Тази ЕЗОК е една смешна и същевременно тъжна история. Първо за картата в много градове в България се чака по цял месец , защото въпреки, че пише не желаят да изършват бързи поръчки. Второ тя не важи като всички нормални европейски карти за по дълъг период, а уж за една година, което с периода на чакане 1 месец става 11 месеца. Ако отидеш и попълниш заявлението на 1 ноември 2009 и получиш картата на 1 декември 2009, на картата ще пише валидност до 1.11.2010 тоест за тях е важна датата на подаване. След като изтече срока на картата не я подменят автоматично като ти пращат новата както е в европейските страни по подадените от теб данни,а трябва лично да се върнеш в България и да попълниш и лично да подпишеш заявлението още веднъж. Все едно за трите карти, ако си си изкарвал карти още от 2007 подписа ти се е променил. Не приемат упълномощено лице да попълни документите. На самата карта половината информация е на български, поради което в европейските болници започва едно чудене какво е това и карта ли е или някаква шега поради което често самите администраторки предлагат да те прегледат лекарите срещу заплащане, а после в България Здравната каса да ти върне парите. Картата е празна и като мине през скенера за здравни карти, той показва, че не носи информация за пациента както другите карти си имат чип с информация. Той никой не може да те хване осигурявал ли си се през тази година или не . Ако не са ти отказали при вида на българските писаници безплатен преглед , тук е мястото да те препратят на друг лекар или да ти предложат пак да ти пишат фактура за прегледа, защото не им се занимава с пациенти , на които картата им абсолютно невалидна за техните системи за четене на ЕЗОК. Ако си упорит накрая започва едно звънене едни обеснения, след около час ще пристигне и 1 формуляр за попълване да не би случайно да си пътувал до чужбина само за прегледа, и след час и половина два може да те прегледат, ако всичко с телефонните обаждания към здравната каса с която има споразумение България минат добре. Но повтарям на много лекари не им се занимава с българи и предпочитат да пишат фактури, чието осребрение няма никога да получиш в бг затова трябва да си упорит и да си отстояваш правата, ако се окаже , че си им първия клиент от България.