Автор Тема: Мадарският конник - нов прочит  (Прочетена 29785 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен H.

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 8 658
  • In Lies We Trust...
Re: Мадарският конник - нов прочит
« Отговор #45 -: Февруари 24, 2007, 21:05:03 pm »
Златният “Мадарски конник”

арх. Мариана Везнева


С помощта на Кирлияновата фотография е установено, че около човека съществува светещо биополе или аура. Такова поле всъщност имат всички живи същества, растенията, кристалите, минералите – всяко вещество с различна интензивност.
Установено е също, че при частично разрушаване на живото същество – например ампутация на крак или откъсване на част от един лист от растение - биополето или аурата им запазват целостта си както при първоначалния вид.
Пак с помощта на Кирлиановата фотография е установено, че човешката аура насища дрехите, с които е облечен притежателят им, предметите, които той е държал в ръка, жилището, в което живее, местността – всичко, до което се е докосвал.
Оттук следва, че едно произведение на изкуството или архитектурата получава някакъв “енергиен пълнеж” – продукт на биополето на създателя му, както и че след разрушаване на материята произведението остава в цялостен вид, но в енергийно състояние.
Психометрията представлява свръхсетивен метод за изследване миналото на предмет, произведение, направено от човешка ръка, на местност, според мисловната енергия, вложена от човека при контакт с материята. Единици са лицата на планетата, които използват психометрията. Но те са неоценими помощници при разкриването на събития от близкото или далечното минало – дори от дълбока древност. Психометрично изследване на материали, свързани с историята по време на екзекуцията на последния френски крал Луи ХVI и кралското семейство, е направил писателят-езотерик Жан Приор и го е изложил в книгата си “Психометрията или паметта на материята”.
Българската пророчица Ванга изказа твърдението, че в местността “Рупите” в най-далечно минало е съществувал вулкан, при изригването на който е погребано цяло селище. Този “факт” беше основание за изграждане на църквата “Света Петка” на мястото на разигралата се трагедия. Ванга твърдеше също, че вижда ослепените войници на цар Самуил. Това са примери за психометрично виждане.
В Националния институт за паметниците на културата работех като архитект повече от 20 години. Влизайки в някоя постройка, тутакси разбирах автентичния й вид. Пренасях се в миналото. Друг път, минавайки по улиците и проучвайки архитектурата на уличните ансамбли, вместо да видя просторните витрини, които стояха пред мен, забелязвах малки спретнати магазини, всеки различен от другия, с надписи на латиница. Пренасях се в бъдещето – това бъдеще, което е вече настояще.
Осъзнавайки свръхсетивните си способности за извличане на информация от миналото, разбрах, че бих могла да помогна за попълване на белите петна в историята по нашите земи. Имах особена слабост към епохата на Орфей и обхождайки подходящите места, свързани със светилища от онова време, попадах в миналото и пред очите ми се разиграваха цели театри и най-вече тайнствените мистерии.
Първия ми официален опит в тази насока извърших в края на 1995 година. Тогава с малка група специалисти, между които президента на фондация “Мадарски конник” и директор на Археологическия музей в Преслав к.и.н. Тодор Балабанов, осъществих психометрично изследване на паметника “Мадарския конник” намясто. Въпросите, които ми постави археологът и на които аз трябваше да намеря отговора, пренасяйки се в миналото, бяха:

1. Какво представлява скулптурната композиция в оригинал?
2. На кого е посветен паметникът - на Бог Тангра или на хан Аспарух?
3. Животното, което Конникът убива, лъв ли е или не? (То е голямо колкото куче и няма грива.)
4. Ако паметникът е на хан Аспарух, защо върху него има надписи на още трима владетели?
5. Върху паметника е запазена на места особена мазилка. Каква е нейната роля?

Започвам сеанса. Няма да се спирам на състоянието си по време на сеанса, нито на преживяванията на участниците. Ще предам картините, които виждах като отговори на зададените въпроси.

