Автор Тема: ТЕХНОЛОГИЯ на ЗАВЛАДЯВАНЕТО  (Прочетена 4534 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен ----------

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 583
ТЕХНОЛОГИЯ на ЗАВЛАДЯВАНЕТО
« -: Януари 17, 2008, 14:17:08 pm »
На едно място във Форума стана на въпрос това какви са целите на тъмните ложи. Застъпваше се идеята, че една от техните цели е да унищожат българското самосъзнание на нашия народ. Като илюстрация на това се даде пример с уникалната наша неравноделна музика, която мощно бива изопачавана, вциганявана с чалгия и, в крайна сметка, съсипвана-заличавана. Аз се застъпих за неравноделната музика и шеговито отбелязах, че една от целите на тъмните ложи е да премахнат тази музика, да изтрият от главите ни тази специална вибрация. Това мое отбелязване се посрещна с неразбиране и някои го отхвърлиха, казвайки, че Ложите имат много по-съществени цели: нашето поробване, установяване на пълно господство над света и в тази Глобалняма задача въпросът за музиката е твърде малък, за да се отбелязва като специална цел. Аз обаче настоявам на своята шега и на нейното дълбоко разбиране, защото в нея се крие огромен заряд. Какво имам предвид?

1. Нека в отговарянето на този въпрос първо да помислим: какво е неравноделната музика, защо тя е толкова съществена за българите и защо е толкова различна от всичко на света. Бързам да отбележа, че музиката тук ще бъде използвана само като символ; обвързването с особеностите на българския народ ще стои само като случайна последица от народността на flyDragon, а ние ще помним, че подобни символи – не само музика, но и всякакви други носители на културност, могат да бъдат проследени във всички коренни народи по света: в пантеизма на индианците, в мистериите на траките, в тантризма на тибетците, в естетиката на японците, в какаото на латиноамериканците, във вярванията на нордиците, в приказките на индийците, в драмата на елините,  в рисуването на фламандците, в писмеността на китайците... Но да се върнем на българската неравноделна музика. Какво представлява тя? Един особен ритъм, чиято структура се променя в хода на своето изсвирване и не се подчинява на никой канон за музициране по Земята. Неравноделната музика е парола, таен език, който не може да бъде проследен и разкодиран. Нейната вибрация не може да се изчисли в таблици и не може да се предвидят алгоритми за нея. Казват, че българите са вироглави. Да, вироглави са българите и неравноделната музика изобразява тази тяхна черта. Българите не се поддават на вкарване в коловози и докато пазят неравноделната музика в сърцата си, техните души ще бъдат непристъпни за чуждо влияние. Казват, че каквото и да възприемат българите, те го разбиват на парчета и го “побългаряват”. Българите са толкова твърди и упорити, че в каквато и работа да се замесят, я оплитат до небесата и нейната система не може да вирее при тях. Ето какви качества имат българите, постоянно осмивани, но също така и спасявали нашия народ от всеки един геноцид, похлопал до сега на вратите ни! Българите са преминали през история, която е затрила не един и два народа, но ние сме оцелели и при това съхранили много от чертите си незасегнати. И една от причините това да се случи е неравноделната музика. Неравноделната музика задава неравноделен характер, а с такъв характер трудно се влиза в резонанс; такъв характер трудно се подчинява, трудно се поставя под контрол.

