Автор Тема: Прабългарите - теории и факти  (Прочетена 194924 пъти)

0 Потребители и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

Неактивен Z-931

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 740
Re: Прабългарите - теории и факти
« Отговор #330 -: Април 26, 2010, 20:37:16 pm »

Разбира се, че не е тайна, в противен случай не би се публикувал материал, в който и да било вестник или статия.
Въпросът опира до това, че ако Раковски на време е разбрал целите на ложите, и е прекратил връзките си с тях,то тук все още има хора, които не са го разбрали и продължават да  пропагандират идеите за арийската раса  и индо-европейският ни произход на неосъзната основа, да не казвам програмирана...

Неактивен Visitor

  • Малко Писал
  • **
  • Публикации: 350
Re: Прабългарите - теории и факти
« Отговор #331 -: Април 26, 2010, 20:41:07 pm »
Добре, аз обаче не разбрах чия теория поддържаш ти или поне каква ти е представата за История на България? Кажи си, че да спрем с този спор и да стане ясно и на другите.

Неактивен Z-931

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 740
Re: Прабългарите - теории и факти
« Отговор #332 -: Април 26, 2010, 22:18:31 pm »
Ок! Спираме със спора! :)

Цитат
Добре, аз обаче не разбрах чия теория поддържаш ти или поне каква ти е представата за История на България?

Представата ми за Историята на България не е свързана с нейните постановчици - историци, режисури и куклуводи, от техните сбирщини на интереси, отбирам това, което аз смятам за необходимо, а не това което са ми повтаряли като папагали в училище или в университетите, учители, преподаватели, професори......т.е. слушам вътрешения си Аз!

Ще ти кажа кои теории не поддържам!

Не възприемам теорията за хунско-татарският ни Алтайски, Памирски или тюркски произход,както и за иранския ни или индийски произход.
Особенно ненавиждам всичко свързано хуна-Атила.
Също не мога да възприема и голямата конспирация с Аспарух и Волжките Българи,както и това, че всичко започва от 681г. с пристигането на някакъв жречески род Дуло, който се оказва основополжник на българите и българския род и че всички българи сме произлезли от него.
Звучи ми като поредния библейски мит за сътворението  и исторически абсурд, поднесен ни от историците, опитващ се да обезличи и асимилира един друг народ с древна и антична култура свързан с историческото ни  минало...

Става въпрос за Римо-Тракийската ни култура и цивилизация  :), отпреди да бъде опустушена от хуните на Атила и т.н. прабългари придошли от Кавказките степи.






Неактивен Visitor

  • Малко Писал
  • **
  • Публикации: 350
Re: Прабългарите - теории и факти
« Отговор #333 -: Април 27, 2010, 08:58:53 am »
Благодаря ти!

Всъщност и аз по твоите стъпки вървя. Опитвам да намеря стабилна основа за автохтонния произход на българите.Какво мислиш за Ганчо Ценов?

Неактивен Гален

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 828
Re: Прабългарите - теории и факти
« Отговор #334 -: Април 27, 2010, 12:32:15 pm »


      Особенно ненавиждам всичко свързано хуна-Атила.



Атила е Българин.
Не си мрази семето..., ако се смяташ за българин.
Преписвам това за теб. :)
Цитат:
"Другъ единъ тъй също авторитетенъ историкъ отъ 4-ти векъ Прокопъ, който е билъ секретаръ и съветникъ на Белизария въ италиянските войни срещу готите, идентизира хуните пакъ с Масагетите, единъ старъ скитски народъ. За Прокопа Хуни и Масагети са едно и също. Той си служи ту съ едното, ту съ другото име да означи единъ и същи народъ. Въ 11-та глава на своето съчинение за вандалските войни той изброява разните съюзни на римляните войводи, между които билъ и кавалерийския началникъ Аиганъ. Обаче за него той бележи: "Аиганъ обаче произхождаше от масагетите, които сега се викатъ хуни". И тъй на масагетите, т. е. на коренните жители на Балканския Полуостровъ въ време на Прокопа казвали хуни. По нагоре неколко реда въ същата глава на същото съчинение Прокопъ пише: "Кавалерийски полковници беха Руфинъ и Аиганъ и двама отъ дома(рода) на Белизария, заедно съ Барбата и Папа". Значи хуна Аиганъ е билъ отъ дома на великия пълководецъ Белизария, а отъ това ясно личи, какви хора са считани за хуни въ 4-ти векъ. Белизаръ, според Прокопа е роденъ отъ Германия, която се намира между Илирия и Тракия. Това е днешна Сапаревска Баня (Дубничко).
Споредъ Прокопа на Масагетите захванали да викатъ хуни, а споредъ Марцелина аланите са старите Масагети или на Масагетите въ време на Марцелина викали алани. Това идентизиране на Масагетите ту съ хуните, ту съ аланите, ще произлиза отъ това, че хуните и аланите още отъ начало са действували заедно, вследствие на което ще са взимани единъ вместо другъ.
    И тъй на скитите и на масагетите въ 5-ти и 6-ти векъ са казвали хуни. Отъ 6-ти векъ пъкъ на ХУНИТЕ ЗАХВАЩАТЪ ДА КАЗВАТЪ БЪЛГАРИ. И въ това поставяне на БЪЛГАРИ ВМЕСТО ХУНИ се намира корена на ТЕОРИЯТА ЗА ЧУЖДИЯ ПРОИЗХОДЪ НА БЪЛГАРИТЕ. Евангелието на днешната българска историография е византийския писателъ отъ 9-я векъ Теофанъ. Теофанъ обаче не ни предава свои лични впечатления, защото той е живелъ въ 9-я векъ, а ни описва много по-стари работи. Неговия трудъ е история, написана възъ основа на по-стари сведения. Теофанъ на много места идентизира българите съ хуните. Тъй напр. подъ година 532 като говори за едно сражение, което е станало между византийците и българите  и въ което българите били разбити, той казва, че следъ това хуните не си позволявали вече да минаватъ Дънава. Тукъ е казано хуни на место българи. Но нема защо да привождаме подобни доказателства, защото Теофанъ право извожда българите от хуните."
  

  Из " Праотечеството и праезикът на българите. - 1907 г." на д-р Ганчо Ценов.    

Препоръчвам ти да си я купиш и прочетеш.


Кой е Ганчо Ценов?

