Автор Тема: Руското НЛО...  (Прочетена 7930 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен SMSI-H

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 199
Руското НЛО...
« -: Август 27, 2008, 12:44:03 pm »
НЛО – Съветска сглобка

Сергей Толмачев

Април 2007 година

Ако човек твърди, че в началото на 50-те години е виждал летяща чиния, не бързайте да мислите, че е изпаднал в умопомрачение.

(Бележка на редакцията: дадената статия е публикувана в априлския брой на списанието и се явява първоаприлско разиграване.)

В ясното лятно утро на 16 юли 1951 г., звеното Ла-11 на 1619 изтребителен авиополк на Северния флот излетя от Мурманск за обичайно патрулиране по бреговата ивица. Първите 30 минути полетът течеше спокойно, а след това водещият, капитан Пьотър Вусов, забеляза, че от страната на Нова Земя на височина 4000 метра над морето бавно се движи някакъв обект. "Скоростта му беше толкова малка – около 100 км/ч., че в началото го помислих за кораб" - спомня си летецът. – "Но, долитайки по-близо, видях много странен обект – тъмен диск с диаметър 20 метра без опознавателни знаци, но въоръжен с мощни оръдия, насочени надолу. Никога не съм виждал такава машина, затова веднага се свързах с базата и доложих за нарушителя на въздушното пространство." В този момент, пилотът на диска видимо забеляза самолетите и рязко промени курса. Доколкото патрулирането е било бойно, Вусов взел решение да атакува странния обект. В началото 23 милиметровите снаряди сякаш не причинили вреда на диска и летецът обърнал и тръгнал към второ нападение. Тогава оживяла радиостанцията. На Вусов и неговият подчинен, лейтенант Иванченко, било заповядано да прекратят огъня и незабавно, съблюдавайки пълно радиомълчание, да се върнат в базата.

На летището летците вече ги чакала местният човек от КГБ в съпровод от непознат мълчалив човек в униформа. "Стана ми страшно." - спомня си Вусов. – "Времето беше такова... А нали действах точно съгласно заповедта." Но всичко се размина: двамата летци само "убедително ги помолили" да си държат езика зад зъбите и в същия ден ги прехвърлили – Вусов в Тихоокеанския флот, а Иванченко в Хабаровск. В качеството на своеобразна компенсация и "гаранция за мълчанието им" са им присвоили извънредни звания...

Следите на Пеенемюнде

В началото на 30-те години младият немски авиоконстрктор Ирман Майер измислил схема на летателен апарат, външно напомнящ обърната паница с пръстенов винт в центъра. Такава схема позволявала да се защитават жизнено важните агрегати от възможен вражески огън и обезпечавала площадка с достатъчни размери за разполагане на оръжия. Впрочем, това е била само чисто теоретична схема и самият автор прекрасно съзнавал недостатъците й. За щастие, талантът на младият конструктор бил забелязан от колегата му – Хенрих Цимерман, занимаващ се с необичайни сглобки на летателни апарати, от които най-перспективни смятал "летящите дискове" на основата на така нареченото дебело крило. Цимерман се заинтересувал от проекта на Майер и поканил младият конструктор в отбора си. Сътрудничеството се оказало рядко удачно – Майер, блестящ генератор на идеи, бил ценна придобивка.

През 1942-1943 г. очевидци нееднократно виждали на полигона в Пеенемюнде "Летяща палачинка", външно напомняща обърнат с дъното нагоре тас. В центъра се намирала капловидната прозрачна кабина на пилота. Дискът се привеждал в движение от турбореактивни двигатели Jumo-004B с управляеми сопла, развивал около 700 км/ч. и имал скорост за кацане 60 км/ч.

Обаче апаратът бил крайно неустойчив в полет. По спомени на един от по чудо останалите живи затворници от концлагера КЦ-4А в Пеенемюнде, през септември 1943 година един от дисковете в процеса на изпитанията излетял, но заради силния вятър се обърнал, паднал, запалил се и изгорял.

Победителят получава всичко

От 1943 до 1945 година бюрото на Цимерман решило проблема с устойчивостта (предизвикването на нестабилността на работа на двигателя и невъзможността точно да се регулира тягата) и проектирала увеличен модел на диска.

