Автор Тема: Моряците от “Хера” изчезнали на турския бряг  (Прочетена 11759 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Alien

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 6 668
  • WATCHER
Моряците от “Хера” изчезнали на турския бряг

http://www.-Цензурурано - Жълт сайт на Пеевски/bulgaria/article?sid=&aid=119808&cid=20&eid=1058

Министерството на транспорта събира екип, който да извърши втори по-задълбочен и професионален оглед на потъналия кораб "Хера". Това заяви във Варна адвокат Владимир Шейтанов на среща с роднините на изчезналите моряци.
На екипа се дават инструкции да заснеме неща незаснети от турските водолази или кадри, които са били изрязани и премонтирани от турския филм, обясни още адвокатът.
Той отбеляза, че българските моряци са изчезнали, но не безследно, а следите им са водили до турския бряг. По думи на Шейтанов кораб от типа на "Хера" не би могъл да потъне единствено поради лошото време, ако няма конкретна причина за това. Той допълни, че опитни моряци като капитана и пом.-капитана на "Хера", изпълнявайки инструкциите за евакуация при инцидент, със сигурност са дали такава команда.
"По косвени данни ние не можем да приемем, че такава команда не е дадена, както се твърди в турския доклад", допълни Шейтанов. Корабът "Хера" потъна на 13 февруари 2004 г. край Босфора със 17 български и двама украински моряци на борда. Телата на моряците обаче все още не са открити.


Май историята с подводниците ще се окаже вярна  :-\

Неактивен lubarski

  • Малко Писал
  • **
  • Публикации: 254
За каква история с подводници говориш по точно  ???
It' oil stupid.

Неактивен RedGuy

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 770
  • Your personal geopolitical therapist.
За каква история с подводници говориш по точно  ???
Добър въпрос.

Неактивен Alien

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 6 668
  • WATCHER
Хмм. не го ли знаете бре  ;) Имаше специално ннаправен сайт по въпроса но май го закриха. В него се твърдеше че инцидента всъщност е много по-различен от това което се представя. Имало е птреследване между руска и турска подводница в този район и това се потвърждавало от сателитни снимки, които бяха изпратени навремето на представителка на Европарламента, която направи запитване до българските власти.Освен това се твърдеше че голямата чат от моряците са били спасени и са задържани в секретна база.Бойко Борисов отхърли тези твърдения в отговор до същата представителка. Доколкото си спомням, жената на виден италиански лидер била чула да се говори за този инцидент и оттам беше тръгнала цялата работа.

Неактивен Alien

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 6 668
  • WATCHER
Успях да го изнамеря и ще дам линк а и ще постна статитята да не вземе да изчезне както доста неща из нета  ;)

http://hera.fateback.com/hera_bg.htm

ИСТОРИЯ НА ТРАГЕДИЯТА


На 12.02.2004г, в 0040, м/к “Хера” отплава от порт Южний натоварен с 11751 мт въглища за порт Гебзе, Истанбул. Приложение 1 показва мореходното състояние на кораба по време на отплаването. В 0700 часа на 13.02.2004г корабът се намира на 10 морски мили от входа на Босфора, където е спрян от турските морски власти-Управление на трафика (УТ) (Истиние, Истанбул-ръководител Баръш Тозар) с разпореждането, че проливът е затворен поради лошо време и корабът трябва да изчака в открито море. Разпореждането се издава в грубо нарушение на чл. 2 от Конвенцията от Монтрьо, 1936г, в сила за подписалите я страни от 11.12.1936г, която урежда режима за плаване на търговски и военни кораби през Босфора и Дарданелите- Приложение 2 и Правила 33.1 и 34.3 на Международната конвенция за спасяването на човешкия живот на море (SOLAS)- Приложение 3 .

