Автор Тема: Джуандзъ  (Прочетена 8048 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен H.

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 8 666
  • In Lies We Trust...
Джуандзъ
« -: Август 19, 2008, 06:20:17 am »
Тъй като напоследък безнадеждността на българския "книжен пазар" е невероятна, почти не повярвах като я видях на витрината, редом до отчайващата "Крион - книга 7" (тези имат ли край?) и някакви рейки-истории (тези определено нямат). Още по-учудващо беше да видя участието на СУ в "проекта" :P Когато забелязах името на Сергей Герджиков обаче - нещата се изясниха. Така де. Каквито и да са, респект в случая.
Както и да е, ако не знаеш "какво" е "Джуандзъ", навярно:

а) не знаеш и какво е "даоизъм".
б) можеш да прочетеш долните редове (или самата "книга") и да разбереш.
в) изобщо няма да ти е интересно дори да разбереш.

Така или иначе, задължителна за тези, които знаят и се интересуват от китайска философия, в частност даоизъм и обичат безвкусния привкус на дзен в устата си. Това е втората "книга", след "Дао дъ Дзин".


"Веднъж Джуан Джоу сънувал, че е пеперуда - пеперуда, която прелитала бързо, пърхайки с крилца; била щастлива и правила това, което й харесва. Тя не знаела, че е Джуан Джоу. Внезапно се събудил, и ето че бил ясно и несъмнено Джуан Джоу. Но той не знаел дали е Джуан Джоу, който сънувал, че е пеперуда, или пеперуда, която сънува, че е Джуан Джоу. Между Джуан Джоу и пеперудата трябва да има някаква разлика! Това се нарича Преобразяване на Съществата".

Джуандзъ


Философията на Джуандзъ изумява с лекия и блестящ полет отвъд пределите на обикновения език и познатата ни метафизика и философски анализ, отвъд хоризонта на разбиранията ни за истина и битие.
Спонтанното течение на естеството, наречено от Лаодзъ Дао (Път), я поставя в корена на далекоизточната мъдрост. Продължението на тази философия намираме в китайския Чан будизъм.

В това българско издание на Джуандзъ е използван основно преводът на Бъртън Уотсън: "Burton Watson. Chuang Tsu. Basic Writings", признаван за най-добрия текст на Джуанзъ на английски. Използвани са също за сравнение фрагменти от други значителни преводи.
« Последна редакция: Август 20, 2008, 18:10:03 pm от H. »

Неактивен Eon

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 3 832
Относно: Джуандзъ
« Отговор #1 -: Август 19, 2008, 09:24:41 am »
"Веднъж Джуан Джоу сънувал, че е пеперуда - пеперуда, която прелитала бързо, пърхайки с крилца; била щастлива и правила това, което й харесва. Тя не знаела, че е Джуан Джоу. Внезапно се събудил, и ето че бил ясно и несъмнено Джуан Джоу. Но той не знаел дали е Джуан Джоу, който сънувал, че е пеперуда, или пеперуда, която сънува, че е Джуан Джоу. Между Джуан Джоу и пеперудата трябва да има някаква разлика! Това се нарича Преобразяване на Съществата".


Това за пеперудата го знам. Хареса ми. Но май трябва да започна с базовите неща.

Неактивен Доктора

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 241
Относно: Джуандзъ
« Отговор #2 -: Август 19, 2008, 12:49:54 pm »
Тъй като напоследък безнадеждността на българския "книжен пазар" е невероятна, почти не повярвах като я видях на витрината, редом до отчайващата "Крион - книга 7" (тези имат ли край?) и някакви рейки-истории (тези определено нямат). Още по-очудващо беше да видя участието на СУ в "проекта" :P Когато забелязах името на Сергей Герджиков обаче - нещата се изясниха. Така де. Каквито и да са, респект в случая.
Както и да е, ако не знаеш "какво" е "Джуандзъ", навярно:

а) не знаеш и какво е "даоизъм".
б) можеш да прочетеш долните редове (или самата "книга") и да разбереш.
в) изобщо няма да ти е интересно дори да разбереш.

Така или иначе, задължителна за тези, които знаят и се интересуват от китайска философия, в частност даоизъм и обичат безвкусния привкус на дзен в устата си. Това е втората "книга", след "Дао дъ Дзин".


"Веднъж Джуан Джоу сънувал, че е пеперуда - пеперуда, която прелитала бързо, пърхайки с крилца; била щастлива и правила това, което й харесва. Тя не знаела, че е Джуан Джоу. Внезапно се събудил, и ето че бил ясно и несъмнено Джуан Джоу. Но той не знаел дали е Джуан Джоу, който сънувал, че е пеперуда, или пеперуда, която сънува, че е Джуан Джоу. Между Джуан Джоу и пеперудата трябва да има някаква разлика! Това се нарича Преобразяване на Съществата".

Джуандзъ


Философията на Джуандзъ изумява с лекия и блестящ полет отвъд пределите на обикновения език и познатата ни метафизика и философски анализ, отвъд хоризонта на разбиранията ни за истина и битие.
Спонтанното течение на естеството, наречено от Лаодзъ Дао (Път), я поставя в корена на далекоизточната мъдрост. Продължението на тази философия намираме в китайския Чан будизъм.

