Автор Тема: БЕЗОЛОВНИЯ бензин е по-отровен от оловния!  (Прочетена 3327 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Peacekeeper

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 136
"Покривалата от серни и азотни окиси, известни като смог, ставали толкова дебели и непоносими, че "общественото мнение" накарало американските законодатели да започнат да търсят отговори. Началото трябвало да бъде при петролните компании. Те шумно и погрешно огласили, че причината са "прекалено многото коли".

Има 2 решения, казали те: или да се намали броят на колите, или да се постави нещо в колите, за да се намалят вредните емисии. Възможно ли е такова нещо, попитали законодателите? Разбира се, отговорили петролните компании. Нека ви разкажем за "каталитичните преобразуватели", които могат да се поставят към ауспуха на всяка кола. Законодателите не смятали да се намесват в правото на хората да карат коли - подобен ход бил преценен като електорално самоубийство, особено при положение, че го имало решението чрез "катализаторите". Те нямали никакво намерение и да се вслушват в онези максималисти, които се опитвали да им кажат, че истинският проблем е предимно в типа гориво, който се рафинира и че единственото дългосрочно решение е да бъдат накарани петролните компании да пречистят своите продукти. Такива хора обаче допринасят много малко за предизборните кампании - петролните химически гиганти носят милиони. За петролните компании останал само един проблем. За съжаление, докато платината не реагирала в никаква степен с продуктите от изгорлия петрол, тя реагирала много бързо с оловото - толкова лесно, че при изгарянето на 1 резервоар "оловен" петрол в кола, снабдена с катализатор, той ставал неизползваем. (Това е причината, поради която е невъзможно да се зарежда "оловен" бензин в резервоара на кола, предназначен да работи с "безоловен") Бедата била, че петролните компании не можели току-така да спрат да слагат олово в бензина, защото оригиналната причина за неговото присъствие все още била налице. Съществували алтернативни добавки, които можели да се използват, но всички те имали недостатъка, че необработени излъчвали емисии, далеч по-смъртоносни отколкото дори и оловото. Плюсът бил, че тези емисии можели да бъдат филтрирани от катализаторите. Това, което било необхоимо значи било да убедят хората, че "оловният" бензин представлява сериозна опасност за околната среда, и че единственото решение е да се прекарват емисиите през катализатор. Подобна кмпания би гарантирала, че законодателството ще приеме закон за насилствено поставяне на катализатори, което би преодоляло изначалния проблем на петролните компании - високото съдържание на сяра и нитрати в горивата. Разбирате ли, кампанията никога не е имала никога нещо общо с оловото: въпросът бил просто да убедят хората да използват гориво, което няма да поврежда катализаторите, така че петролните компании да не трябва да влагат допълнителни средства в рафинирането на горивата и да се измъкнат, продавайки по-мръсни продукти, принуждавайки насила водачите на МПС да понесат отговорността и разходите по опитите да се причисти въздуха.

Всеки който се съмнява, че причината е в качеството на горивото, а не в броя на колите за въпросния период, нека провери действителните цифри.  Истина е, че броят на колите нараства, но темповете на нарастване са относително постоянни. В пиковете на "смог - войната" обаче нивата на емисиите са се повишили почти 4 пъти спрямо темпа на нарастване на колите. Освен това всичко ставало в период на нарастване на цените на петрола, в резултат на което все повече се купували "икономичени" двигатели."

Източник:  http://www.bgbook.dir.bg/book.php?ID=16579

Неактивен sbk1

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 9
Re:БЕЗОЛОВНИЯ бензин е по-отровен от оловния!
« Отговор #1 -: Януари 26, 2010, 22:20:19 pm »
РИСКЪТ ЗА ЗДРАВЕТО ОТ БЕЗОЛОВНИЯ БЕНЗИН

Даже на този етап, др. Уорън е установил, че проблемът с оловото е преувеличен и че потенциалните опасности от ароматните вещества, повишаващи октановото число – като бензола – са по-големи, отколкото проблема с оловото. Всъщност, тези субстанции са толкова опасни, потенциално смъртоносни, че настоявам да не ги използвате в никоя кола, която не е снабдена с катализатор. Не ги използвайте например, в косачка, елетрически триони, резачки, или извънбордови двигатели и не измивайте части в тях. Ако попаднат на кожата ви, измийте я веднага. Избягвайте вдишване на изпаренията при зареждане и не позволявайте на никого да стои до ауспуха, особено докато двигателя е още студен. Помнете, катализаторите не работят докато не достигнат 400 градуса по целзий!
Изследванията на др. Уорън показали, че оловото в кръвта ни не идва от вдишването на носещото се във въздуха олово, а от ядене и пиене – тоест, от запояваните консервни кутии, от боите, основани на олово и от оловните тръби, от лющещата се мазилка на старите къщи, която е с оловна боя.
Ако в колите отпреди 1986 използвате безоловен бензин, липсата на олово ще износи по-бързо леглата на клапаните, - ако леглата на клапаните са закалени, те бавно ще се напасват в главата (но обикновено леглата на клапаните на днешните превозни средства не винаги са закалени).
Не ви препоръчвам да използвате безоловен бензин премиум, поради по-високото съдържание в него на ароматни съставки.
Бензолът е добре известен канцероген.
Катализаторът е възможно най-лошият отговор на проблема с емисиите в отработените газове.
Наблюдавайки Америка, която работи с катализатори от известен брой години, дори за ниско-интелигентен бюрократ е ясно, че това не е ефикасно средство. Катализаторите загряват след известно време, а преди това са толкова “мръсни”, колкото ако колата изобщо нямаше такъв. Всъщност, мирисът на “развалени яйца” излизащ от ауспуха е водороден сулфид – газ, който се счита от някои специалисти за високо канцерогенен.
За нещастие, тук играят големи пари/бизнес и това почти винаги прикрива фактите и истината. По някои необясними причини, интересите на вложителите винаги изключват истината.
С оловото в бензина, което, разбира се, не е идеалния вариант, поне знаем къде стоим. Но ако изпусканите газове са по-леки, те могат да се събират на по-високо ниво над земята и могат да минат години, преди да установим пораженията от тях.
Всички катализатори би трябвало да се премахнат от колите колкото може по-скоро, а паралелно с това, и, доколкото това е възможно, бензола от горивото, което трябва отново да бъде с малко количество олово, но точно до необходимата степен. “Вътрешното” горене в двигателите трябва да бъде оптимизирано, както се предлага в преференциалното решение на президента на “Пежо” и “Ситроен” Джак Калвет в трите писма, които той ми изпрати. Един от начините да се постигне това, е поставянето на оловото в сместа през магнитни полета. Друг начин е да се използва плазменото запалване от явлението, открито от Никола Тесла.

От статиите на Питър Сойър, Граам Алам и Саймън Гроус, публикувани в NEXUS Magazine, Volume 2, #25 (April-May '95).
www.nexusmagazine.com

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27