edge, именно това е причината за сегашната цена на олиото. Пробваха го тоя тарикатлък преди години и това беше единственото решение което правителствата успяха да приложат. Проблема при карането на олиото, е че то не е съобразено с изискванията на хирдавличните компоненти - зъбната гориво-нагнетателна помпа и дозиращия механизъм на горивната рейка изискват изработка с много висок клас на точност и осъществените хлабини са много малки. Това ги прави страшно чувствителни към твърдите частици в олиото и то трябва да се филтрира много добре преди да се сипе в резервоара. Съвременните комън-рейл системи пък изобщо не могат да работят на олио, там наляганията са страшно големи, компонентите пък страшно прецизни и скъпи и трябват специални нано-филтри за работа с олио, другия проблем е с очистващите системи и датчиците им - не са предвидени за такъв състав на газовете и ще се обърка работата на двигателя като цяло.
за "водните" коли - няма проблем една конвенционална кола да се кара на водород, но сместа не трябва да е само водород и кислород, щото ще се стопи всичко (температурата на горене е страшно висока в отсъствие на инертен газ).
Хибридите на Н2 и бензин/дизел са с ДВГ+електродвигател, като ел.генератор за ел.двигателя служи водородна клетка. Иначе конвенционалния хибрид (като Тойота Приус напр.) работи на регенеративно-акумулаторен принцип: при празен ход двигателя върти маховика, в който е вграден генератора, и зарежда батерията, при намаляване посредством електромоторите (работят в генераторен режим) също се акумулира енергия в батерията, която после се оползотворява при потегляне/ускорение.
Напоследък се промъква (в BMW и VW) една вече изпитана и доказана механична версия на идеята (от тежкотоварната и строителната трансп. техника) а именно - хидравличното задвижване. Като на мястото на електро-моторите има обемни хидромотори (аксиално-бутални помпи в моторен режим), а на мястото на генератора - хидропомпа (отново аксиално-бутална в помпен режим) Предавателното отношение(безстепенно) се реализира посредством измяна на обема на хидропомпата (промяна на ъгъла на регулиращата пластина) или чрез управление на система от предпазно-преливни клапани свързани в клона на хидромоторите, ролята на акумулатор играе разширителен съд (газова бутилка) - система от подобен тип е страшно ефективна при фолксваген пасат е постигнат разход от 1,7 л/100 км градско и 3,5 литра/100 км при движение по магистрала, като е гарантирано намаляването на разхода с около 50%.