Автор Тема: Иван Игов: Родното училище е рекордьор по агресия  (Прочетена 8311 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен insomnia1304

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 314
 Иван Игов: Родното училище е рекордьор по агресия коментари

     

Децата играят на война. С истински оръжия. Убийствата ни изглеждат много и страшни. А всяка година губим и над 50 малчугани, които пък се самоубиват. Да посегнеш на себе си - това също е агресия. Но насочена навътре. Това обяснява в анализ за в. "Стандарт" психологът Иван Игов.
"Нищо не мога, аз пак не се справям, всичко около мен е скапано!" - така се чувстват децата днес. Агресията всъщност се провокира от неумението да се справиш. Имаш цели, които не можеш и не знаеш как да постигнеш. Това е дефицит в сферата на възпитанието. А за него има много виновници.

На първо място, естествено е семейството. А във всяко трето проблемите се решават с насилие. На улицата агресията също е основният начин за справяне. И за съжаление и медиите, и интернет толерират насилието като модел за подражание. И когато нямаш нужния жизнен опит, правиш най-лесното - копираш. Има ли изход? Да, само институциите трябва да се намесят. ??? :-\

Но не с наказания и забрани

Тоталитарният модел разкрива, че си безпомощен. Не знаеш как да действаш и прилагаш "насилие срещу насилие". А понякога се налага да си обърнеш другата буза - особено, когато става дума за деца.
Какво трябва да направят институциите? На първо място, да сведат насилието в семейството до минимум. Днес децата жертви са невидими. Дори да срещнем такова хлапе, го подминаваме. Защото е чуждо. И докато не разберем, че всяко страдащо дете е "нашето дете", няма да се оправим. Има и друга алтернатива - ако малчуганът не може да получи социални умения в семейството, неговият шанс е в училище. Там е мястото някой да го види, да оцени потенциала му и да го насочи. Агресивните тийнейджъри са онези деца, които не сме забелязали, не сме подпомогнали, не сме възпитали като малки. Но за това трябват специалисти.

А учителите просто не са подготвени

Не съществува и психологическо обслужване на образованието. Системата трябва да се промени. И то - бързо. Да се въведат не наказателни принципи за работа с децата, а стимулиращи. От година и половина например ръководя проект, финансиран от УНИЦЕФ - "Училище без насилие". Да, не откриваме топлата вода. Работим по норвежки модел, който се използва в цял свят. Децата сами изграждат правила. И наказания няма. Резултатите са невероятни. И такива модерни практики трябва да се въведат навсякъде - особено в началния курс. Достатъчни са само 3-4 прости стъпки, дори не струват много пари. И няма да глътнат повече от няколко милиона, които лесно ще се спестят от депутатски командировки.

Вместо това от просветното министерство опитват да пробутат безумни закони - като този за училищното образование. Чиновническото тъпоумие е такова, че дори не забелязват крещящите грешки в проекта. Законът допуска дете на 6 години да се наказва с принудителен труд.

Това го няма и в талибанските държави!

Как може да ти хрумне?! Ако започнем да ги санкционираме по същия начин, по който пияният родител ги пребива вкъщи вечер, с какво се различаваме от него?! Училището се е превърнало в "обучилище". И децата се чувстват все по не на мястото си в него. Да не говорим, че родното училище е рекордьор по агресия. Според последните данни около 25 на сто от учениците във всеки клас са били пряка и косвена жертва на насилие.
И ако нищо не се промени, ще загубим цяло поколение. По време на кризата вече "изпуснахме" едно. И то вече започва да излиза по улиците и да пита: "Абе, какво направихте с нас?!" Какво да им отговорим? И сега искаме да загубим още едно поколение, защото някой си чиновник не иска да си признае, че е профан. Още преди години ние, психолозите, предупредихме - не вземем ли мерки, насилието сред децата ще ескалира. Убийствата ще стават все повече и повече. За съжаление излязохме прави. Най-страшното е, че и по-лошо ще става. Излиза първото осакатено поколение - представете си! Защото не е тайна, че децата, които са били насилници, стават престъпници. Според статистиката 60% от тях по-късно имат проблеми със закона. А 40 на сто стават рецидивисти.

Ние сами си отглеждаме бъдещите престъпници. Раснат пред очите ни, а нехаем.