В това българско издание на Джуандзъ е използван основно преводът на Бъртън Уотсън: "Burton Watson. Chuang Tsu. Basic Writings", признаван за най-добрия текст на Джуанзъ на английски. Използвани са също за сравнение фрагменти от други значителни преводи.

Пълен сборник на съчиненията на Джуан Дзъ ли е или само определен съкратен набор?!? Т.нар. "Вътрешни глави" има ли ги? Ма йще трябва да ходя до пл. "Славейков"; поне да беше посочил издателството за да не се лутаме!...Аз съм голям фен на Лао Дзъ (Боян), Джуан Дзъ и другите колоси в даосизма.
"Като не щеш мира - на ти секира"! кан Крум

Неактивен H.

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 8 666
  • In Lies We Trust...
Относно: Джуандзъ
« Отговор #3 -: Август 19, 2008, 16:20:48 pm »
"Веднъж Джуан Джоу сънувал, че е пеперуда - пеперуда, която прелитала бързо, пърхайки с крилца; била щастлива и правила това, което й харесва. Тя не знаела, че е Джуан Джоу. Внезапно се събудил, и ето че бил ясно и несъмнено Джуан Джоу. Но той не знаел дали е Джуан Джоу, който сънувал, че е пеперуда, или пеперуда, която сънува, че е Джуан Джоу. Между Джуан Джоу и пеперудата трябва да има някаква разлика! Това се нарича Преобразяване на Съществата".


Това за пеперудата го знам. Хареса ми. Но май трябва да започна с базовите неща.

Започни с "Дао дъ Дзин" ако решиш :) То е достатъчно дълбоко, за да се "разсъждава" цял живот над него :D

Пълен сборник на съчиненията на Джуан Дзъ ли е или само определен съкратен набор?!? Т.нар. "Вътрешни глави" има ли ги? Ма йще трябва да ходя до пл. "Славейков"; поне да беше посочил издателството за да не се лутаме!...Аз съм голям фен на Лао Дзъ (Боян), Джуан Дзъ и другите колоси в даосизма.

То само "вътрешните глави" се водят авторски на Джуан Джоу, другите са на неизвестни даоистки автори, тъй че зависи какво търсиш. Иначе това е пълното издание на "Джуандзъ" с "външните", "вътрешните" и "разните" глави. Както и избрани откъси от други преводи, освен основния ползван. Книгата е направена добре, иначе нямаше да се занимавам да пиша за нея. Отляво са старокитайските йероглифи, отдясно превода. За тази цена можеше по-добра хартия да сложат, но в случая "важно е съдържанието" важи повече от всякога.

Издателството го казах - това на СУ. Но като кажеш "Джуандзъ" - тя е само една засега - нали се сещаш ;)

*

Доктора - малка забележка ако позволиш :D Аз не обичам да слагам Лао дзъ и "другите даоистки автори" едни до други, защото има разлика :) Лао дзъ не се води даоизъм по няколко причини. Първо той не е създал понятието "даоизъм" - създали са го по-късно. Има течение "лаоизъм", което се уповава само на текста на "Дао дъ Дзин" и никакви други по-късни, вече даоистки автори. Защото даоизма включва много повече и други неща. Неща, за които Лао дзъ не говори. Защото след това се почват малко рептилски истории - да открием елексира на безсмъртието и т.н... Разбира се има невероятни техники и познания там, но "философията" (грозна дума като "учение", но няма друга) в "Дао дъ Дзин" е основната, която след това другите надграждат, в някои случаи - в доста изкривена посока.
Джуан Джоу е другият заслужаващ внимание като носещ част от този дух. Въпреки че той почти не споменава Лао дзъ, което някои представят като доказателство, че никога не е съществувал :) Затова четете "Джуандзъ" и се потопете в Джуан Джоу :D
« Последна редакция: Август 19, 2008, 16:53:08 pm от H. »

Breath

  • Гост
Относно: Джуандзъ
« Отговор #4 -: Август 21, 2008, 15:04:06 pm »
Това за пеперудата го знам. Хареса ми. Но май трябва да започна с базовите неща.

Медитация и коани ако питаш мен или ако може да се каже и по този начин - медитация върху коаните.

Един коан, с много мъдрост. Тук използваните думи нямат никакво значение, това са нашите измислици и предразсъдъци:

Учителят Дунгуо запитал Джуандзъ :
- Това нещо, наречено Дао – къде се намира?
Джуандзъ отговорил :
- Няма място, където то да не се намира.
- Е, хайде – отвърнал Учителят Дунгуо – бъди по-недвусмислен!
- То е в мравката.
- Толкова ниско нещо като нея?
- То е в просото.
- Но това е още по-ниско!
- То е в керемидите и в глинените парчета.
- Как може да бъде толкова ниско?
- То е в урината и в изпражненията

Неактивен H.