Към пролетта на 1945 г. проектът бил практически готов, оставало само да се въплъти от "желязо". Но за това попречило поражението на Германия във войната. За да не попаднат разработките в съюзниците, СС заповядало да се унищожат всички документи, а инженерите да се разстрелят. Обаче конструкторите успели да се скрият (не успял само самият Цимерман).

След поражението на Германия съюзнициге не намерили никакви документи, потвърждаващи съществуването на такъв апарат и направили извод, че това е поредната "въдичка". На съветските търсещи групи им провървяло повече. Съветският Съюз открил не само цялата документация на този проект – те открили Ирман Майер и цялият колектив инженери, укрили се във винената изба на фирма "Деуливаг" в покрайнините на Берлин (там преди известно време са изготвяли механизмите за управление на "Пантер"). "Пълният комплект материали" (вкючвайки конструкторите) били изнесени в СССР за продължаване на работата.

Желанието е по-силно от неволята

През 1946 г. талантливият дипломант на Ленинградското червеноармейско военно-въздушна инженерна академия лейтенант Михаил Дубик получил необичайно разпределение. Предложили на младият специалист в доброволно-принудителен ред да премине тест за знаене на немски език, с който той успешно се справял и да подпише декларация за мълчание. Техническият преводач на командата на Маейр Михаил Юриевич Дубик повече от половин век пазел доверената му секретна информация – със съветските спецслужби шегите са лоши. Чак сега той се съгласил да сподели своите спомени.

"След щателно изучаване на документациите в ЦАГИ "отгоре" било спуснато решение за постройна у нас на пълномащабмен пилотируем образец за проверката на практика на уникалните летателни качества на бойния диск." - разказва Михаил Юриевич. - "Всички работи се провеждаха в най-строга секретност. Бил е създаден специален "отряд" (СКБ-08) за пленените немски конструктори от групата на Майер. Механизмите за първия диск, получил наименованието "Гъбката" с шифърът МА-6, се произвеждали в различни заводи. Всички нас постоянно ни наблюдаваха тайните служби, един вид ясно ни даваха да разберем – който си отвори устата, няма да го поздравят."

"Първоначално се планираше да се използва вече познатият на немците двигател Jumo 004B1, пуснат в серийно производство по индекса РД-10 в Уфимския авиационен завод № 26. Но тягата му от 900 кгс за "Гъбката" се оказа твърде малка, затова решиха да използват най-новите английски двигатели Nene І, пуснати в серийно проивоство през 1947 г. в СССР в завод № 45 под индекса РД-45 с тяга 2040 кгс."

Въздушният валс

Първият полет бил извършен в обстановката на пълна секретност в едно от северните летища. "Раздаде се оглушителен рев от трите реактивни двигателя и тъмният диск след много кратко засилване леко се откъсна от земята и се изви към небето. - спомня си Михаил Дубик. – Ако не беше звукът, всичко би напомняло на инопланетен НЛО". Дискът притежаваше изключително за времето си характеристики, особено като товароподемност и максимална крайцерска скорост – той можеше леко да се движи с 100 км/ч., извършвайки при същата скорост маневри, които не са сънували много изстребители от онези времена. Дискът можеше да кръжи практически на място, извършвайки циркулация (спомняйки си за немските корени на машината, летците нарекоха тази фигура "Щраусов Валс", или просто "Щраус").

След толкова ефективни показателни "втъпления" беше взето решение да се разработи и построи опитна серия бойни образци. Резултатът на рабработките стана истински шедьовър – огромен боен диск, имащ 25 метра в диаметър, специална пилотска кула отгоре, радарно снабден и четири оръдейни кули отдолу. Усъвършенстваната версия на диска стана по-тежковъоръжена и бърза. Немските инженери, имащи зад гърба си огромен опит в разработките по управлението в пограничния слой, грамотно реализираха интензивното отвеждане на въздуха в нужните места, превръщайки целият корпус на чинията в истинско крило. Системата за управление на турбореактивните двигатели и отклоняеите сопла с изменяем вектор на тнягата (и това през 1948 г. бяха допълнени от странични газодинамични кормила, което обезпечаваше устойчивостта и фантастичната маневреност при полет с неголеми скорости.

Под края на покрива

Основно предназначение на чиниите трябваше да стане унищожението на ордите американски тежки бомбандировачи В-29. Един от най-вероятните маршрути на американците се смяташе полетът над Северния полюс, своеобразно милитаристично повторение на полета на Чкалов. Бе логично да се посрещне противника по-далеч от основните гранити на Съветския Съюз. За разполагане на ескадрилата беше нужна точка, принадлежаща на Съюза, но при това разположена на линията Америка – Северен Полюс – Москва. Такава точка стана архипелагът Шпицберген.

