Така ли да го разбираме ?Трябва всеки сам за себе си да открие отговорите.
Нашият Създател не иска да скрие истината за нас. Не иска да скрие познанието за своите създания(хората). Но ако сега ги даде няма да можем да разберем.
Това не е просто информация или история, данни. Това граничи с представите ни за чудо. Трудно бихме си представили по висши същества от нас, които да могат да командват стихиите, да виждат мислите ни, да усещат мъката и радостта ни. Това лично за мен граничи с чудо. За да разберем това, трябва да преживеем един вид това чудо. От друга страна. Хората и до днес не са готови да поемат това чудо и няма да го разберат. Всеки човек иска чудото да се случи пред очите му. Колкото и не искаме да си го признаем, обаче резултата в последствие много вероятно да бъде - нищо. Когато Христо казал най-голямото чудо още преди да се случи, фарисеите не го разбрали. Евреите искали от Иисус - чудо. Иисус им го дал под формата на най-великата загадка. Той говорил за тридневното си възкресение. Не го разбрали.
Тогава някой от книжниците и фарисеите отговориха и рекоха: Учителю, искаме да видим личба от Тебе.
39. Но Той им отговори и рече: лукав и прелюбодеен род иска личби; но личба няма да му се даде, освен личбата на пророк Иона;
40. защото, както Иона беше в утробата китова три дни и три нощи, тъй и Син Човеческий ще бъде в сърцето на земята три дни и три нощи.
ТОВА НЕ ПРОСТО ДОКАЗВА, ЧЕ ХРИСТОС Е ЗНАЕЛ ОЩЕ ПРИЖЕВЕ ЧЕ В ТРЕТИЯ ДЕН ОТ СВОЯТА СМЪРТ ЩЕ ВЪЗКРЪСНЕ. АКО В ОНЕЗИ ДНИ И НИЕ СЛУШАХМЕ СЛОВАТА НА ХРИСТОС - НЯМАШЕ ДА ГО РАЗБЕРЕМ.
12 АПОСТОЛИТЕ СЪЩО ТОГАВА НЕ СА РАЗБРАЛИ ЗА КАКВО ГОВОРИ УЧИТЕЛЯ ИМ.
И ОЩЕ ХРИСТОС КАЗВА ЗА ЧУДОТО: “Ако не слушат Мойсей и пророците, то и от мъртвите да възкръсне някой, пак няма да се убедят!” И още: “А Той въздъхна дълбоко от сърце и рече: Защо тоя род иска знамение?”
Мисля, че до тук разбрахте основната идея. Обаче има още.
Бог под различни начини дава познанието. Той разбира, че не можем изведнъж да го възприемем. Не си мислете, че слагам думи в устата на Бог. Но от друга страна, защо има ВЕЛИКИ ТРУДОВЕ, които са изгубени? Защо толкова знания са били унищожени?
Ето един пример, който може и да е изфабрикуван. Но все пак е пример за отношението на човека.
Имало един велик труд писан през Античността. Той бил изгубен. Впоследствие намерен. Дори и "калкулусът" да е някакъв ход от страна на Нютон, както да прикрие гения си така и да се подиграе с плагиатите си. Знам, че повече от Вас не ме разбраха. Ако не сте хванали смисъла на последно изречение. Отново това е показателно за това, че познанието и да се даде пак не може да се проумее от хората.
Смята се. че още Архимед е измислил диференциалното смятане. Ако през Античността бяха успели да разберат и оценят неговия математически труд, който бил изгубен до дните на Ренесансовия период. То средновековието щеше да бъде, като днешния - век. И още за този изгубен труд. Да разберете колко важен е бил. През 1991 книга, за която се твърди, че е написана от легендарния Архимед бе продадена за $2 000 000, на търг в Париж. Името на Архимед е добре известно от древността, не защото той е оказал някакво влияние на науката както се твърди във филма, Infinite Secrets of Archimedes...