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 8 666
  • In Lies We Trust...
Относно: Джуандзъ
« Отговор #5 -: Август 21, 2008, 19:34:02 pm »
Breath, Breath... Това не е коан :D

Breath

  • Гост
Относно: Джуандзъ
« Отговор #6 -: Август 22, 2008, 09:56:05 am »
Breath, Breath... Това не е коан :D

Както кажеш H.
Думи, думи, които като помислиш нямат огромно значение.

So, you think you know what you’re talking about? I’ve got news for you -- you don’t know what you’re talking about. The problem is that you’re using words, phrases and sentences which have only their own meaning; that is, the words you use to describe a reality which is not the “real” reality. All reality is suspended in language. But human language is not reality. Language is an artifical invention. At best, language is only an approximation of reality. Human beings using language have essentially mistaken the road map for the road.So if you’re not talking about reality when you speak, what are you talking about? The fact is, there can only be one answer: Nothing. You’re talking about nothing.

Ken Korczak


Ето още един не-коан или просто думи :

Един любопитен монах запитал учителя си:
- Кой е пътят?
- Той е пред очите ти - отговорил учителят.
- А защо не го виждам?
- Защото мислиш за себе си.
- А вие? Виждате ли го?
- Докато гледаш на нещата от две страни, казвайки "аз не виждам" и "ти виждаш", погледът ти няма да се промени - отвърнал учителят.
- Значи пътят може да се види, когато няма нито "аз", нито "ти"?
- Е, когато няма нито "аз", нито "ти"' кой е този, който ще иска да го види?


И:

Веднъж един монах попитал Шаошан: "Имали такова изказване, което да не е нито истинно, нито лъжовно?"
Шаошан отговорил: "В белия облак няма да видиш и следа от недъзи".

Неактивен Доктора

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 241
Относно: Джуандзъ
« Отговор #7 -: Август 31, 2008, 20:54:51 pm »
Цитат
*

Доктора - малка забележка ако позволиш :D Аз не обичам да слагам Лао дзъ и "другите даоистки автори" едни до други, защото има разлика :) Лао дзъ не се води даоизъм по няколко причини. Първо той не е създал понятието "даоизъм" - създали са го по-късно. Има течение "лаоизъм", което се уповава само на текста на "Дао дъ Дзин" и никакви други по-късни, вече даоистки автори. Защото даоизма включва много повече и други неща. Неща, за които Лао дзъ не говори. Защото след това се почват малко рептилски истории - да открием елексира на безсмъртието и т.н... Разбира се има невероятни техники и познания там, но "философията" (грозна дума като "учение", но няма друга) в "Дао дъ Дзин" е основната, която след това другите надграждат, в някои случаи - в доста изкривена посока.
Джуан Джоу е другият заслужаващ внимание като носещ част от този дух. Въпреки че той почти не споменава Лао дзъ, което някои представят като доказателство, че никога не е съществувал :) Затова четете "Джуандзъ" и се потопете в Джуан Джоу :D

Я да попитам тая тема дали не е за раздела с езотериката?!? Иначе може да се каже, че съм малко наясно с даосизма; с това се занимавам повече от 30 години! Тук ще публикувам нещо интересно за адептите ако позволите, а по-късно и линкове към някои произведения в електронен вариант:


ПОДБРАНА БИБЛИОГРАФИЯ НА ДАОСИЗМА
(извори, преводи, коментари и др.)

           


      Даоски класики събрани в многотомната даоска енциклопедия “Дао Дзан” (“Даоски канон” или “Съкровищница на Дао”)(заб. пълният обем на “Дао Дзан” обхваща 1488 произведения в обем 5486 свитъка и 512 тома):

