няма :)

Неактивен JulesWinnfield

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 60
Re:Music Mind Control
« Отговор #475 -: Март 04, 2010, 19:54:15 pm »
Цитат
Моя истина е, че от последните 50-60 години - 80% от музиката идва "от там" Wink
Ето това е абсурдно за мен, но всеки сам преценява за себе си ...

Неактивен P.E.A.C.E.

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 500
Re:Music Mind Control
« Отговор #476 -: Март 04, 2010, 23:41:00 pm »
JulesWinnfield  :hi:
Кажи според теб кой музикален идол (какво интересно словосъчетание) не се е продал?
Всичко в един или друг момент са били кукли и са слушали какво казват шефовете с договора към лейбъла и не само това.
Според мен следното е абсурдно, затова го повтарям
Цитат
Все пак музиката е голяма сила и е несериозно за мен да си мисим, че контролират на 100% печатането на пари, ресурсите, медиите и т.н. а музиакта не
« Последна редакция: Март 04, 2010, 23:42:33 pm от P.E.A.C.E. »

Неактивен Visitor

  • Малко Писал
  • **
  • Публикации: 350
Re:Music Mind Control
« Отговор #477 -: Март 09, 2010, 20:54:28 pm »
The dimensions of dance



Превод: Диана, Редактирал: Invisible World, Източник: mkculture.blogspot.com


"Съзнанието се изразява чрез творчеството. Светът, в който живеем е танцът на Създателя. Танцьори идват и си отиват за един миг, но танцът продължава да съществува. В много случаи, когато танцувам, аз се чувствам докоснат от нещо свещено. В такива моменти, усещам как духът ми се извисява и се слива с всичко съществуващо. Аз съм звездите и луната. Аз съм обичащият и обичаният. В този момент, аз чувствам как душата ми се извисява и се сливам в едно с всичко, което съществува. Аз съм победителят и победеният. Аз съм господарят и робът. Аз съм певецът, но и песента. Аз съм знаещият и познанието. Продължавам да танцувам и това е вечния танц на сътворението. Създателят и творението се  сливат в една цялостна наслада. Продължавам да танцувам – докато остане единствено .... танцът”
Майкъл Джаксън


Майкъл Джаксън отдавна е известен като един от най-добрите танцьори, живели някога. Трудните движения, които изпълнява са се превърнали в модел за подражание и завинаги са се  запечатали в колективното ни съзнание. Той е един от малкото артисти, чието влияние надхвърля отделните култури, раси, сексуална ориентация и духовни вярвания. В цитатът по-горе, Майкъл като че ли разкрива тайната на легендарните си танцови движения. За него танцуването беше нещо повече от това да се забавлява. За него това беше духовно преживяване.
 
Поглеждайки назад, всички тези знаци съществуват. Когато слушаме гладкия ритъм на „Rock With You", текста като че ли ни води към нещо много по-дълбоко от танца със секси момиче в клуба.

Момиче, затвори очи
Позволи на този ритъм да влезе в теб
не се опитвай да се бориш с него
Не можеш да направиш нищо
Отпусни съзнанието си

Някой може да погледне този текст и да си представи как Майкъл води млада дама към дансинга и я учи как да влезе в ритъм. Казвайки това, този текст води и до едно друго преживяване.


В миналото съм изследвал темите за танца по отношение на Монарх програмирането и контрола над съзнанието, използван във видео клиповете на Лейди Гага, Бритни Спиърс и Кайли Миноуг. Но както е при повечето неща, свързани с контрола над съзнанието, веднъж разровили се достатъчно дълбоко, ще откриете, че повечето ритуали, свързани с контрол над съзнанието, водят началото си от духовните корени, които сега се използват като метод за контрол.   Има ли все още знаци за духовните аспекти на танца, които да са останали в нашата култура? Или пък тези връзки са просто още една форма на контрол?

Дейвид Боуи  е друг артист, който е използвал темата за танца в работата си. Дългата му история на езотерист прави употребата на тази тема от него още по-интересна. Дейвид Боуи е пял за танцуването в песни като „Джон, аз просто танцувам”/"John, I'm Only Dancing" и „Мода”/"Fashion" – последната се отнася повече до контрола и кошерния начин на мислене в света на модата. Песента, върху която избрах да се фокусирам, е „Хайде да танцуваме”/ "Let's Dance", продуцирана от Найл Роджърс.


