Прясна новина! Днес на първа страница на вестник "168 часа" е следното заглавие "Кола, вървяща с вода, конструира българин".
Инж. Чавдар Каменаров обикаля Пловдив с четири литра чешмяна вода в резервоара.
Двамата, бащата инж. Чавдар Каменаров и синът Пламен Каменаров, от три години работят върху изобретението си. Преди три седмици подкарват старата Шкода 120 и изминават първите 50 километра с вода от кухненската чешма.
Цитат от вестника:"Водата от резервоара се загрява и се превръща в пара. Водните пари се отвеждат в реактора. Системата ни, общо казано, разлага водата по магнитно-термичен път. Вътре в реактора има магнитно ядро, което, под влиянието на висока температура, взаимодейства с водата. Създаденото магнитно поле прави водната молекула нестабилна и тя се разлага на водорот и кислород."
Инж. Чавдар Каменаров е преподавател в Пловдивската гимназия по транспорт. Двамата със сина му са измислили и система от тръби, с помоща на които вредните газове от автомобила заграват първо реактора, а след това и водния резервоар.
"Колата се нуждае и от бензин. Горивото е за първите петнайсетина минути, за да загрее двигателят. Тогава посредством изгорелите газове се загрява водата в резервоара и реактора. След това колата тръгва на вода", разказва Пламен Каменаров. Той допълва, че шкодата ветеран все пак не може да върви само с чиста вода. Изобретателите прикзнават, че по тръбите тече 80% вода и 20% бензин, който служи като катализатор. С 80% вода и 20% бенкзин в резервоара шкодата се движи безпроблемно по пловдивските улици, както установи екип на "168 часа", след като се повози в нея.
Цитат: Американският институт "Игъл Ризърч" и лично президентът му Джордж Вайсман се е обаждал няколко пъти, за да пита докъде са стигнали българите в своята разработка. След напредването на проучванията от института решават да пратят човек в България, който лично да се убеди дали наистина колата върви с вода. Учените от института дори предлагат своя технология, която да бъде монтирана на старата шкода. "Големият шеф Джордж Вайсман спомена, че мога да използувам генератор с Браунов газ. Малка, но важна подронбност е, че американците ми искат 20 хил. долара за този генератор. Явно не се и съмняват, че зад мен стоят мощни спонсори. Едва ли въобще предполагат на какво дередже е държавата", усмихва се ученият.
Тази информация предполагам е достатъчна да размърда пловдивските съфорумци... Дерзайте момчета! Бъдещето е във водата от чешмата!
Проверката ще покаже...
Има само една подробност - не са го измислили те, а Пол Пантон и плановете са взети от http://beinsa.info/geet.htm
Туй му се вика на български "ще ги *** у хитреците"!
Тоя случай го нахранихме подобаващо в един друг форум.
Не е под въпрос вече работи или не геет-реактора. Работи.
Че и всичките му принципи се обясняват лесно. Приемайки че ДВГ не е изцяло топлинна машина, в него се извършват и химични процеси. Ако приемем че тези процеси се характеризират с определена енергийна "посока", то възможна е и обратната "посока" - имам впредвид процеса на горене - екзотермичен - освобождава енергия. т.е обратния е създаване на гориво - ендотермичен - поглъща енергия и я влага в матриал (енергоносител) в случая вода и нафта(примерно). За процесора тази енергия идва от топлинната "емисия" в изп. колектор.
Иначе считайки ДВГ като чисто топлинна мащина или другояче казано - ефективността на термодинамичния процес има КПД около 10-20 % за бензинови коли и 30-40% за дизелови. Вземайки обаче и горивоподаващата система, без да се интересуваме какво се случва в нея, и изчислявайки КПД какато го пише във "Физика 1 част" и опитните данни - т.е. кпд=20% при Т(изп.)=270-300К над стайната, то ако приемем за факт че Т(изп) на Геет оборудван ДВГ е = на стайната, то КПД е около 56% най-малко. Това се покрива с разхода - нама нищо безплатно. С други думи имали сме преди 10 кокошки изяли сме 2 щото останалите избягали. Сега пак изяждаме 2 ама от останалите 8 улавяме 6(примерно) и ги връщаме в кокошарника да ги изядем когато ни е удобно.
По-горе е обяснен процеса общо взето.
Въпроса който стои пред мене е как да УСЪВЪРШЕНСТВАМЕ геет? Как да го използваме в нормална кола? И тя да продължи да е нормална, ако не и по-хубава? Визирам бързото загряване на изпарителите, конфортното управление, динамичните показатели?? Каква полза от кола харчеща 2 на сто, ако не можеш просто да седнаш, палиш и отиваш на работа. А не както се изрази един съфорумник от автофорума пр. време "пък ако е времето е хубаво и му побаеш, може и да тръгне" - Да уточня само, че баенето е мн. сложна наука и не всеки има талант и потенциал да я изучи и приложи. Затуй се отказах от неговата идея.
Ама пък виж - остава варианта динамична регулировка. т.е. геет трябва да се върже някак си към EFI-то на мотора. Доколкото обсъдих с колегите стандартните компоненти в окомплектовката на един инжекционен мотор са абсолютно достатъчни. Само че първо трябва да намерим начин да уцелваме правилната смес - да не забравяме "нитро" ефекта дължащ се на кислородната емисия - в "геет-нат" мотор може да превишим 21% О2, в не-въглеводородната газова фаза ъъъ.. всъщност със сигурност ще ги превишим. Аз го намирам за "яко!".

Но все още нищо не може да се каже повече от моя страна. Като почна да правя колата, обещавам да ви държа в течение.