1.   Лао Дзъ (Ли Боян). “Дао дъ дзин” (“Книга за Пътя и постигането”) (VI в. пр. Хр.).
2.   Лао Дзъ (Ли Боян). “Хуа ху дзин” (“Канон за просвещение на варварите”).
3.   “И дзин” (“Книга на Промените”) (III хил. пр. Хр.).
4.   Джуан Дзъ (Джуан Джоу). “Джуан Дзъ” (“Мъдрецът Джуан”) (III в. пр. Хр.).
5.   “Лие Дзъ” (“Мъдрецът Лие”) (IV в пр. Хр.).
6.   “Ян Джу” (IV в. пр. Хр.).
7.   “Нефритовия жезъл”.
8.   “Хуан тин дзин” (“Канонът на Жълтия павилион”).
9.   “Хуан Ди ней дзин” (“Канон на Жълтия император за вътрешната медицина”) (III в. пр. Хр.).
10.    “Хуан Ди сувън” (“Беседи на Жълтия император”).
11.    “Ши вън” (“Десет въпроса”) (IV-III в. пр. Хр.).
12.    “Тянся джи дао тан” (“Слова за висшия Път на Поднебесната”) (IV-III в. пр. Хр.).
13.    “Хъ Ин Ян” (“Трактат за единението на Ин и Ян”) (IV-III в. пр. Хр.).
14.    “Гуан Дзъ” (“Мъдрецът Гуан”) (IV-III в. пр. Хр.).
15.    “Хуайнан Дзъ” (“Мъдреците от Хуайнан”) (II в. пр. Хр.).
16.     “Уън Дзъ” (казано от Лао Дзъ) (дин. Хан 206 г. пр. Хр.- 220 г. сл. Хр.).
17.    “Тайпин дзин” (“Книга за Великото равновесие-благоденствие”) (I в. пр. Хр.).
18.    “Нефритения трактат на Жълтата палата” (I в.).
19.    Вей Боян. “Цан тун дзи” (“Трактат за единение на триадите”) (II в.).
20.    “Тайшан линбао уфу дзин” (“Висше откровение за петте талисмана на свещенния дух”) (III в.).
21.    Уей Хуацун. “Шанцин хуантин нейдзин юй дзин” (“Нефритов трактат за вътрешните образи от Жълтия павилион на Висшата чистота”) (288 г.).
22.    “Тайшан баоън” (“Свещеното писание на Върховния”) (III в.).
23.    “Дадун джън дзин” (“Канонът на Великата пещера”) (III в.).
24.    “Басу иншу” (“Тайна книга за осемте вида естествена простота”) (III в.).
25.    Уан Сиджъ. “Хуантин уайдзин дзин” (“Трактат за външните образи от Жълтия павилион”) (IV-V в.).
26.    Гъ Хун. “Баопу Дзъ” (“Мъдрецът обхванал изначалната простота”) (IV в.).
27.    Хуан Ди. “Инфу дзин” (“Книга за единение на скритото”).
28.    “Дужън дзин” (“Свещенна книга за спасение на хората”) (IV в.).
29.    Тао Хуандзин. “Джън гао” (“Съкровенни речи”), сборник, (V в.).
30.    Тао Хуандзин. “Ян шън ян мин лу” (“Удължаване на съдбата посредством подхранване на живота”).
31.    “Шънхуату” (“Способи за превръщане в светец”).
32.    “Ча дзин” (“Чайния трактат”).
33.     Сун Съмяо. “За съхраняване на духа и тренировката на енергията” (VII в.).
34.    Люй Дунбин (Патриарх Люй). “Табличка със 100 йероглифа” (VIII в.).   
35.    Люй Дунбин. “Тайи дзинхуа дзунджъ” (“Тайната на златното цвете”).
36.    Люй Дунбин. “Дзю джънюй шу” (“Девет истински яшмови книги”).
37.    Люй Дунбин. “Гун го гъ”(“Табличка на заслугите и нарушенията”).
38.    Ин Си. “Гуан Ин Дзъ” (“Мъдрецът Ин от заставата”) (VIII в.).
39.    Ши Дзюнъу. “Сборник от автентични записи на безсмъртните от планината Сишан” (дин. Тан 618-907 г.).
40.    Джан Бодуан. “Уджън пиен” (“Глави за прозрение на истината”) (XI в.).
41.    “Цин дзин дзин” (“Постигане на покой”).
42.    Джан Дзюнфан. “Юндзи ци циен” (“Седем бамбукови таблички от облачната библиотека”) (дин. Сун 1127-1279 г.).
43.    Уан Чунян. “Ли дзяо ши у лун” (“15 статии установяващи същността на учението”) (XII в.).
44.    “Истински трактат на Великата тайна”.
45.    Ли Даочун. “Сборник от съчинения за средата и хармонията” (XIII в.).
46.    Джан Санфън. “Коментари върху  Табличка със 100 йероглифа на Патриарха Люй” (XIV в.).
47.    Джан Санфън. “Беседи върху учението на Уан Чъ”.
48.    Джан Санфън. “Думи за Пътя”.
49.    Джан Санфън. “Обичай хората”.
50.    Джан Санфън. “За медицината”.
51.    Джан Санфън. “За човешкия характер”.
52.    “Су нюй дзин” (“Канон на Чистата дева”).
53.    “Сюан нюй дзин” (“Канон на Тайнствената дева”).
54.    “Юй фан би дзюъ” (“Тайни предписания за нефритовите покои”).
55.    “Дун сюан дзъ” (“Книга на мъдреца постигнал тайната”).
56.    Лю Зюсин. “Юй Хуан син ин мяо дзин” (“Канон на Нефритовия император за дълбоко запечатване на мисълта” или “Мъдър канон на Нефритовия импертор за интуицията”) (дин. Мин).
57.    Ли Даошун. “Джун хъ дзин” (“Книга за баланса и хармонията”).

