Автор Тема: Лъжи и уйдурми надуват сметките на мобилните оператори  (Прочетена 2409 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен insomnia1304

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 314
Лъжи и уйдурми надуват сметките на мобилните оператори

 :o


Лъжи и уйдурми надуват сметките на мобилните оператори
▲ кошмарна сметка е дошла
снимка:http://www.capital.bg
Десетки SMS‒и за 2 секунди, непровеждани многочасови разговори с чужбина и други „уловки” трупат левчета в сметките на лековерни клиенти.

Коректен ли е Вашият мобилен оператор? Ако се направи подобно социологическо проучване, резултатите от него сигурно ще предизвикат след себе си още много интересни въпроси. Без да оплювам типично по български услугите, които ни се предоставят от мобилните оператори (признайте, че никой не може да си представи живот без мобилен телефон и интернет), ще ви разкажа няколко абсолютно достоверни истории, а сигурно вие ще сте в състояние да добавите още много подобни към моите. Както се казва, приликата с действителни събития, е абсолютно неслучайна...

1. Случвало ли ви се е например да си изтеглите песен от интернет? А колко сте платили за тази услуга? Моя прителка се изръси с цифром и словом 20 лв. Без да е наясно предварително какво ще й струва това, защото никъде не й било съобщено. Сега вече знае и надали ще повтори. Ако не вярвате, пробвайте. Току‒виж ви излязло по‒тънко.

2. Участвали ли сте в игра, в която ви уверяват, че може да спечелите мобилен телефон? Е, ако сте, знаете, че настава една поредица от регистрации и пр., но не това е важното. То е в звездичката, така да се каже. Имам предвид, че не всеки обръща внимание на ето тази мъничка звездичка ‒ * ‒ и по‒точно на текстчето с мънички буквички, който гласи, че след като си въведете телефонния номер при регистрацията, ще ви бъдат начислени едни 6 лв. Изненадааааа!

3. Съвсем наскоро ми разказаха, че в една бизнес група поискали да направят промяна на тарифния план за един от телефоните. С sms от оператора потвърдили, че това е направено на 19. 01. 2010 г. Черно на бяло! Да, ама не! Според сметката, която пристигнала на 15.03., такава промяна, независимо от текстовото съобщение, не била извършена. Операторите пък, след като били уведомени за пропуска, леко се постреснали, а на въпроса за компенсацията, авторитетно отговорили с „Изчакайте!”. Явно не са подготвени отведнъж на откликнат на толкова сложен казус! Впоследствие компетентно съобщили, че през следващия месец, т.е. на 15. 04. ще се разбере дали и как ще бъде въстановена сумата. Има няма 3 месеца врътня за нещо на пръв поглед толкова лесно! Но, както знаем, в нашата държава всяко нещо се случва едва тогава, когато му дойде времето!

4. А пускали ли сте си безжичен интернет? Срещу едни 36 лв на месец, например. Не импровизирам, факт е! Когато те зарибяват за услугата, разбираш, че обитаваме страната на високите технологии, защото буквално ти свалят звезди от небето ‒ как нетът е високоскоростен, как има стопроцентово покритие из цялата страна до последната паланка. Въздушните кули на рекламата обаче много бързо се сриват, защото съвсем „високоскоростно” се оказва, че всъщност така авторитетно звучащото 3G покритие никакво го няма, че интернет връзката е бавна и тромава, на места хептен се губи, с други думи сделката е била сериозна минавка, а услугата ‒ страшно неефективна.

