Автор Тема: Конспирацията "безплатно образование"  (Прочетена 4207 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен daskala

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 611
Интересна статия от в-к "Нова Зора".


Кого обслужва “безплатното” образование

Пламен ДАМЯНОВ
 
Искаме или не, през последните 20 години настъпиха определени промени в обществено-икономическата система на България. Свидетели сме как от едната крайност (затвореност, повече от необходимото) сега се стигна до другата крайност - страната ни е разграден двор. Всеки влиза и излиза от България когато си иска, без да има каквито и да е задължения и отговорности към собствения си народ, от чийто труд се е образовал “безплатно”.
Ще го кажа направо - при съществуващата система образованието (без основното, разбира се) трябва да е платено, защото т. нар. безплатно образование е чиста проба подпомагане на чужди държави (и то богати) чрез доставка за тяхната икономика на квалифицирани специалисти. В тази връзка обаче възниква проблемът за равнопоставеността и възможността за достъп на всички до образованието.
Този въпрос е лесно решим чрез отпускане на кредити за обучение. Презумпцията е, че след като човек придобие определена квалификация, той ще получава и по-високо заплащане, и така ще може да погаси отпуснатия му кредит по време на обучението.
Тук държавата може да се намеси, като възстанови частично (или напълно) кредита, ако съответният специалист работи определено време в своята родина и дава труда и способностите си за нейния просперитет.
Ще дам един ярък пример за неразумната политика в тази насока, и то провеждана от хора с “дясно” мислене (впрочем аз смятам, че няма “лява” и “дясна” политика, а само умна и глупава, но това е мое мнение). “Гениално” прозрение осени управляващите, и най-вече просветния министър, вземайки решение да се дадат солидни стипендии на докторантите. Докторантурата е квалификация след завършване на висше образование и тя трябва да се заплаща от обучавания. Докторантите не само няма да плащат, но ще получават пари, и то без каквато и да било отговорност, след завършване на обучението си (както е било винаги досега). Това е все едно да се нахраниш в ресторант и да получиш пари, че си си изтъркал зъбите. Най-интересното е, че на това “мъдро” решение обществената реакция дори е позитивна. Много българи, и то “интелектуалци”, го одобряват като принос за нашата наука, образование и икономика.
Истината обаче е друга. След като докторантите се квалифицират (за което държавата, т.е. народът, им е плащал) те отиват на работа в чужбина, защото тук квалифицираният им труд е мизерно платен. Това на практика финансира - на гърба на нашия народ - богатите държави и облагодетелства тези българи, които нямат отговорност към нацията, особено при изградената нова “ценностна система”, основана на нихилизъм и алчност. Следователно логично е вместо парите да се дават за стипендии на докторанти, те да отиват за по-високи заплати на работещите квалифицирани специалисти.
Този пример е показателен, за да разберем защо сме бедни. Причината е в липсата на гънки в управленския мозък, т.е. в тъпите решения. Богатите държави са такива, просто защото оползотворяват всичко, което издига стандарта им на живот и развитието. Свидетели сме как вредни за страната решения се вземат обикновено от наши сънародници. Така че няма как да се винят нито КГБ, нито ЦРУ, нито ЕС или турците... Виновни сме си ние българите, като допускаме да ни управляват хора без интелектуален потенциал, или откровени чужди слуги.
« Последна редакция: Юли 10, 2008, 19:38:15 pm от H. »

Неактивен insomnia1304

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 314
Относно: Конспирацията "безплатно образование"
« Отговор #1 -: Септември 03, 2008, 18:23:46 pm »
Боб в казана
Aко искаш да направиш нещо, се опитай да го постигнеш, на всяка цена

Home
 Проекти
 jump to navigation Българското училище - фабрика за идиоти? June 10, 2008
Posted by admin in : Образование , trackback


Българското училище - фабрика за идиоти?  :P :-[ ???