2. И така, каква е технологията на завладяването, за която обещахме в началото, че ще размислим? Да започнем малко по-отдалече и да поговорим въобще за теорията на властта. Това е теория, която следва да даде знания за това как можем да обясним на населението, че определен управленски център ще упражнява свой надзор над населението и ще му указва посоката, в която да върви; това е теория, която измисля (или разяснява) причините, заради които е добре населението да се подчинява на своя управленски център и да върви в посоката, която му се сочи като правилна. В тази теория на едно място се поставя въпросът за удържането на властта, за нейното защитаване в случай, че населението се разбунтува и откаже да се подчинява. По правило, а и естеството на нещата е такова, че населението е голямо на брой, а управленският център малък; макар добре подготвен, снабден със знания и материални ресурси, управленският център (бил той държавна власт, религиозна, племенно-аристократична и пр.) до голяма степен е зависим от своето население и разчита на доброволно подчинение. Ако всички хора се вдигнат на бунт, анархията ще помете неудържимо властта и тя няма да може да остане на върха, дори и да си изсипе атомните бомби над главите ни! Властта е безсилна пред многобройните маси от хора, решили да не й се подчиняват. Ето защо, учи теорията на властта, от особена важност е населението да не иска да се бунтува. Как се постига това?
- Първо, чрез възпитаване на определен вид морал; чувство за ред и убеждение, че “така е добре”. Ако се огледаме наоколо, можем да проследим в образованието, в разтяганите дъвки за Европейски съюз и Демокрация, за Нови Супер Луксозни Молове, за прогрес на Науката и Хуманизма, за нова, още по-шоколадова вафла с оглушително шоколадов вкус, можем да проследим “колко е добре” да сме си така, както сме, колко не ни е нужно нищо друго, освен да се отпуснем и да консумираме.
- Второ, утвърждаването на властта в съзнанията на хората като единствена алтернатива се осъществява чрез страх. Още тази вечер ви приканвам да направите едно упражнение. Пуснете телевизора си на някоя от националните телевизии и гледайте Централната новинарска емисия. Дръжте до себе си лист с химикал и се заемете да отбелязвате по едно “+” или “-” за всяка от новините; плюс за положителните, радостните и оптимистични новини, минус за страшните, заплашващи и напрегнати новини.  Излишно е да коментираме кой вид знаци ще преобладават във вашия лист. Излишно е да спорим и по въпроса дали наистина светът е толкова лош. Например, във всяка новинарска емисия се представя размазан автомобил в катастрофа, но в никоя емисия не се представя например някое пребоядисано и обновено училище; във всяка емисия надълго и нашироко се говори за политически, съдебни и мафиотски престрелки, но почти никога не се говори за творчеството на самотните хора от някой дом за възрастни... И това се прави умишлено; както и умишлено слушаме постоянно думите “тероризъм”, “корупция”, “скандал”, “жертва”, “убийство”, “престъпност”, “бедствие”... но никога думи като “любов”, “признателност”, “благодарност”, “справедливост”, “безкористност” – такива думи стоят deMode, наивно, и ако вие сте в новинарския екип и поискате да ги включите, ръководителят ви ще ви отреже със съображението, че “хората не искат да гледат такива новини”! (!)     !!!