и още
Според математически изчисления древните китайци е трябвало да владеят интегралното и диференциалното смятане. Но те дори в средните векове не са имали такива познания, а мащабното строителство е започнало през 220-те години пр.н.е. Китайските учени, разбира се, са работили с ирационални числа и с безкрайно малки величини.
Пак Ви казвам. Имам много познание. То се дава, но кел файда. Чак много по - късно ние хората успяваме да развием и разберем нещо, което Архимед е написал още през Античността.
Днес ние разбираме и оценяваме диференциалното смятане.
А имменно:
Якоб Бернули (Jakob Bernoulli, но още срещан и като Jacob, Jacques, и James) e швейцарски математик от холандски произход, най-възрастният член на математическата династия Бернули и по-голям брат на Йохан
Бернули.
Желанието на бащата на Якоб било синът му да се занимава с теология, но при едно пътешествие из Холандия и Англия той се запознава с математиците Робърт Бойл и Робърт Хук и срещата им вдъхновява Якоб да се
заеме с математика. През 1682 г. е назначен за лектор по експериментална физика в Базелския университет, а пет години по-късно става професор по математика.
През целия си живот води активна научна кореспонденция с брат си и с Готфрид Лайбниц, като тримата често решават задачи паралелно и независимо един от друг
Якоб Бернули има значими, дори основополагащи трудове в много и различни математически направления. Най-високите му постижения са в развитието на анализа на безкрайно малките, теория на редовете, вариационно
смятане, теория на вероятностите.
Диференциално и интегрално смятане
Якоб заедно с брат си Йохан Бернули и Лайбниц са признати за създатели на диференциално и интегрално смятане|диференциалното смятане. През 1690 г. Якоб предлага наименованието "интеграл", като има две хипотези за етимологията му: от "integer" - "непокътнат", "цял", или от "integro" - "възстановявам", "привеждам в предишно състояние". Книгата му "Аритметични приложения на безкрайните редове и техните крайни суми" се явява първия учебник по теория на редовете.
Представете си закъснението, колко голямо е?Архимед е живял през Античността. Чак през 1600-1700 се появяват математици, които преоткриват сами и естествено подобряват този важен математически раздел. МНОГО ГОЛЯМА Е РАЗЛИКАТА в периода.
ТОВА, КОЕТО СЕ ОПИТВА ДА КАЖА Е ЧЕ СЪВРЕМЕНИЯ СВЯТ(ДНЕС) всичко се върти около диференциално и интегрално смятане. АМА ВСИЧКО. Попитайте учителката си по математика.
Не Христос не говори за математика, но и да беше го направил - ефекта щеше да бъде нулев.
Ние градим своя свят с забавления(кино, дискотеки, компютърни игри и т.н.). Ако не правим това почваме с другото ни занимание(насилие, лъжи, кражби и т.н.).
Днешния човек не е успял да се развие така както трябва. Ние трябваше вече да сме на прага. Оказва, че сме в началото, но пък не ни стига силата, за да продължим. Понеже от поколение на поколение силите ни отслабват. Природата е изморена. Хората са изморени. Казват, че всяко следващо поколение е по-умно. Да така е. И все пак, колко от Вас оцениха диференциалното смятане?
![Wink ;)](https://forum.xnetbg.net/Smileys/default/wink.gif)
Несе обиждайте. Ако днешното поколение беше по-умно от предишното, защо още древния грък е измислил нещо толкова важна. ДАЛ Е НАЧАЛОТО.
Повечето хора като се приберат у дома след работата . Сядат и пускат мача. Рая не е лежане на дивана с 10 блондинки.
Каквито и теории да си приказваме няма значение. Понеже хората вече дори нямат физическата сила да се изправят и да продължат напред. Все пак остава надеждата, че обединени от обща идея за развитие ще успеем.
Правете добри дела и в свободното време се усъвършенствайте, за да може да оставите нещо на света и на бъдещите поколения.