Цитат:
"Ганчо Ценов е роден през 1875 г. в с.Бойница, Кулско. Завършва история в Софийския университет. Започва работа в отдел "Култура" на Военното министерство, което го изпраща на специализация в Берлин през 1900 г. Защитава докторска дисертация в Берлинския университет на тема "Произход и история на българския народ". За епохата Ценов е единственият български историк, получил докторат в Берлин. За трудовете си той провежда гигантски изследвания във Ватиканската библиотека. Средства за това осигурява богатата му съпруга. Благодарение на тези усилия през 1910 г. се появява фундаменталният му труд "Произходът на българите и началото на българската държава и църква". Появата на Ценов на сцената на българската историография е посрещната на нож от тогавашният историк Златарски и обкръжението му. Теорията на Ценов противоречала на славянофилската теория за малката българска тюрко-алтайска орда, която дошла по нашите днешни земи през 7 век и се стопила в славянското море. Златарски прави всичко възможно Ценов да не получи катедра в Софийския университет, въпреки че бил единственият българин доктор на науките в Берлинския университет. Ценов е принуден да издава трудовете си на частни начала и да ги разпространява извън академичната среда. След 1944 година името на Ганчо Ценов е напълно забранено за изучаване, а книгите му - инкриминирани. Авторът им е заклеймен като "великобългарски шовинист". През годините, в които е отхвърлен от академичните среди, Ганчо Ценов издава със семейни средства книгите си:
1. "Праотечеството и праезикът на българите", издадена през
1907 г.
2. "Седмичните дни като белег на старо християнство у славяните", сп."Преглед", кн.4, 1907 г.;
3. "Българите са по-стари поселници на Тракия и Македония от славяните", София, 1908 г.;
4. "Критически разбор на българите", издадена през 1910 г.;
5. Произходът на българите и началото на българската държава и българската църква, София, 1910 г., 472 страници;
6. "Първите религиозни борби в България", София, 1912 г.
7. "Покръстването на българите", 1914 г.;
8. "Хиляда години ли от смъртта на Св.Климент Охридски", София, 1914 г.;
9. "Кой е Климент Охридски?", София, 1915 г.;
10. "Произходът на хуните", София, 1915 г., 48 страници;
11. "Русия и завоевателните стремежи на сърбите", София, 1915 г.;
12. "Препирните за народността на българите. В що се състоят и защо се водят", София, 1936 г.;
13. "Кроватова България и покръстването на българите", София, 1937 г., 144 страници;
14. "Народността на старите македонци", София, 1938 г.;
15. "Прокопиевите хуни и Теофановите българи. Турци или славяни основаха българската държава", София, 1938 г., 53 страници;
16. "Хуните, които основаха българската държава. Техният произход и тяхното християнство", София, 1940 г., 102 страници."
« Последна редакция: Април 27, 2010, 12:34:13 pm от Гален »

Неактивен Z-931

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 740
Re: Прабългарите - теории и факти
« Отговор #335 -: Май 01, 2010, 14:09:05 pm »
Благодаря за материала Гален! :)



Благодаря ти!

Всъщност и аз по твоите стъпки вървя. Опитвам да намеря стабилна основа за автохтонния произход на българите.Какво мислиш за Ганчо Ценов?

Не мога да възприема това, че поддържа хунската теория за автохонния произход на българите, което отново е поредното доказателство на историците, че ако не поддържат тюркската теория, то ще поддържат иранската в случая Г.Ценов.
Ще се опитам, да изложа моето лично мнение, анализирайки цитатите, които е предоставил Гален.

Цитат:
Цитат
Споредъ Прокопа на Масагетите захванали да викатъ хуни, а споредъ Марцелина аланите са старите Масагети или на Масагетите въ време на Марцелина викали алани. Това идентизиране на Масагетите ту съ хуните, ту съ аланите, ще произлиза отъ това, че хуните и аланите още отъ начало са действували заедно, вследствие на което ще са взимани единъ вместо другъ.
И тъй на скитите и на масагетите въ 5-ти и 6-ти векъ са казвали хуни. Отъ 6-ти векъ пъкъ на ХУНИТЕ ЗАХВАЩАТЪ ДА КАЗВАТЪ БЪЛГАРИ. И въ това поставяне на БЪЛГАРИ ВМЕСТО ХУНИ се намира корена на ТЕОРИЯТА ЗА ЧУЖДИЯ ПРОИЗХОДЪ НА БЪЛГАРИТЕ


Кои са всъщност Масагетите?

Масагетите са древен иранскоезичен номадски народ обитаващ през Античността териториите на север от Персия. Смята се че аланите са някогашните масагети.
Родствени на масагетите са редица племена принадлежащи към Pax Nomadica – скити/саки, сармати, алани и др. , за техни потомци се смятат дори тюрките.

Кои са аланите?

Аланите са иранска народност, подразделение на сарматите, обитаваща през 1 век териториите, североизточно от Черно море. Под натиска на хуните през 5 век част от тях навлизат в Западна Европа и, заедно с вандалите, в Северна Африка. Смята се, че потомци на аланите, останали в Източна Европа, са днешните осетинци
Според някои хипотези аланите са един от клоновете на индо-иранците, от които произлизат индоарийците и иранските народи.



Кои са сарматите?

Сарматите (на гръцки: Σαρμάται [Сарматѣ], лат. Sarmatæ [Сарматѣ]) е общородово име на група чергарски ираноезични племена обитаващи в периода 3 век пр.н.е. - 4 век причерноморските степи до река Дунав /територия известна с името Сарматия

Кои са хуните?

Хуните са група номадски племена, появили се в Европа през 4 век. В средата на 5 век, под водачеството на Атила, те създават голяма държава, чиито армии достигат до Галия и Италия. Част от тези племена са и предшествениците на прабългарите.[1]
В по-общ смисъл хуни се използва за всички конни номадски и полуномадски народи, обитавали Централна Азия от края на 1 век до средата на 5 век
Народът на хуну възниква към X в. пр. Хр. в земите на дн. Южна Монголия и Северен Китай. Съставени най-вероятно от избягали от китайските княжества емигранти и чергарски
племена. Езикът, който са говорели се счита за първоосновата на
по-сетнешния тюркски език.

Хуните предприемат безспирни нападения срещу китайските
княжества; към III в. пр. Хр. заемат цяла дн. Монголия; по същото
време за пръв път китайските княжества са обединени от династията
Цин (откъдето Чин – Чина); тогава е завършена и Великата китайска
стена (ок. 4000 км), но и това не възпира набезите на хуните.

„Обикновено се приема, че номадските държави са племенни
съюзи или орди-сбирщини, но по отношение на хуну това не е така.
Те са единно племе разделено на родове, имат родова организация;
начело стои шанюй, след него старейшини на родове и т.н.”
/Л.Гумильов/

Към I-II век сл. Хр. държавата на хуните се разпада под ударите
на китайци и сянби; част от тях се асимилира в Китай; друга част
дава началото на тюркския етнос в Алтай; а трета се придвижва на
Запад, слива се с угри и алани и като така получен нов етнос, но
запазил името „хуни” - достига Европа.


От целият този етногенезис излиза, че всичко  опира отново до индо-иранският ни тюркски  произход,  но този път нещата не започват от 7 век, а много по-рано в античността, при заселването на  хунските племена по нашите земи.
Историците се опитват да разчленят общият корен на екс -заселниците, за да могат да замаскират историческите цели на събитията.










Неактивен Z-931

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 740
Re: Прабългарите - теории и факти
« Отговор #336 -: Май 01, 2010, 14:23:43 pm »
Цитат
Атила е Българин.

Може и да е българин!?
Само, че тук е по- важно да се направи един анализ на  думата "българин", и кой за първи път въвежда това понятие в историята ни.
Защото днес всеки един "циганин" или "турчин", роден на територията на днешна България се води също, че е българин.
Същото важи и за античността. Само, че тогава все още не е била създадена държавата на тюрко-алтайските хаганати и все още не сме имали държава, а само империя.
С думата" българи" са се наричали всички варварски племена , които са заплашвали устоите на "Източната Римска Империя"

Кой всъщност е бил Атила?

Атила е последният и най-могъщ владетел на европейските хуни, управлявал от 434 до смъртта си през 453 г. най-голямата европейска държава по това време. При неговото управление хуните са най-голямата заплаха за Източната и Западната Римска империя.
Той нахлува два пъти на Балканите, като втория път обсажда Константинопол, пресича Германия и Галия до Орлеан преди да бъде спрян в битката при Шалон и прогонва западния император Валентиниан III от собствената му столица Равена
.В Западна Европа той е запомнен като символ на жестокост и хищност, докато в някои страни, например Унгария и Турция, той е считан за велик владетел......

Забележи ! - считан е от Турция за велик владетел.