- Трето. Нека отново да се върнем на неравноделната музика. Нека да си припомним, че я вземаме само като илюстрация, като символ на нещо, което се намира във всички коренни народи по земята, колкото и многообразни форми да придобива сред тях. Какво е това нещо у коренните народи? Това е тяхната дълбочина, културната им дълбочина, която им служи подобно на сетиво, за да достигат те до висините на мирозданието; изобразявайки своите преживявания чрез това народностно сетиво (в случая – българската неравноделна музика), такива хора придобиват ориентир, крепят памет и пренасят дълбочината си през вековете, за да се ползват от нея и да въвличат към нея своите деца. Така са направили и българите в нелеката си история, която е заличила не един и два народа, оказали се по-малко жилави от нас. Какво общо обаче има това народностно сетиво към възвишеното с въпроса за завладяването на света от тъмните сили? Нима тези сили не притежават всичките необходими пари, оръжия и позиции, за да поставят глобалния похлупак над света и да приключат въпроса? Нима им е нужно да се занимават с такива подробности като българската музика, за да установят своето световно господство? Нека да се върнем на теорията за властта. Казахме, че управляващият център неизбежно е твърде малоброен, на фона на едно безбрежно море от обикновени хора, които трябва да бъдат владяни. Такова количество “пасмина” не може да бъде удържано нито с полиция, нито с армия, нито с атомни бомби, ако всички полудеят и се отдадат на анархия. Ключово нещо, на което властта разчита, за да може да властва над хората, е тяхното съгласие да бъдат владяни, тяхното предпочитание да стоят подчинени. Вече проследихме “тоягата” и “моркова” в изстръгването на това съгласие: постоянното насаждане на страх, че нещата могат да станат много зле и същевременно, поддържането на илюзията, че в сегашното състояние ние живеем по-добре и ако пазим реда, ще имаме прогрес. Един от най-страшните “вредители”, способни да подкопаят тази пропаганда и да сринат властта заедно с готовността на населението за подчинение, е проумяването. Ако вие имате критическа мисъл и разбирате добре, че ви лъжат, няма да вярвате и няма убедено да поддържате реда. Ето защо образованието, медиите, културата – ЦЕЛИЯТ ИНФОРМАЦИОНЕН ОБМЕН старателно се прочиства от всички елементи, които могат да породят у вас разбиране за лъжата и съответно да ги направят свободни от представяния като безалтернативен, властови ред. КАЗВАМ: ако вие познавате в достатъчна дълбочина само няколко от примерно изброените по-горе символи-носители на култура у коренните народи на Земята, ще бъдете сигурна крепост срещу всяка измама, която съвременната консуматорска идеология се опитва да ви насади и да ви държи в подчинение чрез нея. Категорично, такъв символ-носител на култура при българите е тяхната уникална неравноделна музика. Ето каква е причината днес да се създават предпоставки за изтъняване на традиционната култура, за изгубване на спомените, на историята, на дълбоката философия, водила хората през вековете до тук. За да могат хората да повярват тотално на лошите новини от емисиите по телевизията, за да могат да хлътнат неспасяемо в празните обещания на същите тези емисии и в крайна сметка да стигнат до състоянието от вица за мутрата (или полицая), дето носел винаги МР3-прейър със слушалки на ушите и когато веднъж му махнали слушалките, умрял; задушил се, защото на записа в слушалките звучало: “Вдишай... издишай; вдишай... издишай.”... Бъде ли достигнато това ниво на съзнание у хората, никой няма да има нужда да ги завладява, за да бъдат роби. Те сами ще се молят да бъдат роби, за да не им се прекъсва сигналът за вградения в мозъка чип: вдишай, издишай; вдишай, издишай... Това е единственият начин хората да бъдат поробени – като им бъде изтрита от съзнанието възможността за алтернатива и бъде заменена с инфантилизма на тоталната зависимост. Ето защо, ревностно пазете неравноделната музика в сърцата си, както и всеки друг велик символ на коренните народи, до който сте имали щастието да се доберете, за да се подпишете върху лицето на древната ни Земя като ХОРа с памет, а не като биороботи с програма: вдишай, издишай... Край.