Цялата обществена машина днес произвежда един продукт, който спокойно вече може да наречем българския идиот. Български, защото е наш и идиот, защото комуникационните способности на хората до 20 г. са консервирани сериозно в собствения им бит (и сос) и никой няма достъп до тях. Между тях, училището, библиотеката и медията, ако щете - като носители на жезненоважна информация, има огромна пропаст.

На едната страна остава Дарвин, от другата страна - Азис и баба му. От едната страна е неспособността да назовеш името на българския президент, от другата страна хипер информираност за бельото на фолкдивите от “Пайнер”. От една страна пълната липса на понятия как върви един мерцедес и от другата страна ясното съзнание, че можем да откраднем мерцедес, да се чукаме за мерцедес или да катастрофираме с мерцедес.

В тези тенденции много хора виждат нормализация на обществения продукт. Мужиците бяха възпитавани по времето на социализма да бъдат среднисти (поне), а днес просто се връща старото ниво на огромното количество плебс. Плебсът е нужен - трябва да храни една прослойка политици, бели якички, научна, техническа и артистична прослойка, също така оптимално количество обикновени тарикати и въобще - неясната българска аристокрация.

Такъв плебс съществува навсякъде - особено в САЩ. А в други страни, където го няма, наличието му се организира чрез опростени емиграционни практики. Това е тясно специализиран плебс - той знае коя гайка на конвейера да завърти, специалист е само за тази гайка и не му е нужно да знае, че Хилари Клинтън е жена и се кандидатира за президент, а Барак е черен и също има мерак за Белия дом. Това е човекът, който може да работи нещо в държава, където има ясни социални правила. Необразованият има нисък обществен ценз и знае мястото си там, където е полезен.

В нашата република това съвсем не е така.

Бедата на гимназистите не е, че са прости, а че:
А/ още не го знаят
Б/ имат претенция свръх своите възможности
В/ им липсва тотална самоирония

По първа точка: Настина идва едно прекрасно поколение деца, което още не знае колко не знае. То е втъкнато в свят на огромен технологичен напредък и ползва технологиите само ако си ги купи евтино или ги открадне скъпо. Технологията на модерния свят у нас присъства само като потребление (и то на старо) и никак като производство. По принцип консуматорът е произвеждащ и информиран човек. У нас потреблението е тотално неинформирано, на парче, а производството на технологиите - от демокрация до ядрен реактор е сведено до минимум.

В същото време хората до 20 изпадат в капана на неинформираното незнание. Те имат диплома, но навсякъде, където трябва да са полезни - те са напълно ненужни. Никой от тях не се самоусъвършенства с цел бъдеща самопредстава как да бъде полезен на обществото и на себе си. Най-страшното проклятие на българите - изречението “може и така”, вече е индивидуален профил и гордост на всеки неудачник. Дори и “копи-пейст” културата у нас не промени нивото на този проблем.

Много старателно от обществото се крие този образ на неудачник. Правят го политиците и медиите, които винаги са се страхували от лесното лумпенизиране на източния неудачник. В резултат българският идиот излиза от училище и не знае, и няма кой да му каже диагнозата. Диагноза няма, но има професия - плебей. Въпреки това обаче у него се очертава патрицианска черта в характера. Т. е. - стигаме до точка Б: плебеят има претенции.

Един от основните въпроси на нашия капитализъм е на какво отгоре хората у нас получават парите си. Върху каква претенция. Те работят некачествено, недисциплинирано, екстензивно, импровизират лошо и оцеляват още по-лошо. Мекият преход създаде въздушен джоб вместо нормалната еволюция на прехода. В този джоб се крият занаятчиите, малцинствата и пенсионерите, необразованите и младите - това е обществена плънка, която вече горчи. А същите тези хора имат тоталната претенция да живеят добре.

Всеки поединично обаче, ако бъде интервюиран какво може - отговорът е нулев. Като отговора - кой е Дарвин? Няма значение. Но незнанието за Дарвин е песъчинка в епицентъра на общата култура, чиято липса прави от обикновения ученик много лош социопат - той сериозно мисли, че ще еволюира до маймуна с мерцедес, без Дарвин да му се мотае наоколо.