През 1948 г. Съветският Съюз започна работа по възстановяванве на въглищните рудници на Шпицберген. Отстрани това може да се стори странно: полезните изкопаеми стигаха и на материка, а разработката и транспорта на вюглища от далечния остров в Северния Ледовит океан излизаше астрономически скъпо. Но даже командирите на корабите на тръста "Арктиквъглища", отправящи се към острова, не подозираха за това, че заедно с минното оборудване на бордовете им се намира новото свръхсекретно оръжие.

Беше решено "Гъбките" да се използват в качеството си на летящи бронирани платформи. По сигнал за тревога ескадрилата от дискове бързо излиташе, набираше височина от 10 километра и с помощта на бордовия радар засичаше В-29, потенциално носещи атомни бомби в направление към Москва. След визуалното откриване дисковете се вдигаха над равнището на бомбандировачите, предоставяйки на американските куршуми бронираното си дъно, на места достигащо дебелина около 4 см. А след това пилотът започваше да "танцува" с малка скорост и стрелците от 37-мм зенитни установки биха събаряли американските бомбандировачи. На теория звено от шест чинии би могло без проблем да унищожи до сто бомбандировача в един бой.

Бяха построени и изпитани дванадесет чинии – две звена. Екипажът на всяка чиния първоначално се състоеше от осем човека: четири оператора на помощните системи, оператор на радара, шурман, втори пилот и командир. Започнаха пълномащабни изпитания. Провеждаха се тренировки на операторите на радара, стрелците, обучение на летците за сложния пилотаж. Едновременно с това се провеждаха изпитания на самите чинии при максимална скорост, далечина, максимална височина на тавана. За целите на запазване на секретността, "Гъбките" нямаха никакви обозначения за национална принадлежност. Именно тогава и се случи историята с патрулните Ла-11. В базата по чудо избегналия смъртта екипаж беше посрещнат със строго мъмрене, но скоро по заповед "отгоре", на борда на всички машини се появиха червени звезди.

Ракетният век

Към есента на 1952 г. летящите чинии напълно завършиха програмата от изпитания, беше получено огромно количество отчети и документи.

И ето, на 27 ноември 1952 г. беше сформираната 1-ва Северна ескадрила на ПВО със специално предназначение (СЕСП). За началник на таи ескадрила, получил сред летците шеговитото име „Баня”, беше назначен капитан Григорий Савиченко, веднага назован "Омивачът".


Но през март 1953 г. умря Сталин и ситуацията радикално се промени. Хрушчов, идвайки на власт, се зае навсякъде да насажда любимите си ракети. По логиката на Никита Сергеевич, една ракета с атомна бомба можеше да замени цял батальон тежки танкове. Ако една зенитна ракета на теория може да унищожи един вражески самолет, защо тогава са нужни ескадрили изстребители Миг-15? Тази с нищо непотвърдена логика доведе до варварско унищожение на стотици самолети изстребители. Безжалостно ги изтикваха на полето "на показ" и ги газеха с булдозери.

Не е удивително, че същата печална участ постигна и съветските летящи чинии. От всички опитни образци снеха обшивката, оборудването и ценните прибори. След това  останките от чиниите бяха потопени до крайбрежието на Шпицберген на дълбочина около 300 метра, където те, по всяка вероятност, лежат и до днес.

Пограничен слой

През 1904 г. професорът от Гьотингенския университет Людвиг Прандтл е въвел понятието пограничен слой, даващо разбиране, как, подобрявайки обтичането, да се намали челното съпротивление на движещите се тела. Теоретическото обосноваване на механизма на възникване на подемната сила на крилото обезпечи работещият преди Първата световна война заедно с немските физици руският професор Николай Жуковски. В периода между световните войни в Германия се е развърнала активна работа по преодоляването на въздейтвието на пограничния слой. Експериметирайки с летателни апарати с различна форма, немските учени стигнали до извода за необходимостта на отблъскване на "мъртвия" въздух чрез малки отверстия в крилото (това се нарича управление на пограничния слой). Разглеждала се даже идеята за постройка на летателен апарат от порест материал, работещ като гъба. Немците даже му измислили специално наименование Luftschwamm („"ерогъба"). Конструкторите предположили, че за подобряване управляемостта на такива апарати следвало да се махне всякаква показваща се част, било то крило или рули за управление, правейки фюзелажа и кабина, и крило, закръглено около всмукващото устройство, съединено с двигателя. В идеалния случай се получила и формата на "летяща чиния".