М/к “Хера” дрейфа (изчаква, като плава срещу вятъра и вълната с малък ход) на 8-10 морски мили от входа на пролива между 0700 до 1220ч в бурното време, Приложение 4 , въпреки неколкократните искания на капитана за незабавно влизане. В такова, извънредно, щормово време малките кораби биват изхвърлени на брега (на 12 и 13 февруари 2004г два кораба са изхвърлени на европейската част на Босфора), средният тонаж кораби, като “Хера” могат да противостоят на жестокия вятър и вълнение само определено време, докато големите кораби, над 25000 т дедуейт могат да изчакват подобрение на времето в открито море. Очевидно е, че, затваряйки пролива Босфор, турското Управление на трафика е изложило кораб “Хера” на въздействието на прекомерни опасности (ураганен вятър-10-11 бала и вълнение 6-7 бала-по Бофортова скала, това е жесток щорм. Необяснимо защо, обаче, турските власти пропускат 11 други кораби за времето от 0500 до 1200 часа на 13.02.2004г- Приложение 8 .

В същото време, м/к “Вежен”, под български флаг, е във видимост с “Хера”-на около 2 морски мили. Капитан Явор Миланов е разбрал опасната ситуация, в която е попаднал “Хера” и екипажа му,забелязали са и военните хеликоптери.

В 1220 ч той докладва на УТ-сектор Тюркели, че “Хера” се е преобърнал. В продължение на следващите десетина минути кап.Миланов съобщава на УТ, че вижда кърмата на кораб “Хера” издигната над повърхността, а в 1230 рапортува, че “Хера” не се вижда над водата. Те са успели да се доближат на около 800 м от мястото на аварията, след което се отправят към входа на Босфора. Забелязали са един бял плот с кафява основа и човек на плота по светло бельо да минава близко до кърмата на “Вежен”. При влизане в пролива, екипажът на “Вежен” забелязва два катера и един буксир на спасителната служба, които без да излязат в Черно море, са се прибрали обратно в стоянката на Истиние.

На 14 февруари 2004 г, в 1400 часа, се състоя първата среща между Баръш Тозар, Стефчо Минчев, Стоянка Минчева и Сефа Ашчиоглу-агент на кораба.

Г-н Тозар представи действията на Спасителната служба, но излъга в частта, че двата катера и буксира са стигнали на мястото на инцидента, но не са открили нищо, след което са се прибрали. Той, също така, некоректно представи времето на поискване на разрешение за влизане от капитана на “Хера”-1150 ч, което всъщност е 0930ч.

На 16.02.2004г беше спуснат подводен робот за оглед на кораба, но поради технически проблем, операцията бе прекратена на 17.02. Същия ден в мястото на инцидента застана спомагателен кораб на турските ВМС, който трябваше да подготви за спускане подводен робот.

На 18.02. на борда на военния кораб A378 се качиха Пейчо Манолов, Стефчо Минчев, Руско Георгиев-консул и Баръш Тозар. Специалистите вече бяха направили снимки и част от тях са представени на българската страна. Филмовият материал е с продължителност 14 минути. Заснети са предимно главна палуба от района на хамбар 2 до надстройката. Липсват снимки на носа и хамбар 1.

След продължително издирване на оцелелите от кораба операцията беше прекратена с неуспех.

На 9.03.2004 г започна водолазна операция за достъп до кораба и изваждане на телата на загинали моряци. Фирмата “Кортек” е близка до г-н Баръш Тозар и изпълнява само държавни поръчки.

Бяха открити и извадени телата на:

Петър Жеков Колев – главен механик

Олександр Серафимович – втори механик

Олексий Левченко – трети механик

Никола Спахиев – електротехник

Христо Милков – стажант-механик

Снимките, които бяха направени веднага след изваждането, показват недвусмислено, че телата в никакъв случай не са престояли във водата 40-43 дни. Патоанатоми от България единодушно твърдят, че телата са били във водата не повече от 3-4 дни максимум. Аутопсията не се извърши в присъствието на български патолог, а само от турски лекари. Не се знае как е извършвана аутопсията. Издадените документи са на турски език, а консулът Ангел Ангелов ги е преиздал и преподписал.