Проектът за паметник на Бог Тангра е замислен от хан (княз) Аспарух – като произведение нечувано и невиждано, вдъхващо възхищение и респект.
Изграждането на релефната композиция е започнато при първия ни владетел. Бог Тангра е предаден като Конник с образа на княза. Казвам княз, а не хан, защото разбирам, че Аспарух няма монголоидни черти, а по-скоро прилича на персиец или грузинец с къса черна брада и леко къдрави коси. А и сякаш по онова време не са го наричали хан, а нещо като княз – канас.
Паметникът представлява барелефна композиция и изобразява конник, който е следван от куче и воден сякаш от птица (орел) и който убива животно. Всичките пет образа са обрамчени с тесен жлеб. Работи се върху скеле с дървени стълби за достъп до скелето.
Посланието на първия български владетел, отправено към следващите след него е: Всеки вожд да остави писмен знак на благодарност за победите, извоювани под покровителството на Бог Тангра. При хан Тервел паметникът бива обшит (облицован, обкован) с метални листове: златни – за Конника, птицата и кучето, и сребърни – за звяра. А убитото животно не е лъв, а е от типа на рисовете, дивите котки или барсовете, онези нощни хищници, които не се поддават на опитомяване. Червената мазилка служи за подложка на фолиото.
С позлатяването на конника, в ръката му бе поставена кристална сфера – магически предмет, изобразяващ Земята, осветена от Слънцето.
Наблюдавах с вълнение оригиналната творба. Паметникът блестеше с цялото си великолепие и се виждаше отдалеч – на недостъпна височина, надживяващ времето, защитен със златната броня от ерозията на скалата. Един след друг се сменяха владетелите и всеки оставяше знака на своята благодарност. Така стоеше символът на Слънчевия (златен) Бог Тангра, който побеждава Лунния (сребърен) нощен свиреп бог. Сякаш участвах в приказка...
Но дойде времето на княз Борис – покръстителя на българите и убиеца на 52 рода, пазители на почитта към Бога на дедите ни. Видях как златните листове бяха изтръгнати. Сребърните – също. С чук бе разбита най-важната част на паметника – главата на Бога. Изкъртена бе и птицата, символизираща Божествената мисъл, която лети и води напред. Великолепният паметник бе разрушен. Слънчевият Бог остана разголен и ранен, безпомощен и ням, за да отстъпи място на новия култ. Това е първият пример в историята на България за религиозна нетърпимост – насилие върху вярата и традицията. И тази първа религиозна агресия е извършена по нашите земи от български владетел. Историята потръпва при такова злодеяние. Изпитвах ужас. Чувах воплите и стенанията от посичането на невинните жертви – 20 хиляди, 30 хиляди или повече – мъже, жени, младежи, деца, бъдещи майки падаха мъртви с плода в своята утроба, пеленачета бяха лишавани от живота. Чувах проклятието на Жертвите – към тази земя, към този народ, към новия Бог. Проклятието изпълваше пространството – силно, зловещо, заслужено...

Сеансът свърши...

Разбира се, психометричното изследване не може да се смята за научно доказателство на автентичността при археологически обект. То носи и субективен характер – резултат от нивото на познанието и степента на интелигентност на феномена. Но археолозите си служат предимно с хипотези. Ако тръгнат по нишката на информацията, която е получена по необикновен начин и която се предлага на вниманието на обществеността, те биха могли и да докажат, че някога паметникът е бил обкован със злато и сребро.
И това ще бъде логичният отговор на двата въпроса, които си задава всеки мислещ посетител, застанал пред релефната композиция.

1. Защо паметникът е изграден на недостъпна височина 120 метра, когато отблизо не може да се види, а отдалече въобще не се различава в скалата?

– Когато приемем, че паметникът е бил обшит със злато и сребро, ще си обясним недоумението. Той е построен, за да се вижда отдалече, и – обшит със злато и сребро – е блестял на слънцето: внушителен паметник на Бога на Слънцето Тангра.