През 443 Атила и Бледа подновяват военните действия.
 Придвижвайки се на юг, те превземат Рациария (до днешен Арчар) и успешно обсаждат Наисус (днешен Ниш), използвайки обсадни съоръжения. След това те се насочват към столицата и по пътя си превземат Сердика (София), Филипопол (Пловдив) и Аркадиопол. Хуните се сблъскват и разгромяват основните сили на Империята пред Константинопол и само липсата на обсадни съоръжения, способни да разрушат масивните стени на града, не им позволява да го превземат

*******************************

"Из Житие на Свети Ипатий."


Варварският народ на хуните, който беше в Тракия, стана толкова силен, че повече от сто града бяха превзети, а Константинопол почти беше заплашен и повечето хора избягаха оттам... И имаше толкова убийства и кръвопролития, че мъртвите не можеха да бъдат преброени. Ах, те превземаха църкви и манастири и избиваха множество монаси и девици.

*******************************
Реконструкция на снимка на Атила - запазена в немски музей.

http://de.wikipedia.org/w/index.php?title=Datei:Attila_Museum.JPG&filetimestamp=20090722144016


""""типични монголоидни черти""""""





« Последна редакция: Май 01, 2010, 23:32:32 pm от Z-931 »

Неактивен mitko

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 843
  • Не прави това, което не искаш да ти се случва
    • профил
Re: Прабългарите - теории и факти
« Отговор #337 -: Юни 06, 2010, 14:53:01 pm »
Един различен поглед върху вярата на ранносредновековните българи според някои успоредици в средновековните и античните извори

©Стефан Чурешки

http://www.epochtimes-bg.com/2010-01/2010-01-28_12.html
      Хубав  материал!  Не  знаех  досега,  че  българите  до  приемането  на  християнството  са  били  човекоядци!!!!!!!!
"Въображението е по важно от знанието" Айнщайн

Неактивен mitko

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 843
  • Не прави това, което не искаш да ти се случва
    • профил
Re: Прабългарите - теории и факти
« Отговор #338 -: Юни 13, 2010, 11:41:54 am »
 Затова и изясняването на вярата на българите преди официалното приемане на християнството през ІХ век сл-Хр. ще позволи да се види титаничният подвиг на христовото учение, което превърна българите от човекоядци в предани Божии синове и дъщери.
    Стефан  Чурешки
"Въображението е по важно от знанието" Айнщайн

Неактивен sedere

  • (sedere)
  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 606
Re: Прабългарите - теории и факти
« Отговор #339 -: Юни 14, 2010, 10:03:22 am »
Автор Д-р Васкен Кантарджиев    
01 март 2003
1. НЕПОЗНАТИЯТ НАЙ-ДРЕВЕН ПРОИЗХОД И КАЧЕСТВА НА БЪЛГАРИТЕ.
Френският президент Франсоа Митеран определя българите като едни от създателите на цивилизацията на планетата. Защото се позовава на най-старата арменска историография – “Ашхарацуйц” – определила българите като един от 15-те цивилизовани народа, които обитавали някога пространството между Туркестан и Ариите, в подножието на планината Имай, наричана още Имон –това са масивите на Памир – Хиндукуш. През своята история българите са създали 5 стаби5лни държави, 3 от които са в Европа. А от 25 някога значими в древността народи на Изтока днес са оцелели само 3 – Арменци, българи и индийци. Българите са създали календар, признат от ЮНЕСКО за най-точния в човешката история. По начина на подреждането на дните и месеците календарът на българите е превъзхождал индийските и китайските календарни системи.

 В съответствие с българския календар годината е имала 365 денонощия. Започвала е с най-късия зимен ден, който е бил празничен. Към всяка четвърта година се отчитал един допълнителен ден, наричан ДЕН НА СЛЪНЦЕТО. Най- късият зимен ден и денят на слънцето не са били в неделя. Дванадесет месеца формирали 4 тримесечия, като всеки месец на последното тримесечие имал 31 денонощия, а останалите два месеца – по 30 денонощия. В древно-българското летоброене има периоди, равни на 3, 10, 12, 17, 19, 21, 30, 470, 530, 600, 4332…древно-български години, срещащи се и като множители, и като интервали на време. Най-продължителният от тях се равнява на 6328 древно-български години. Във фрагментарния надпис на Кан Омуртаг, изготвен през 823 г. и издълбан с четливи букви върху мрамор, четем: “ГОДИНАТА НА ПОЯВАТА НА ИСТИНСКИТЕ БЪЛГАРИ БЕ 6328”. Според професор Васил Златарски началото на време-измерването по българския календар се отнася към 5500 г. преди новата ера. Това точно съвпада с предположението, че може би по това време на Земята е кацнал космически кораб. В “МАХАБХАРАТА” десетки пъти се споменават с възхищение българите, заради които някога Каспийско море се е наричало “българско”. Името “бълг” се е превеждало като “светлина”, “мъдрост”, “духовна и светска власт”. “Българите бяха многоброен народ, по-многочислен от пясъка в морето” казва през Х век хазарския Каган Йосиф. “Името “Българин” означава “мъдар, знаещ човек”, отбелязва арабският пътешественик Абу Хамид Ал Алдалуси, посетил на два пъти Велики Болгар, в 1135 г. –1136 г. и в 1150 г. Древният персийски поет Насири Хусрау казва в стих: “О, боже благий. Ти не трябваше да сътвориш в такова съвършенство устните и зъбите на тия чаровни българки, които са блестящи като луната”. А друг персийски поет, Адалолоддин Мохаммад Балхи възкликва през XII век: “На оня свят, в рая, красотата на жените надминава дори красотата на българката”. Арменските пътешественици от XVII век Хугас Инджеджиян и Степано Кювер уверяват, че “Българите са силен и непреклонен народ, който никога не се е страхувал от смъртта…Те са доброжелателни към своите приятели и зли към враговете си, безкрайно гостоприемни и обичат да живеят в мир и сговор със съседите си". А доскоро в Македония се е казвало: “Българин е който не лъже, не крадне, не завидуе и не сменя идеала си за печена кокошка”.
Българите са регистрирани с това си име върху картата на Средна Азия още през Първото хилядолетие преди Новата Ера. В Индийските извори те са наричани Болхи и Болхики, управлявани от Кардама, в Арабските извори се среща земята Балхара и държавата Бургар, в Согдийските извори ни наричат Блгар, а в Таджикските – Палгар и Фалгар. А анонимен хронограф от IV в.н.е. пояснява: “името на българите замества тук името на цивилизованите бактри – това е районът на Изток от Персия и на Запад от Туркестан с център в днешния град Балх, намиращ се в Северен Афганистан.
Древните китайски източници тълкуват името на рода на българските владетели, Дуло, като “род на бойните коне”, “на конниците”. Това сродява българите с тези, които първи използуват конете при бойни действия – арменците. А според една древно-иранска интерпретация “Кубра” означава “слънце” или “красив”, а според друга – “обединител”.

2. БЪЛГАРИТЕ – СПАСИТЕЛИ НА НАРОДИ И ЦИВИЛИЗАЦИИ.