След този драматичен епизод бяха извършени разчети за аварийната устойчивост на кораб “Хера”, които недвусмислено показват, че корабът има достатъчна местна и обща здравина както и необходимите и достатъчни мореходност и плавучест. Приложение 6

С много големи усилия бяха доставени сателитни снимки за датата и часа на инцидента. Данните са получени от разузнавателен спътник и съдържат много повече информация, от тази, която тук е изнесена.

Сателитните снимки за 13 февруари 2004г направени от 1215 до 1240 местно време за координати 41-19.5 N 29-13.3 E показват кораб “Хера” с курс 210 градуса и скорост 10.2 възла, две турски подводници от дясно на “Хера” и една руска подводница между тях. Извършвана е била военна операция, в хода на която, едната турска подводница на пълен ход се е забила в десния борд на “Хера” в района между хамбари 1 и 2. Този удар е отклонил рязко носа на кораба в ляво и е станал причина за потъването на кораба.

Екипажът на руската подводница е напуснал аварийно като само един човек е използувал белия плот, който е бил забелязан от “Вежен”.

На последните две снимки се виждат два военни хеликоптера, които кръжат над потъващия “Хера” със спасителна мисия. Данните сочат, че е имало аварийна ситуация и с турската подводница.

След установяването на фактите, роднините и близките на изчезналите моряци предприеха стъпки по откриването на хората.

Със съдействието на г-н Романо Проди-Председател на Еврокомисията, хората бяха открити и преместени в Италия. От там под попечителството на влиятелни организации, 14 оцелели моряци са прибрани в България на 01.09.2004г с полет JGZ-83. Приложение 5

И оттук нататък се губят следите им. Близките на моряците, след като получиха категоричен отказ за съдействие от всички държавни институции, се обърнаха с молба към Европейския Парламент за съдействие. Депутатите Моника Фрасони и Хелене Флаутре внесоха парламентарени въпроси към Еврокомисията и Съвета на министрите на 29 Септември. Въпросите са: Повдигала ли е ЕК този въпрос пред Правителствата на България и Турция? Не счита ли ЕК, че поведението на българските власти представлява очевидно нарушение на човешките права? Това поведение съвместимо ли е със статута на България като страна-кандидат-членка на ЕС, която предстои да приключи преговорите? Приема ли ЕК, че България прилага към нейните граждани тайни правила, които са в явно противоречие с Копенхагенските критерии? Приложение 7

На 19.11.2004г, Петък,в 1600 часа, и.д. Комисар по разширяването Гюнтер Ферхойген отговаря на питането на депутатките.След като се е запознал с материалите и доказателствата, комисарят еднолично решава да приключи случая като въпросите на депутатките не се предават на Правителствата на България и Турция. Г-н Ферхойген отговаря вместо тях. Приложение 9

На 12.11.2004г предложенията за поправки към доклада на Европейската Комисия за прогреса на България са направени и Предложение 35 настоява Правителството на РБ да положи всички усилия за разследване съдбата на 14 изчезнали моряци от кораб "Хера". Приложение 10

За кого работите г-н Ферхойген? Защо скривате факти и доказателства? Какво общо има съдбата на 14 моряци с конфиденциалността на данните от разследвания инцидент?

Фундаменталното право на живот е нарушено, г-н Ферхойген. Вече 10 месеца.

