
Здравейте, уважаема гопожица Tuki!
Ще се опитам да отгововоря на някои от въпросите ви въпреки, че не съм свещенник и не познавам Библията съвършенно.
Първо, вие задавате въпроса " Защо Бог си противоречи в изказванията за убийствата?"
Това недуразуменее може би идва от вашата младост. Понеже не сте живяли в държава в която има смъртни наказания, които нямат нищо общо с едно своеволно решение за убийство на някого като показните убийства на мафията примерно.
В древния Израил е било задължително да се извърши съдебен процес в който обвиняемия е бил виновен до доказването на противното и защитник му е бил самия съдия - първосвещенник. Който се е налагало да защитава обвиняемия въпреки обвиненията на най-малко двамата свидетели на престъпното деяние.За това е имало и прибежищни градове където са биле тези които са извършили не-предумишлено убийство. А що се отнася до обвиненията ако не сте забравили, тази държава е била "Теокрация" и законите са биле по различни от съвременното гражданско право. Въпреки, че вие сигурно не знаете но само преди двадесет и няколко години в България са одирали кожата на хората от бой само защото са разказали политически виц

и в момента няма нито един наказан от онези изверги които буквално са убивали хора в социалистическите конц-лагери и са хранели прасетата с още мърдащите им тела на острова в Белене.

И между другото в Израел са нямали "желязна завеса" (питайте дядовците си какво означава) която да забранява на евреите да отидат да живеят в друга държава. Така, че който е искал да живее в Израел е трябвало да се съобразява със законите в него.
Второ: последното ви изказване не е коректно понеже се изказвате, че в Библията не пишело, че спасението е безплатно ;D
Уважаема госпожице, точно защото пише такива работи Библията е била забранена от ненаситната католическа църква да се чете от простолюдието и за притежанието дори на малка част от Библията са изгаряли цели семейства на клада.
Ето ви един пример:
Исая. 1:2 Чуйте, небеса, и дай ухо, земьо. Защото Господ е говорил, казвайки :
Чада отхраних и възпитах;
Но те се разбунтуваха против Мене.
Ис. 1:3 Волът познава стопанина си,
И оселът яслите на господаря си;
Но Израил не знае.
Людете Ми не разсъждават...
Ис. 1:11 Защо Ми е множеството на жертвите ви? Казва Господ;
Сит съм от всеизгаряне на овни
И от тлъстина на угоени;
И не Ми е угодна кръв от юнци,
Или от агнета, или от едри козли.
Ис. 1:12 Когато дохождате да се явявате пред Мене,
Кой е поискал от вас {Еврейски : Ръцете ви.}† това, да тъпчете дворовете Ми?
Ис. 1:13 Не принасяйте вече суетни приноси;
Темянът е мерзост за Мене,
Тоже и новолунията, и съботите, и свикването на събранията;
Не мога да търпя беззаконието заедно с {Еврейски : И.}‡ тържественото събрание.
Ис. 1:14 Душата Ми мрази новолунията ви и празниците ви;
Досада са на Мене; дотегна Ми да ги търпя.
Ис. 1:15 И когато простирате ръцете си,
Ще крия очите Си от вас;
Даже когато принасяте много молитви не ща да слушам;
Ръцете ви са пълни с кръв.
Ис. 1:16 Измийте се, очистете се,
Отмахнете от очите Ми злото на делата си,
Престанете да вършите зло,
Ис. 1:17 Научете се да струвате добро,
Настоявайте за правосъдие, поправяйте угнетителя,
Отсъждайте право на сирачето, застъпвайте се за вдовицата.
Ис. 1:18 Дойдете сега та да разискаме, казва Господ;
Ако са греховете ви като мораво,
Ще станат бели като сняг;
Ако са румени като червено,
Ще станат като бяла вълна.
и
Михей. 6:6 С какво да дойда пред Господа,
И се поклоня пред Всевишния Бог?
Да дойда ли пред Него с всеизгаряния,
С едногодишни телци?
Мих. 6:7 Ще благоволи ли Господ в хиляди овни,
Или в десетки хиляди реки от масло?
Да дам ли първородния си за престъплението си,
Плода на утробата си за греха на душата си?
Мих. 6:8 Той ти е показал, човече, що е доброто;
И какво иска Господ от тебе
Освен да вършиш праведното, да обичаш милост,
И да ходиш смирено със своя Бог?
Но все пак се радвам, че се опитвате да размишлявате върху Свещенното Писание