Византийският хронист Теофан, като въвежда понятието Стара Велика България, съществувала от II до VII век от н.е., пояснява, че тя е била заслон и фактор в отношенията с многобройнитете и най-често враждебно настроени номадски племена тюрки през VII век, когато побеждават дори и Халиф Сюлейман, и хазари през VIII век. Стара Велика България е спряла също нашествията на Узи, Кумани и Печенеги, а през 552 г. – 572 г. разбива и нашествието на Муга Хан.
Волжко – Камска България, съществувала от VII до XIV век, благодарение на мощните си фортификационни съоръжения и умела военна стратегия възпира настъплението на татаро-монголите към Централна Европа. През 852 г. Армения търси помощ от Волжка България срещу арабите. През X век арабският пътешественик Ал-Масурди, респектиран от военната мощ на Волжка България, пише в своята книга: “Царството на бурджаните е голямо и просторно. Те са огромен, могъщ и войнствен народ, който воюва с византийците, славяните, хазарите и тюрките”. Според арабският автор от XIII век Ибн Ал Насир в битката при Жигулевските възвишения през 1221 г. българите на Кан Челебир нанасят съкрушителен удар на 30 000 татаро-монголска армия, смятана до тогава за непобедима. Пленените 4 хиляди войници не са продадени в робство, каквато е традиционната практика по онова време, а са разменени с Чингиз Хан срещу 4 хиляди овни. В народната памет това събитие остава под името “Овчата битка”. Така Волжко – Камска България става първата европейска държава, нанесла поражение на Чингис Хан (1167 г. – 1227 г.) и на новите нашественици в зенита на тяхното могъщество по пътя им към Европа. По този повод известният историк и археолог от Казан, професор А. Халиков, пише: “Съпротивата на Волжка България, продължила до 1278 г., е първопричината Русия и руските земи да не бъдат включени в състава на Златната Орда. В това отношение може да се каже, че Волжка България е спасила древна Русия от унищожение"”
В 717 г., по времето на Дунавска България, започнала съществуването си през VII век и възкръснала преди стотина години, столицата на Византия е обкръжена от 200 000 араби с 5000 кораба. Тогава българският Хан Тервел спасява европейската християнска цивилизация, като нанася на арабите тежки загуби - 32 000 убити, твърди западния историк Алберик. За тази битка арабският пътешественик Ал Масуди пише: “Българите са огромен, могъщ и войнствен народ. Един български конник може да излезе на глава на 100 или 200 конници. Ето така е ликвидирана ислямската опасност за Европа от Изток. Разпространеното в западната историография становище, че Европа е спасена от арабското нашествие в битката при Поатие през 732 г. е опровергано от френския историк Кристиян Жерар, доказал решителната роля на българите на Тервел в отблъсването на исляма през 717 г. – 718 г. Той сравнява военната катастрофа на арабите край Константинопол с разбиването на Наполеон при Ватерлоо през 1813 г. През 40-те години на XIII век многочислените орди на Хан Батий преминават през Северна България, но според един западен хронист татарите са “съвършено разбити от Цар Иван Асен II”. През 70-те години на същия век воините на Цар Ивайло отново разбиват елитните татарски орди на Хан Ногай. През 1389 – 1402 г. Дунавска България обезкървява ордите на Султан Баязид I и срива тяхната мощ по пътя им към Европа. Но цената е страшна за България – избита е българската аристокрация от османските турци, посечен е Цар Иван Шишман, почти всички жители на Търново са отведени да робуват в Мала Азия, десетки хиляди българи са насила потурчени, зверски са потушени над 400 бунта и въстания на българите. По този повод италианският професор Сандре Грачоти подчертава: “Историческата заслуга на България се състои в това, че тя създава преграда за турците в Европа. България заплаща кръвен данък за това, заплаща с вярата си, със свободата си и с упадъка на блестящата си култура по онова време”.
Милко Бочаров, българин, участвувал в гръцкото въстание срещу турците през 1821 г. Признателните гърци нарекли Милко Бочаров “Гарибалди на гръцката революция”, издигнали му паметници, възпели го в песни. Виктор Юго съчинява поема за него и го нарича “Леонид на нова Гърция”. Трайни следи в гръцкия епос оставя и българина Хаджи Христо, дал своя принос за освобождението на Гърция, награден през 1834 г. с най-високия гръцки орден и му издигат паметник в Атина след неговата смърт.
Днес българите заслужават и очакват признание за своята саможертва, както и за приноса си в общоевропейското цивилизационно наследство.