Публикуваме писмото на близките на моряците във връзка с годишнината от трагедията. Приложение 11

Много нахален е рапорта на турската морска администрация за причините за инцидента. Приложение 12

Патолози от Норвегия потвърдиха съмненията на близките, че телата на загиналите не са престояли във водата повече от седмица. Това са същите патолози, които проведоха аутопсиите на загиналите от кораба "Рокнес" на 19.01.2004 край Берген. Приложение 13

По повод скандалните манипулации с доклада на турската морска администрация от държавните институции, близките заявяват следното.Приложение 15   Приложение 16   Приложение 17
« Последна редакция: Май 14, 2007, 14:10:39 pm от Alien »

Неактивен търпелив

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 133
Re: Моряците от “Хера” изчезнали на турския бряг
« Отговор #5 -: Август 24, 2007, 20:12:00 pm »
Ферхойген е мръсна и подмолна личност-той излъга и подведе цяла България за козлодуй и сега се оказа че няма решение на ЕК за затваряне на 4те реактора на  аец Козлодуй -мръсник е,изпълнител на поръчки и манипулации,трябва да бъде арестуван при влизане в България-сигурно е вярна тая история с подводниците,иначе къде са моряците,щом са потънали?

Неактивен Alien

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 6 668
  • WATCHER
Адвокат Владимир Шейтанов: “Хера” се е оказала неканен гост на неподходящо място

 Дата: 25-03-2008 08:25


Може би става въпрос и за междусъюзнически отношения в ЕС и НАТО, в които "Хера" се е вмъкнала случайно. Просто се е оказала неканен гост в неподходящ момент на неподходящо място. Истината за съдбата на изчезналите моряци не е такава, каквато се поднася на обществото. Имам висока степен на убеденост, че при определени условия някои от тях могат да бъдат върнати в България.

- Адвокат Шейтанов, какво ново по "Хера"?

- Казусът се намира на нов етап. Той е изведен вече на международноправно равнище и ще бъде решаван там. В момента се водят 2 дела и утре ще бъдат изпратени документите в трета страна за завеждане на трето дело. Тези 3 дела ще се водят паралелно - в България, Турция и третата държава. Т.е. защитата преминава към интернационализиране на казуса. Преценихме, че делото няма шанс, ако се води само в една отделна държава. Поради това ангажираме три юрисдикции. Това се налага от сериозните разкрития на защитата. Генерал Коста Богацевски и аз сме открили съществени данни за наличие на престъпление. В резултат на това престъпление има загуба на човешки живот и изчезнали български граждани. "Хера" се оказва много деликатен въпрос в международен план. Той има много различни аспекти, най-важният от които е нарушаването на правото на живот на български граждани. Успоредно се появиха данни за нарушаване на норми на международното морско право. Трето, засегнати са интереси на националната сигурност на най-малко 3 държави. Характерът на делата е международен, защото пострадалите са граждани на 2 държави, намесени са държавата на флага, прибрежната държава и държавата на екипажа, а по отношение на причините за трагедията може би става дума и за участие на още една държава. Четвърто, може би става въпрос и за междусъюзнически отношения в ЕС и НАТО, в които "Хера" се е вмъкнала случайно. Просто се е оказала неканен гост в неподходящ момент на неподходящо място. Но фокусът в този инцидент е правен и казусът трябва да бъде решен в съответствие с националното и международното право. Именно в това отношение по делото в Либия имам много сериозни резерви като юрист. Там правата на пострадалите бяха открито пренебрегнати. В нарушение на един класически принцип на правото всеки увреден да има право на обезщетение, 7-те увредени не бяха обезщетени. България няма интерес от това. Това беше политическа грешка, правен недъг. А от чисто човешка гледна точка за мен е едно морално престъпление срещу българската жена.
Съществена новост е високата степен на мобилизация на политическия фактор в България. Имаме висока степен на ангажираност от най-високото политическо ниво до най-ниското, без това да се показва на повърхността.
Още една новост - ангажирани са различни служби и институции в ЕС, в това число Европейският парламент, с участието на български евродепутати от различни политически сили. Но в това отношение ще трябва да се върви към много по-широк и по-силен натиск за това европейските институции да поемат конкретен ангажимент за разрешаване на казуса "Хера" и защита на интересите на екипажа като европейски граждани. Защитата ще поиска от всички български евродепутати независимо от политическата им принадлежност да се ангажират приоритетно с казуса "Хера" в Европарламента. Европейското гражданство на българските моряци от "Хера" ще бъде в основата на юридическите усилия на защитата пред европейските институции.
Като цяло мога да кажа, че новото по "Хера" е все още само на работно ниво, но съм абсолютно убеден, че има много сериозен напредък. За съжаление, той е бавен, но пак повтарям - много сериозен. И още веднъж, за съжаление, все още не мога да удовлетворя най-голямото желание на близките да узнаят истината за екипажа и да посрещнат роднините си у дома. Надявам се този ден да не е вече много далеч.