                                          Публикации на български език:   

58.    Ленин Димитров. “Философията на Лао Дзъ”, изд. “Наука и изкуство”, София, 1967 г.
59.    Хорхе Луис Борхес. Проникване в битието. Древнокитайската “Книга на промените” в културата на съвременния свят, сп. “Книгосвят”, бр. 11/1989 г.
60.    “Древнокитайски мислители” (Лао Дзъ, Джуан Дзъ, Лие Дзъ, Ян Джу, Уан Чун), сборник от поредицата “Философско наследство”, преводи от китайски и руски Бора Беливанова, изд. “Наука и изкуство”, София, 1980 г.
61.    Лао Дзъ. “Дао дъ дзин”, превод от китайски Ленин Димитров, Костенец, 1990 г.
62.    Бенджамин Хоф. “Дао-то на Пух. В тази книга Пътят се разкрива от Мечето с Малко Мозък”, ИК “Дамян Яков”, София, 1992 г.
63.    Лао Дзъ. “Тао Те Кинг. Книга за Пътя и Неговата сила”, писмена и устна версии, изд. “Хелиопол”, София, 1994 г.
64.    Лао Дзъ. “Книга за пътя и Постигането; Дао дъ дзин”, превод от древнокитайски Крум Ацев, ИК “Кибеа”, София, 2002 г.
65.    Лао Дзъ. “Дао Де Дзин. Размисли за всеки ден; мъдростта на древен Китай”, изд. “Мириам”, София, 2001 г.
66.   “Следващите учения на Лао Дзъ. Даоски езотерични текстове”, сборник, съставител и редактор – д-р Дориян В. Александров, ИК “Златен Дракон”, София, 1998 г.; второ издание “Шамбала”, София, 2006 г.
67.    Ден Миндао. “Хрониките на Дао. Тайния живот на един даоски майстор”, ИК “Златен Дракон”, София, 1999 г.
68.    Лин Хоушен; Ло Пейюй. “Секрети на китайската медицина. 300 въпроса за Ци-Гун”, ИК “Златен Дракон”, София, 1998 г.
69.    “Традиционни китайски лечебни упражнения”, ИК “Одисей”, София, 1992 г.
70.    Бян Джиджун. “Хуашанска даоска школа. Китайски упражнения”, ИК “Одисей, София, 1992 г.
71.    Дерек Уолтърс.”Китайска митология. Енциклопедия – митове и легенди”, изд. “Абагар холдинг”, София, 1995 г.
72.    Филип Раусон; Ласло Легеза. “Дао – тълкуване на китайската философия за живота и промяната”, изд. “Женифер-Хикс”, София, 1991 г.
73.    Чжан Чжунлан. “Тао любов. Древнокитайска книга за любовта”, изд. “Слово”, Велико търново”, 1991 г.
74.    Луис Кълинг. “Древният И Дзин. Мъдростта на древен Китай”, изд. “Аратрон”, София, 1997 г.
75.    Лиу Джънцай. “Тайната на дълголетието. Традиционни китайски методи за терапия и упражнения”, изд. “Хемус”, София, 1999 г.
76.    Джао Дзинсян. “Полетът на свещенния жерав. Система по Ци-Гун”, изд. “Шамбала”, София, 1999 г.
77.    Чън Кайгуо; Джън Шунчао. “Портите на Дракона. Постигане на Великото Дао – пътят на съвременния даоски наставник Уан Липин”, изд. “Изток-Запад”, София, 2003 г. 
78.    Жерар Ед. “Медитация и здраве според лечебните традиции на древен Китай”, изд. “Хемус”, София, 1994 г.
79.    Джао Бичън. “Даоистка вътрешна алхимия. Тайната за усъвършенстването на Същностната природа и Вечния живот”, изд. “Шамбала”, София, 1995 г., второ издание 1997 г.
80.    д-р Стефан Т. Чан. “Цялостно система за самолечение. Даоистките вътрешни упражнения, София, 1993 г.
81.    Ева Уонг. “Даоизъм. Въведение в историята, философията и практиката на древната китайска традиция”, изд. “Аратрон”, София, 2002 г.
82.    Ева Уонг. “Основи на Фън Шуй”, изд. “Аратрон”, София, 2002 г.
83.    Да Лю. “Идзин гадаене с монети. Справочник за бъдещето”, изд. “Шамбала”, София, 2001 г.
