Автор Тема: Терористичен акт ли беше опожареният влак и 8-те загинали?  (Прочетена 24990 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Alien

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 6 658
  • WATCHER
Гледам днес този се е отказал от оставката си  :-\ заедно с даването на инфо че имало данни за виновни служители - явно ще операт пешкира работещите във вагоните.

Неактивен H.

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 8 652
  • In Lies We Trust...
Това само тук може да се случи. Поддава си оставката и на другия ден си я оттегля laugh

Да не говорим, че каквото и да се случва в тази държава никой не поема отговорност, всеки обвинява другите и прехвърля вината. Невероятно безочие и цинизъм.

Неактивен Ashaman

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 810
Лъжата им е прозрачна. Но не разбрахме истината.

Breath

  • Гост
Дезодоранти са причинили пожара във влака София-Кардам

На пода на купе №6 във влака-убиец, в пространството между стълбата и прозореца и в непосредствен контакт с предпазната решетка на отоплителните тела, са се намирали най-малко три пътнически чанти, в които е имало дезодоранти и лесно запалими материали. Вследствие на високата температура е възможно нарушаване целостта на флакон и изтичане на съдържащата се в него смес от различни горими газове.

Това сочи експертизата за влака-убиец, публикувана в сайта на Окръжна прокуратура-Плевен. По показания на очевидците пожарът е възникнал първоначално в туристическия кушет-вагон.

Според експертите във вагона се е създала висока токсична концентрация в купетата, коридорите и площадките при изходите - основно от въглероден оксид, циановодород и хлороводород.

За бързото развитие на пожара са способствали движението на влака със скорост около 94 км/ч, багажът на пътниците, използването на материали, които лесно разпространяват горенето, вътрешни преградни стени, кушетките с пенополиуретанова гъба, облицована с изкуствена материя.

За възникване на горене е било необходимо само наличието на достатъчно количество кислород. Той е постъпил при счупването на прозорците от пътниците с камъни от баластровата призма на релсовия път и е причина за "лумването" на пламъци от прозорците по показания на свидетели.

Появата на пламъци от прозорците на купетата е видимият признак за възникване на явленията "димна експлозия" и "експлузивно горене" - възпламеняване на горимата смес и мигновено преминаване от ситуация на локален пожар към пълно горене на всички материали в купетата.

Пожарът се е разпространил и обхванал туристическия спален вагон. Вятърът е духал в посока на движение на влака, т.е. към Червен бряг и намиращия се пред кушет вагона спален вагон, продукти на горене са прониквали и в спалния вагон. След като пожарът е обхванал целия кушет вагон през летящите отворени междинни врати се е разпространил и в намиращия се пред него спален вагон.

Благоприятстващо условие за развитие на пожара към предните вагони и евентуално към локомотива е било наличието на вятъра. Съществувала е опасност от разпространение на пламъците, ако не са били разкачени и раздалечени процесните вагони от останалата част на влаковата композиция.

Като възможни причини за инцидента могат да се посочат пушене и проява на небрежност от пътник в шесто купе. Причините за възникване на пожара от тлееща цигара и внесен външен огнеизточник обаче могат да отпаднат поради това, че по време на възникването му в купето нито един от свидетелите не е видял да се използват такива огнеизточници, твърдят експертите.

Ето и целия текст: http://lead.actualno.com/new_162100.html

Неактивен RedGuy

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 769
  • Your personal geopolitical therapist.
Относно: Терористичен акт ли беше опожаре
« Отговор #49 -: Май 15, 2008, 11:26:50 am »
Пълен текст [ ekspsertiza.Vlak.pdf ] (внимание: правописна грешка в името на файла):

  С оглед  задоволяване на  потребностите на обществото от
информация и при спазване на принципа на достъпност,
публичност и  прозрачност в работата на  Окръжна прокуратура
гр.Плевен по досъдебно производство № Д 45/2008г.  представяме
данни от комплексна пожаро-техническа експертиза относно
пожар възникнал около 23.20 ч. на 29(8.02.2008г. в кушет вагон на
влак № 2637, движещ се по направление София-Кардам, в
междугарие Карлуково – Червен бряг, обл.Плевен.