2. Защо е издялан върху нетрайна песъчлива скала, когато се предполага, че с ерозирането й той ще бъде разрушен от времето? Нима нашите предци са били непредвидливи?

– Отговорът идва от само себе си. Златната броня е предпазвала паметника от ерозията на скалния масив. Разрушението идва от човешка ръка...

Ако приемем това твърдение за Златния Мадарски Конник, този уникален паметник от световно значение, опознаването на културната ни история ще тръгне в посоката, която ще ни издигне като народ-творец на заслужена висота.



Неактивен Tangrata_

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 465
Re: Мадарският конник - нов прочит
« Отговор #46 -: Февруари 24, 2007, 21:51:33 pm »
От време оно искам да подхвана тема за окултните затвори, които се изграждат над наши Свети места и над Свети личности; Ванга, Левски и още много, много.

Що се отнася до Българите има цял неоткрит Космос, източниците са малко, но това, което знам, е че Пазители на Българското са били с невиждана сила и че не знам преди колко време доброволно са се изключили, за да може в правилното време да се включат, но знам, че това време е сега, тук.ВЪпросът е не само кои са Пазителите, а и какви са уменията им.


Другото, коeто знам е че Българският род е стар пътешественик в Космоса, виждал съм някой измерения, от които идваме,но информацията е много оскъдна.Въпросът се състои в еволюционното ниво на гена, който  много стар.

Също така мисля, че е много важно вече всеки един от вас да се научи да черпи инфо. от Космическите информационни полета това с отнася  за:
Миротвореца :)
Хорус
Флай
Ултрата
Знам и нещо друго, а то е в светлинната същност и нейното и трептене заложени в Пратениците, но тук действат много странни закони за обединение на базата на разпръскването на информацията за градивност, положителност,
еволюция.

Космическите извори са безкрай, достъпа ограничен само от теб.
Не търси там в ограничеността, а в бзкрайността!

Ми аз ??
И аз искам да се науча как да черпя инфо.

Кои са тези пазители за които говориш ? Сред нас хората (българите) ли са, или някъде отдругаде ?

Друг въпрос: Дори да притежаваш огромна сила, какво толкова би правил с нея ?
Искаш да свалиш някое момиче: www.lovestyle.org/forum  Българите в Канада: www.bgcanada.com

Неактивен Mirotvorec

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 3 793
  • Азъ, от Народа на Еднорога
    • http://silverunicorn.org/
Re: Мадарският конник - нов прочит
« Отговор #47 -: Февруари 24, 2007, 22:20:50 pm »
 IYI  го каза това по-скоро като пожелание-да се научим да черпим инфо.
Цитат
Друг въпрос: Дори да притежаваш огромна сила, какво толкова би правил с нея ?
По-скоро най-напред е добре да знаеш какво искаш да направиш, а силата сама ще дойде, за да го направиш.
Не мисли като човек!-Крион

Неактивен Tangrata_

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 465
Re: Мадарският конник - нов прочит
« Отговор #48 -: Февруари 24, 2007, 23:23:12 pm »
а дали не е обратното: Да се научиш да не искаш да я ползваш за щяло и нещяло, и чак тогава ще дойде.
Искаш да свалиш някое момиче: www.lovestyle.org/forum  Българите в Канада: www.bgcanada.com

Неактивен asdfghjkl

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 783
  • Невъзможно е нищо
Re: Мадарският конник - нов прочит
« Отговор #49 -: Февруари 25, 2007, 00:09:22 am »
А, какво стана с ударната група? Съборихте ли пирамидата, вече?
Oh, look at you... Look at you! Stop trying to control everything and just LET GO! LET

Неактивен Cenestelle

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 587
  • stargazer
Re: Мадарският конник - нов прочит
« Отговор #50 -: Февруари 25, 2007, 07:31:50 am »
така и не се организирахме... голямо сме разочарование, но май няма да се получи... аз вече просто не мога да отида...
sing what you can't say, forget what you can't play, hasten to drown into beautiful eyes....