84.    Мантак Чиа. “Събуждане на лечебната енергия чрез Дао”, ИК “Одисей”, София, 1995 г.
85.    Мантак Чиа. “Трансформиране на стреса в жизненост. Вътрешната усмивка и Шестте лечебни звука”, ИК “Одисей”, София, 1996 г.
86.    Мантак Чия. “Ци-Гун на Желязната ризница”, ИК “Одисей”, София, 1997 г.
87.    Мантак Чиа; Мениуон Чиа. “Ней-Гун на костния мозък. Желязна ризница III”, ИК “Одисей”, София, 1998 г.
88.    Мантак Чиа; Мениуон Чия. “Култивиране на женската полова енергия”, ИК Одисей”, София, 1995 г.
89.    Мантак Чиа; Майкъл Уин. “Култивиране на мъжката полова енергия”, ИК “Одисей”, София, 1995 г.
90.    Мантак Чиа; Мениуон Чиа. “Сливане на 5-те елемента”, ИК “Одисей”, София, 2000 г.
91.    Мантак Чиа; Дъглас Арава. “Даоистка сексуална алхимия”, ИК “Одисей”, София, 1999 г.
92.    Денис Луис. “Дао на естественото дишане”, изд. “Аратрон”, София, 1997 г.
93.    Ошо (Шри Бхагаван Раджниш). “Дао: трите съкровища. Разговори върху фрагменти от “Дао дъ дзин” от Лао Дзъ”, 1-2 том, ИК “Одисей”, София, 1998 г.
94.    “Идзин – Книга на промените. Отговор на всеки ваш въпрос”, превод от китайски Рихард Вилхелм, изд. “Анхира”, София, 1999 г.
95.    Блоуин ; Джоунс. “Развиване на вътрешната енергия”, изд. “Аратрон”, София, 1997 г.
96.    д-р Ян Дзюнмин. “Корените на китайския Ци-Гун”, ИК “Одисей”, София, 1996
97.    “Тайната на златното цвете. Китайска книга за живота”, превод от китайски и коментари Рихард Вилхелм, изд. “Евразия-Абагар”, Плевен, 1993 г.
98.    “Тайната на Златното цвете. Китайска книга на живота”, превод от китайски Ричард Вилхелм, изд. “Шамбала”, София, 1992 г.
99.    “И Дзин. Класическа китайска книга на промените”, превод от старокитайски и коментари Юрий К. Щуцки, изд. “Шамбала”, София, 1996 г.
100.    Емма Гоникман. “Даоски целителни звуци. Антиракова звукова терапия”, изд. “Аливго”, София, 2001 г.
101.    Ли Динг ; Чън Жонсин. “28 стъпки в Тай-Дзи Ци-Гун”, изд. “Шамбала”, София, 1999 г.
102.    д-р Дориян В. Александров. “Па-Куа-Джан бойната стратегия в осемте посоки”, изд. “Загер”, София, 1993 г.
103.    Сун Лутан. “Ба-Гуа-Цюан сюъ” (“Наука за бокса Ба-Гуа”), изд. “Шамбала”, София, 1993 г.
104.    д-р Дориян В. Александров. “Ортодоксален Тай-Дзи-Цюан. Традицията на фамилията Чън”, том 1, изд. “Шамбала”, София, 1995 г.
105.    “Бойните техники на Тай-Дзи-Цюан. Традицията на фамилията Ян”, сборник, съставител д-р Дориян В. Александров, ИК “Златен Дракон”, София, 1998 г.
106.    “Ортодоксален Тай-Дзи-Цюан. Традицията на фамилията Чън”, том 2, сборник, съставителство и компилация д-р Дориян В. Александров, изд. “Шамбала”, София, 2006 г. 
107.   “Всеобхватен Син-И-Цюан”, сборник, съставителство и компилация д-р                    Дориян В. Александров, ИК “Златен Дракон”, София, 2003 г.
108.   “Всеобхватна Ба-Гуа-Джан. Майсторски курс”, сборник, съставителство и компилация д-р Дориян В. Александров, изд. “Шамбала”, (подготвя се за печат), София, 2007 г.
109.   Гъ Хун. “Баопу Дзъ” (“Мъдрецът обхванал простотата”), изд. “Шамбала”, София
110.   Лама Анагарика Говинда. “Вътрешната структура на И-Дзин”, изд. “Готуранов & син”, София, 2006 г.
111.   Робърт Ван Хюлик. “Сексуалния живот в древния Китай”, изд.”Труд”, София, 2005 г.

