Драконите са си изобразени съвсем открито. Защо подсъзнанието трябва да възприеме нещата като прекланяне пред дявола или репилиите, а не като прекланяне към семейството, равнопоставеността, зараждането, добрите взаимоотношения? Това е вътрешната страна на символите и децата много точно я възприемат. Възрастните обаче отново се опитват да им наложат своите предразсъдъци, страхове и догми, да ги вкарат в затвора в който те самите са попаднали. Но не беше ли казано: бъдете като децата, т.е. да се гледа на света с чисти и непредубедени очи. Ако познавахте черните щяхте да откриете влиянието им именно в обществената реакция и в частност тази от страна на църквата. Да, те винаги действат прикрито, чрез множество посредници, които робувайки на догмите си не могат да различат на кого в действителност служат, защото са слепи за всичко непокриващо се с възгледите им. Какво виждат децата в тази скулптура? Драконите са преди всичко приказни, свръхестествени същества. На децата им е интересно присъствието им в ежедневния живот. Те не робуват на църковните догми и не ги възприемат като нещо зло по принцип. Драконите както и хората могат да бъдат и добри, и лоши. Църквата обаче иска поробени съзнания, а не свободно-мислещи хора. Не, че църковните служители искат открито това и желаят да причинят зло, но те самите са в плен на предразсъдъци и единствено това виждат като възможност. Сама по себе си острата реакция е показател за чистотата на това, срещу което е насочена тази реакция. Свикналото да живее в робство съзнание би направило всичко възможно за да „докаже“, че е свободно и ,че действа правилно. И отново се всява страх, вниманието се насочва към дявола, към организациите служещи на злото. Да, но колкото по-заета е мисълта с тъмнината, толкова по-малко място остава в нея за светлината. Хората както обикновено биват манипулирани да се борят със света, но ако не победят първо самите себе си, света няма как да победят. Тук също може да се забележи влиянието на мрака: в целия страх насаждан от църквите (не само християнската), в широко-ширещите се конспиративни теории всяващи страх от рептилии, илюминати и извънземни, които с нищо не спомагат индивидуалното духовно развитие, във всички писания за края на света, в раздуването на опасността от тероризъм или от грипни епидемии и много много други. Всичко това изцежда силите на хората, които иначе могат да се насочат наистина към духовното.
В заключение ще кажа само: оставете децата сами да си изберат как да възприемат статуята и дали ще я харесат. Не им налагайте ограниченията си. Така вместо да се борите с тъмнината, ставате неин проводник.