Неактивен Fiery

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 543
- Не можем, ще паднем! - Елате до края! И те дойдоха. И той ги блъсна. И те полетяха!

Неактивен хадзапи

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 808
Относно: Мадарският конник - нов прочит
« Отговор #52 -: Ноември 03, 2008, 20:48:10 pm »
"...Подобно скално изображение на конник съществуваше доскоро в Кавказките планини на Афганистан, древната родина на българите, но бе взривен от талибаните. Останала е малка част от паметника.
...
За Мадарският конник има две официални версии. Първата е, че изображението представлява ловна сцена, в която българският владетел убива с копието си лъв и е следван от вярното си куче и втората - Конникът е хан Тервел, който побеждава византийците, изобразени символично в лъва, а кучето е просто куче.
Не всички български учени приемат двете версиии, поради съвсем видният факт - лъвът е с вдигната опашка, естествено не е убит от копието, защото копието не е копие, а къса дръжка, завършваща накрая с полумесец. А доколкото ни е известно, копие, завършващо с полумесец до ден днешен не е открито от учените.
...


...Миниатюрата ме подсети да попитам за произхода му.
- Ще имаш възможност да го посетиш отново - отговори Учителят, предварвайки въпросите ми. - Този път ще разглеждаш паметника отвътре...
- За пещерите до конника ли намекваш?
- И така може да се каже, но тези пещери са други... Питаш, кой е изобразен върху коня? Конникът не се идентифицира с определена личност. Изобразен е човешкият УМ устремен към бъдещия възход. Конят олицетворява този възход. Кучето, приятелят на човека ще го последва в тази надпревара с времето, а в лъва е пресъздаден образа на човешката сила над първичното. Кога е изработен? 10 000 г. пр.н. е. Изчакай да отидеш на място и още много неща ще научиш.
10 000-те г. пр.н.е. означаваха, че астрологическата символика на Мадарския конник не уточнява времето - 165 г. на изработване на паметника. Или действително ще отбелязват и едно по-късно време, когато ще бъде създадена българската държава?
Разбрах, днес повече отговори за конника нямаше да получа..."

Милан Миланов - "Тайните подземия на Б-я", първа част

Неактивен Mirotvorec

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 3 793
  • Азъ, от Народа на Еднорога
    • http://silverunicorn.org/
Относно: Мадарският конник - нов прочит
« Отговор #53 -: Февруари 10, 2009, 13:42:24 pm »
                И в Афганистан открит конник с име Мадара
Българска експедиция откри "двойник" на Мадарския конник в Северен Афганистан, пише на челно място в. "24 часа" като се позовава на публикация в новия брой на "Списание 8".

Едно от шокиращите открития е, че конникът се нарича Мадара.

В Афганистан имало и местности Шумен и Варна, а учените са записали легенди за героя Ходжа Болгар.

Над 800 думи с еднакво звучене и значение са открити в българския и фарси, официалния език на Иран.

И до днес в региона за красавиците се казвало, че "са хубави като българки", а фолклористите чертаели паралели между местните ритми и българската народна музика.

http://netinfo.bg/index.phtml?tid=40&oid=1272599
Не мисли като човек!-Крион

Неактивен Joro Velev

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 541
  • Живот за пример, това е начинът. Мисия Bell Ringer
Относно: Мадарският конник - нов прочит
« Отговор #54 -: Февруари 16, 2009, 15:37:15 pm »
   Ето още един прочит на "Мадарския конник"
   http://forum.tisitova.com/viewtopic.php?f=16&t=71&sid=f1d16f1534a577810a57d0c0ce7e9d9f
   За себе си приемам този прочит като най-близък до древния оригинал.
   
...
   Изобразен е човешкият УМ устремен към бъдещия възход.
   Не е трябвало изобщо да се правят надписи на този монумент. Системна грешка...
Когато човек поиска да постигне нещо, намира начин, в противен случай - причина.

