В своята над 100 годишна история негово величество Автомобилът фактически не е мръднал технологично от първоначалната си конструкция. Силно усъвършенстван - да, но без революционен пробив във най-важното - двигателя. Вездесъщият Двигател с вътрешно горене остава единствения масов способ за задвижване на МПС-тата.
Как пък нито един водещ производител не направи опит за технологичен пробив във това отношение. Отговорът е само един - Някои богати и властимащи чичковци нямат полза от това. Щото кой ще им купува петрола след това!
А едно от решенията е в ръцете на хората от доста години. И чак в последните 10-тина взеха да се появяват плахи надежди за малка промяна в това отношение. Хибридните модели на Тойота и Лексус вече са факт, само дето са "много скъпи" за масово производство. Хонда и някои други направиха успешни разработки на 100%-ви електромобили, но незнайно защо се "отказаха" от серийно производство. Имаше една супер печеливша идея /май беше на Хонда/, проста и гениална - високо ефективните никел-кадмиеви акумулаторни блокове се оформят като отделен сменяем конструктивен модул към колата. Едно зареждане позволява 180-200 км път /толкова колкото пътувам всяка седмица из града/. При необходимост от зареждане отиваш на зарядната станция /т.е. бензиностанцията/ за 2-3 мин. ти сменят блока със зареден, плащаш си енергията и караш до следващата "бензиностанция". Лошото в случая е, че не харчиш пари за петролни продукти. А това вече някои "богати чичковци" няма да го допуснат.