В същото време тръбим, че сме християни. Ходим да палим свещи и да благодарим на Исус, че ни бил спасил. Как ни е спасил? С агресия ли? Тук лъсва парадоксът - това, в което се кълнем, и онова, което правим на практика. Безобразно е! А малчуганите го попиват. И това лицемерие е една от причините за "войната на децата". Защото много години бяхме слепи. И се оставихме идиотите да ни водят. Особено в образованието. Ако някъде има кочина, тя е в МОН. Но сякаш прекалено много се вглеждаме в еврофондовете и забравяме какво се случва с децата. Да, днес ще съсипеш някоя магистрала, но един ден все някой ще я построи. Но ако съсипеш едно поколение, какво следва после?!

http://-Цензурурано - Жълт сайт на Пеевски/news/article/39336


Неактивен Gil-Galadh

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 983
  • V to the A to the D-E-R
    • chigot.blogspot.com
Много правилна статия. Ситуацията е много кофти.
Проблема е че повечето от проектите и кампаниите срещу агресията нямат ефект, защото това което правят се изгубва в море от точно обратното, а и хората които ги вършат, както и психолозите(където ги има) не срещат никаква подкрепа от родителите,които доста често са пълни темерути
-Какво е дзен?  -Fire-water burn на Bloodhound gang chigot.blogspot.


Неактивен insomnia1304

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 314
Абитуринт намушкан в гърба във Велинград :o

http://www.vesti.bg/?tid=40&oid=2178591

Неактивен insomnia1304

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 314
    ЕТО ГЛЕДНАТА ТОЧКА НА ЕДИН МЛАД ЧОВЕК ЗА СЛУЧВАЩОТО СЕ В BG...НЕЩО КАТО ОПИТ ЗА КОНТЕНТ-АНАЛИЗ...
    СИГУРНО ЩЕ Я "ОСВИРКАТЕ" ЧЕ МИСЛИ НЕГАТИВНО,ЧЕ НЕ Е ПРЕДПРИЕМЧИВА,ПОЗИТИВНА,НО ТЯ ВСЕ ПАК ИМА МНЕНИЕ И ТОВА КАТО ЗА НАЧАЛО НЕ Е ЛОШО!


Елате ни вижте :-[ ??? :-\

Ирина, 20. Април 2009 г.

     В безбрежната агресия на нашето време и в грозния фалш в човешките отношения, израстваме ние , бъдещето на една нация. В красивата и цветна обвивка на едно, привидно високо интелектуално общество, се крие нещо гнило и неопределено. Всичко изглежда нормално и спокойно, но там вътре в същността, бушува лудата разруха на реалността.
     Всички хора защитават себе си , също така и близките си.Не намират вината в себе си –никога. Не сме виновни, просто обстоятелствата са такива. Но кой създава тези обстоятелства, нима не ги създаваме ние? Нима не ги ражда болното ни общество? Много хора вярват в децата на нашето време, вярват в бъдещето.Тези хора са оптимисти , добри и наивни. Те не са мъдреци , а слепи хора. Те вярват в една кауза , загубена още при самото и създаване. Сляп трябва е човек, за да не вижда в какво се превръщаме? Може би всички го виждат, но някой просто не искат да го осъзнаят.Трябва ли да нарека тези хора страхливци? Не , те са просто мечтатели, които остро ще вдъхнат от цигарения дим на децата си.Но дали и тогава ще отворят очи за истината? Колко интелигентни са хората , щом не виждат лудата агресия и масовото затъпяване на младите? Колко време ще нужно още за тоталния упадък на едно деградиращо общество?Предпологам не много , щом и ние младите започнахме да се избиваме помежду си. Няма да останем много в края на тунела.
     Вървим по безмълвния черен асфалт , търкайки лениво подметките към училище. Свличаме се на студения чин и продължаваме дрямката си.Кой ще ни събуди?
     Това е тъжната , отчайваща крайна фаза на упадъка. В училищата е настъпил глух хаос. Дали учениците идват , за да напишат нещо в тетрадките , или да запалят цигара в училищния двор , премисляйки от кой час да избягат , за да могат да си изпият сутрешното си кафе? Защото това кафе е нужно след безсънната пианска нощ по улиците и кръчмите. Трябява да ги държи будни до следващата цигара в междучасието. Какви високоинтелектуални проблеми затормозяват угрижените детски умове?   Родителите проявяват начална съпротива , но техните деца ги успокояват , че няма причина за притеснение. Заслепени от родителска обич ,а може би не толкова слепи , колкото уморени от безпаричието и западащата икономика , те просто приемат успокоителните , лъжливи слова на децата си. Няма кой да ни помогне. Ние бавно пропадаме в неизвестността, дърпани от греховете си.
     Много болка се е събрала в сърцата ни. Противно на всеобщото мнение, ние все още можем да чувстваме. Но тази болка ни гори толкова силно, разяжда ни, води ни до отчаяние. Агресията бавно започва да завладява умовете ни, претъпява болката, разярява ни още повече. Ние се превръщаме в бесни животни, които се опитват да оцелеят сред адските огнъове на едно машинизирано общество, загубило облика си. Хора без лица и глас.

