Една Игра се играе върху целия свят... (И не само върху този)
Ако спрете първият срещнат полицай (примерно) и го попитате: „Какво знаете за Играта на Висшите Азове?“... ще ми се да съм наблизо в ролята на Наблюдател.
Но ако някой ви попита какво означава и откъде произлиза думата „game/игра“ ,може да го насочите насам.
https://www.etymonline.com/search?q=game"1200 г., от староанглийски gamen "радост, забавление; игра", общогермански (сродни: старофризийски game- "радост, ликуване, игра" староскандинавски gaman ", спорт; удоволствие, забавление," старосаксонски gaman, старовисокогермански gaman "спорт, веселие," датски gamen, шведски gamman "веселие"), за които се казва, че са идентични с готическoто gaman "участие,общуване", от протогермански * ga- колективен префикс + * mann "персона,човек", даващи значение за „хора заедно“.
-En е изгубено, може би поради объркването му със суфикс. Значението „състезание за успех или превъзходство, изиграно според правилата“ е засвидетелствано за първи път c. 1200 (от атлетически състезания, шах, табла)..."Играта е част от М,която
кара всички живи форми да се подчиняват на определени драйвове (drives),като това има своите особености при съзнателните живи същества - органични (въплътени)и неорганични (развъплътени и никога-не-въплъщаващи се).
Най-значимата особеност е,че съзнат.живи същества могат да въздействат върху други,карайки ги да постъпват по желан от „карачите“ начин.
Демек,някои могaт да „движат“ свои игри,използвайки другите като пионки,но дори и тогава,тези играчи-манипулатори се подчиняват на Голямата Игра,The Mother Game.
Тях бих ги описал с думата със скоби в израза „Играта на играч(к)ите“.
Например,нещо,коетосе нарича conspiracy.Това е вид игра,субдомейн на Играта.За да има конспирация,трябва да има „хора заедно“ (без линк,от сайта по-горе може да се види,че буквалният превод на conspiracy e „to breath together“/ да дишаш заедно).
Най-малкото количество „хора заедно“,което е нужно,за да има Игра е двама.
„Почти всички общуват с теб, за да им помогнеш да разиграят собствената си Игра.“ („Луд под прикритие“,от блога на Дидо)
Това е валидно не само в лудницата,а и в нейната „майка“ - обществото извън стените ѝ.Защото начинът по който функционират някои общества,води до това,че те „произвеждат“ лудницата като
институция.Нейното наличие показва,че самото общество е болно (или се гради върху модели с потенциал за патология).
Защо е трудно според мен „излизането“ - защото човекът е социално същество,а
Играта е съвкупността от всички социални взаимодействия(*1).В тези групови динамики,при човека,за разлика от животните участва и Егото.
Егото мога да го опиша и така - ядро и обвивка,която е социално генерирана.“Кукички“,с които се захващаме за другите и „дупки“,в които другите закачат своите кукички.Ядрото е „Аз съм“-чувството,без думи.Обвивката е всичко след него - идентификации,защитни механизми...самопрограмиращ изпълнението си несъзнателен сценарий,който всеки има за себе си.
Но и бива „иман“ от сценария.Your сценарий has you...примерно.Дори вербализирането „Аз съм“ вече е началото на потенциал за сценарий.
За да излезе някой от Играта,трябва да стане „гладък“ - да запълни
отвътре своите дупки и да прибере
навътре своите кукички(а Егото не обича такива процедури).
Степента в която (не) успява да го постигне е степента на неговата (не)свобода по отношение на M / или Играта.
Излизането от Играта бих казал,че е социална смърт.Или казано по будистки - нирвана(*2).
Само че това е смърт за Егото,а то е подвластно на основния драйв или „динамичния принцип на съществуването“ по Л.Рон Хъбард - „
Оцелявай!“(*3)
„Не са открити поведения или дейности, които да не зависят от този принцип.“ („Дианетика.Модерната наука за душевното здраве“,стр.2)
(*1).Не само във физическото ниво,а и в енергийното с разните му „плътности“ и обитаващата ги...ъъъ...паплач,включително и „възнесена“ такава.
(*2). Може да значи различни неща,например „без дърва“ ,угаснал огън,също и „умрял,покойник“,а също и стълб за връзване на слон - сайтът от втория линк от първия ми пост.
(*3). Какво е общото между една амеба и една междузвездна Империя или Федерация - подчиняват се на този динамичен принцип;разликата е в мащаба и структурата им и в това,че амебата няма Его за разлика от имперците и федерастите.
Всяка култура може да се разглежда и като вид матрица(шаблон,калъп),а понеже културата е и средата,в която се случват всички социални взаимодействия,които наричам Играта,в този контекст може да се каже,че Играта и Матр. се преплитат,преливат една в друга,донякъде са взаимозаменяеми.Ето един пример за различни културни матрици,които имат своите игри (социални динамики),а ако се случи да си взаимодействат,техните игри и взаимодействието помежду им - това е част от Голямата Игра.
Външно сходство,различна вътр. структура и динамика:
Общо - външно сходство:
Култура1 и култура2 - мъж,добре облечен,със съответни мъжки златни украшения върви пред жена,която го следва и е забулена с нещо като фередже.Във втория случай носията на жената може да е по-украсена отколкото в случай 1,което на пръв поглед може да изглежда като маловажна подробност.