- Да не би да твърдите, че може да има живи моряци от "Хера"?

- Нека да бъда съвършено ясен. Категорично смятам, че истината за тяхната съдба не е такава, каквато се поднася на обществото. Имам висока степен на убеденост, че при определени условия някои от тях могат да бъдат върнати в България. Съществува обаче и опасност днес с тях да бъде направено нещо. Но в този случай отговорността за това ще падне върху определени хора и институции.

- Коя е третата държава, в която смятате да заведете дело?

- Това е държава, чиято юрисдикция задължително е ангажирана от различни елементи на делото "Хера". След успешното завеждане на това дело ще мога конкретно да я назова.
- Имате ли впечатления от съдебната система в Камбоджа?
- Може би скоро ще имам. Но всяка вътрешноправна система в една или друга степен е подчинена на международното право.

- Казахте, че има сериозен напредък по случая "Хера". Националното следствие обаче вече четвърта година не дава отговор на въпроса какво се е случило с кораба.

- Независимо че не е дало отговор, българското следствие полага усилия в тази посока. Но сериозният прогрес, за който аз говорех, се отнася до резултатите от работата на защитата, или т.нар. частно разследване. Именно защитата успя да си изясни фактическата обстановка. Остава да се премине към формулиране на правните изводи.

- В такъв случай какво е причинило потъването на "Хера"?

- Засега мога да отговоря само, че истинската причина не е съчетанието на лоши метеоусловия и напреднала възраст на кораба. Нито условията са били толкова лоши, нито възрастта на кораба е категоричната причина за инцидента. Тази версия се спука. Щеше да бъде по-лесно и по-бързо, ако защитата бе получавала по-голямо съдействие при разкриване на истината. Например, ако ни бяха предоставени сателитните снимки от компетентните институции в ЕС или ако бяха довършени някои започнати разследващи действия в посока на Италия, Украйна и Гърция. Картината на инцидента от 13 февруари 2004 г. с "Хера" е достатъчно достоверно описана в писмото на италианския зам. външен министър до италианското правителство и сенат от октомври 2004 г., ако не бъркам датата. Съдържащите се в него факти са известни, както виждате, в Италия, а в България аз лично предоставих писмото на националното следствие. Разбира се, има много обективни фактори, които не позволяват да се развие висока скорост на разследване. Говоря за политически сили и лица, не само в България, но и в Турция и други европейски държави.

- От две години се говори за втори оглед на потъналата "Хера". Вярно ли е, че наши водолази могат да работят в турски териториални води само с разрешение на техния меджлис?