Неактивен петраки

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 5
Относно: Мадарският конник - нов прочит
« Отговор #55 -: Февруари 17, 2009, 12:22:07 pm »
Този прочит на Мадарския конник е убийствен в този форум Joro Velev. Вчера го четох и съм изключително впечатлен. Дори си го копнах.
Дано учените имат нужните качества за да си признаят огромната грешка.

Неактивен Gil-Galadh

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 983
  • V to the A to the D-E-R
    • chigot.blogspot.com
Относно: Мадарският конник - нов прочит
« Отговор #56 -: Февруари 17, 2009, 15:34:11 pm »
Да наистина убийствен! Но освен че авторът има развинтено въображение и,че не е  взел в предвид редица неща като eрозията например, друго не доказва.

Цитат
1. След компютърната обработка става ясно, че ездачът е ЖЕНА, с много дълга коса, леко усмихната и облечена с дреха, подобна на женски кафтан!..
2. Вижда се коланът й, който е направен от плътни квадратни форми.
3. На десния лакът има маска.
4. Върху ръката й /юмрука пред гърдите/ се вижда малко орле с разперени крила.
Вижда се ерозия. Която междувпрочем е изяла по-голямата част от фигурата. Не са ясно отличими нито колан нито маски, още повече пък орле

Цитат
5. Това, което нашите учени възприемат за високо седло, всъщност е продължение на юздата, която е преметната през дясната ръка на жената.
6. Конят няма седло. Върху неговия гръб има покривало, на което от двете му страни има по една халка. На композицията се вижда само едната халка. През нея се промушва кожен колан, чрез който се стяга покривалото, за да не пада при галопирането на коня.
7. За покривалото е хванат нагръдникът на коня.
8. Задната част на коня е облечена с мрежовидна плетеница, която е свързана с покривалото. Подобен детайл аз досега не съм виждал.
Юздата може да се види само отпред зад врата на коня и долу при устата му. За сметка на това, това което учените тълкуват като седло напълно съвпада с обичайния начин на изобразяване на седло. Ако квака като патка и прилича на патка...Че се вижда халка вижда се...ама какво е... така като гледам е за закопчаване на седлото.

Цитат
9. В двете си ръце жената държи юздата на коня, но, забележете, че тя преминава под неговата глава!.. В този случай юздата в ръцете на жената явно служи само за баланс и придържане.., а не за управление!
А това че юздата е ясно видима при главата на коян е разтъувано по рудг начин.
Цитат
10. Пред жената ясно се вижда дълга кожена препаска, която стига до предните крака на коня. Всъщност, оказва се, че това е вид СТРЕМЕ!!!
Авторът на тази уникална творба много добре е подчертал как кракът на жената е изправен и пъхнат в стремето. Забележете, че от средата на дългото кожено стреме има друга юзда, която юзда вече отива в устата на коня!..
Всичко това означава, че ездачката УПРАВЛЯВА СВОЯ КОН С КРАКА, А НЕ С РЪЦЕ!
Когато тя свие краката си, тогава юздата се отпуска, конят изправя глава и тръгва напред. След като ги опъне надолу, тогава юздата прибира главата на коня към тялото му и той спира. С подръпване в посока надолу на десния крак, конят ще завива надясно и обратно.
…Уникално!.. Лично аз досега не съм виждал такъв начин на управление, при който конят да се командва с крака, а не с ръце! /все пак специалистите трябва да си кажат думата/
Първо - не с евиждат подобни неа. Фигурата е прекалено корозирала.
Но от това,което се вижда - имаме съвсем обичайно стреме.
Второ - подобна система е неефектвина,защото лентата ще се плъзне назад по гърба на коня и управлението отива на кино. Трето - такива засвидетелствани "системи" няма. Но пък за сметка на това имаме тонове намерени стремена и метални остаъци от юздите на конете.