3. БЪЛГАРСКАТА ДЪРЖАВНА ТРАДИЦИЯ – НАЙ-ДРЕВНА В ЕВРОПА И ВЪЗПРИЕТА ОТ ДРУГИ НАРОДИ

Племената и народите от така нареченото Велико Преселение, стремящи се да създадат подобия на материалната и духовната култура на старите държави, изчезват, докато подходът на българите е целенасочен към създаването на държава, която не имитира робовладелските гръко-римски държави. В “Именник на българските канове” има пасаж, в който се посочва, че българската държавност на европейска територия е съществувала 515 години преди преминаването на Дунава от Аспаруховите Българи (680 г.): “…Тези пет князе управляваха оттатък Дунав 515 години с остригани глави. И след това премина отсам Дунав Княз Исперих, също и до сега…”.Това означава, че основополагането на българската държава в Европа става през 165 г. Тази държава, под името Стара Велика България, водена от династичния род Дуло, възниква в района на Кавказко-Черноморския басейн. Столицата на Кан Кубрат (роден 585 г.) е величествената Фанагория, на Таманския полуостров на Черно море. Ромейските хроники указват, че държавата на Кубрат, получил от византийците аристократичната титла “Патриций”, обхваща огромна територия от Азовско море до реките Днепър и Буг. Погребалните дарове на Кан Кубрат са открити край село Малое Перешчейино (Украйна): обкован със злато ковчег, златни и сребърни вещи с общо тегло 20 кг. – сабя, колчан за стрели обкован със златни апликации, 37 съда за пируване, 500 грамова тока за колан – най-голямата, известна до сега в света, златен пръстен с името на Кубрат, свидетелства за патрицианския сан и походен олтар, свидетелствуващ за ранната християнизация на българския елит. Преди да умре през 665 г. Кан Кубрат завещава на синовете си “…да владеят навсякъде и да не робуват на друг народ”.
През 60-те години на VII век Кан Котраг, втори син на Кан Кубрат и брат на Кан Аспарух, заедно с част от българите напуска територията на бащината си държава и се заселва в района на Средна Волга (наричана още Болга, по името на българите). Там той поставя основите на Волжка България със столица Велики Болгар, която за кратко време се превръща в могъща и просперираща държава, наричана от летописците “страна на градовете”. Археологическите проучвания показват, че тук са съществували около 1600 селища с 38 силно укрепени градове, сред които са Велики Болгар, Биляр, Сувар, Казан. Процъвтява традиционното българско земеделие и занаятчийско производство. На българските пазари идват търговци от Армения, Грузия, Русия, Византия, Хорезм, Иран, Китай. Арабският писател Ал Мукадиси описва големи български кервани, които пътуват из цяла Евразия със зърно, кожи, платове, восък, мед, дървесина. Българите на Волга са първият източноевропейски народ, който въвежда в своите земи собствено монетосечене през 950 г. С търговски и военно-политически интереси се обяснява фактът, че през X век волжките българи се обръщат към Багдад, откъдето приемат исляма за официална държавна религия, като запазват веротърпимостта. Волжка България успява да развие своето стопанство защото се отличава със стройна държавна уредба, изградена на принципа на свободата и справедливостта, с ниски данъци (по една животинска кожа, делвичка с мед или сребърна монета от гражданин годишно) и със строг правов ред, което преви силно впечатление на многобройните чужди пътешественици. Във Волжка България не съществува робството и това кара арабските автори да говорят с нескрито удивление и подчертан респект за държавата на бурджаните (българите). Дипломатическият пратеник на багдадския халиф Ибн Фадлан, посетил Велики Болгар през 922 г., описва високия морал и строгата правораздавателна система, съществуващи в държавата. След завладяването на Волжка България от татаро-монголите през XIII век освен в Русия, известна част от населението и се преселва в Дунавска България, друга се насочва към Скандинавия и Маджарското кралство, трета е избита. Български етнически масив остава в териториите на старите си местоживелища – част от днешните казанци, чуваши и марийци исторически и духовно са потомци на някогашните волжки българи. През 1552 г. град Казан, последната столица на Волжка България, е превзета от русите. По този повод владетелят им, Иван Грозни, се титулува “Цар на Руси и Българи”. През XVI, XVII и дори презXVIII век Волжка България все още присъствува на географските карти. Това показва, че макар и политически покорена, тази българска държава продължава да съществува като слава и авторитет, независимо от бурите на времето и предизвикателствата на историята. Днес ние търсим с нея общия си корен. Волжка България остава духовен и цивилизационен фундамент на традициите на вечния български дух.
Румънците са най-облагодетелствувани от появата на Дунавска България, включваща Стара Велика България, тракийските земи на Юг от Дунав, Македония, днешна Сърбия, Албания, днешна Северна Гърция, Панония и Трансилвания. Романизираните даки, изоставени от Римската империя още в 275 г., са почти изтребени между III и IV век от варварите – авари, готи и хуни. По планинските склонове на Карпатите оцеляват не повече от няколко хиляди семейства на овчари. Именно в България те намират спасение и възможност необезпокоявани да се развиват и да нарастват демографски в течение на близо хиляда години. През XIV век, когато българската държава на Юг от Дунава пада под властта на турците, административните области на Север от великата река се трансформират в самостоятелни държави (Влашко и Молдова). Дълго време владетелите им носят българския титул Войвода. Държавния и църковния им език чак до XIX век остава българският. През Руско-Турската освободителна война 1877 г. – 1878 г. Румъния участвува с 52 хилядна войска в обсадата на Плевен, чието превземане е денят на националното и освобождение.
Сърбите, от VIII до XIII век са под пряко или косвено българско влияние. Сърбите усвояват българо-славянската азбука и писменост. Според Константин Багренородни разделените и враждуващи помежду си сръбски племена в течение на векове не са в състояние да създадат унитарна държава. Многобройните им княжества стават лесна плячка за чужди завоеватели. Единствено включването им в българската държава през VIII – XIII век опазва сърбите като народностна категория поради близостта на двата народа. През 1346 г. в Скопие българският патриарх Симеон коронясва Крал Стефан Душан, който по майка е българин, за Цар на сърбите и посвещава сръбския архиепископ в патриаршески сан. Сръбската средновековна държавност следва българския модел като държава и църква.
В края на XIX и началото на XX век на българска територия се печатат първите книги на албански литературен език. Съвременна Албания дължи независимостта си през 1912 г. на блестящите победи на българската армия.
Видният английски медиевист Ричард Браунинг в книгата си “България и Византия – сравнителни паралели” публикувана през 1975 г., пише: “България и българите създадоха Гърция и гръцката нация”. Тази на пръв поглед изненадваща констатация е изумително точна, защото Византия, както наричаме Източната Римска империя, не е гръцка държава, въпреки че официалния и език е гръцкия. Държавната и доктрина произтича от универсалната концепция на християнската държава, която постановява, че божието царство на небето е едно и съответно проекцията му на земята също трябва да бъде само една държава. Естествено това е Римската империя, а народите, които я населяват, носят общото име ромеи. Народностното име елини (гърци) дори е презряно, защото то е символ на езичество. Появата на българската държава, построена на национален принцип, изглежда нарушение на божествения ред, така както е разбиран във Византия. Но трайното присъствие на българската държавност и българската нация, и успехите и през Средновековието в лицето на Дунавска и Волжка България вълнуват мисълта на византийските интелектуалци от гръцки произход, които отначало плахо, а след това все по-решително започват да разсъждават върху възможността да трансформират универсалната византийска държава в национална гръцка държава. Макар и улеснени от факта, че в XIII – XV век Византия се свива в границите на гръцката народност, те не успяват да реализират идеите си до завладяването и от турците.


4. ДРЕВНИЯТ АФИНИТЕТ НА БЪЛГАРИТЕ КЪМ ХРИСТИЯНСТВОТО

Кан Кубрат, роден в 585 г., е притежавал походен олтар, което доказва, че българската държавна аристокрация е възприела положително ценностите на християнството много преди официалното покръстване на целия народ, станало 300 години по-късно. Михаил Сирийски – Патриарх на Антиохия, свидетелствува, че още по времето на Император Маврикий, 582 г. – 602 г. някои българи се били покръстили. Това са “…Трима братя, излезли от Вътрешна Скития (Средна Азия) и водели със себе си 30 хиляди скити (синоним на конни бойци), и за 60 дни преминали разстоянието от клисурите на Имеон (Памир - Хиндукуш) до реката Танаис (Дон), която се влива в езерото Меотида (Азовско Море). Тези хора били наречени от ромеите “Българи”. Козма Индикоплевс (548 г.), като реди от Изток на Запад имената на християнизираните племена и народи, след хирканите, херулите и ПРЕДИ еладците, илирите, далматите и готите, споменава БЪЛГАРИТЕ.


Преодолей робското подчинение и живей изцяло в настоящето.

Неактивен sedere

  • (sedere)
  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 606
Re: Прабългарите - теории и факти
« Отговор #340 -: Юни 14, 2010, 10:11:40 am »
5. БЪЛГАРИТЕ – ИНТЕГРАТОРИ НА НАРОДИ И КУЛТУРИ

Първите сведения за присъствието на българите в земите на Армения дава Мар Абас Катина. Те са съхранени в съчинението на Мовсес Хоренаци “История на Армения”, Книга II, 6, 9: “Във времето между царуването на Артаксий II Аршак (33 – 20 г.пр.н.е.) и Аршак (35 – 40 г.н.е.) възникват смутове в клисурите на великата Кавказка планина, в Страната на българите. Много от тях се отделя и се заселват в подножието на планината Кох (Кол), в плодородните земи на Горен Безлесен Басиан. Колонистите са от народа Влндур Булгар Вунд. Областта започва да носи името на техния вожд Вананд, а селищата им са наречени по имената на неговите братя и потомци – Булхар, Докс, Тох, Алцек”. Тази българска топонимия е налице и в съчиненията на по-късни арменски историографи – Кретаци, Драсханакертаци, Каланкатуаци. В началото на IV век потомците на Вананд попадат в евангелизационния обсег на формиращата се млада Арменска църква. По нареждане на Цар Тигран (338 г. – 350 г.) княжеска свита съпровожда кандидата за католикос Иусик при ръкополагането му в Кесария. Един от свитата е Орот – Княз Ванандски. Когато синовете на Иусик се оказват недостойни да наследят от десницата на баща си патриаршеския жезъл, царят изпраща четирима князе и между тях е Аршаван – княз Ванандски, да поканят за католикос ученика на Григорий Лусаворич, епископ Даниил. Фавстос Бузанд пише като свидетел през 387 г., че при разделянето на Армения на зони на влияние между Рим и Персия, “хора от рода на ванандците” не се присъединили към нито една от двете страни, а се оттеглили в скалистите и гористи клисури на Тайк. Тези смели хора, готови да бранят свободата си с живота си, са познавали само един начин за общуване с други племена и народи – мирно заселване и равноправно съществуване. По това време епископ на Вананд е бил Зоргуаз, живял и служил като изряден християнски пастир. В края на IV век част от арменските българи вторично емигрират в Северен Кавказ, а останалите ванандци, заедно с арменците споделили драматизма на общата си история. Сле указа на пресийския Цар Йездигерт II от 449 г. да се преустанови проповядването на християнството в страната, епископите на Армения, Грузия и Албания отказват да се подчинят. Между участниците в събора, взел това решение, е и Гад – Епископ на Вананд. По сведения на Егише, участник в решаващата битка срещу Персия на Аварайското поле на 26. Май 451 г., едно от трите християнски войскови съединения е било ръководено от българина Татул Вананандци. Арменската църква отбелязва, че в същия ден в “книгата на живота” вписали имената на 1036 от неговите воини. При възникналото междувластие след смъртта на Йедзигерт II през 457 г. Чичракеци обединява голяма част от арменските князе и прогонва персийските гарнизони. Българското участие Мовсес Хоренаци отбелязва с думите: “Тук всички ванандци се отличиха със своята храброст (Кн. III, 56). За видното място на българите сред арменското общество свидетелствува и запазената в препис Престолна грамота (Гахнамак) на арменските князе от средата на V век. В нея, между всичките 70 рода, на рода Ванандаци е отредено 14-то място, но трябва да се има предвид, че 10 от родовете са били считани за старши с “…прилетни длъжности и неотнимаеми функции в обществено-политическия живот”. А един от арменските католикоси носи в името си демотикона “Алцек” – Комитас I Алцеки (615 г. – 628 г.): това е българинът, построил най-древния и най-почитания християнски храм - Ечмиадзин, посветен на великомъченицата Хрипсиме. Същото име носи и майката на българския Цар Самуил. След 1018 г. синовете на българския Цар Иван Владислав са изпратени в Армения. За владетел на Васпураканския край е назначен третия син на Иван Владислав – Аарон Болгар. Столицата на Багратидите, град Ани, е била негов магистърски център. В 1048 г. той води една от трите византийски армии срещу селджукските турци. Арменската история е съхранила имената на Алусиан, брат на Аарон и на техните потомци – Василий и Самуил. Синът на Аарон – Тодор, управител на Таронска област, загива, защищавайки Армения от турското нашествие и подвигът му е възпят от древния поет Ластивертци. През Балканската война, 1912 г., арменската рота, водена от Антраник – арменски генерал от руската армия, се покрива с неувяхваща слава и заедно с останалата българска армия достига до Чаталджа. Няма друг народ, с който българите толкова дълго да са споделяли обща съдба, както с арменците.