                                         Издания на руски език:

112.   Маракуев А. В. “Инь-фу цзин – страничка истории китайской философии, “Ученые записки Томского педагагического института”, Т. 3, 1946
113.   Лариса Е. Померанцева. “Поздные даосы о природе, обществе и изкусстве  (“Хуайнаньцзы” – II в. до н.э.), изд. “Московского университета”, Москва, 1979
114.   “Дао и даосизм в Китае”, сборник, ответственные редакторы Л.С. Васильев, Е.Б. Поршнева, изд. “Наука”, Главная редакция восточной литературы, Москва, 1982
115.   Го Мо-жо. “Философы Древнего Китая”, М., 1961
116.   Позднеева, Л. Д. “Первы полный перевод “Книги Лецзы”, ВДИ, 1961, № 4 (рец.).
117.   “Бамбуковые страницы. Антология древнокитайской литературы”, сост., вступит. статья, статьи об авторах и комент. И.С. Лисевич, изд. “Восточная литература” РАН, Москва, 1994
118.   “Антология древнекитайской езотерики. Числа превращений дикой сливы мэй-хуа (астрология, гадательные практик, медицина), составитель Бронислав Виногородский, изд. “Air Land”, Киев, 1993
119.   “Из истории традиционной китайской идеологии”, сборник, составитель и ответственны редактор О.Л. Фишман, изд. “Наука”, Главная редакция восточной литературы, Москва, 1984
120.   Анатолий Е. Лукьянов. Дао “Книги перемен”, изд. “ИНСАН”, Москва, 1993
121.   “Антология даосской философии”, сборник, составители Владимир В. Малявин, Бронислав Б. Виногородский, Товарищество “Клышников-Комаров и Ко”, Москва, 1994
122.   Гэ Хун. “Баопу-цзы”, перевод с китайского, коментарии, предисловие Е.А. Торчинова, Центр “Петербургское востоковедение”, Санкт-Петербург, 1999
123.   Чжан Бо-дуань. “Главы о прозрении истины (“У чжень пянь), перевод с китайского и комментарии Е.А. Торчинова, Центр  “Петербургское востоковедение”, Санкт-Петербург, 1994
124.   Е.А. Торчинов. “Даосизъм”; “Дао дэ цзин”, Ценр “Петербургское востоковедение”, Санкт-Петербург, 1999
125.   “Мистерия Дао. Мир “Дао дэ цзина” (ком. на Ван Би), перевод с древнекитайского Алексей А. Маслов, изд. “Сфера” Российского Теософкого Общества, Москва, 1996
126.   Рихард Вилгельм; Гелмут Вильгелм. “Понимание И Цзин”, изд. “Алетейа”, Москва, 1998
127.   “Великий и загадочный И-Цзин. Антология тысячелетий, составление Николая Бодырева, изд. “Аркаим”, Челябинск, 2004
128.   Эмма И. Гоникман. “Даосские лечебные жесты. Терапия самоспасения, изд. “Сантана”, Минск, 1999
129.   Дэниел Рейд. “Защита трех сокровищ”, Дао повседневной жизни, изд. “София”, Киев, 1996   
130.   “И Цзин – Чжоу И. Система перемен – циклические перемены”, перевод с китайского Бронислав Б. Виногородского, изд. “Северны ковш”, Москва, 1999
131.   Чжоу Цзунхуа. “Дао И-Цзина. Путь к прорицанию”, изд. “София”, Киев, 1996
132.   Чжоу Цзунхуа. “Дао медитации. Путь к просветлению”, изд. “София”, 1999
133.   “Иллюстрированны гадательны И Цзин. Книга перемен”, перевод с древнекитайского, составление, статьи, примечания Гуан Сюцая, изд. “Астрель”; АСТ, Москва, 2001 г.
134.   “Китайский эрос”, научно-художественный сборник, составитель и ответственны редактор А.И. Кобзев, СП “Квадрат”, Москва, 1993
135.   Ден Мин Дао. “Воин на пути знания. Введение в Дао повседневной жизни”, изд. “София”, Киев, 1996


                                            Издания на други езици:

136.   Eichhorn W. “Tai-ping and Tai-ping Religion”, B., 1957
137.   Kaltenmark M. “The Ideology of Tai-ping ching”, Facet of Taoism, New Haven, 1979
138.   Legeza I. “Tao Magic. The Chinese Art of Occult”, N.Y., 1975
139.   Legge J. “Chinese Classics”, vol. 1-4, Hongkong, 1861
140.   Legge J. “The Texts of Taoism. The Sacred Books of China”, Ser. “The Sacred Books of the East”, Vol. 39, Ox. 1891
141.   “I Ching – book of cheges”, translate James Legge, A Bantan Book/University Books, New York, 1969
142.   Maspero H. “Le Taoisme. Melanges posthumes sur les religion et  L, historie de la Chine”, Paris, 1927
143.   Maspero H. “Le Taoisme et les religions chinoises”, Paris, 1971
144.   “Vitality, Energy, Spirit. A Taoist Soursebook”, translated and edited by Thomas Cleary, Shambhala, Boston&London, 1991
145.   Lao-tzu. “Wen-tzu: Understanding the Mysteries”, translated by Thomas Cleary, Shambhala, Boston&London, 1992
146.   “The secret of the Golden Flower”, translated by Thomas Cleary, Shamhala, Boston&London, 1991
147.   Liu I-ming. “Awakening to the Tao”, translated by Thomas Cleary, Shamhala, Boston&London, 1988
148.   Liu I-ming. “The Taoist I Ching”, translate by Thomas Cleary, Shmbhala, Boston&London, 1986
149.   Bruce Kumar Franzis. “Relaxing Into Your Being. Breading, Chi&Dissolving the Ego. The Water Method of Taoist Meditation”, vol. 1-2, North Atlantic Books, Berkeley, California, 2001
150.   “Cultivating the Chi”, Chen Kung Series, vol. 1, compiled and translated by Stuart Alve Olson, Dragon Door Publications, St. Paul, Minnesota, USA, 1992
151.   “The Jade Emperor,s Mind Seal Classic”, translation and commentary by Stuart Alve Olson, Dragon Door Publications, St. Paul, Minnesota, USA, 1992