Цитат
11. Главата на коня е изобразена в профил, а не в полуанфас. На нея се вижда украшение, което напълно закрива неговите уши и се спуска надолу към гривата.
12. Ако увеличите главата на коня, ясно ще видите добре оформено малко животно. Какво е то и какъв смисъл е вложил автора в него, не знам. Може да е образ на някакъв дух /джин/ или нещо друго…
Освен ерозията аз успях да видя единствено характерни за конска глава черти. Камо ли пък ясно оформено животно

Цитат
13. На гърдите на коня, между двата предни крака, е изобразен Българският календар!!! Това е най-голямото доказателство, че тази величествена творба е правена от българи за българи!
Не знам автора къде го е видял тоя календар,ама аз си виждам само кончето. И ясно се вижда че няма нищо по него.

Цитат
14. Колкото до Копието: Най-шокиращото откритие за мен бе.., че в тази композиция НЯМА НИКАКВО КОПИЕ!!!
Нарочно не удебелих с контур онова, което учените представят за копие, за да можете добре да разгледате детайла при зумиране. Ясно ще видите, че това всъщност е издълбан УЛЕЙ.., а не КОПИЕ!!!
…Направо съм изумен!.. Как може досега учените да не забележат, че това не е копие?!?!?!…
Има копие и то пронизва "лъва". Това, което авторът възприема за улей е разстоянието между копитото и копието

Цитат
И още - в техните версии ездачът държи с вдигната лява ръка гега или тояга, а с дясната - юздите… Ами с коя ръка тогава трепе лъва?!?!?... Абсурдно е, нали?..
Виж с това съм абсолютно съгласен


Цитат
15. Под коня е лъвът, който държи змията не в ноктите си /според някои твърдения/, а в устата си. Забележете, че той не е убил змията… Тя е жива! Посланието е - лъвът властва над змията, а тя му се подчинява!
16. До задните крака на коня има бягащо куче.
17. Вляво от коня, в посока нагоре, след компютърната обработка се вижда друг детайл - костенурката.
18. Над ездачката ясно се различава и орел.
Змията още я търся. Както и останалата менажерия с изключение на лъв аи кучето всъщност.

Е има нещо полезно в цялата тая работа - явно че конника не носи гега.
-Какво е дзен?  -Fire-water burn на Bloodhound gang chigot.blogspot.

Неактивен петраки

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 5
Относно: Мадарският конник - нов прочит
« Отговор #57 -: Февруари 17, 2009, 15:58:36 pm »
Gil-Galadh не искам да те обиждам /и не се обиждай/, но все пак да те попитам - колко ти е диоптъра на очилата?
Увелечи си снимката и ще видиш подробностите. Преди да пиша тук точно това направих и съм убеден, че няма копие с което се убива лъва.
А "анализа" ти е просто неиздържан. Защото когато се увеличи снимката, всички описани подробности се виждат с просто око. Толкова е ясно, че чак ме боли за лъжата от страна нашите учени /нищо лично към тях но явно не са си свършили работата/.
 

Неактивен Kida

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 36
  • The hardest thing in the world is to be alive...
Относно: Мадарският конник - нов прочит
« Отговор #58 -: Февруари 17, 2009, 17:12:16 pm »
Гил, определено не си прав. Зуумни изображението. Много ясно ще се видят детайлите.

Цитат
1. След компютърната обработка става ясно, че ездачът е ЖЕНА, с много дълга коса, леко усмихната и облечена с дреха, подобна на женски кафтан!..

Жена е. Дългата коса личи до гърба на коня, леко усмихната е. За кафтана не мога да се съглася, по скоро е къса туника.

Цитат
2. Вижда се коланът й, който е направен от плътни квадратни форми.

Виждат се квадратни форми, които оформят нещо. Нз дали е колан или е част от ризница, която ми се струва, че виждам.

Цитат
3. На десния лакът има маска.

Вижда се лице. Определено се вижда лице.

Цитат
4. Върху ръката й /юмрука пред гърдите/ се вижда малко орле с разперени крила.