5. За десерт оставям любимата тема с месечните сметки. Как се формират те, е една истинска загадка, толкова неразгадаема колкото заплетен случай, за който даже Шерлок Холмс няма ключ. Тая тема е неприятна и поради факта, че всеки месец във всяко семейство с тийнейджър се водят едни предълги дебати и едната страна обикновено се защитава буквално като Георги Димитров на Лайпцигския процес. Само че това сега го оставяме настрана. Че сме си приказливи, приказливи сме, че си надхвърляме честичко лимита, не оспорвам, но когато става дума за пълни фантасмагории на операторите, възмущението е оправдано. Ето и конкретен случай с уговорката, че той не е единствен. Разпечатката съвсем ясно сочи, че в интернет през мобилен портал е влизано буквално през 2‒3 секунди. Както добре може да се види, са отчетени посещения на 07.02.10 в 07:36:45 и в 07:36:47, т.е. точно през 2 секунди, във време, когато обикновеният български ученик таман е започнал първия учебен час и едва гледа, пък камо ли да сърфира из интернет. Ако пък е втора смяна, едва ли дори и сънува, че е в интернет, а сладко се е сгушил в прегръдките на Морфей. По‒шокиращи са данните, че всяко влизане в интернет излиза, че е ставало в рамките на няколко секунди ‒ не десетина‒двайсет, а две‒три. Да погледнем сега как стои положението при крактките съобщения. Според операторите в рамките на 10 секунди от 16:12:38 до 16:12:48 са изпратени 6 sms‒a, като всеки от тях е през 2 или най‒много 4 секунди. Истинско постижение! Този тийнейджър спокойно може да се кандидатира за Книгата на Гинес като най‒бързо пишещия sms‒и младеж в света. Безспорно ще го одобрят! Какво се е забъхтил в т’ва даскало ‒ ето ти един доходоносен занаят! Интересен е и фактът, че отново в същата тази разпечатка се мъдри и един многочасов разговор с Испания, който струва доста тлъстичко, а в действителност въобще не е провеждан...Впрочем вижте сами:



6. А черешката на десерта представлява следната история: тя се случила адвокат, който от един мобилен оператор преминал на друг. Още на първия месец обаче той получил сметка от 200лв, която платил, въпреки че не бил изговорил толкова. Същото станало и на втория месец. Тогава човекът извадил картата от телефона си и я заключил в сейф пред нотариус, като попълнил необходимите докумети за извършеното действие. Стоял един месец без телефон. И познайте ... отново получил сметка от 200лв.! Когато поискал разпечатка на разговорите, не му я дали. След това пожелал среща с шефовете, за да им каже официално, че ще ги съди, а те му се изсмели и казали, че нямало как да докаже това, което твърди. Човекът обаче не се отказал и изпратил покана до мобилния оператор да отиде техен представител на отварянето на сейфа пред нотариус и пред друг адвокат. Чак тогава операторът изтръпнал. Започнал да звъни и да се извинява, че е станала грешка и че ще нулират сметката, а парите за предните два месеца ще върнат. Потърпевшият заплашил да даде тази информация на медиите, а на оператора му се изправили косите. В крайна сметка, за да си замълчи, му предложили карта, с която да говори неограничено, без да плаща даже и абонамент. И така вече 3 години...

Дай боже всекиму такъв късмет!

Ju_17

http://frognews.bg/news_21565/Laji_i_uidurmi_naduvat_smetkite_na_mobilnite_operatori/

Неактивен P.E.A.C.E.

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 500
Аз понеже бързо обичам да променям мнението си :)
Напоследък съм на вълна, че почти всичко което ни се случва - си го заслужаваме. Има толкова много въпроси околко "защо са ни толкова скъпи разговорите", но българина не му пука, свикнали сме вече с мизерията и си я търпим. Пък и то да бяха само телефоните така...

Неактивен madara17

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 58
Аз преди 2 години имах сметка при Мтел 50 лева при положение, че тогава бях в чужбина и телефона ми беше с мобилна карта на страната в която бях. Мтел-ската карта беше в шкафа през целия престой. Като се върнах в Бг получих сметка от 50лева. Поисках разпечатка и на разпечатката излезе, че е говорено от картата, но за номерата, с които е говорено имаше нули. Попитах служителите как могат да обяснят това те казаха, че сигурно е компютърна грешка. И така едни разправии, но накрая не си получих парите обратно.

Неактивен baphaa

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 47
Преди известно време Мтел направиха акация за преминаването от печатани фактури към електронни такива. Предлогът беше, че това било в името на екологията, да не сечали дървета. Всичко звучи правдоподобно, но ето и истинските факти:

-ако не си смениш фактурата с електронна, плащаш по 50(?)стотинки на месец за книжен вариант

-ако се откажеш, можеш да си я проверяваш в интернет, НО ти трябват някакви серийни номера на телефоните, и много други данни. По принцип доколкото разбрах този сериен номер се намира на опаковката на телефона, който си закупил от тях. Възможно е аз да не съм разбрал правилно, но ако съм, колко хора си пазят опаковките от телефоните?!

П.С. Аз така и не съм си проверявал фактурата, така че нямам идея дали сметката ми е реална всеки месец. Колко ли хора са в моята ситуация?  :unknown:
По делата ще ги познаете[/CO

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27