Клипът започва с двама танцуващи на шахматен под, докато Дейвид Боуи пее в ъгъла. Шахматният под обикновено се възприема като символ на Свободното Масонство, но това което по-рядко се дискутира е защо Масоните са го възприели за такъв. Шахматният под представлява светлината и тъмнината и пътуването в измеренията. Танцуването като духовен инструмент представлява отделянето от чисто физическата плоскост и преминаването в друго състояние на съзнанието, както го е описал по-горе Майкъл Джаксън. Имайки предвид тези факти, включването на шахматния под в клипа придобива по-дълбок смисъл от прост символ на Илюминатите.

В песента „Хайде да танцуваме”/"Let's Dance" Дейвид Боуи предлага да потанцуваме на „песента, която пускат по радиото”.


 По-нататък той пее „под лунната светлина, под  „сериозната лунна светлина”. Питър Р.Кьониг е направил обстойно проучване на окултните референции в работата на Дейвид Боуи и се е вгледал в употребяваната от него през годините дума „сериозен” (Serious) като кодова дума за Сириус. Това не е никак изненадващо като се има предвид, че Боуи обича да си играе с думите и техните многобройни значения.


Дейвид Боуи използва подобна лирическа препратка в песента си „Звезден човек”/”Starman”. В нея той пее за космическо преживяване, причинено от предаването по канала на субект, за което е чуто по радиото.


Клипът се съсредоточава и върху чифт червени обувки. Червените обувки са се превърнали в постоянен събирателен образ в народната култура още от създаването на превърналия се в икона филм „Магьосникът от Оз”. Те са използвани в представянето на Бионсе в „Лудо влюбена”/"Crazy In Love" и в „Ако търсиш Ейми”/ "If U Seek Amy", където Бритни търси себе си.

В „Магьосникът от Оз”, Дороти се вмъква в света на Оз чрез съня си. Сънуването изисква от нас да преминем отвъд физическото ниво и в известна степен, да навлезем в нова реалност. В този смисъл, червените обувки в този клип се превръщат в образ и на преживяването от пътуването отвъд физическата реалност. 

Въпреки, че в популярния клип „Мода”/ "Vogue" на Мадона няма червени обувки, тя поема по същата права, спускайки се по пътя от жълти павета.

Спиритичните елементи на песента бяха подчертани по време на турнето „Re-Invention” на Мадона от 2004г. Когато тя „заставаше в поза”, това бяха все пози от йога. Видеопрожекциите показаха техниките й на дишане.

"Това е далеч отвъд физическото,
тази вечер чувствата ми изобщо нямат смисъл.
въображението ни ни отвежда там, където никога не сме били"
Бритни Спиърс, Breathe On Me

През 2003г., точно след скандалната им целувка, Бритни Спиърс и Мадона се захванаха с първия сингъл от четвъртия албум на Бритни „В зоната”/In The Zone. В клипа, Мадона учи Бритни на някой движения от йога, докато й предлага вместо да губи контрол, да разголи душата си.


Заглавието „In The Zone” винаги ми напомня за „Зоната на здрача”, което е интересно като се имат предвид пътуванията из измеренията в шоуто.


Др.Манхатън – герой от „Пазителите”/Watchman е друго отнасяне към синьото.

Вижте третото му око. Това не е ли слънчев символизъм?

Друго, за което се сещам е Групата на сините.



Известната женска група TLC също беше синя на обложката на албума си от 1999г., Fanmail. Когато беше издаден първоначално, албумът съдържаше холографско копие на обложката. Дали те не се опитваха да разкрият естеството на природата чрез символизирането на три богини? Това беше последният албум, който Left Eye(Лявото Око – една от певиците в триото – Бел.пр) (на Хорус) доживя да види. 