От Армения води началото си тясното съжителство на българите и с друг древен народ – евреите, които попадат в Армения като пленници след военните походи на Тигран Велики (95 – 55 г.пр.н.е.) и Артавазд II (55 – 33 г.пр.н.е.) на юг в Сирия, Месопотамия и Палестина. Чрез поселищата си в долините на реките Кубан, Малка, Баксам, Чегем и Черек българите са контролирали не малка част от проходите в Кавказ. Именно чрез тях е осъществявана най-ранната еврейска миграция от Армения към Северното Причерноморие. Доказателство за това са откритите в Пантикапея, Анапа и Олбия епиграфски паметници. Теофан Проповедник пише: “На източните брегове на Меотидското езеро зад Фанагория, освен евреи живеят много други народи. Зад това езеро, над Куфис, се намира Старата Велика България и живеят съвременните българи и котраги”. Произхода на българите е древнобалкански, а котрагите са породени след техния поход до Тибет. Археологическите данни сочат, че след удара на хазарите по Стара Велика България по времето на Кан Кубрат останалите там българи живели в обширни поселища с евреите и това са били занаятчийски и търговски най-развитите населени места в хаганата. Сложните българо – хазаро – еврейски отношения имат и своята религиозно – политическа страна. Постепенно евреите налагат юдаизма като официална религия в Хазария, а след арабските войни донските българи, получили господствуващо положение в хаганата, достигат до трона и лишават хагана от реална власт.От въпросите на Княз Борис I до Папа Николай II се установява, че преди официалното приемане на християнството някои българи във Волжка България са били кръстени от евреин (Въпрос № 104). Тази юдеизирана версия на християнството трябва да е била доста разпространена, след като е породила и следните въпроси на Княз Борис I: “Възможно ли е в Господния Ден да се отива на път, след като в този ден юдаизмът разрешава само 2000 крачки? (Въпрос № 36); “Какви животни и птици е позволено да се употребяват за храна? (Въпрос № 43); Трябва ли да продължи принасянето на жертви? (Въпрос № 89). Религиозният натиск над евреите във Византия изхвърля няколко емиграционни вълни на север към България още преди още преди официалното покръстване на българите. От по-късните преселения особено масирано е било това през 967 г. Тези, тъй наречени романски евреи, се заселват в София, Никопол, Видин и Силистра. През XII – XIV век рагузките, генуезките и най-вече венецианските евреи поддържат активно работещи търговски кантори в почти всички български дунавски пристанища, но особено предпочитан като търговски център е бил Видин. При Цар Иван Асен II през 1283 г. Папа Григорий IX води дълга дипломатическа преписка с унгарския Крал Бела IV, обещавайки да промени обета на унгарските кръстоносци с обет против “земята на Асен” и да даде на краля правото на апостолически легат в България след завоюването на страната. Причината е, че “схизматикът Асен” приемал и защищавал в страната си еретици и евреи. През 1335 г. Цар Иван Александър изпраща жена си, дъщерята на византийския император в манастир и се жени за красивата Сара, приела християнството под името Теодора, което има пагубни последици за България. От този брак ще се роди не само последният български цар – Иван Шишман, но и турският султан, който ликвидира българската държава – Баязид. Подгонените през 1360 г. в Унгария евреи намират убежище в Никопол, Видин и Плевен. Същата година е отбелязано и значително заселване на ашкеназки евреи и в София. През XIV век големи еврейски общности има също в Пловдив и в Стара Загора. При падането на България под турско робство в страната живеят 4 еврейски общности: същински български евреи, романски (византийски) евреи, италиански (венециански) евреи и немски евреи (ашкенази). След изгонването на евреите от Испания през 1942 г. към тези групи се присъединяват и сафарадските евреи, дошли през Солун и Цариград, които по време на турското робство постигат доминиращо социално-икономическо положение спрямо останалите еврейски общности в страната. През Сръбско-Българската война, 1885 г., в боевете при Сливница за защите на националното обединение на България участвува доброволческият Русчушко – Варненски еврейски отряд, воден от Давид Мизрах.

Приносът на волжките българи в политическата, икономическата и културната история на Русия и Украйна е многостранен и значителен. Показател за тесните търговски връзки между волжките българи и русите е сключеният през 1006 г. търговски договор между двете държави. Българите изнасят големи количества зърнени храни и неведнъж спасяват своите съседи от глад. През 1229 г. Княз Юрий получава като дар от владетеля на Волжка България 30 кораба пшеница за изхранването на гладуващия си народ. И до днес в Русия е популярно наименованието на средноазиатското просо – БОЛГАРСКОЕ ПШЕНО, както и особеният сорт пшеница - БОЛГАРКА. На руските пазари изключително са търсени кожите от белка, златка и невестулка, внасяни от български търговци. По археологически път е установено, че чрез български занаятчии от Поволжието сред русите прониква грънчарското колело. Има сведения, че волжки българи работят в Русия като майстори – зидари. Българи строят християнските храмове в Суздалския край. Строителният стил на московския Кремъл наподобява архитектурата от последната столица на Волжка България – Казан.Съществуват сведения за родството между волжките българи и русите. Княгиня Олга, съпруга на Княз Игор и майка на известния Светослав Киевски, е от български произход. В “Тверската летопис” е отбелязано, че жената на Княз Андрей Боголюбски също е българка. Според професор А. Халиков, в резултат на войните с татарските нашественици, много българи се преселват на територията на Русия, давайки началото на известни в историята фамилии. Сред тях Халиков посочва Годунови, чийто най-изявен представител е руският Цар Борис Годунов, Корсакови, от които произхожда композитора Римски-Корсаков, Рахманинови, дали на света композитора Сергей Рахманинов, Бухарини, Гогол, Суворови, Тургеневи, Кутузови, Чаадаеви, Горчакови, Жданови, Тухачевски, Хрушчови, Елчин-Елцини. Сериозен принос в развитието на руската народност и нейното цивилизационно идентифициране има Дунавска България. Официално Русия приема християнството в 988 г. Покръстването на русите е подготвено от стотиците български книжовници и мисионери, пръснали се из Русия от Мурманск на Северния ледовит океан до устието на Днепър на Черно море. Така християнството и българо-славянската култура проникват сред славяни и неславяни в необятните простори между Москва и Владивосток, Между Арктика и Китай. Благодарение на българския духовник Киприан, избран за митрополит на цяла Русия, през XIII век руската църква постига своето единство, а Киприан е канонизиран за светец. Българин е и литовският митрополит от XV век Григорий Цамблак, ученик на последния български Патриарх Евтимий. На българите русите дължат и писаните си правни паметници – според руския изследовател М. Тихомиров “Руската правда” е заимствувана от българския “Закон за съдене на людете”. “Самарското знаме”, под което се сражават българските опълченци през освободителната Руско-Турска война от 1877 – 1878 г., е извезано и осветено в гр. Самара, където още живеят духът и традициите на волжките българи. Днес най-многобройната народност в Русия след русите са българите, представени чрез чувашите и чрез ислямизираните българи, които неправилно биват наричани татари, и чиято република неправилно е обозначена като татарска.