     Ние нямаме шанс, нито избор. Нашето проклятие е прекалено силно. Осъдени сме да убиваме самите себе си, да се самоунищожаваме. Ръцете ни са покрити с белези от все още незаздравели рани се стича кръв и мокри прашния под. Очите, изпълнени с глуха болка и злоба, се взират подозрително във всеки. Краката нервно потропват в очакване на звънеца.  Сърцето бие твърде слабо, забравило функцията си. Не трепва , не забързва - просто унило, но сигурно започва да се изхабява. Студ, гняв и черни сълзи изпълват цялата атмосфера. Без перспектива, вървим, просто по навик, към нещо неясно. Смазани и погрознели от злоба, виждаме нещастието във всичко. Няма светъл ден, няма песен. Ние сме достойни за съжаление.  Но, моля ви, не плачете за нас! Не бихме оценили сълзите ви. Лудост е това, нищо общо с нормалното. Все оше сме живи, но не виждаме нищо позитивно в съществуването си. Заслужаваме наказание, може би смятате , че трябва да горим в ада. О, ние вече сме там. Знаете ли кой ще наследи земята – лудите, защото само те знаят какво става в този свят.
     Мръсен прах застила пустите улици. Във въздуха се усеща миризма на дим – някой пак е подпалил нещо. Кръв се стича по стените , няколко спринцовки се валят по тротоара. Градската болница е приела своите редовни млади гости , за да ги позакърпи отново. Кафетата от рано са пълни , усеща се миризма на алкохол. А слънцето отново изгрява и това е нормално и добро. Луд живот ........Задъхано момиче влиза в кафето , някой се е самоубил отсреща. Всички безизразно се извръщат и допиват бавно кафето си.

http://alternative-x.com/BG/index.htm

УВАЖАЕМИ СЪФОРУМНИЦИ,КАКВО МИСЛИТЕ?


Неактивен A познай кой

  • Малко Писал
  • **
  • Публикации: 385
Мисля ,че ще се подобрява ситуацията.
...и нека Силата бъде с теб. Аз ще се завърна ;) Дано през 2012 всички умрем.

Неактивен insomnia1304

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 314
Re:Иван Игов: Родното училище е рекордьор по агресия
« Отговор #6 -: Октомври 24, 2009, 17:33:23 pm »
School news

Маскирани предупреждават: Кървави сблъсъци по улиците на Пловдив!? :o
Maini4kiTeen - Маскирани предупреждават: Кървави сблъсъци по улиците на Пловдив!?
Пловдивски младежи са основали крайнолявата неформална организация „Обединен фронт”. Днес те се появиха пред медиите напълно маскирани, за да запазят в тайна самоличността си. Отказаха да разкрият и имената си.
http://maini4kiteen.net/2547.html


Неактивен insomnia1304

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 314
Тийнейджърки се млатиха пред училищна охранителна камера

 :o

 5-6 момичета в 7-ми и 8-ми клас се биха във Велико Търново. Падане на колене и ритници заснети на камерата.
Училищна камера улови женски побой във Велико Търново. Потърпевшата е 13-годишно момиче, което, като по чудо, се отървало само с повърхностни наранявания, съобщи бТВ.

Извършителите на побоя са момичета в 7 и 8 клас, от различни училища, някои от които жертвата изобщо не познава.

Поглед, окачествен като лош, предизвиква гнева на тази квартална тайфа от момичета. :o

"Аз бях сама, те бяха 5-6 момичета и освен да забиеш нокти и това е - нищо повече... И долу горе да гледаш да се държиш на краката си, за да не паднеш на земята", обяснява жертвата.

На помощ се притекъл възрастен мъж, който спрял атаката. Родителите на нападателките са информирани днес за случилото се.

- Женски бой! Това ли е на мода?
- Ами, сигурно, не знам, казва Еванжелина Найденова.
- Какво наказание би си измислила ти самата?
- Ами, де а знам, зависи. Какво наказание...