Също като TLC и No Doubt бяха много известни през  90те. През 2002 те издадоха албум с по-бързо темпо, наречен Rock Steady. Един от многобройните хитове в албума беше "Hella Good". В нея Гуен Стефани пее „По някаква причина, вълните продължават да се разбиват в мен”, но кои вълни? Радио вълните? По-нататък тя пее „Не ме събуждай ако сънувам”. Това е още един пример за вплитането на танцуването и сънуването в музиката. Клипът към "Hella Good"се отнася по-скоро към алтернативни значения на песента, отколкото към общата представа.
 
Гуен Стефани продължава да следва пътя на символичната поп култура и в соловата си кариера.


Във връзка с горното, обърнете внимание, че парфюмът й LAMB, се предлага в четири цвята – Син, Червен, Жълт и Зелен. Тези цветове са много символични и са използвани безброй пъти. Преди да попаднете на този блог, сигурно сте ги виждали без дори да ги забелязвате. 


Цветовете са широко използвани в много лога и реклами.








Една от причините е, че това са основни цветове, които по естесвен начин привличат окото и от това произтича постоянната им употреба от медиите, които постоянно се опитват да ни примамят и да вземат парите ни. Много от вас ще забележат, че тези същите цветове се използват от Ордена на Източната Звезда.



По-рано обясних, че шахматният под символизира както Свободните Масони, така и  нещо по-дълбоко. Така че за нас не би трябвало да бъде изненадващ факта, че и тези цветове не трябва автоматично да се свързват с Ордена на Източната Звезда. Тези цветове са били използвани от вечно актуалния Алистър Кроули.



Дори преди това, тези цветове са били използвани като символ на различни духовни вярвания.
 




Тези цветове са използвани във филма „Петия елемент”, за да символизират четирите елмента, петия от които е духа.


Интересно е как след като веднъж поемете по пътя да търсите истината, всичко придобива по-голям смисъл. Гледал съм клипа „Лъч светлина”/”Ray of Light” на Мадона безброй пъти и сега, разглеждайки тези четири цвята, добавих ново измерение на последната сцена, в която тя танцува в клуба.


Отново тези цветове! Освен това забелязах, че в повечето снимки има бяло. Бялото представлява духа – петия елемент. Ето още един пример как Мадона показва духовността си с танц.


Майлъл Джаксън използва цветовете, за да ни покани в новата релност на танцовия мюзикъл “Moonwalker”. Той толкова много харесва цветовете, че ги използва отново и след няколко години.




През 1985 г., Мадона издава "Into the Groove". Както и споменатата по-рано "Vogue", "Into the Groove" се разказва за това как да открием свободата чрез танца. Песента беше представена в саундтрака на популярния през 80-те филм „В отчаяно търсене на Сюзън”. И двете – клипа към песента и самия филм – показват Мадона в кожено яке, превърнало се в икона. 


На гърба на якето е изобразено Всевиждащото Око с незавършена пирамида точно копие на задната страна на банкнота от 1 долар. Този символ накара много хора да вярват, че Мадона е част от или е контролирана от определени сили. Според мен, Всевиждащото Око не би следвало да се възприема моментално като символ за контрол. Окото е символ на духовността от векове насам.

Джакопо Да Понтормо използва това, което днес наричаме Всевиждащо око в картината си „Вечеря при Ема”. Въпреки, че има спекулации относно това дали той е възнамерявал или не това око да се появи в картината му, или пък е било добавено по-късно, включването му хвърля интересна светлина върху естеството на символизма; ако символите могат всеки път да означават различни неща, дали значението им не е предварително решено за нас с течение на времето? Дали не даваме повече власт на елита и не подтискаме духовните сили на символите като виждаме просто „Илюминати” в тях? 


Всевиждащото око е просто един пример от дългия списък на често използвани символи. То може да бъде видяно и като друг начин да се представи Третото око или Окото на Хорус. Също като Дървото на живота или Кундалини, те биха могли да представляват същите духовни преживявания. Много хора спекулират, че Окото на Хорус би могло да представлява епифизната жлеза, което би било интересно и би свързало символа с различни преплетени духовни преживявания. Ако египтяните са били наясно с епифизната жлеза, нека не позволяваме да се поставят граници и на другите им символи.

Точно навреме, Псевдоокултна Медия публикува снимка на Антонела Арисменди, наречена „Гностик”.