6. БЪЛГАРСКАТА ДИАСПОРА ДНЕС – МОЩЕН НО ПРЕНЕБРЕГНАТ ИЗВОР НА РОДОЛЮБИЕ И ИКОНОМИЧЕСКИ ПОТЕНЦИАЛ.
Уникалната същност на българската диаспора се състои в нейното присъствие непосредствено до границите на майката-родина. А уникалното поведение на българската държава и до днес е почти пълното пренебрежение към това почти компактно българско население, което въпреки тежнения от всякакъв характер е опазило и опазва народностен дух и традиции, в името на бъдещето на България. Нека нашите историци, етнографи, културоведи, политолози и политици се заемат с поддържането, използуването и приобщаването на този огромен потенциал. И нека всички да знаят броя на нашите сънародници зад граница. Ето го:
1 400 000 – в Македония,
200 000 – в старите северозападни български земи на Моравия и
27 000 – в Западните покрайнини на днешна Сърбия,
150 000 – православни и банатски българи – католици в Румъния,
400 000 – в Украйна,
90 000 – в Молдова,
135 000 – българи гагаузи в Молдова,
50 000 – християни и мюсюлмани в Албания,
300 000 – българи-мюсюлмани в Турция,
50 000 – в Казахстан,
50 000 – в Израел,
700 000 – в Унгария, Чехия, Словакия, Германия, САЩ, Канада и Австралия,
30 000 – В Аржентина, Бразилия и ЮАР или

3 582 000 общо.
Преодолей робското подчинение и живей изцяло в настоящето.

Неактивен sedere

  • (sedere)
  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 606
Re: Прабългарите - теории и факти
« Отговор #341 -: Юни 14, 2010, 10:50:36 am »
България е най-древната на планетата
   

 

 
 
Пламен Стефанов по образование е инженер, но цял живот се рови в историята на света и в частност в българската. В главата си е събрал толкова информация, че успешно би конкурирал много учени историци, твърдят негови приятели. Всъщност търсенията му са не в сферата на историята, която се тиражира масово и често е пълна с неточности, липси, дори фалшификации, а в областта на реално случилите се събития. Въоръжен със стремежа към истината, той не спира да търси. И открива зашеметяващи факти, част от които след време прочита в най-новите исторически изследвания на известни български учени.

 

 

"Аз не съм националист, изследвам българската история, защото съм българин, а това е достатъчно основание. Ходил съм много по света, контактувал съм с много националности, знам няколко езика, познавам много азбуки и с течение на времето се убедих в особения статус на нашия народ в този свят. Вече мога да потвърдя, че ние сме имали и ще имаме особена мисия в историята на света. Нашата роля винаги е била да сме носители на цивилизация. Българите навсякъде, където са минали, са строили огромни, красиви градове, организирали са държави. И Божидар Димитров наскоро говори в едно предаване, че ние, българите, не вдигаме въстания за национални, религиозни или икономически права, а за да правим държава. Явно това е закодирано в нас, защото навсякъде, където сме отишли, сме създавали огромни държави, дори империи. Уреждали сме ги по такъв начин, че след това топонимите да останат. Ако империите са били кървави, свързани с насилие, унищожение и робство, техните топоними бързо са били унищожавани от народите, заселили се на тяхно място. Топонимите на българите по целия свят са толкова много, че аз съм стреснат. Това говори, че те са носили цивилизация и са били уважавани от всички народи. Преди 10 - 15 години съм чел при различни автори за наши топоними, но ставаше въпрос за 10 - 15", разказва Пламен Стефанов.

 

Той бил провокиран да проследи историята на българите като изследва запазените им топоними по света от покойния Кръстю Мутафчиев, който пише за световните топоними. 10 години го имал предвид, но не бил направил нищо. Мутафчиев го провокира да провери сведенията, които дава, защото те не били доказани и всички го мислели за луд. През 1993 г. той издал трилогия, в която проследил историята на българите от преди 12 хил. години. Била много интересна и подробна, но без никакви доказателства. Авторът разкопавал в Странджа планина гробницата на египетската богиня Бастет. По времето на Тодор Живков го арестуват, когато убиват Людмила Живкова (Стефанов счита, че е убита) и 8 години лежи в затвора. Направо го смачкват, вземат му всички записки. "Аз се сетих, че българите може да са оставили топоними по пътя си, за което нито един историк не говори досега. Открих фрапиращи неща преди няколко години. На север от Монголия, където Мутафчиев пише, че преди 12 хил. години са били българите, съм открил две реки Яна, планина Мома, река Мома, град Дружина, поне 7 - 8 града с топоним Балабан, който е български. Чудех се откъде Мутафчиев може да знае цялата тази информация? Ако не е топонимно, няма как да проследиш този път. Преди година и половина, малко преди той да почине, разбрах, че е бил много близък на Людмила Живкова и е бил пратен на някаква длъжност в посолствотвото в Индия, където се запознава с Рьорих младши, който му разказва тази история за българите. Той пък я знае от своя баща Рьорих старши, за който е известно, че в сталинските години ходи да търси митичната страна Шамбала в планината Кайлас. За три дни той изчезва и тогава вероятно е бил допуснат и посветен. Рьорих младши разказва, че баща му се счита за наследник на българи. На друго място прочетох, че името Рьорих не идва от немски, а от древния български род Рюрик. Това, че един посветен разказва тази история, говори, че тя е много достоверна. Може историците да пискат, че няма факти, но... Затова се заех да проследя топонимно тези твърдения", продължава запаленият историк. Самият Рьорих не казвал никъде нищо за българите. Той само рисува картини и те говорят вместо него, знаят почитателите му. Информацията се предава само със загадки, тъй като самият той е казвал, че много неща няма да бъдат разбрани. Какво да каже по време на Сталинския терор, като са щели да го убият за нула време, припомня Стефанов. "Ще цитирам какво е казал Петър Дънов - Учителя Беинса Дуно малко преди да умре: "Историята за българите никой вече не може да я спре и да иска." И ето виж как е тръгнало: Рьорих, Кръстю Мутафчиев, Л. Живкова - тя е стигнала прекалено далеч в тези си занимания и затова е убита според мен. Самото КГБ е заинтересовано да крие историята от българите. Много документи за нашата история са взети оттук и са скрити в Русия и в КГБ. Христо Маджаров пише за тези неща. Във Ватикана също има много исторически извори. Там се разчита, че няма да отидем да си ги искаме, а ние трябва да го направим. Трябва да започнем да ровим, защото навсякъде в другите страни има информация за нашата история. Ние сме имали документи, но всичко е унищожено - колкото от турците, толкова и от гърците, които са получили право да се разпореждат с нас духовно. Проверил съм в няколко наши манастира. Като уважение към другите християнски религии ние сме правили преписи на нашите документи на гръцки, византийски, руски, арменски и на други езици. Сега в нашите манастири могат да се намерят документи, и то такива, които не ни трябват много, само на чужди езици. За много народи, които искат да играят съществена роля сега в света, не е изгодно нашата истинска история да излиза наяве. Но въпреки всичко най-големите наши помощници в момента са американците и англичаните, по простата причина, че те нямат древна история и все пак научно са заинтересовани да разберат как стоят нещата. Благодарение на тях през последните 20-30 години много факти излязоха наяве", твърди инженерът.