- Ще отговоря малко по-разширено. Искането за втори подводен оглед на "Хера" с българско участие е част от усилията на защитата и националното следствие да получат главното веществено доказателство по делото - това е самата "Хера". Защитата много съжалява, че въпросът за вещественото доказателство "Хера" не е бил разрешен още през 2004 г. Тогава са съществували 2 възможности. Първата е предложението на турската страна към фирмата оператор "Провидънс шипинг" да извади кораба на собствени разноски, за да не замърсява екологично тази част на морето. Предложението е било отхвърлено. Втората възможност е била подводният оглед, поръчан от "Провидънс шипинг", да бъде извършен по предварително начертан от българска страна план. Поради суматохата в първите дни след трагедията това искане не е отправено към турската страна. И сега - 2008 г., България прави опит да компенсира тези пропуски. По настояване на защитата българската официална делегация начело със зам.-министъра на транспорта Даниела Никифорова постави искането за вдигане на "Хера" от дъното и алтернативно - за втори оглед от български водолази. По финансови причини се отказахме от вдигане на "Хера", а въпросът за втория оглед според моето субективно усещане се използва за допълнително протакане на делото, но не от българска страна. Турското законодателство естествено не позволява на чужденци действия по разследване в териториални води на Република Турция. Дори за действия от турски институции в териториалните води под границата от 40 метра се изисква специално разрешение. Естествено, за да се промени тази законодателна среда в Турция, за да позволи български водолази да направят подводния оглед на 72 м под повърхността, се изисква законодателна промяна. А това е от компетенциите на парламента на Турция.

- В такъв случай има ли опасност истината за инцидента никога да не излезе наяве?

- Няма такава опасност. Истината отдавна е налице, но е стигнала само до някои етажи на съдебната система.Задача на защитата е да я представи и защити пред всички етажи на тази система. Тази истина според мен вече е достояние на държавните институции в България, на институциите на ЕС и на достатъчно широк кръг ангажирани със случая лица.

- Вече четвърта година нищите случая "Хера". Какъв е мотивът Ви?

- Същият, който бе и при СПИН процеса в Либия - силният национален мотив. България е в процес на еманципиране на международната среда чрез новото си членство в ЕС. Обществото обаче е много потиснато, да не кажа по-остра дума, в резултат на неуспешния т.нар. преход. Българското общество трябва да натрупа самочувствие на европейска нация, да преодолее националните си комплекси, а българската държава - да се модернизира по отношение на политиката си и практиката си да защитава правата, честта и достойнството на българските граждани не само в България, а и в чужбина. Националното самочувствие и силата на обществото трябва да се върнат след краха на прехода. Дела като това за "Хера" и в Либия играят ролята на стимулатор на националното ни самочувствие. След либийското дело се забелязва значително израстване на националната политика в това направление. Поне според мен България се държи доста по-уверено и активно, когато става дума за международна защита на български граждани в чужбина. Само ще напомня позитивната развръзка на такива казуси в Гърция, Дубай и Нигерия. Радващото е, че се появи или поне беше вербализиран от най-високо политическо ниво концептуалният фундамент на политиката на държавата за защита на своите граждани в чужбина. Хората, ръководещи държавата, многократно декларираха, че всеки български гражданин в чужбина има право на защита и че България е там, където има дори и един българин. МВнР в изпълнение на тази политика се стреми да изгражда нов, модерен инструментариум. Има видим прогрес, но, за съжаление, се виждат и огромни нерешени проблеми. А цената на тези нерешени проблеми е незавидната съдба на стотици и хиляди българи зад граница, в това число и на екипажа на "Хера". Оттук правя извода, че работният инструментариум, с който България разполага, все още е недостатъчен. Усещам това по своята работа по делото в Либия и "Хера". Нужни са още много усилия за оптимизиране и професионално настройване на работата на българските институции, за да може проблемите да се решават още на тяхно ниво и да не изискват екстрени спасителни действия на президент и премиер всеки път, когато са застрашени животът и интересите на българите в чужбина.
Трябва да се активизира и обществото, за да защити българските интереси по случая с "Хера", както го направи с движението "Не сте сами" по отношение на медицинските

ни сестри в Либия.

Жулиета Цветкова

“Черно море”

http://www.afera.bg/index.php?option=com_content&task=view&id=406&Itemid=30

 


Изумително интервю ! А по медииите нищо не съм чул да се говори - много странно.Очевидно има някаква цензура в по-големите медии защото все пак даващия интервюто не е случаен човек...