Е тука си избодох очите, ама орле не видях. Ерозията наистина е гадна. На мястото, където би трябвало да бъде орлето е останала форма, подобна на лапа.

Цитат
5. Това, което нашите учени възприемат за високо седло, всъщност е продължение на юздата, която е преметната през дясната ръка на жената.

По задната част на врата на коня си личи продължението на юздата. Дори не е нужен зуум.Прехвърлена е през ръката при лицето на лакътя.

Цитат
6. Конят няма седло. Върху неговия гръб има покривало, на което от двете му страни има по една халка. На композицията се вижда само едната халка. През нея се промушва кожен колан, чрез който се стяга покривалото, за да не пада при галопирането на коня.

Ако беше стреме на обикновенно седло щеше да се вижда само стремето. То е спуснато почти веднага след "кожената" част, което води до заключение, че вероятно наистина е покривало. Стремената са разположени по-ниско на седлото (освен ако седлото не е гигантско, при което се губи контакта на ездача с коня. Както е всеизвестно прабългарите са ценяли високо конете. За по-добър контакт наистина едно покривало би било добра идея, за да се намали триенето между ездача и гърба на коня)

Цитат
7. За покривалото е хванат нагръдникът на коня.

Точно под юздата е.

Цитат
8. Задната част на коня е облечена с мрежовидна плетеница, която е свързана с покривалото.

На задника на коня (сори) виждам само линия, отделяща част от полуокръжност, започваща малко под опашката и свършваща прицепнатината зад конника. Тая плетеница...

Цитат
9. В двете си ръце жената държи юздата на коня, но, забележете, че тя преминава под неговата глава!.. В този случай юздата в ръцете на жената явно служи само за баланс и придържане.., а не за управление!

Ахам.

Цитат
10. Пред жената ясно се вижда дълга кожена препаска, която стига до предните крака на коня. Всъщност, оказва се, че това е вид СТРЕМЕ!!!
Авторът на тази уникална творба много добре е подчертал как кракът на жената е изправен и пъхнат в стремето. Забележете, че от средата на дългото кожено стреме има друга юзда, която юзда вече отива в устата на коня!..
Всичко това означава, че ездачката УПРАВЛЯВА СВОЯ КОН С КРАКА, А НЕ С РЪЦЕ!
Когато тя свие краката си, тогава юздата се отпуска, конят изправя глава и тръгва напред. След като ги опъне надолу, тогава юздата прибира главата на коня към тялото му и той спира. С подръпване в посока надолу на десния крак, конят ще завива надясно и обратно.
…Уникално!.. Лично аз досега не съм виждал такъв начин на управление, при който конят да се командва с крака, а не с ръце! /все пак специалистите трябва да си кажат думата/

Хихи. Сори, Гил, ама го има тва. На всичкото отгоре на края на въпросната препаска се вижда нещо като синджир, прекаран към главата. На шията се вижда верига, малко под самата глава на коня.

Цитат
11. Главата на коня е изобразена в профил, а не в полуанфас. На нея се вижда украшение, което напълно закрива неговите уши и се спуска надолу към гривата.
12. Ако увеличите главата на коня, ясно ще видите добре оформено малко животно. Какво е то и какъв смисъл е вложил автора в него, не знам. Може да е образ на някакъв дух /джин/ или нещо друго…

За украшението нз, ама животинчето го има. По-скоро духчето. Не е жърху самата глава, а малко надолу към врата. Прилича на израстък, но има прекалено странни черти. Може да е нещо като феичка (и на мен ми изглежда странно, ама на тва прилича. Не ме линчувайте)

Цитат
13. На гърдите на коня, между двата предни крака, е изобразен Българският календар!!! Това е най-голямото доказателство, че тази величествена творба е правена от българи за българи!

Не мога да го определя, но при зуумване се виждат странни черти. Нз.

Цитат
14. Колкото до Копието: Най-шокиращото откритие за мен бе.., че в тази композиция НЯМА НИКАКВО КОПИЕ!!!