- Няма комуникация между училище и родители, смята майката на Еванжелина.
- А между родители и ученици?
- Ами спрямо, с моята дъщеря разговарям и знам за повечето неща, които стават с нея.

"Личния пример на родителите много често е заразителен. Но пак не може да се генерализира... Необходимо е усилията да бъдат на цялото общество за преодоляване на агресията сред децата", смята педагогът Ангел Янчев.

„След като се случи непоправимото, започваме да питаме, кой е виновен, защо се случи, къде бяха институциите, къде беше училището, къде бяха родителите, късно е тогава", смята майката на потърпевшото момиче.

По сега действащия закон, агресивното поведение на учениците се наказва с мъмрене, предупреждение за изключване и преместване в друго училище. Мерките са ефективни в 10% от случаите. /БЛИЦ
http://www.-Цензурурано - Жълт сайт на Пеевски/news/article/77445

Неактивен insomnia1304

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 314
Училището – най несигурното място за децата. Перфидното насилие с SMS-и с ужасяващи заплахи сменя побоя

http://razkritia.com/%D1%83%D1%87%D0%B8%D0%BB%D0%B8%D1%89%D0%B5%D1%82%D0%BE-%E2%80%93-%D0%BD%D0%B0%D0%B9-%D0%BD%D0%B5%D1%81%D0%B8%D0%B3%D1%83%D1%80%D0%BD%D0%BE%D1%82%D0%BE-%D0%BC%D1%8F%D1%81%D1%82%D0%BE-%D0%B7%D0%B0/


Неактивен sunin

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 235
За това говорих още през средата на 90-те на училищното настоятелство учители, психолози и родители. И за жалост никой не ме послуша. Казах им точно: ``Съвсем скоро и в България ще стане като в американските държавни училища, ако не се вземат мерки. Това което гледате във филма ``Опасен ум`` е на път да стане и при нас. Убийства изнасилвания извършени от учиници разпространение на дрога и издевателства над учители.`` Всички знаем кой е виновен за това...
TRUE OR DEATH

Неактивен madara17

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 58
Бих казал, че учениците са много разглезени в днешно време. Мен на времето никой не ме е питал дали ми харесва да уча математика или биология  и дали ми е интерсно в час. На който не му се учи сега в училище, може да почва да работи. Например да се комбинира 1-2 дена училище и останалото време работа свързана с това, което се учи през учебните 1 или два дни (например за шивачки, работа в сервиз, работа в чистота и подобни). Няма какво да се мъчат учениците, които нямат особено желание да учат и да имат някакво бъдеще, да избутват 12 клас. Така в клас ще бъдат деца само, които са мотивирани и нямаа да има такива, които искат да съботирват учителя и час за кеф. А ако не им се почва да работят от рано да учат до 12 клас. Така, мисля, че ще могат да оценят какво имат.

Неактивен dragonn

  • Малко Писал
  • **
  • Публикации: 261
Хаха та ти си мислиш, че нещо се е променило през годините ли?  ;)

Цитат на: П.Р. Славейков 1875

Не сме народ, не сме народ, а мърша, хора, дето нищо не щат да вършат.
Всичко тежко, всичко мъчно е за нас! "Аз не зная! Аз не мога!" - общ е глас.
И не знаем, не можеме, не щеме да работим за себе си със време.
Само знаем и можеме, и щеме един други злобно да се ядеме...
Помежду си лихи, буйни, топорни, пред други сме тихи, мирни, покорни...
Все нас тъпчат кой отдето завърне, щот сме туткун, щото не сме кадърни...
Всякой вика "Яман ни е нам хала!" - а всякому мерамът е развала...
Не сме народ! Не сме народ, а мърша, пак ще кажа и с това ще да свърша.
 