...

Направените измервания,
за температурите на повърхността на реотани - българско
производство, данните от протокола за оглед, свидетелските показания
и анализа на разглежданата причина, дават основание да се
предположи, че е възможен следният механизмът на възникване на
запалването в купе  № 6:

На пода на купето, в пространството между стълбата и прозореца и в
непосредствен контакт с предпазната решетка на отоплителните тела,
са се намирали най-малко три пътнически чанти. Няма свидетелски
показания, в които да  се споменава за каквото и да е преместване на
чантите след тяхното първоначално подреждане преди тръгване на
влаковата композиция. В резултат на значителното превишаване на
допустимата температура на отоплението и наличието на
възпрепятстващи топлообмена чанти е започнал процес на повишаване
на температурата на повърхността на нагревателните тела, самата
предпазна решетка и поставения багаж.

Вследствие на високата температура, е възможно и нарушаване
целостта на флакон и изтичане на съдържащата се в него смес от
различни горими газове. Съгласно свидетелските показания, връхните
дрехи на повечето пътнички са били закачени на прозореца, като
покривали масичката и са се опирали в чантите. Тази своеобразна
завеса е способствала от една страна за неразпространението на
излизащите от неплътностите на горими газове към общия обем на
купето, а от друга страна се е превърнала в своеобразен абсорбатор и
акумулатор за по-голямата част от конвектиращите към тавана на
купето по-леки газове.

В следващите секунди, материалите, който са подложени на топлинно
въздействие са се разтопили и разтекли – надолу към източника на
топлина, от което е последвало неизбежното им и моментално
възпламеняване, последвано от възпламеняване на газо-въздушната
смес. Такова развитие на процеса се характеризира с моментно
припламване в областите, в които газо-въздушната смес е достигнала
долната концентрационна граница на възпламеняване и в последствие
с “оттегляне” на горенето към зоната на първоначалното
възпламеняване и наличие на други горими газове и подготвени за
възпламеняване твърди горими вещества – чанта, връхни дрехи и
перде, все още съдържащи в себе си неизгорели горими газове и с
достатъчно нагрети повърхности за продължаване на горенето.

В показанията на всички свидетели-очевидци на първоначалното
огнище на пожара се наблюдава повтаряемост на твърдението, че
огнището на горене е забелязано в зоната на чантите под прозореца и
по пердето и дрехите. Такова развитие на горенето обяснява и следите
от обгарянията по връхната дреха на свидетел от 6-то купе –
единственото неизгоряло веществено доказателство от 6 то купе.

По лицевата страна на дрехата (по качулката и ръкавите), ориентирана
към страната на обема на купето има само следи от повърхностни
обгаряния предизвикани от топлинна радиация, но от вътрешната
страна на дрехата подплатата, ориентирана към прозореца и другите
окачени дрехи,  се откриват множество прогаряния и стопявания на
същата.

Този механизъм на възникване, развитие и разпространение на
горенето е най-вероятен, тъй като обединява по най-достоверен и
доказуем начин  данните от свидетелските показания, от протоколите
от проведените огледи, от иззетите веществени доказателства и от
служебната документация.

(стр.12-14) [14/05/2008 10:00:12]http://www.oppleven.hit.bg/aktual/aktual.htm
« Последна редакция: Май 15, 2008, 11:39:24 am от RedGuy »

Неактивен Alien

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 6 658
  • WATCHER
Ред, да беше сложил и част от коментарите в повечето форуми за "експертизата", аз по еднозначни коментари не бях чел - над 90% от хората мислят че от тази по-замазана експертиза трудно може да се направи.