Цитат
За да има надежда, че такова велико събитие щ

Неактивен Mirotvorec

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 3 793
  • Азъ, от Народа на Еднорога
    • http://silverunicorn.org/
Относно: ТЕХНОЛОГИЯ на ЗАВЛАДЯВАНЕТО
« Отговор #1 -: Януари 17, 2008, 18:26:08 pm »
Не знам защо ти ме върна доста години назад, когато всяка събота и неделя в центъра на селото(ама голямо село, от градски тип  :P)се виеха 3-4-часови хора в два и три кръга, като единия кръг се движеше в една посока, а следващия-в противоположна. Сега чак си давам сметка какъв мощен генератор е било това. Виждам се и аз в самия център на хорото заедно с моите другарчета, пощурели от някаква еуфория.
Сега се сещам и за една приказка-завира ми кръвта, като чуя хоро или ръченица да се свири. Дали точно това не е въпросният имунинет, който имаме благодарение на неравноделните тактове? Завира ми кръвта и започва да играе...тя, кръвта...
Не мисли като човек!-Крион

Неактивен ----------

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 583
Относно: ТЕХНОЛОГИЯ на ЗАВЛАДЯВАНЕТО
« Отговор #2 -: Януари 18, 2008, 11:16:26 am »
...не е въпросът просто да се пороби човешката раса, а да не бъде допусната до по-многомерните измерения. Поробването на расата ми прилича на едно твърде удобно следствие, което възниква от само себе си, в следствие на средствата, които са нужни, за да възпрепятстваш нещо да мине в по-многомерно измерение - развитието на свободата.
Доста интересно изказване...
Цитат
За да има надежда, че такова велико събитие щ

Неактивен ----------

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 583
Относно: ТЕХНОЛОГИЯ на ЗАВЛАДЯВАНЕТО
« Отговор #3 -: Януари 18, 2008, 13:00:44 pm »
определени същества (или по-точно раси) са се наместили в едно междинно положение между човешкото и планетарното съзнание и филтрират достъпа от едното до другото, като разчитат на ограничената информация на хората. В тези си "успешни" опити обаче, те забравят за изконната връзка между двата плана на съществуването. Тази връзка е била позната и почитана от много древни цивилизации, и ние не сме нито първата, нито последната, призвана да я (пре)открие..
Още един интересен откъс във връзка с Технологията.
Цитат
За да има надежда, че такова велико събитие щ

Неактивен portentosum_mare

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 38
Относно: ТЕХНОЛОГИЯ на ЗАВЛАДЯВАНЕТО
« Отговор #4 -: Януари 18, 2008, 23:27:02 pm »
Не знам до колко се отнася към темата, но има ли информация относно езика, респективно музиката на траките.
Дали траките са имали музика като нашата или както пише flyDragon сме свидетели на нещо уникално като смесване на култури и общности?
В утротo, когато само ти, знаеш, че е още снощи,  животът е красив.

Неактивен Tina

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 696
Относно: ТЕХНОЛОГИЯ на ЗАВЛАДЯВАНЕТО
« Отговор #5 -: Януари 18, 2008, 23:40:32 pm »
Аз бих искала да кажа че не ВСЯКА българска музика е тази за която говорим. Космическата и лечебната мусика е музиката с оригинални БЪЛГАРСКИ инструменти и певци, които пеят с вибриращи гласове. Тя включва както равноделни така и неравноделни тактове, както и комбинации между тях, което е най-важното.

Много ме дразнят хора, които твърдят, че НИЕ сме я наследили отнякъде защото не е така. Видях в интернета българин, който твърди, че сме я взели от индйците и ми идваше да го удуша. В интерес на истината има НЯКОИ неравноделни тактове по света, но строежа на тоновете, полутоновете, октавите, тактовете и дяловете НЕ Е СЪЩИЯ. Има неравноделни и в Близкия Изток при арабите, и в Индия и Азия и в Европа, НО НИКОЙ НЯМА ЦЯЛОТО БОГАТСТВО ОТ РАВНОДЕЛНИ И НЕРАВНОДЕЛНИ ТАКТОВЕ, КОЕТО ПОКАЗВА ЧЕ ИЗВОРА Е В БЪЛГАРИЯ! Вярно - попресъхнал, ама се надявам и се моля с общи усилия да го съживим!

И аз, понеже обичам да разглабям всичко на болтчета и гайчици, ще мина на технически подробности....

За мен атаката срещу българската музика може да се раздели на три части: преднамерена, пропаганда и от глупост.

С помощта на някои хора във форума (за което безкрайно благодаря), както и на български народни музиканти установих някои интересни факти.

Преднамерена промяна:

Наслагват сигнал, които пресича и поврежда вибрациите на инструментите и певците. За сега мога да твърдя, че имам две доказателства, макар че бих искала да получа повече. Този който го правил е бил толкова арогантен и сигурен, че никога няма да се тества, че дори не е прикрил пресичащия сигнал, ами може да се трасира и в паузите когато не се засичат сигналите от инструментите и певците. От вибрационна гледна точка двата сигнала бяха с много ниски вибрации и с много високи. Ако трябва да анализирам ефекта им - заземяването или вирусната област + психическата.

