ДА СИ СПОМНИМ "Как Гад ограби България" (пак е иудей),
ЗА ДА НЕ ЗАБРАВЯМЕ НИКОГА.http://www.forum.bg-nacionalisti.org/index.php?action=printpage;topic=1014.0Автор Тодор ВАРЧЕВ
www.bgrod.orgсряда, 08 ноември 2006
20 февруари 2001 г. е черен ден за българската гражданска авиация. Тогава застрахователната компания "Булстрад" започна процедура по обявяване на някогашната национална гордост, авиокомпания "Балкан", в несъстоятелност.
Пет години по-късно човекът, който я разсипа -
скандалният израелски бизнесмен Гад Зееви, осъди държавата да му плати 10.5 милиона долара неустойка за приватизацията на "Балкан" в Парижкия арбитражен съд. И ако сумата, която надхвърля почти стократно тази, за която Зееви някога купи авиокомпанията, не бъде платена до месец, ще се трупат и лихви, които ще донапълнят джоба на палача на "Балкан".Вярно е, че решението на съда в Париж може да се обжалва, или да се поиска признаване от български съд. В най -добрия случай, дори и при обжалване на процедурата, сумата, която трябва да се плати на Гад, ще намалее с 1-2 млн. долара, твърдят юристи.
Така сагата "Балкан" като че ли приключи, но с още по-неочакван край. Сега му е времето да се припомни кой и как разсипа авиокомпанията, която в най-добрите си времена даваше хляб на над 4000 души.
АК "Балкан" стигна до логичния си край - ликвидацията, след 12-годишно разграбване. Макар от години да се знае, че авиокомпанията е разграбвана умишлено, все още не е поискана съдебна отговорност от бившите й шефове и собственици. Нито от бившите министри от кабинета "Костов" Александър Божков, Вилхелм Краус и Муравей Радев, които през 1999 г. доведоха "чуждия инвеститор" Гад Зееви. Сега бивши и настоящи властници, които съсипаха националния авиопревозвач, се спотайват и чакат държавата да плати сума, достатъчна за създаването на една нова авиокомпания.
Как започва разграбването на авиокомпанията? През пролетта на 1990 г. тогавашната СО БГА"Балкан" се разделя на 16 самостоятелни фирми - "Ръководство на въздушното движение", Учебен център, "Ер Виа" и др. В разделителния протокол новосформираната авиокомпания "Балкан" е натоварена с най-големите пасиви.
Началото на разграбването е сложено на 4 юли 1990 г., когато от сметката на АК "Балкан" в Баварската банка в Мюнхен са изтеглени 7 млн. долара. С платежно нареждане сумата е преведена по сметка на "Кайман Айлънд холдинг" - офшорка, регистрирана на Каймановите острови. Нареждането е подписано от тогавашния представител на "Балкан" във Франкфурт Петър Петров и от финансовия директор Димитър Апостолов. Следите на измамата са заметени веднага. След получаването на превода"Кайман Айлънд холдинг" е ликвидиран.През 1991 г. с решение на Съвета на директорите и под натиска на тогавашния изпълнителен директор Костадин Ботев са сключени три лизингови договора за наем на западни самолети, с които "Балкан" е ужилена с десетки милиони долари.
Договорите са сключени с японската лизингова компания "Орикс Авиейшън Систъмс" за четири машини "Еърбъс" А320, с австралийската "Ансет" за три "Боинг" 737-500 и с "Ер Франс" за два презокеански лайнера "Боинг" 767-200. Месечният наем за последните два самолета е около 1.5 млн. долара месечно, а те летят с 18-20 пътници до Ню Йорк.Най-фрапираща обаче е сделката с "Орикс", в която договорената стойност на лизинга за двата еърбъса е 100% над пазарната за момента. Следват показни арести на самолети на "Балкан" на летищата в Лондон и Амстердам, тъй като авиокомпанията не е в състояние да плаща вноските.
През 1995 г. комисия, водена от тогавашния главен секретар на Министерството на транспорта Станислав Велинов, прави ревизия на договорите. Тя установява, че само комисионната, платена за наема на четирите машини "Еърбъс", е над 12 млн. долара. Договорите са прекратени, но отговорност не е потърсена от никого. Наказани няма.