Цитат
Стар Корабен механик (13.05.2008 г. | 15:57ч.)

Е-е-е по голямаглупост не бях чел като експертиза. Два пъти съм горял в океана и сме се справили с къде по опасни горими течности като газьол и мазут при температура в машинното отделение 55-60 градуса а тези тъпаци в експертизата ми пищат за разтопени дрехи и завеси. За да се разтопят тези завеси и дрехи температурата трябва да е вече над 200 градуса по целзий. Интересно ми е как е стигнала тази температура и всички са си били в купетата. Това си е чиста диверсия. Доган знае как се правят диверсии.


vankab1 (13.05.2008 г. | 16:37ч.)

ОТ ТАКА ИЗРЕЧЕНАТА ЕКСПЕРТИЗА КАК ДА НЕ ПОВЯРВАМ ,ЧЕ СЪЩЕСТВУВА ПОЛТЪРГАЙС

пироман (13.05.2008 г. | 16:43ч.)
лъжа и измама - но забележете обработката - може би флакон - т.е. ако се разчуе за взрив - флаконът е гръмнал, разбирате ли. а пък вятъра е бил над 94 км/ч за да достигне предният вагон! ураган значи... ама той западът затова ни свря в кучи гъз, щото и милиционерите и червените кхмери са много тарикати :)

Генко Генков (13.05.2008 г. | 16:44ч.)
ИДИОТИ!!! Тия от БДЖ и тия експерти от прокуратурата са ИДИОТИ! Малоумни и цинични! Би трябвало зарадзи този доклад да лъдат пребити с камъни от тълпата! Как може да направят такъв доклад, като дори и марсианците знаят колко стари, технически необезопасени са вагоните на БДЖ. Това е не подигравка с паметта на невинните жертви, а направо гавра с тях, с близките им и с целият ни народ, който май си заслужава участта.... Горко ни с такива управляващи!!!

Химик (13.05.2008 г. | 16:48ч.)
За да започне горене е необходима искра! Другия начин за начало на горене е взрив! Така че тези ги разказвайте на баба ми!

Народен поет (13.05.2008 г. | 17:07ч.)
Експертът ни пробутва тъпа версия,но ни мирише на диверсия!

ВЪЗРАЖЕНИЕ! (13.05.2008 г. | 17:54ч.)
ВЛАКЪТ СЕ Е ДВИЖИЛ ОТ КАРЛУКОВО КЪМ ЧЕРВЕН БРЯГ.ВЯТЪРЪТ Е ДУХАЛ ПО ПОСОКА НА ЧЕВРВН БРЯГ,ТОЕСТ ПО ПОСОКА НА ДВИЖЕНИЕТО НА ВЛАКА.КОГАТО ВЛАКЪТ СЕ ДВИЖИ КЪМ ЧЕРВЕН БРЯГ СЕ СЪСДАВА ВЪЗДУШНА СТРУЯ ОКОЛО ВЛАКЪТ ПО ПОСОКА >>>>обратна на движението на влака<<<<.Тоест на лице са условия при които се получава сблъсък на въздушната струя на влака и въздушната струя на вятърът.Тоест налягането на въздуха силно се компенсира,дори е възможно да има пълна равновесии.Обаче въздушната струя от движението на влакът е много по голяма от вятарът така че остътъчното налягане е били насочено в посока обратна на джижението на влака.Няма как тя дае пречина за разнасяне на огъня по посока на джижението на влакът.След спирането на влакът въздушна струя от движението на влака отпада и тогава чак е възможно разнасяне на огъня напред към вагонът първа класа.Учудваме твърдението за безусловност на процесът на разгаряне на огъня.Това не е ВЯРНО!А следователно и цялата хипотеза не е вярна.Това което ни сочат в тази част на хипотезата на съсдателите е абсолютна неточност,която е определяща.Най вероятна е имало под налягане,в резултът на което в тази посока се е разпространил огънят.Рзбрахте ли циментови тикви.Защитата е изградена за да оневи БДЖ за предлаганата услуга.Тоест действано е било избирателно при написване на докладът.Браво!