Това беше факт отгоре, а ако трябва да си развия фантазията - предполагам, че такива записи ще са записи при които хората се хващат ентусиазирано на хорото и си сядат след малко запъхтени, замаяни и без настроение за танцуване.

Пропаганда:

- твърдения, че тази музика е остаряла и си е изживяла времето

- конвенцията в Стокхолм 1946, която променя честотите на музикалната стълбица и лечебните свойства на музиката се губи - обаче нашите музиканти упорито не искат да си настрят инструментите по нея защото "не звучи добре" и им се забранява да участват в местни и международни изяви

- Смяната на народните носии в които са нашити същите космически енергии, с които е пропита и музиката. ТОВА Е ВАЖНО, защото възприятието на окото (шевиците) се синхронизира с вибрациите на песните и музиката. Гледам че напоследък Фолклорната македонска телевизия - "Фолклор ТВ" взе да покзва танцьори с някакви балетни полички и чорапогащи, които толкова десинхронизират музика и визуално възприятие, че те хваща главоболие като ги гледаш. (Както и гимнастичките с топките и нардоните танцьори на Игнатова и Нешка.)

- пропаганда да се заменят оригиналните акустични инструменти със синтезатори И ТО във време когато останалата част от света се връща към лечебните свойства на оригиналните инструменти (преди Стокхолм '46-та) - звънци, чамове, арфи, кавали, гайди...

От глупост:

- иползването на модерни записващи устройства, които (за съжаление) могат да наслагват тонове, които да променят записа на джазов, рок, класически и т.н.

- новата техника, която студийните техници имат и почти на 99% орязват вибрациите на инструментите - техника наречена levelling (изравняване) - (това за съжаление е потвърдена практика в България).

- Замяната на оригинални инструменти с наслагвани по електронен път - нарича се аранжимент в музикалната индустрия и буквално УБИВА музиката! Записите се правят обикновено от 1 или 2 музиканти (обикновено по финансови причини), а останалите инструменти които СИМУЛИРАТ други инструменти се наслагват електронно.

- замяната на оригиналните инструменти със синтезатори, защото пак по финансови причини нашите народни музиканти СА ПРИНУДЕНИ да свирят и чалга и поп и ...какво ли не.

Дано не съм ви досадила със дългия пост, ама не мога да се изкажа по-накратко, а ако трябва и да развивам теории, ще заспите по средата....

Неактивен ----------

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 583
Относно: ТЕХНОЛОГИЯ на ЗАВЛАДЯВАНЕТО
« Отговор #6 -: Януари 20, 2008, 18:49:12 pm »
За мен е важно да се разбере в тази тема преди всичко идеята за носители на памет у коренните народи, какъвто носител е музиката при българите; от там, в контекста на "ТЕХНОЛОГИЯ на ЗАВЛАДЯВАНЕТО" - усилията на нашите зломислители да изстръгнат тези носители на паметта, което превръща хората в добичета и ги прави податливи за контрол.
Цитат
За да има надежда, че такова велико събитие щ

Неактивен insomnia1304

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 314
Относно: ТЕХНОЛОГИЯ на ЗАВЛАДЯВАНЕТО
« Отговор #7 -: Септември 24, 2008, 22:51:16 pm »
Специални благодарности за FlyDragon,на Tina също,както и за Mirotvorec!
FlyDragon - много сте точен!!! :)

Неактивен insomnia1304

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 314
Относно: ТЕХНОЛОГИЯ на ЗАВЛАДЯВАНЕТО
« Отговор #8 -: Септември 25, 2008, 17:09:02 pm »

Неактивен insomnia1304

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 314
Re: ТЕХНОЛОГИЯ на ЗАВЛАДЯВАНЕТО
« Отговор #9 -: Октомври 15, 2008, 22:15:08 pm »
Българите са хора с големи сърца и с велики души !  :)