Коментари към снимките:

Снимка 1. По чудо съхранила се фотография от личния архив на Михаил Дубик е запечатан аеродромът в базана СЕСП на Шпицберген през 1952 г. Летците на реактивните учебни МиГ-15УТИ с изумление разглеждат детето на немските инженери, гигантската летяща чиния, с която скоро ще им се наложи да встъпят в учебен въздушен бой.

Снимка 2. На една от старите немски фотографии може да се види макет на корпус на диск от конструкцията на Цимерман и Майер, построени в Пеенемюнде за изучаване нагласяването и разположението на въоръжението. По тази фотография художникът се е опитал да възстанови външността на апаратите.

Снимка 3. Такъв би трябвало да стане: 50 метров тежковъоръжен диск, предназначен за атака на морските конвои и ескадри на съюзниците.

Снимка 4. И макар в СССР групата на Майер да се наложило да пожертва мащаба, не е трудно да се види, че в основата на апарата лежат общи корени.

Снимка 5. Ранните ескизи МА-6, направени от самия Майер, дават представа за бъдещото тежко въоръжение на съветската ПВО. Нагласяването на двигателите тогава още не е било известно.

Снимка 6. Няма коментар.

Снимка 7. Няма коментар.

Превод: SMSI-H

Редакция: H.

« Последна редакция: Август 28, 2008, 20:08:02 pm от SMSI-H »

Неактивен Oberon

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 092
Относно: Руското НЛО...
« Отговор #1 -: Август 27, 2008, 17:16:12 pm »
Чудесна работа по превода SMSH-I, поздравления.

Само дето, към оригиналната статия няма нито една реална снимка, да не говорим пък за снимка 1. През 1953 г., снимка с такова качество няма да намериш. Остави това, ами интересно как тревата на заден план не е на фокус, ама иначе летящият диска над нея е:))? Има някои реални снимки според мен ( на немските конкретно). Останалите са доста красиви 3Д картинки.
In the Kingdom of the Blind, the One-eyed are Kings !!!

Неактивен SMSI-H

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 199
Относно: Руското НЛО...
« Отговор #2 -: Август 27, 2008, 19:55:52 pm »
Handle,
Ти, ако си видял фокусирана снимка в оригиналната руска статия, по-добре иди на очен лекар... :P Особено пък що се отнася до първата снимка в посочения руски сайт...

Фокусирана снимка може да бъде понесената ви в този ми пост!!!!!!!! :P Но тя е от друг сайт!!!!!!! Не е от руския!



Единствената странност в снимките от руския сайт се вижда в четвъртата снимка с трите НЛО-та, където освен тях има и още някакви реактивни самолети с доста непозната и изглеждащи със съвременна конструкция, която отгоре на всичко е и без крилата опашка. ТЕзи самолети ми изглеждат достта странни и нетипични за петдесетте години на миналия век, още повече, че са с два реактивни двигателя. Издърпайте си снимките и ги уголемете. Самолетите стават достатъчно зрими. Плюс това в долния десен ъгъл на същата тази снимка има нещо като автограф на художник с нещо като година, но годината не се чете.

А ако ще спорим за автентичнотта на снимките: първо като коментар в едната от тях ясно съм превел, че художник е рисувал немските чинии по модел на някаква стара немска снимка; и второ: нека Stiver погледне с някоя нейна програма и прецени автентичността на снимките /мисля, че тя има добри такива програми/. Но Stiver, когато гледаш снимките обърни внимание на последната снимка в руския сайт /седма по ред и също нямаща коментар, както шестата снимка/, в която се вижда един и същ планински връх с облаци с еднаква конфигурация и в двете снимки, но седмата снимка и публикуваната от мен в този ми пост притежават НЛО с доста различаващо се положение в пространството /с различен наклон са/. Не казвам, че и двете са фалшиви, но е много вероятно. Не се знае как ще излязат пискелите при увеличение.
« Последна редакция: Август 28, 2008, 20:53:02 pm от SMSI-H »

Неактивен Alien

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 6 668
  • WATCHER
Относно: Руското НЛО...
« Отговор #3 -: Август 27, 2008, 21:23:28 pm »
На всички снимки пише че са правени с фотошоп а на  първата има и някакви авторски права които не ми станаха много ясни  ;)

Неактивен Oberon

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 092
Относно: Руското НЛО...
« Отговор #4 -: Август 28, 2008, 16:36:10 pm »
Драги ми смехурко SMSH-I,

Аз ходя на очен лекар поне 1 път годишно, защото от 1 клас съм с диоптрични очила.