Жестока претенция за “нормален живот” без никаква лична отговорност за собствения ни живот - това е характерно не само за хората в гимназия - това е национална черта. И накрая - най-лошата новина: подточка В: липсата на самоирония.

Те са прости, те вярват, че заслужават много, и накрая те се взимат на сериозно. Младите наши идиоти наистина вярват, че българите са номер едно. Това се получи заради липсата на сравнение с нормалния свят, който често е номер едно, но си и признава, че често не е номер едно. Азис, един приятен културен експеримент (с ненормалното) се пропи в обществото, така щото най-невинните го приеха като нормален модел на поведение в пълно съответствие с липсата на каквато и да е обществена самоирония.

“Ние сме номер едно!” е ясно набито в главите на децата. Ако ги питате защо сме “номер едно”, те ще ви кажат - защото Ивана е казала така в едно интервю в един вестник (Какъв вестник! Тя го казва на концерт).
« Последна редакция: Септември 03, 2008, 19:31:19 pm от H. »

Неактивен H.

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 8 658
  • In Lies We Trust...

Неактивен Tangrata_

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 465
Re:Конспирацията "безплатно образование"
« Отговор #3 -: Май 19, 2009, 07:35:03 am »
А знаете ли в една развита държава колко пари се дават като стипендии и като "безплатно образование"?
- Хиляди и хиляди $. И никой не гледа и не те следи дали ще си заминеш от държавата и ще идеш да работиш в друга. Това включва и бакалаври и докторанти и всякакви. Отделно си имаш и безлихвен студентски заем.

Най-много получават, разбира се докторантите, защото в периода на тяхното следване, те обикновено вършат много полезна работа, която после струва много - открития, разработки, опити, тестове, проекти за изследване и развитие.
През периода на докторантурата студента не ходи нито на лекции, нито на упражнения. Комуникира само с професора си и обикновено му служи, изпълнявайки сума задачи.
Някои от най-успешните открития, които в момента се ползват широко в практиката са правени именно безплатно от такива докторанти (и техните професори). (ако се порови в нета могат да се намерят 1 милион примери. Сещам се за 1я компютър, например, също мисля и wireless системите и още много много други)
Грехота е да се говори срещу този безвъзмезден високонаучен труд.

Не знам кой я е писал тая статия, но ми прилича именно тя на конспирация, мъчейки се да извлича евтини дивиденти.
Наистина много неприятно!
Искаш да свалиш някое момиче: www.lovestyle.org/forum  Българите в Канада: www.bgcanada.com

Неактивен insomnia1304

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 314
Re:Конспирацията "безплатно образование"
« Отговор #4 -: Януари 29, 2010, 22:00:24 pm »
Гьоте и българското образование

http://www.kultura.bg/bg/article/view/16540

Неактивен insomnia1304

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 314
Re:Конспирацията "безплатно образование"
« Отговор #5 -: Април 28, 2010, 22:37:48 pm »
КАКВО РЪКОВОДИ МИНИСТЪР СЕРГЕЙ ИГНАТОВ?

http://iankov.blogspot.com/2010_04_01_archive.html

 

Сходни теми

  Заглавие / Започната от Отговора Последна публикация
0 Отговора
7541 Прегледи
Последна публикация Май 01, 2006, 17:33:08 pm
от fisk
51 Отговора
39820 Прегледи
Последна публикация Април 17, 2012, 03:16:48 am
от Hacko
14 Отговора
15093 Прегледи
Последна публикация Декември 19, 2006, 03:33:03 am
от Ford_Prefect
Water "Crop" Circles

Започната от H. НЛО

4 Отговора
12356 Прегледи
Последна публикация Юли 06, 2011, 12:41:54 pm
от Hacko
5 Отговора
10359 Прегледи
Последна публикация Август 19, 2008, 08:14:25 am
от insomnia1304

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27