   С Мартин Кьониг се срещаме около час по-рано преди да започне официалното откриване на неговата изложба “Гласове и картини от България 1966-1979”. Първото нещо, което няма как да не се забележи, когато се срещнете за първи път с него са топлотата и усмивката, с които Мартин веднага ви предразполага към един непосредствен и откровен приятелски разговор. Другото у Мартин, това е любовта на този американец към България. Любов искренна, неподправена и пуснала много, много надълбоко корени в неговото сърце.
   Когато Мартин заговори за България, за времето, прекарано от него там и за пътешествията му из китните, но отдавна и безвъзвратно изчезнали български селца, в очите му проблясва онази особена искра на радостта и на тъгата. На радостта от това, че е успял да изживее един вълшебен миг от нашия български живот, който за мнозина от нас е преминал почти незабелязано, но и на тъгата по видяното и завинаги изчезнало приказно минало на някогашното българско село.
   Застанали веднъж пред неговите фотографии от преди 40 години, ние виждаме не образи, не хора, а оживелите поетични приказки от една българска епоха, от която струят романтиката, красота и непреходната човешка мъдрост и доброта. В образите от България Мартин Кьониг е увековечил началото на края на патриархалното, българско минало, началото на края на все още живите приказки, преразказани ни от нашите деди, започващи с онова магическо “имало, някога едно време...” и приказки, чийто край може да бъде написан единствено и само от самите нас.
   С наученото и видяното от изложбата на Мартин Кьониг - “Гласове и картини от България 1966-1979”, няма начин тези наши български приказки да не успеем да ги донапишем с мечтания от всички ни щастлив край.

- Г-н Кьониг, с какво ви впечатли България през 60-те години на миналия век?

- България ме впечатли с танците си. През 60-те години аз бях танцьор и харесвах много българските фолклорни танци. За мен те са изключително атрактивни. Също по това време чух ритъма на духовия български оркестър, ръководен от бащата на Борис Карлов, оркестър Карлов и това беше нещо невороятно. Така че заради това отидох в България. Аз обичам и Балканската музика, но България е нещо специално. Привличаше ме повече от останалите музики в региона, заради ритъма и танца.

- Какво беше първото нещо, което почувствахте, когато се запознахте по-отблизо с българската музика?

- Първото нещо, което тогава усетих, е че виждам едно богатство от музика, обичаи и традиции, които нямаше да са дълго сред нас.

- Защо?

- Когато аз пристигнах в България през 60-те години, разбрах, че съм попаднал във време на промяна, на преходност, на един отиващ си селски живот и неговата смяна с друг такъв, по-модерен, по-бърз, по-индустриализиран и доста по-различен. По това време хората масово напускаха селата и се изселваха по градовете. Всичко това ми приличаше на някакво поголовно преселение. Правителството тъкмо построеше път до някое селце и всички негови жители го напускаха по същия този нов, асфалтиран път. Беше невероятно време. Българското правителство се опитваше да даде удобства на хората по селата, изграждайки тези пътища до тях, а те масово ги зарязваха и преселваха в по-големите градове на България. Според мен, това масово преселение се дължеше може би на някакъв подем, който беше завладял хората и ги бе пленил с някаква атрактивност към големия град. Хората на България търсеха удобствата на големия град, а не виждаха упадъка, залегнал в живота в града. Така че аз видях, че следствие на това масово преселение това богатство от етнографско и фолклорно разнообразие на България бе на път да изчезне и след няколко години, за съжаление, това наистина се случи.
- Имате ли наблюдение върху съвременната българска фолклорна музика?

- Да, имам и мисля, че сватбарската музика на Иво Папазов и Юри Юнаков е много ефектна, невероятна и вълнуваща. Това е направо джаз. А ако ме питате за другия тип музика – “чалгата”, не е напълно лошо нещо, но е друга форма музика. Не я харесвам, но навсякъде, където отидеш в България, по автобусите, заведенията тази музика се слуша. Аз имах шанса през времето на 60-те години да бъда в България и да документирам един миг от времето, което изчезна. Смятам, че бях достатъчно щастлив да изпитам този миг, преди той да се стопи във времето.