Самото заглавие ни препраща към духовно познание, но темата е подсилена от включването и на Дървото на живота на гърба на модела. Включен е и Novus Ordo Seclorum (New Order of the Ages - Новия Ред на Поколенията или Нов Световен Ред) от доларовата банкнота. Поп-рок бандата Fall Out Boy използва символа око без досадното напомняне за елита. Окото е поставено зад ключ. Дали танцът не е ключа към съзнанието?


"Аз съм в транс
Космически ситеми се преплитат
Астрални тела капят като вино
всички природни приливи и отливи
Комети се стрелкат в небето
Не мога да обясня защо
Просто така върви създаването"
- Мадона, Impressive Instant


Електронната банда Justice символизира духовния аспект на танца най-успешно чрез песента си "D.A.N.C.E.". Няма скрит смисъл в образа на групата – те изпълняват музика за танцуването докато спонтанно използват кръст. Този символ директно свързва танца и християнското съзнание.



Неактивен insomnia1304

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 314
Re:Music Mind Control
« Отговор #478 -: Март 09, 2010, 22:04:59 pm »
ЧАЛГАТА И НАЦИОНАЛНАТА МУЗИКА НА БЪЛГАРИТЕ

 Иван Танев Иванов

 

            От 15-тина години у нас се роди един нов музикален жанр, наречен доста точно “чалга”. Основата на този жанр е музиката на българските цигани, макар че в него има и други ориенталски елементи, турски, арабски. Напоследък в него навлязоха и гръцки и сръбски мелодии. Както се казва – циганска видрица! Що за музика обаче е т.н. циганска музика, на чиято основа е създадена чалгата?

Циганите, които сами наричат себе си “роми”, което значи “хора, мъже, съпрузи”, идват от Северна Индия. Днес те живеят в много държави и техният език, религия и музика са силно повлияни от културата на местното население. В българските земи циганите се появяват през XV-ти век, когато османо-турските завоеватели ги довеждат от Египет. Поради присъщата си музикалност и неодобрение на физическия труд, в следващите четири века циганите изземват ролята на главните музиканти, певци и танцьори, развличащи османските паши, бейове, спахии, кадии и всякакви други турски властели. За разлика от днешните български новобогаташи, турските властели са били патриоти, което води до това, че дошлите цигани усвояват изцяло тяхната музика и танци. Днешните български цигани в мнозинството си помнят тази музика и я представят и считат като своя. За мнозинството от днешните българи, тази музика е просто циганска – в действителност нейните основни елементи водят началото си от османо-турската музика от началото на Османската империя. Самото понятие "циганска музика" е много относително, защото музиката на унгарските цигани е вариант на унгарската народна музика, на испанските цигани е вариант на испанската народна музика, на руските цигани е вариант на руската народна музика. В България, макар че в близкото минало много добри народни музиканти бяха цигани, типичната циганска музика е османо-турска.

Почитателите на чалгата като правило са от средите на най-ниско образованите българи. Те предпочитат да наричат чалгата с модерна английска терминология – попфолк. С това те показват ниска  степен на компетентност, защото попфолк (popfolk) е съкращение от английския израз Popular folk music и се отнася до фолклорната (народна) музика на съответния народ. За българския случай това би трябвало да значи “народна музика на българите” или "българска народна музика" или "българска форклорна музика". В действителност, между чалгата и българската фолклорна музика (българския попфолк) има огромна разлика. Тази привидна некомпетентност и безкритичност на някои музикални издатели и дейци, свързани с този жанр, всъщност представлява опит да се представя и утвърждава тази музика като “българска национална музика”, “музика, характеризираща българската нация пред света”.

Това на пръв поглед "безобидно" (в действително дълбоко антибългарско) начинание обаче не може, все още, за щастие, да добие популярност. В действителност, националната музика, наред с езика, химна, знамето и герба са национални символи. Във всяка цивилизована страна има закони, защищавали химна, герба и знамето на нацията от поругаване. В повечето стари държави с древна култура, освен национален език, има и музикален жанр, който без съмнение се е утвърдил като национален. Всеки средно образован човек може да различи националната музика на индийците, китайците, гърците, руснаците, испанците, англичаните, арабите. Много народи обаче нямат национален език и национална музика, защо исторически те са сформирани чрез отделяне от някакъв друг народ.

