Исторически очерк: разказ за натуралното стопанство, в което през стари времена човекът се е препитавал, като си произвеждал всички необходими блага сам и по този начин оставал независим, стига някой да не му завладее имуществото
Ъъм не.Първо е зависил от реколтата,после от останалите от общността,с които прави алъш-вериш,и
накрая,но не на последно място-от боляринът,лордът,ага-та и данъците
разказът преминава към индустриализацията на обществото и технологизацията, усложняването на ежедневието на съвременния живот и качването му върху финансови начала - все повече неща (първо кибрит, газ и сапун, а после - почти всичко) трябва да се купува, за това са необходими пари, парите трябва да се изкарат, трябва да продадеш на някого нещо, за да ти ги даде;
и това е така открай време.А едва с индустриализацията с еполучават някакви малки наченки на свобода (Макар и те да са само илюзорни)
ТЕЗА: Определение на конформизма като психологическо явление, при което човек се съгласява да потисне естествените си влечения и да се подчини на една чужда нему схема на поведение, която се споделя от околните и чието следване му гарантира приемане от страна на общността; това подчиняване става уж доброволно, но в действителност е нагърбване с нещо противно на човека, избор на "по-малкото зло".
макар да съм съгласен с определението за конформизма,много често хората сами ИСКАТ и се чустват добре действайки конформистки.Свързано с нещата казани по горе-хората дори премествайки се в градовете продължават да действат така както са научени,по този начин разчупването на феудалния строй е само илюзорно,той просто заема една нова форма,с на пръв поглед различни порядки
1. Зависимост от училище, от образование: образованието като мерило на квалификацията и способността на човек да придобие по-добре овъзмездена професия; необходимостта от следване на един приет за подходящ учебен материал; необходимост ученикът да потисне желанието си да рита топка навън или да има друго мнение от това в урока, за да може да изкара бележките си и да получи диплома.
Все пак обучението е необходимо-не можеш да дадеш на необучен човек да бачка на фреза например.Съответно според възможностите за учене и желанията на човек,той заема една ниша малко или много съобразена с него.
Това,че се преподава закостенял материал е вярно..донякъде,по определени предмети и зависи от учителя
2. Зависимост от работа: работата, професията като социална изява на онези ценности у човека, които биха му се заплатили; типизираните услуги, които ще се очакват от него в професията му и необходимостта той да се нагоди към пазара, към специализацията; необходимост да сервилничи на клиенти и работодател, за да има работата си и заплащането й.
Човека като си избира професия той очаква някакви "типизирани" неща,които ще работи.Не става да си анестезиолог и на работа да печеш хляб.А сервилничещите червейчета не пробиват много,но за сметка на това ги използват,малко като проститутки
3. Зависимост от институционален ред: институциите като проява на политическия механизъм и обществения ред; наличието на общозадължителен ред (данъци, избори, правила) и структури за силово налагане на неговото изпълняване (полиция, съдилища); отсъствие на възможност за свободно, пряко и индивидуално оспорване на този ред и още по-малко - за освобождаване от него.
Като цяло,за едно съществуване на общество,особено на сегашното ниво на развитие ред е необходим,както и структури,които да го налагат.Доколко си вършат работата е друг въпрос,чиито отговор зависи от хората а не от самата институция като такава.И в така наречените демокрации имаш право пряко и индивидуално да оспорваш реда,ако си намериш и привърженици и революцийка можеш да си спретнеш даже
4. Зависимост от информационни услуги: медиите като посредник между хората и като генератор и популяризатор на идеи; уравниловка при масовите медии и създаване на "средностатистически език", който става официалното изразно средство (стил и проблематика, актуалност) за обществото; необходимост от съобразяване с този език, за да могат хората да те разберат (и приемат); формулиране на "мислимите мисли".
Виж,тука съм съгласен на 100%
ЗАКЛЮЧЕНИЕ: Съвременното общество и механизмите, които го поддържат, създават един прикрит тоталитаризъм (строй без възможност за избор и с тотален контрол), при който "официалната версия" на правилно разбиране и поведение се просмуква с все по-големи възможности за налагане и контрол предвид разширяващата се зависимост на човека от средствата му за съществуване. [/b]
оБщо взето и тук трябва да се съглася.Макар много от тази тоталиразиця да става спозволението9макр и пасивно) на хората