Неактивен pimeto

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 118
  • Kin: 159 ::: Sun: CAUAC
добре, имало е подводници.
две турски и една руска ?!
едната турска бутнала Хера....
ама какъв е проблема в случая ?
Хера са превозвали нещо "специално" ?
руснаците и турците са си играли на стражари и апаши в морето ?
пък кораба изведнъж се появил, и те го бутнали че да потъне защото ако го думнат с торпедо вече друга история става.

не мога да измисля причина поради която да потопят кораба.

а от интервюто прочетох, че италианците са измъкнали 14моряка ? и са ги пратили в България ?!
тогава защо се говори, че МОЖЕ БИ имало живи моряци, след като има ?
нещо не схващам.... а може и да се обърках, не знам

Неактивен Alien

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 6 668
  • WATCHER
Цитат
не мога да измисля причина поради която да потопят кораба.

Незнам дали си прочел подробно горните постове но аз никъде не съм виждал версията че корабът е бил умишлено потопен  още повече пък защото е носил нещо. Версията е че конфликта е между подводниците и Хера е била на пътя им .....

Неактивен Peacekeeper

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 131
А какъв интерес имат да крият оцелелите :-\

Неактивен H.

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 8 658
  • In Lies We Trust...
Очевидно, защото ще разкажат какво наистина се е случило и ще стане скандал.

Неактивен Peacekeeper

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 131
А щом моряците са живи, близките им уведомени ли са за това, без да го съобщеват :---

Неактивен pimeto

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 118
  • Kin: 159 ::: Sun: CAUAC
Незнам дали си прочел подробно горните постове но аз никъде не съм виждал версията че корабът е бил умишлено потопен  още повече пък защото е носил нещо. Версията е че конфликта е между подводниците и Хера е била на пътя им .....
значи, чети внимателно какво съм писал.
а и ето както е написано в поста по-горе.

""""""""
Сателитните снимки за 13 февруари 2004г направени от 1215 до 1240 местно време за координати 41-19.5 N 29-13.3 E показват кораб “Хера” с курс 210 градуса и скорост 10.2 възла, две турски подводници от дясно на “Хера” и една руска подводница между тях. Извършвана е била военна операция, в хода на която, едната турска подводница на пълен ход се е забила в десния борд на “Хера” в района между хамбари 1 и 2. Този удар е отклонил рязко носа на кораба в ляво и е станал причина за потъването на кораба.
""""""""

ей така случайно подводница не плува до кораб, не завива в него че да го блъсне и потопи....

такива некадърници баш в армията няма..... нищо че е турската.

Неактивен Alien

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 6 668
  • WATCHER
Незнам дали си прочел подробно горните постове но аз никъде не съм виждал версията че корабът е бил умишлено потопен  още повече пък защото е носил нещо. Версията е че конфликта е между подводниците и Хера е била на пътя им .....
значи, чети внимателно какво съм писал.
а и ето както е написано в поста по-горе.

""""""""
Сателитните снимки за 13 февруари 2004г направени от 1215 до 1240 местно време за координати 41-19.5 N 29-13.3 E показват кораб “Хера” с курс 210 градуса и скорост 10.2 възла, две турски подводници от дясно на “Хера” и една руска подводница между тях. Извършвана е била военна операция, в хода на която, едната турска подводница на пълен ход се е забила в десния борд на “Хера” в района между хамбари 1 и 2. Този удар е отклонил рязко носа на кораба в ляво и е станал причина за потъването на кораба.
""""""""

ей така случайно подводница не плува до кораб, не завива в него че да го блъсне и потопи....

такива некадърници баш в армията няма..... нищо че е турската.

Ами именно от написаното става ясно че има военна операция - тя не е насочена към Хера а е между самите подводници - Хера просто се озовава на пътя им.

Неактивен pimeto

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 118
  • Kin: 159 ::: Sun: CAUAC
ами не знам, но щом казваш че подводница може случайно да се бутне насред морето в единствения кораб наоколо..... ок!

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27