Българите са древен народ, който е образуван не чрез отделяне от друг народ, а напротив, чрез поглъщане на други етноси и племена. Поради тази причина, българската национална, т.е. народна музика е изключително оригинална, многообразна и богата. Например по брой записани текстове и мелодии тя превъзхожда около 10 пъти френската национална музика. Да не говорим за богатството от ритъм, ладови тоналности, мелодии и мотиви. Срещу такта 2/4, типичен за западно-европейската музика, ние имаме десетки неравноделни тактове. За разлика от простата минорно-мажорна ладова система, единствена за западна Европа, ние имаме поне още 7 други. Като се добавят и безмензурните мелодии (субати), тези своебразни “оперни арии” на старите българи, музикалното богатство на българския фолклор става уникално. Даже околните балкански народи нямат неравноделни тактове и субати, освен ако не са “откраднали” нещичко. Познава ли се това богатство, използва ли се, извлича ли се някаква полза от него? Нито едното, нито другото, но това е отделен въпрос. Някой губи от това и никак не е лесно да се отгатне кой губи.

            Наскоро беше излъчено една музикална композиция от телевизионния канал BTV (каналът на Рупърт Мърдок), представена като “послание на България до Европа”. Разбира се, в една демократична държава всеки може да си композира и избира заглавия на своите творби, но и всеки, който желае, може да коментира тези творби. Тази “музикална творба” представлява несъмнен и нескрит образец на “чалга”. Само по себе си, това “послание” е подигравка с националните символи и би трябвало да попадне по ударите на закона за тяхната защита. Но не е само това. По време на поредното ежегодно състезание “Мис България”, участничките, облечени с бански костюми и завити с българския трибагреник, са “марширували” под звуците на тази циганизирана музикална композиция. Идеята за този особен вид “демонстрация” е била да се изрази несъгласие със затварянето на 3 и 4 блок на АЕЦ “Козлодуй”, още повече, че победителката в състезанието е била от град Козлодуй. Когато сцената с полуголите българки, завити с националното знаме, маршируващи под музиката на чалга пред очите на европейците беше коментирана пред водещите на предаването “Коритаров лайф” на канал Нова телевизия, водещата искрено се очуди, че в това имало нещо нередно! Най-големият “почитател” на чалгата и нейното издигане като “национално-определяща” музика за българите и "музикален символ на нацията пред света" обаче беше и си остава Слави Трифонов, водеща фигура в телевизионния канал на Мърдок.

            Разбира се, няма нищо лошо в това, някой да харесва циганска музика. Аз лично много харесвам чиста циганска музика, а също индийска, турска, иранска, гръцка, арабска, руска, ирландска, африканска и т.н. Особено "космическо" звучене има етиопската музика. Националната музика на отделните народи е може би най-голямото културно богатство на света. Лошото е, когато някой, било от простотия или защото усеща за какво го търпят, се опитва да натрапва чужда музика и с това спомага за унищожаването на един културен модел.

        Това състояние е ярка характеристика на 15-годишния преход и състоянието до което ни доведе. В Русия този преход беше наречен много сполучливо “великата криминална революция” още преди 10 години. Днес там живеят най-много милиардери и най-много бедни хора от цяла Източна Европа. За прехода в България все още няма определение. Както изглежда, най-вярното определение за него ще бъде “чалга”, което вече се предлага от много автори.

Защо чалгата беше създадена и зае значимо място в демократична България? Без да имаме претенции за пълнота, по-долу представяме няколко причини за това.

1.      На първо място това е мощното дезорганизиращо влияние на Турция върху съвременните българи, особено в първите години на демокрацията. Ежегодно, милиони българи ходеха в Капалъ чаршъ и само няколко хиляди в Македония. Най-силно е това влияние върху българските цигани, които днес практически не слушат друго освен съвременна музика от Турция. Българите, все пак като патриоти, слушат чалга. Макар да няма преки данни, но все пак самата Турция е силно заинтересувана от това, да се забрави и отстрани българския фолклор и се замени с чалга. За Турция е много по-полезно под ритъма на гьобек да се пее “целувам ти устните”, отколкото да се свири хорото “Даваш ли даваш, балканджи Йово”.