 

Остава топонимът само на някой, който е дошъл и ти е направил живота хубав, смята Пламен Стефанов. Независимо от смяна на религии, кланета и други превратности, местното население пази топонима, въпреки че този народ вече го няма там. По такива места, в които вече няма етнически българи, се срещат градове Куче или Куча, което е къща, Кан, реки Суек, Балхат, разбира от изследователските си търсения той. Отначало търси отделни топоними, но след това започва да се съсредоточава върху тяхната концентрация. Когато на едно място има по 15-20, направо не може да повярва. А такива места имало страшно много по целия свят. В Индия има повече български топоними от тези, които са в нашата България, твърди той. Особено в Северна Индия, която е в полите на Хималаите. Там се срещат поне 300 топонима "българ".

 

"Бях започнал да чета индийският епос Махабхарата и след като казах на моите приятели един ден, че цар Бхарата сигурно е цар Българата и е българин и сина му Панчо - толкова фрапиращо българско име, и още много от героите всъщност са българи, преди 1 месец излезе книгата на историка Петър Добрев, който твърди същото. Радвам се, че този българин го е доказал. Трябва екип от специалисти, на които да им се поръча национална задача от президента - ако имам власт ще го направя, да посетят всички тези места и да намерят доказателствата за нашата история. Няма начин да не са останали следи, щом аз намирам толкова много. Няма начин например в Иран да няма архиви, при условие, че българите са участвали в основаването на Индия и Иран. В Индия има страшно много архиви за нас - ето, те започнаха да излизат. Самата Махабхарата е за нас и веднъж за винаги трябва да го разберем. Защото индийците го знаят, а ние - не", разпалено настоява Стефанов.

 

Според него руският учен офталмолог Ернст Мулдашев не говори пряко за българите в своите книги, но казва, че в Индия всичко е записано и се пазят архиви от стотици хиляди години. Плевенчанинът счита руснака за свой духовен приятел, защото са извървели един и същ път - от атеизма към вярата. "Аз също съм учен - математик, физик, химик, топлоенергетик, и отдавна съм разбрал, че официалната наука се заблуждава в страшно много неща. Отдавна съм намерил обяснение на всички неща като ми е ясно, че нищо не знам, но поне знам накъде да търся. Самият Мулдашев се води татарин от българския град Уфа, който българите основават във Волжска България. Тя е разбита на няколко части - на чуваши, които са наследниците на кан Сувар, на татари - като голяма част от тях в момента се считат за българи. Татари са ги нарекли руснаците, за да изтрият спомена за Велика България. Тук византийците също ни наричат Велика България - навсякъде, където правим държава, съседите ни слагат по едно "велика" или отзад "гуру" или "гури". Това какво говори? Другите са ни казвали Велика България, не ние. Така че топонимите са нещо фантастично, ако се заровиш в тях. Когато става въпрос за хилядолетия, само по два начина може да се проследи случилото се - топонимно и чрез тайни знания, които се пазят от посветени, но се надявам, че ще излязат на бял свят", разсъждава Стефанов.

 

Според него нашите топоними са трудни за намиране, защото ние сме странен народ - произнасяме абсолютно всички възможни звуци в природата. Докато всички други народи все нещо не могат да кажат, забелязал е изследователят. Нашият топоним българ много трудно остава в чист вид, защото много народи дъвчат няколко звука в него - "ъ", например, имаме само ние. В арабските страни съчетанието "лг" става "х". При индийците също е така. И така "бах" фактически е "бълг". Най-малко на 10-15 места има Бахария по света, което всъщност е България. Съществува думата бахари. В Египет има поне 20 топонима Бахария и бахари. Има оазис Бахария, област Бахейра, град Калин, връх Абу Боян, град Борис. "Намерих река Булгар чай (чай означава река на местния език) до планината Талъш в Северан Иран, а по-късно Петър Добрев писа за нея. Божидар Димитров в едно предаване пък каза, че имали сведения, че талъшите се считали за българи. Най-фрапиращи са топонимите, на които е изменена само първата гласна - болгар, булгар. В Африка има градове Болгар и Булхар. И край тях намирам няколко Шар планини. Това не е случайно", с основание заключава плевенчанинът, изкушен от историята. Той е направил пълен анализ на всички вариации на топонима българ.

 

В Индия открива още няколко реки Бхери, Бхари, Бахари. Просто там топонимите били толкова много, че човек можел да се побърка, признава той. Стефанов установил, че голяма част от народите не могат да казват "л" и произнасят бъркари. Съседите ни казват бугари. В Япония още не е търсил, но е открил български топоними в цял Тибет, после до Тихия океан, много малко има на юг от Китайската стена и където е Китай, защото там всичко е променено. Най-много топоними има в Сибир, около езерото Байкал, защото там е диво и руснаците не са сменяли топонимите, информира Стефанов. В Монголия 1/3 от градовете имат топонима Боян в себе си и гурван, което е гарван. Има река Гарга в Сибир. На север от Китайската стена имало една голяма област, която се казва Тенгри. Голямо езеро Тенгри се намирало в Тибет. Там са и топоними с нашите имена Цачо, Цако, Дичо, Дико, Рачо. Поне 30 са топонимите, свързани с Тангра - Тенгри, Тангра, Тагра. В друга част на страната има Гангра, Джангра, Кангра. "Подозирам, че реката Ганг в Индия идва пак от Тангра.
« Последна редакция: Юни 14, 2010, 11:17:02 am от sedere »
Преодолей робското подчинение и живей изцяло в настоящето.

Неактивен mitko

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 843
  • Не прави това, което не искаш да ти се случва
    • профил
Re: Прабългарите - теории и факти
« Отговор #342 -: Юни 14, 2010, 13:00:15 pm »
     Имах  шофьор  кюрд,  с  него  една  вечер  край  огъня  рпеброихме  към  40  думи  които  не  се  нуждаят  от  превод!  Една  от  тях  е  пич! 
"Въображението е по важно от знанието" Айнщайн

Неактивен Eon

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 3 826
Re: Прабългарите - теории и факти
« Отговор #343 -: Юни 14, 2010, 15:15:36 pm »
Какво значи пич на кюрдски?  ;D

Неактивен mitko

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 843
  • Не прави това, което не искаш да ти се случва
    • профил
Re: Прабългарите - теории и факти
« Отговор #344 -: Юни 14, 2010, 16:24:27 pm »
Какво значи пич на кюрдски?  ;D
       Копеле - дете  от  неизвестен  баща!
"Въображението е по важно от знанието" Айнщайн

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27