Година по-рано вече бившият изпълнителен директор на "Балкан", Костадин Ботев, става представител на авиокомпанията в Ню Йорк. "Балкан" "олеква" с още 3.5 млн. долара, след като Ботев сключва договор с компанията "Вега" на Апостол Табаков за 50 автомобила "Хюндай Пони". Колите са платени кеш, но се раздават на служители на авиокомпанията на изплащане. Повечето от тези автомобили не са изплатени, а друга част са препродадени. Има и автомобили, които са платени, но не са получени от "Балкан". След тази "операция", достойна за великия Остап Бендер, Костадин Ботев си купува къща в Ню Джърси и повече не се появява в България.
Не остава по-назад и следващият шеф на "Балкан" Никола Доцов. През 1996 г. той подписва договор за доставка на гориво с "Българска петролопреработвателна компания" за доставка на керосин. Споразумението предвижда цената му да е с 5.4% по-ниска от тази, на която го продава "Нефтохим". Горивото обаче излиза 2.6 пъти по-скъпо от това на бургаската рафинерия, а авиокомпанията е вкарана в списъка на фирмите, които не могат да теглят кредити.
След като правителството на СДС идва на власт, АК "Балкан", която вече е затънала до гуша в дългове, се "подготвя" за приватизация. С усилията на бившия министър на транспорта Вилхелм Краус купувачът е намерен! Това е известният с финансови скандали израелски бизнесмен Гад Зееви, който впоследствие се превръща в палача на "Балкан". Останалите двама купувачи - Руският авиационен консорциум и "Улрих Бентелер", са пренебрегнати, въпреки че дават значително повече пари и обещават инвестиции от по 100 млн. долара за 5 години.
Така с решение на правителството в края на юли 1999 г. авиокомпанията е харизана на Гад Зееви за 125 000 долара. Като преди това, в писмо до Зееви, бившият министър на финансите Муравей Радев обещава държавата да погаси всички скрити дългове на "Балкан".
Ползващият се с тоталната подкрепа на кабинета "Костов" Зееви започва безпардонно разграбване.
Със заповед от ноември 1999 г. изпълнителният директор на "Балкан" Йехем-Мар Хаим нарежда на всички представители зад граница да превеждат всички приходи над 500 долара по сметка на регистрираната в Холандия фирма на Зееви- "Болкан Еърлайн Холдинг" в амстердамския клон на Инг Банк. След като обира парите от продажби на билети, Зееви ги връща обратно у нас под формата на кредити за "Балкан", като за няколко месеца те достигат 25 млн. долара. В същото време той прави нова сделка с акции на "Балкан" в СИТА (Международна организацияза за телекомуникациони връзки между авиокомпаниите) за 40 млн. долара.
В същото време специалните служби няколко пъти предупреждават министър-председателя Иван Костов, че Зееви разграбва "Балкан", но реакция от страна на "Дондуков" 1 няма. Нещо повече, по време на стачката на летците през 2000 г., Костов ги призовава да подновят полетите, защото щял да се провали туристическият сезон, с думите: "Нали знаете чии са хотелите сега"!
През 2000 г. Зееви обира до шушка "Балкан", като продава 4 самолета Ту-154 , а малко след това хотелите "Плиска" и "Космос" и дори административната сграда на авиокомпанията. След като вече няма какво да се вземе от "Балкан", "чуждият инвеститор" нарежда на израелския мениджмънт да напусне страната, а авиокомпанията спира полетите за четири месеца, след което е обявена от Софийския градски съд в процедура по несъстоятелност заради дългове от 190 млн. лв.
Така, по неофициални данни, "стратегическият инвеститор" източва"Балкан" най-малко с $50 млн.
За капак Гад Зееви завежда иск срещу Агенцията за приватизация в Международния арбитражен съд в Париж за 260 млн. долара и иск в Софийския градски съд за вземания от 50 млн. лв.През есента на 2001 г. министър Пламен Петров смени назначените от съда синдици Ралица Топчиева и Тодор Ненов, които възстановиха полетите на "Балкан". На тяхно място той назначи свои хора -Олга Миленкова и Христо Моллов. Двамата пък продадоха слотовете на компанията на лондонското летище "Хийтроу" за смешните 3,2 млн. паунда и сключиха консултантски договори, по които са изплатени 202 082 долара от януари до октомври т.г. Само за 9 месеца синдиците на министър Петров са похарчили $5200 за командировки, стана ясно по-късно.
На 29 октомври 2001 г. Съветът на кредиторите гласува за ликвидацията на "Балкан".
Така 55-годишната история на българската гражданска авиация бе успешно погребана...Приложени са документи – виж тук http://lubamanolova.info/razledvania/2010/629-5-qq-