2.      Втората причина за избуяване на бурена на чалгата е състоянието на разюздан национален нихилизъм, характерен за българина от последните петдесет години. Както и македонизмът, българският национален нихилизъм има доста далечни корени още от времето на Османската империя и господството на гръцката патриаршия. По времето на социализма обаче той беше отгледан, наторен и поливан по най-ефективни начини чрез механизмите на държавните комунистически органи. За целта, историческата представа за миналото на българите беше изкривено и миниатюризирано. За да бъдат послушни, на българите им се внушаваше, че са малка, освободена и спасена нацийка без минало и че трябва да станат безродни синове на новия комунистически свят, обединен около Кремъл. Няма никакво значение, че “кремъл” на български означава “кремък, кремъл, твърд камък”, а московския Кремъл е построен по подобие на крепостите - кремъли във Волжска България. За един българин, който не знае важния факт, че неговата държава е била империя, оказала огромно влияние върху Източна Европа едва ли ще знае незначителната подробност, че чалгата, която му пускат е османо-турски мотив от XVI-ти век.

3.      Стигаме до антиисторизма, който е биологичен баща на националния нихилизъм. Чалгата като музикално явление не може да се развие в страни като Гърция и Турция, където населението има съвсем правилна, даже доста пресилена представа за миналото на своята страна, за ролята на своите национални символи. В България обаче може. Ако прочетете историческата част на уеб-страниците на повечето български градове ще откриете, че там се отделя място на новокаменната епоха, бронза, тракийския период, елинския период, римския период и османския период. В някои случаи се отделят няколко редчета и за т.н. средновековие, което всъщност представлява “българския период”. В някои случаи се споменава, че градът е включен в пределите на българската държава, но в повечето случаи това се "подразбира". Ако човек влезе в повечето български музеи ще открие главно експонати от времето на неолита, траките и римляните. Ако това е чужденец и то малко разсеян, може и да остане с впечатление, че музеят е римски. А за прабългарите, главното население на ранна България да не говорим – те са стопени до няколко хиляди и превърнати в ниски, кривокраки монголоиди. Няма никакво значение, че днес от техните гробове се изваждат двуметрови европеиди, че по едно и също време са създали империи на Дунав и Волга и са съставлявали половината от населението и управленческия елит на Хазария. Само т.н. “черни (покорени) българи” в Западна Хазария са били между 1 и 1.5 милиона. Резултатът от такава “антиистория” е чалгата в България и македонизма в БЮРМ. Не е възможно да градиш държава и нация и да тровиш нейните исторически корени. Каква полза, че си създал "две Българии", когато и двете Българии днес са буренясали, а децата им търсят препитание в чужбина. Крайният резултат на "двете Българии без корен" е катастрофално намаляващото население, разбягване на младите хора по света, застаряване на нацията, промяна на етническата картина, мощна тенденция към смяна на културния модел, спад в образователното и професионалното равнище. С една дума – чалга !

  21 март 2007 г.

 
http://www.heliopol.com/chalga.htm

Неактивен sasho90

  • Малко Писал
  • **
  • Публикации: 452
  • Ако още не си бесен, значи не внимаваш достатъчно
Re:Music Mind Control
« Отговор #479 -: Март 16, 2010, 01:24:11 am »
Страхотно четиво! Благодаря, loige :)
Keep 'em occupied!

 

Сходни теми

  Заглавие / Започната от Отговора Последна публикация
2 Отговора
5527 Прегледи
Последна публикация Май 21, 2010, 23:13:18 pm
от sasho90
3 Отговора
6103 Прегледи
Последна публикация Юли 10, 2009, 22:30:00 pm
от Peacekeeper
29 Отговора
21559 Прегледи
Последна публикация Юни 28, 2012, 15:58:21 pm
от healthy
12 Отговора
12080 Прегледи
Последна публикация Февруари 05, 2011, 04:54:22 am
от jedymaster
9 Отговора
10254 Прегледи
Последна публикация Февруари 05, 2013, 21:55:57 pm
от gogetit

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27