Неактивен ShaDai

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 48
Бих казал, че учениците са много разглезени в днешно време. Мен на времето никой не ме е питал дали ми харесва да уча математика или биология  и дали ми е интерсно в час. На който не му се учи сега в училище, може да почва да работи. Например да се комбинира 1-2 дена училище и останалото време работа свързана с това, което се учи през учебните 1 или два дни (например за шивачки, работа в сервиз, работа в чистота и подобни). Няма какво да се мъчат учениците, които нямат особено желание да учат и да имат някакво бъдеще, да избутват 12 клас. Така в клас ще бъдат деца само, които са мотивирани и нямаа да има такива, които искат да съботирват учителя и час за кеф. А ако не им се почва да работят от рано да учат до 12 клас. Така, мисля, че ще могат да оценят какво имат.
Не мисля че са разглезени днешните деца (повечето де )напротив мозъците им са натоварени  и задръстени от прекалено много информация, живота е станал по сложен и затрупан обилно с всевъзможни глупости( когато ти си бил ученик си живял в друго време ) на тях им е трудно да се преборят и за това ги избива на агресия за да освободят напрежението(вместо да се занимават със спорт)примерите които  дават медиите и обществото с толерантността и безгрижието си
Децата нямат време да погледнат вътре в себе си ,осъзнаят и потърсят спокойно изхода от дадена ситуация те са много нервни и наблягат на алкохол цигари и наркотици което води след себе си поредното зло.Добре е да има занимания свързани с работа или дадена професия в това съм съгласна (въпреки че долавям нещо крайно у теб)но да твърдиш че нямат бъдеще е грешно.Относто тормозът в час над учителите си зависи от учителят ,повечето нямат място в днешното училище възрастни,изнервени,с куп болести включително и психически си го изкарват на децата сред които също има с подобни психически увреждания. Трябват млади,здрави и стимулирани финансово хора ,които да влезнат в училищата с здрава ръка и голямо сърце изграждайки респект и уважение.Деца имащи наклон към престъпления не да ги пращат в педагогическите стаи където в повечето случаи се прави само колкото да мине номера ,а сериозно да погледне и намери причината за тази реакция спрямо околните (често проблеми от вкъщи се пренасят в училище )Аз не мога да съдя децата за това в което сме ги превърнали ние !
Чувствам си сърцето колко меко биее в яркочервена тишинаа - лично в зеленото време! http://www.youtu

Неактивен madara17

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 58
Цитат
Относто тормозът в час над учителите си зависи от учителят ,повечето нямат място в днешното училище възрастни,изнервени,с куп болести включително и психически си го изкарват на децата сред които също има с подобни психически увреждания. Трябват млади,здрави и стимулирани финансово хора ,които да влезнат в училищата с здрава ръка и голямо сърце изграждайки респект и уважение


Незнам, аз някак си имам чувството , че много от функциите на родителите в България се прехвърлят на учителите. Родителите са тези, които трябва да възпитават главно децата си според мен, а не всичко да се прехвърля на учителите,защото те са натоварени с обучението и могат само да подкрепят и задълбочат възпитанието дадено от родителите. Лошото за мен е, че в БЪлгария и двамата родители често трябва да работят и виждат децата си само вечер.

А за учителите мога да кажа , че ставащите учители често бягат от училището. Аз лично съм съветвал приятели учители да се преорентирват към частните фирми (или чужбина, за тези които говорят чужди езици), защото там ше вземт двоино и троино на учителската заплата и ще им е много по спокойно и без нерви и психическо натоварване.

Неактивен ShaDai

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 48
Цитат
Относто тормозът в час над учителите си зависи от учителят ,повечето нямат място в днешното училище възрастни,изнервени,с куп болести включително и психически си го изкарват на децата сред които също има с подобни психически увреждания. Трябват млади,здрави и стимулирани финансово хора ,които да влезнат в училищата с здрава ръка и голямо сърце изграждайки респект и уважение


Незнам, аз някак си имам чувството , че много от функциите на родителите в България се прехвърлят на учителите. Родителите са тези, които трябва да възпитават главно децата си според мен, а не всичко да се прехвърля на учителите,защото те са натоварени с обучението и могат само да подкрепят и задълбочат възпитанието дадено от родителите. Лошото за мен е, че в БЪлгария и двамата родители често трябва да работят и виждат децата си само вечер.

А за учителите мога да кажа , че ставащите учители често бягат от училището. Аз лично съм съветвал приятели учители да се преорентирват към частните фирми (или чужбина, за тези които говорят чужди езици), защото там ше вземт двоино и троино на учителската заплата и ще им е много по спокойно и без нерви и психическо натоварване.
:) тука съм 99% съгласна с това !Родителите са основа и ако тази основа не е добра ето какво става - прехвърлят се някои отговорности върху учителите,което не е решение,не може ти да се прибереш да хвърлиш 5 лв на детето си и с това да приключиш,колкото и да е уморен един родител трябва да обърне внимание на детето!
Чувствам си сърцето колко меко биее в яркочервена тишинаа - лично в зеленото време! http://www.youtu

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27