Ю (13.05.2008 г. | 18:09ч.)
Звучи потресаващо тъпо и нагло. Че как въобще са пускани влакове да пътуват ако ставаха пожари от такива прости и лесни обстоятелства - превишаване на допустимата температура на отоплението?...... възпрепятстване на топлообмена от ЧАНТИ?.........дезод в чанта и изтичане на смес с горими газове?.....разтопяв Неизбежно и моментално възпламеняване??? Т добре ли са, Божке. Влаковете щяха да горят всеки ден, ако ставаше естествен пожар по тоя начин.

ooo (13.05.2008 г. | 23:05ч.)
1. Необяснимо е запалването първо на задния вагон, а след това на вагона пред него. 2. Български влак не може да се движи с 94 км/час. 3. Ако влакът се е движил с такава скорост, вятърът в посока на движението е трябвало да има скорост поне 188 км/час. Такъв ураган не е имало, а и такъв ураган въобще не се наблюдава по нашите места. 4. В експертизата се споменава с половин уста за някава си запалителна течност. Защо да не се допусне, че и в двата вагона е имало запалителни течности. Такива течности могат да бъдат поставени във вагоните само от терористи. КАЖЕТЕ ИСТИНАТА, ГОСПОДА! А ИСТИНАТА Е ТЕРОРИСТИЧЕН АКТ!!!

Johnny Bravo-Химик (13.05.2008 г. | 23:12ч.)
Според мен не е бил дезодорант а е била бутилка минерална вода.... на която от жегата и се е изпарил кислорода и се е превърнала във водородна бомба :)

Неактивен Alien

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 6 658
  • WATCHER
Кой пали влаковете?

24 юли 2008 / News.dir.bg

Започнаха начесто да стават едни и същи случаи, и започвам да си мисля, че може да не е случайно, заяви министърът на транспорта Петър Мутафчиев по повод последните инциденти с влакове.
Два големи пожара станаха в период от 3 месеца и малкото късмет ни спаси да нямаме пострадали хора във втория пожар, коментира той.
Трябва да проучим какви са причините за първия пожар (във влака София - Кардам - бел.ред.) в най-кратки срокове, трябва ясно да се каже дали е техническа повредата и ако е такава, и ако е от едно и също място, защо се получава така, добави Мутафчиев, цитиран от БТА. Два големи пожара, като при втория двата изгорели вагона, наскоро са минали ремонт, стават много съвпадения, така че ние не трябва да отхвърляме каквото и да е, коментира още министърът.

Неактивен Gil-Galadh

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 983
  • V to the A to the D-E-R
    • chigot.blogspot.com
BTw. Докато се връщах от пловдив преди няколко дн имаше още един запален влак, ама по новините никой нищо не каза....
-Какво е дзен?  -Fire-water burn на Bloodhound gang chigot.blogspot.

Неактивен Martin

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 509
    • Music of the world
BTw. Докато се връщах от пловдив преди няколко дн имаше още един запален влак, ама по новините никой нищо не каза....
Също имаше из сайтовете инфо и за една на косъм разминала се катастрофа поради свлекли се скални маси - машинистът спрял в последния момент. :-\

Неактивен H.

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 8 652
  • In Lies We Trust...
Мдааа. Ритуалът е бил много силен и все още избива. Интересно обаче защо изби във влаковете.

Неактивен daskala

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 611
Мдааа. Ритуалът е бил много силен и все още избива. Интересно обаче защо изби във влаковете.

Възможно е определени среди да имат много големи интереси в обновяването на българския ЖП транспорт и за това да провокират пожари и други действия.От друга страна бездействието на властите към кражбите от ЖП транспорта сигурно оказва някаква роля.

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27