    Добра представа за даосизма в общ план, както и историческото му развитие, различните школи, направления и практики дават трудовете на Ева Уонг, Е.А. Торчинов и Ден Миндао. В посочените материали под № 81, 99, 106, 107, 111, 113, 114, 117, 119, 122, 123, 124 и 134 има подробна допълнителна библиография по темата на всякакви езици.
    От изброените книги на даосизма за най-важни се считат: “Дао дъ дзин”(“Книга за Пътя и Постигането”) (заб. : тя не е за обикновенни хора, а само за хора с дълбоко разбиране!), “И дзин” (“Книга на промените”) (заб. : важи същото, даже в още по-голяма степен), “Инфу дзин” (“Книга за единение на скритото”) (заб. : в нея се излага същността на даоската философия и практика), “Табличка със 100 йероглифа”, “Тайи дзинхуа дзунджъ” (“Тайната на златното цвете”) (заб. : трактат за вътрешната алхимия), “Юндзи ци циен” (“Седем бамбукови таблички от облачната бибилиотека”) (заб. : на нейна база един анонимен даос създава тайнствена творба  в 5 тома касаещи вътрешното развитие и бойните изкуства) и “Юй Хуан син ин мяо дзин” (“Мъдър канон на Нефритовия император за интуицията”). Някои автори считат последната като най-важната и най-прецизна от всички даоски книги, която е най-съществената част на “Хуан дзин”. В тази книга се дискутира как да използваме нашето ци за съхранение на тленното тяло и как да концентрираме ци за да изработим безсмъртно тяло.

София, 25.12. 2006 г.
« Последна редакция: Август 31, 2008, 22:15:16 pm от H. »
"Като не щеш мира - на ти секира"! кан Крум

Неактивен H.

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 8 666
  • In Lies We Trust...
Относно: Джуандзъ
« Отговор #8 -: Август 31, 2008, 22:17:42 pm »
Тази библиография съм я гледал мисля в daobg.

Моля те постни я отделно в този раздел ("Книги").

Изтрих го от "Религия", защото не е за там... Можеш да го кръстиш "Даоистки извори" или както си я беше кръстил :)

Иначе да кажеш от колко години се занимаваш с даоизъм е нещо като да се опиташ да обясниш дзен с термини :P Все едно да отидеш на Великден и да се изплюеш на кръста пред вярващите :P Като "богохулство" е :D

Какво като се занимаваш от 30 години, някой може да се занимава от 3 дни и да е разбрал същността по-добре от теб. Това трябва да ти е добре известно, ако се занимаваш от 30 години с дао :D ;) Тъй че с това изречение по-скоро каза: "за 30 години, същността все още не ми е ясна" :D
« Последна редакция: Август 31, 2008, 22:23:38 pm от H. »

Неактивен Доктора

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 241
Относно: Джуандзъ
« Отговор #9 -: Септември 02, 2008, 20:44:38 pm »
Тази библиография съм я гледал мисля в daobg.

Моля те постни я отделно в този раздел ("Книги").

Изтрих го от "Религия", защото не е за там... Можеш да го кръстиш "Даоистки извори" или както си я беше кръстил :)

Иначе да кажеш от колко години се занимаваш с даоизъм е нещо като да се опиташ да обясниш дзен с термини :P Все едно да отидеш на Великден и да се изплюеш на кръста пред вярващите :P Като "богохулство" е :D

Какво като се занимаваш от 30 години, някой може да се занимава от 3 дни и да е разбрал същността по-добре от теб. Това трябва да ти е добре известно, ако се занимаваш от 30 години с дао :D ;) Тъй че с това изречение по-скоро каза: "за 30 години, същността все още не ми е ясна" :D

H. знаеш ли какво е казал Джуан Дзъ по въпроса: "НЕ Е НАЙ-ТРУДНО ДА СЕ ОТКРИЕ ИСТИНАТА; ПО-ТРУДНО Е ТЯ ДА СЕ СЛЕДВА"! Пък и никъде не съм посочил, че след като 30 години следвам Пътя (Дао) ми е ясно всичко около него. Има неща, които за да ги разбереш трябва да ги направиш; те не могат да бъдат разбрани с четене на тайни книжки. Книжките на адептите са показалци към Пътя, но не самия Път!!!..... ;)
"Като не щеш мира - на ти секира"! кан Крум

Неактивен H.

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 8 666
  • In Lies We Trust...
Относно: Джуандзъ
« Отговор #10 -: Септември 02, 2008, 22:23:11 pm »
Мисля че много добре разбра какво имам предвид :) Самото твърдение си беше излишно и твърде не-дао, просто имаше някаква излишна, ненужна никому показност :)

Иначе фразата е: "Не търсете стъпките на древните - търсете това, което са търсили те!"

Неактивен Доктора

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 241
Относно: Джуандзъ
« Отговор #11 -: Септември 04, 2008, 16:49:46 pm »
Виждам, че се интересуваш от Пътя, за това ще си позволя да припомня думите на Лао Дзъ (Боян): "Естеството е немногословно"!.....Я сега да сравним броя на публикациите и мненията ни!?!.... :P :o :)
"Като не щеш мира - на ти секира"! кан Крум

Неактивен H.

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 8 666
  • In Lies We Trust...
Относно: Джуандзъ
« Отговор #12 -: Септември 04, 2008, 18:38:06 pm »
Хихихихи, харесвам те :D

И ти прегледай последния, 81-ви стих на Дао-дъ Дзин да си припомниш разни неща :)

Това за броя на мненията беше добро :P А щеше да бъде право в десетката ако претендирах словата ми да имат нещо общо с Пътя :P

Мир Док ;) Ще ти пиша на ЛС за дао - има какво да си кажем :)

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27