- След 1979-та година идвали ли сте в България във връзка с вашата работа?

- Идвах в България през 1985-та година по повод чествуването на 100 годишнината на Статуята на Свободата.

- Каква е връзката между Статуята на Свободата и България?

- Знаете ли, по това време аз бях ко-директор и съорганизатор на празненствата по случай 100 годишнината на Статуята на Свободата, които се организираха в Ню Йорк в този момент. Бяхме поканили за тържествения гала концерт представители на имигрантските общности в САЩ от целия свят и много исках да доведа български народни изпълнители за този голям интернационален празник. Органите, от които зависеше изпращането на българските изпълнители отказаха да ги изпратят, казаха ми, че нямат време за това и така за съжаление, ние не успяхме да представим българската народна музика на тържествата, посветени на Статуята на Свободата.
   Двадесет години по-късно след този случай, през 2005-та година, аз отново се завърнах в България, този път придружаван от моята 11 годишна дъщеря, която много исках да запозная с хората от тази прекрасна България, които преди толкова много години отвориха сърцата си и домовете си пред мен.

- По това време ли се роди идеята да съберете фотографиите си, правени из България, в изложба?

- Да, по това време. Мой голям приятел е българският поет Валери Петров и аз го попитах, ако знае някоя издателска къща, която би проявила интерес да публикува моите фотографии от България, правени преди години и той, след като помисли малко ми каза, че ще ме запознае с неговия зет, известния български фотограф Иво Хаджимишев. Иво е един великолепен човек, той много хареса фотосите и така се стигна до представяне на моята фотографска изложба в София преди няколко години. Така че това е негова идея.

- Преди 40 години вие сте видяли България в един исторически преход. Преди около 20 години, през 1989-та година, България навлезе в един друг преходен период, който прекалено дълго продължава. Кога мислите този период ще свърши?

- Много съм любопитен наистина да видя кога и къде този преходен период за България ще завърши. Аз не съм специалист, но имам твърдото убеждение, че той ще изведе България на добро място, защото България има своите хора, а те са нейното най-голямо богатство.

- Как, според вас, гледат в САЩ на българската народна музика?

- Българската фолклорна музика е част от световната музика, а днес това е музиката, която се слуша навсякъде из Америка. Много добре я приемат българската и съответно световната музика. Из Америка днес постоянно изнасят концерти изпълнители от Азия, Европа, Латинска Америка, Близкия Изток. Моите преки наблюдения са, че никога в страната ни не е имало такъв огромен интерес към световната музика, което е много приятно.

- Г-н Кьониг, ако приемем, че музиката е един език, който ни говори, какво послание би отправила българската народна музика към някой, който за първи път я чуе?

- Тя ще каже на чулия я за първи път, че идва от една сърдечна нация от хора, хора с големи сърца и с велики души. Чулият за първи път българската народна музика ще усети една огромна виталност и жизненост и много, много оптимизъм. Е, примесен понякога и с лека сянка на песимизъм. Но вижте ме мене, заради тази българска народна музика аз останах влюбен завинаги в България.

С американския етнограф и фолклорист Мартин Кьониг за вестник България разговаря Симеон Гаспаров
http://www.emigrant-bg.com/
http://www.barrydoor.nl/emigrant/page.php?id_rel=809

Неактивен insomnia1304

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 314
Re: ТЕХНОЛОГИЯ на ЗАВЛАДЯВАНЕТО
« Отговор #10 -: Октомври 16, 2008, 09:10:25 am »
ЧАЛГАТА И НАЦИОНАЛНАТА МУЗИКА НА БЪЛГАРИТЕ
http://www.imadrugpat.org/chalga.htm

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27