При култура 1 това означава от гледна точка на мъжа: „Аз съм главният,аз съм богат,вижте накитите ми.Аз водя своята собственост след себе си.Тя е покрита,защото само аз имам право да виждам откритото ѝ лице и тяло.Аз съм господарят.“
При култура 2 от гледна точка на жената,вървяща след мъжа това означава: „Аз съм главната,моята собственост върви пред мен,вижте златните му накити,аз съм богата и мога да си позволя украса за моята собственост.Той ще види откритото ми лице и тяло ако и когато аз му позволя.Аз съм господарката.“
Да наречем примерно култура 1 „сирианска“,а култура 2 - „орионска“.Ако се срещнат и узнаят каква е разликата зад външното им сходство,кой ли ще изживее по-голям културен шок?
Кралят среща Кралицата.Това ще внесе промени в Галактическата Игра,което ще се отрази на всички светове в обхвата на двете Корони,а и на всички други,които биха имали потенциално взаимодействие с тях.В
тази Игра Висшите Азове са само два.
Game of Thrones.
А погледнато от перспективата на Голямата Игра - Game of Pawns.
Играта на играч(к)ите.Ние сме техните pawns (пешки,пионки).Те играят (с) нас.Тяхното въздействие е неуловимо за нас по директен начин,то се „спуска“ върху нас чрез сложна йерархична система от посредници.Играта играе всички ни(*).
Заимствайки от „Алиса в Страната на чудесата“,бих могъл да кажа,че Кралят и Кралицата,погледнати от достатъчно висока перспектива са „само карти за игра“.Такива са и онез от Федерастацията и въобще - всякакви разни,които са се самоназначили за „градинари“ на живота ни.
(*).От което в мен се поражда фундаментално-сакралният въпрос "Е к'во да пра'име сега?"
Отговорът е даден много преди мен - Прави каквото трябва,пък да става каквото ще.
Или заимствайки от думите на известен наш футболен треньор - ние трябва да си играем нашата игра,пък каквото стане.
Какво е това „трябва“,всеки...ъъ,тавтология...всеки трябва да открие сам за него си,защото ако приеме чуждо „трябва“,това е крив път.Не казвам нищо ново,казано е в класиката:
„Върви по пътя на своята дхарма,
дори чуждата да е по-бляскава...“(Бхагавадгита,3:35, Народна култура,1989,стр.63.Превод в стихове на Владимир Левчев по дословен превод от санскрит на Йорданка Пейчинова).
Как да я намери човек своята дхарма ,та да я следва - пак е казано: Познай себе си.
За едни това може да е концепцията за паралелния Висш Аз.И ако е така - пуснете в кошчето моето мнение,така,както аз съм пуснал в траша този ВА.
„Познай себе си“ е валидно дори да няма реинкарнация и да сме само психобиологично ум-тяло с еднократно съществуване.Но понеже на хората им е по-интересна по-широката перспектива,а аз не съм този,който ще ограничава хоризонта ви,напротив,върху тази основа може да се надграждат различни модели - последователни инкарнации,паралелни...някакви други?
Принципите на Играта са приложими при всички варианти,защото при всички има персонални и групови отношения - „хора заедно“.
Всяко общество със своята култура е едно голямо пространство,пълно със „хора заедно“,което неизбежно има и положителни и негативни аспекти.Така както в един град има сгради,през чиито стени не можем да минаваме,но има врати и улици,по които можем да минаваме между сградите.Но пък на улицата може да ни сгази кола,доста по-рядко - Годзила;а в сградата можем да загинем
при най-различни инциденти.
Така социо-културната среда е съставени от различни степени на (не)свобода.
А понеже (не само) според мен,конспирацията е естествен,закономерен и неизбежен резултат от събирането на хора заедно,как да си увеличим „коефициента на полезно действие“ спрямо Играта(която няма лично отношение,защото е безлична съвкупност от процеси,които обаче мощно се „опитват“ да ни вкарат в автоматичен режим,в който бихме били повече „ботове“,отколкото хора?
[Това изречение се получи дълго,подобно на тези на Гурджиев,където читателят може да си поизгуби нишката на мисълта.]
Е,как да си увеличим КПД-то - за мен начинът е чрез
конфронтация на Егото с Вътрешния Свидетел/Скрития Наблюдател и тяхното обединение.Това е споменатото опознаване на себе си.
Но поради конспирацията,пакостното отроче на Играта,информационната среда е мощно инфилтрирана с най-различни имитации,предлагащи менте-самопознание.
Може да изглежда пресилена думата сатанизъм,но така бих ги нарекъл - враг,поставящ препятствия по пътя на човека,които има потенциал и иска да бъде нещо повече от социално кондиционирано човешко животно.
Опит за кратко обобщение на темата: Играта,образно казано се ‚опитва“ да ни постави в положението на хамстера от този клип
(без линк,въведете целия ред в полето за търсене на ютубето):
Katy Perry - Chained To The Rhythm (Lyric Video) ft. Skip Marley
А нашата игра е да не се оставяме да бъдем „оковани към ритъма“,което състояние може да бъде описано и като самсара.
Забележете как ръката „държи“ хамстера в малкия (му) свят - не силово.Тя се
грижи за него.
Създава му удобство.Което се римува с „робство“.
Това е,което правят и гурувците-"просветители".