Ако се загледаш в първата снимка от руския сайт, ще видиш, че самолета е на фокус. Тревата зад него не е, но иначе буркана на тревата също е на фокус. Ако снимката е правена 1953 ( ултра яка рядка снимка, както пише в сайта), забрави тогава да е имало технология за "дълбок фокус", каквато има сега.

Така че, недей да ме пращаш на очен лекар, да не ходим заедно.  >:(
In the Kingdom of the Blind, the One-eyed are Kings !!!

Неактивен Eon

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 3 826
Относно: Руското НЛО...
« Отговор #5 -: Август 28, 2008, 18:42:27 pm »
Абе не знам за кои снимки говорите, ама тази снимка дето SMS-H я е качил във форума, си е чист ФЕЙК  :P
« Последна редакция: Август 29, 2008, 09:09:59 am от Eon »

Неактивен Alien

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 6 668
  • WATCHER
Относно: Руското НЛО...
« Отговор #6 -: Август 28, 2008, 18:47:47 pm »
Това че снимките не са автентични все пак не ги прави безсмислени защото "онагледяват" описанието. Едно е да четеш за нещо и да си го представяш а съвсем друго да имаш някаква рисунка или диаграма.

А иначе първите 6 снимки качени ли са на форума щото аз не ги виждам - виждам само картинката от втория пост на смс-х, а ги видях иначе от оригиналния линк. Питам за да знам дали при мен е проблема  :P

Неактивен SMSI-H

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 199
Относно: Руското НЛО...
« Отговор #7 -: Август 28, 2008, 19:33:24 pm »
Alien, снимките не съм ги качвал в темата, мислех, че това ще свърши редакторът Н.

Мисля, че вторият ми пост е красноречив показател как мисля, колко са фалшиви снимките.

Eon, ти като искаш можеш да изтриеш и цялата тема... Стига си говорил за пари и място в сървъра! Както виждаш, съм спестил място с невкарването на снимките... ;) А снимката от вторият ми пост е онагледяване за това, че снимките в руския сайт, в по-голямата си част, са наистина фалшиви.

Handle, "буркана" не е на фокус. Виж хубаво! Тревата е толкова размазана, колкото и "буркана". И стига се драка с мене (!), че съм и по-възрастен! Спазвай правилата на уважението, както аз ги спазвам към теб! Този форум е за свободно мислещи хора и свободна изява на мнения, а вече от няколко поста се опитваш да ми определяш, какво да говоря, и критикуваш неоснователно! Къде е плурализмът ти?

И според мен /за да приключим "дискусията" със снимките/, истинността на снимките ли е по-важна или е по-важна истинността на информацията в статията? Изберете едното от двете. Никой не се изказва за самата история, правдива ли е или не? Все пак това е важна информация за възможна руска конструкция НЛО.

Неактивен Oberon

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 092
Относно: Руското НЛО...
« Отговор #8 -: Август 29, 2008, 15:39:37 pm »
SMSH-I, абе не се дракам нарочно, стига и ти:)))

Просто, снимката си е чист фейк, а в сайта пише, че видиш ли, била уникална, последната от няква колекция. Това е:)))

А може би съм станал леко изнервен, заради безкрайните спорове във форума на Нешънъл джиографик, и как ала бала... Добре, че дойде Gil-Galadh, че да сме по-силни:)))

Сори.

In the Kingdom of the Blind, the One-eyed are Kings !!!

Неактивен Plutos

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 46
Относно: Руското НЛО...
« Отговор #9 -: Август 30, 2008, 11:24:53 am »
Тази голямата снимка очевадно не е истинска :P
За другите незнам   ???

Неактивен Life

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 146
Относно: Руското НЛО...
« Отговор #10 -: Септември 08, 2008, 02:05:39 am »
Е какво НЛО е това?Чисто ИЛО си е,със принципните му схеми и пълни технически параметри,на дали програмата е имала особен успех

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27