Има копие. Не мога да се съглася с това. Поне аз виждам копие.

Цитат
15. Под коня е лъвът, който държи змията не в ноктите си /според някои твърдения/, а в устата си. Забележете, че той не е убил змията… Тя е жива! Посланието е - лъвът властва над змията, а тя му се подчинява!
16. До задните крака на коня има бягащо куче.
17. Вляво от коня, в посока нагоре, след компютърната обработка се вижда друг детайл - костенурката.
18. Над ездачката ясно се различава и орел.

Първо, тоя лъв на мене ми прилича на някъкъв вид земноводнодно. Второ, въпросната змия все едно излиза от задника на земноводното. Другото изображение, подобно на змия, е под копитото на коня (второто от зад на пред). Ама тоя лъв...
Кучето е очевидно.
Вижда се и костенурка. Плочките на корубата се различават.
Орела(на мен ми мяза на пойно пиле) е наистина над главата на ездачката.

Зуумнете изображението. Гил, ако ти трябва доказателства, ще ти извадя отделните детайли на отделни файлове.
« Последна редакция: Февруари 17, 2009, 17:16:22 pm от H. »
Been smashed to the ground Arose from devotion To take a look and see what is inside Sight of the cr

Неактивен Gil-Galadh

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 983
  • V to the A to the D-E-R
    • chigot.blogspot.com
Относно: Мадарският конник - нов прочит
« Отговор #59 -: Февруари 18, 2009, 00:14:25 am »
Gil-Galadh не искам да те обиждам /и не се обиждай/, но все пак да те попитам - колко ти е диоптъра на очилата?
- 1,5.
Но пък не страдам от парейдолия.

1. Защо не е жена.
 - няма никакви подобни аналози сред наличните находки, но за сметка на това има предостатъчно на конници убиващи нещо с копие.
 - Образът е силно ерозирал, като на места трудн си личат оригиналните контури. Илюзията за жена идва от ерозията под едната мишница на конника
 2. Защо не се усмихва?
 - едното нещо което може да се интерпретира като усмивка е пукнатина
 - Образът е прекалено ерозирал за да се различат лицеви черти.
3. И аз виждам квадратни форми - казват се пискели.
4. Казва се парейдолия - да виждаш образи в някаква сложна форма - например в пукнатините и релефа на камък, или в облаците и т.н. Човешкия ум има склонност да търси подреденост навсякъде и е способен да види образи там където ги няма.
5. Седлото и юздите - отново ерозията е прецакала образа. Юзда можем да видим само при главата на коня и пред самия конник
Седлото за сметка на това е доста ясно видимо - и формата и начина на рисуване съвпадат с начина по който се рисуват седла
6. Образът е прекалено ерозирал - не са видими детайли по централната част на коня. Стремето е изобразено по абсолютно аналогичен начин с подобни изображения. За сметка на това "лентата" е само цвят на скалата. Но пък предлаганото "устройство" освен абсолютно нефункционално, не е засвидетелствано по никакъв начин. А и юздите отново са по начин в съгласие със абсолютно всичко останало.

Покривало по абсолютно никакъв начин не пречи на седлото по принцип. Но според мен това,което се вижда е дрехата на конника, била тя туника или кафтан или ризница.

Образът като цяло е в много лошо състояние, което позволява в него да се види какво ли не, особено за хора с развинтено въображение и склонност към сензация

Предвид изброените неща, и най-вече аналогиите с подобни изображения, както и честота с която се срещат, прибавяйки и археологическите находки, то това е мъж, конник, с конвенционални езда и седло и с копие пронизващ нещо ,което прилича на лъв, а не абсолютно уникално изображение на жена с маска на ръката и орле ан гърдите, управляваща коня по абсолютно абсурден начин и съпровождана от цяла менажерия животни.
-Какво е дзен?  -Fire-water burn на Bloodhound gang chigot.blogspot.

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27